Ik ben een voorbeeld van wat de Nuon een gemakzuchtige wanbetaler noemt.
Kreeg vandaag een aanmaning in de bus voor de factuur van november die nog steeds niet betaald is!
Hebben ze helemaal gelijk in; is inmiddels bijna een maand een maand geleden en hun betalingstermijn is 14 dagen - niks aan te doen.
Echter bij controle van het factuurnummer en navraag bij het NuonCCC bleek het om de laatste factuur te gaan die wij rond 5 december in de bus hebben gehad met als factuurdatum 5 december. Een verschil van zo'n 20 dagen dus!
Nuon Customer care center op vriendelijk toon - ben tenslotte zelf ook werkzaam bij de Nuon - om opheldering gevraagd maar die konden ze me niet geven. Enige wat eruit kwam is dat het inderdaad om de laatst verzonden factuur ging en als ik die inmiddels betaald had was er toch geen probleem meer!? Dat het probleem dan elke maand terugkomt begreep ze geloof ik niet helemaal
Als dit vaker gebeurt is het geen wonder dat ze zoveel mensen met een betalings achterstand hebben!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] gemakzuchtige wanbetaler
Re: gemakzuchtige wanbetaler
Hallo Joris,
Ook komen dit soort zaken voor bij NUON medewerkers, leuk dat je begrip hebt voor klagende NUON klanten.
Dat het CCC je niet kan helpen is logisch deze goedwillende dames zijn van een callcenter en worden telkens voor een periode van 3 maanden ingehuurd , dus steeds weer nieuwe mensen die tegen dezelfde problemen oplopen , ondanks de goede wil van deze dames kunnen zij het probleem niet oplossen dus kan je ze het ook niet kwalijk nemen.
De fout ligt bij de top van NUON zij hebben niet zoveel op met hun klanten en hebben maar 1 stelregel betalen of anders ..........
Als een "normaal"bedrijf zo met zijn klanten zou omgaan dan waren ze allang failliet.
Ik begrijp ook niet dat sommige NUON medewerkers op dit forum nog zo simpel kunnen reageren , want let wel als veel klanten gaan lopen , als de markt vrij wordt , heeft dat natuurlijk ook consequenties voor het personeelsbestand , want bij teruglopende omzet en gelijkblijvende kosten zal er gesneden moeten worden , de medewerkers van NUON zouden juist moeten knokken voor hun baan , en zich eens wat klantvriendelijker op moeten stellen , ondanks de ideeen van de top.
Ook komen dit soort zaken voor bij NUON medewerkers, leuk dat je begrip hebt voor klagende NUON klanten.
Dat het CCC je niet kan helpen is logisch deze goedwillende dames zijn van een callcenter en worden telkens voor een periode van 3 maanden ingehuurd , dus steeds weer nieuwe mensen die tegen dezelfde problemen oplopen , ondanks de goede wil van deze dames kunnen zij het probleem niet oplossen dus kan je ze het ook niet kwalijk nemen.
De fout ligt bij de top van NUON zij hebben niet zoveel op met hun klanten en hebben maar 1 stelregel betalen of anders ..........
Als een "normaal"bedrijf zo met zijn klanten zou omgaan dan waren ze allang failliet.
Ik begrijp ook niet dat sommige NUON medewerkers op dit forum nog zo simpel kunnen reageren , want let wel als veel klanten gaan lopen , als de markt vrij wordt , heeft dat natuurlijk ook consequenties voor het personeelsbestand , want bij teruglopende omzet en gelijkblijvende kosten zal er gesneden moeten worden , de medewerkers van NUON zouden juist moeten knokken voor hun baan , en zich eens wat klantvriendelijker op moeten stellen , ondanks de ideeen van de top.
Re: gemakzuchtige wanbetaler
Die sanering is al lang op gang gebracht en ook wel begrijpelijk; zelfs met de centrales van Reliant erbij blijft het europees gezien een klein bedrijf!
Het frustrerende is gewoon dat de overheid jouw oplegt dat je bij een bepaald bedrijf je energie moet kopen - waarbij de gemeente je soms ook nog eens een keer voor 30 jaar vastlegt door je op de stadsverwarming aan te sluiten - en verder geen bescherming biedt als dit bedrijf niet in staat is om op een normale manier met zijn klanten te communiceren!
Voor de grote bedrijven heeft minister Brinkhorst een prestatiecontract bij de leveranciers afgedwongen terwijl deze bedrijven in principe nog een keuze hebben.
Helaas geeft het feit dat zo'n contract in een open energiemarkt een noodzaak is niet veel hoop voor de toekomst als de consumentenmarkt open gaat!
Wordt toch tijd voor zonnepanelen, houtkachel en een noodaggregaatje in de achtertuin
Het frustrerende is gewoon dat de overheid jouw oplegt dat je bij een bepaald bedrijf je energie moet kopen - waarbij de gemeente je soms ook nog eens een keer voor 30 jaar vastlegt door je op de stadsverwarming aan te sluiten - en verder geen bescherming biedt als dit bedrijf niet in staat is om op een normale manier met zijn klanten te communiceren!
Voor de grote bedrijven heeft minister Brinkhorst een prestatiecontract bij de leveranciers afgedwongen terwijl deze bedrijven in principe nog een keuze hebben.
Helaas geeft het feit dat zo'n contract in een open energiemarkt een noodzaak is niet veel hoop voor de toekomst als de consumentenmarkt open gaat!
Wordt toch tijd voor zonnepanelen, houtkachel en een noodaggregaatje in de achtertuin