Pagina 1 van 1

VGZ en hun administratie hel.

Geplaatst: 13 sep 2012 01:10
door themac1983
Beste lezers,

Ik ben nou al 6 maanden bezig met VGZ die mij maar blijft lastigvallen met volgens hun niet betaalde premie's en het Incasso bureau dat ze in handen hebben genomen hiervoor wil ook niet luisteren naar mijn argumenten.

Ik heb zelf van ALLE maanden die ik ooit bij VGZ verzekerd ben nog de afschriften via Mijn ING. Nooit heb ik een maand gemist. ze zijn soms iets te laat (1-2 weken) maar meer ook niet. Ik heb dit aan VGZ laten weten, aan het incassobureau laten weten beide met copietjes van de afschriften erbij maar het is alsof je tegen een muur praat. Via het incassobureau ben ik er achter gekomen dat VGZ mij zelfs geld terug heeft gestort voor een maand teveel betaalde premie, en deze vervolgens bij de incasso heeft neergelegd om terug te vorderen omdat ik niet teveel had betaald... Deze incasso heb ik dus nog betaald ook (met extra kosten).
(ik had maart betaald, hebben ze ingeboekt als april, dus hebben ze de betaling van april dubbel ingeboekt de volgende maand en hadden ze 1 keer teruggestort (op een andere rekening en zonder brief of wat dan ook). Vervolgens dus maart volgens VGZ niet betaald en Hoppa, naar de incasso ermee.)

Als reactie op mijn klacht waarin ik eiste dat dit uitgezocht zou worden, ik compensatie voor mijn tijd\ergenis heb ge-eist en de incasso stop gezet wou hebben tot ik antwoorden heb krijg ik nu een brief terug dat het bij de incasso ligt dat ik voor meer informatie bij hun terecht kan. Met andere woorden, ze hebben mijn klacht niet eens gelezen over hoe de hele incasso onterecht is. Wel wordt er nog leuk vermeld dat ik gedagvaardicht zou zijn door dit incassobureau (weet zelf nog van niets).

Ik ben eigenlijk van plan dit gewoon tot een rechtzaak te laten komen. Zoals ik al aangaf ik heb van alle maanden de afschriften nog dus zie niet in waarom ik de extra kosten etc zou moeten betalen.
Sterker nog, ik ben van plan om mijn uurkosten door te gaan berekenen aan VGZ aangezien ik hier ondertussen een paar werkdagen aan tijd in heb zitten.

Heeft iemand hier ervaring mee? Als ik het forum moet geloven is dit een normale gang van zaken voor VGZ.

Daarnaast nog 1 vraag. Kan VGZ zowiezo een vordering sturen voor een maand die al betaald is (ook al hebben zij de betaling terug gestort)

Re: VGZ en hun administratie hel.

Geplaatst: 13 sep 2012 02:11
door Emmy75
themac1983 schreef:Beste lezers,

Ik ben nou al 6 maanden bezig met VGZ die mij maar blijft lastigvallen met volgens hun niet betaalde premie's en het Incasso bureau dat ze in handen hebben genomen hiervoor wil ook niet luisteren naar mijn argumenten.

Ik heb zelf van ALLE maanden die ik ooit bij VGZ verzekerd ben nog de afschriften via Mijn ING. Nooit heb ik een maand gemist. ze zijn soms iets te laat (1-2 weken) maar meer ook niet. Ik heb dit aan VGZ laten weten, aan het incassobureau laten weten beide met copietjes van de afschriften erbij maar het is alsof je tegen een muur praat. Via het incassobureau ben ik er achter gekomen dat VGZ mij zelfs geld terug heeft gestort voor een maand teveel betaalde premie, en deze vervolgens bij de incasso heeft neergelegd om terug te vorderen omdat ik niet teveel had betaald... Deze incasso heb ik dus nog betaald ook (met extra kosten).
(ik had maart betaald, hebben ze ingeboekt als april, dus hebben ze de betaling van april dubbel ingeboekt de volgende maand en hadden ze 1 keer teruggestort (op een andere rekening en zonder brief of wat dan ook). Vervolgens dus maart volgens VGZ niet betaald en Hoppa, naar de incasso ermee.)

Als reactie op mijn klacht waarin ik eiste dat dit uitgezocht zou worden, ik compensatie voor mijn tijd\ergenis heb ge-eist en de incasso stop gezet wou hebben tot ik antwoorden heb krijg ik nu een brief terug dat het bij de incasso ligt dat ik voor meer informatie bij hun terecht kan. Met andere woorden, ze hebben mijn klacht niet eens gelezen over hoe de hele incasso onterecht is. Wel wordt er nog leuk vermeld dat ik gedagvaardicht zou zijn door dit incassobureau (weet zelf nog van niets).

Ik ben eigenlijk van plan dit gewoon tot een rechtzaak te laten komen. Zoals ik al aangaf ik heb van alle maanden de afschriften nog dus zie niet in waarom ik de extra kosten etc zou moeten betalen.
Sterker nog, ik ben van plan om mijn uurkosten door te gaan berekenen aan VGZ aangezien ik hier ondertussen een paar werkdagen aan tijd in heb zitten.

Heeft iemand hier ervaring mee? Als ik het forum moet geloven is dit een normale gang van zaken voor VGZ.

Daarnaast nog 1 vraag. Kan VGZ zowiezo een vordering sturen voor een maand die al betaald is (ook al hebben zij de betaling terug gestort)
Wat gaat er dan precies naar de rechter ? U geeft immers aan dat de premie van maart met incassokosten inmiddels betaald is.

VGZ kan zoiets nog steeds vorderen. De premie moet immers betaald worden, anders zou u voor die ene maand niet verzekerd zijn geweest en dat mag niet omdat het een verplichte verzekering is. Fouten zoals terugstortingen kunnen gebeuren zeker als er zo onregelmatig betaald wordt of ze een betaling niet kunnen plaatsen. Tuurlijk is het wel slordig van VGZ. Aan de andere kant, mensen zouden ook de bankrekeningen regelmatig moeten controleren dan zou men een terugstorting moeten zien en aan de bel trekken.

Vraag ik me alleen even af wat u verstaan onder 1 a 2 weken te laat. Als de premie die u in maart betaald had ingeboekt is op april lijkt het me eerder dat u die tegen het einde van de maand maart betaald had. De premie van een maand hoort eigelijk op de eerste van die maand betaald te zijn.

Re: VGZ en hun administratie hel.

Geplaatst: 13 sep 2012 11:04
door themac1983
Wat gaat er dan precies naar de rechter ? U geeft immers aan dat de premie van maart met incassokosten inmiddels betaald is.
Ik wou het verhaal niet te lang maken :P het Maart verhaal is inderdaad betaald. Maar vervolgens krijg ik een brief van het incassobureau dat er een nieuwe aanvraag bij ze is binnen gekomen van VGZ, en dat de hoofdsom verhoogd is met € 117,- (maandpremie + onkosten?). Zonder specificatie of wat dan ook.

Later kom ik erachter dat dit over Juni zou gaan. Ook hiervan kopietjes gestuurd want is allang betaald maar de incasso loopt gewoon door. Hierover gaat die dagvaarding dus ook.

Over dat Maart verhaal trouwens, ik bedoel ook niet dat VGZ hun geld niet zou moeten krijgen. Toen ik erachter kwam dat er geld was terug gestort heb ik dit daarom alsnog overgemaakt, het probleem is dat IK erachter kwam, door mijn eigen onderzoek. Niet VGZ, en niet het incassobureau (volgens mij hebben die het nog altijd niet door). Het gaat erom dat als ik bewijs dat ik betaald heb, de incasso procedure gewoon opgestart/doorgezet wordt zonder enige uitleg van VGZ, of een briefje of wat dan ook. Foutje kan natuurlijk, kan van beide kanten komen ook. Maar hoe er dan mee omgegaan wordt vind ik echt schandalig.

Re: VGZ en hun administratie hel.

Geplaatst: 13 sep 2012 11:47
door Emmy75
themac1983 schreef:Later kom ik erachter dat dit over Juni zou gaan. Ook hiervan kopietjes gestuurd want is allang betaald maar de incasso loopt gewoon door. Hierover gaat die dagvaarding dus ook.
Maak in ieder geval voor uzelf even een dossier en overzicht van de premies die betaald hadden moeten worden en de betalingen en terugstorting(en) die geweest zijn met bijbehorende data en betaalbewijzen. En wees er echt zeker van dat u alle premie die betaald had moeten worden ook betaald heeft. Controleer of er niet nog een keer op een van uw rekeningen is teruggestort.

Als u daarvan overtuigd bent, communiceer dan wel nog een keer dat u alles betaald heeft, wanneer en betaalbewijzen erbij. Doe dit schriftelijk bv per mail en/of aangetekende brief, zodat u dit kunt aantonen voor een rechter. Ik weet dat het vervelend is, maar dan kunt u overleggen dat u ook uw inspanning heeft geleverd om de rechtzaak te voorkomen. Altijd handig en werkt in uw voordeel.
themac1983 schreef: het probleem is dat IK erachter kwam, door mijn eigen onderzoek. Niet VGZ, en niet het incassobureau (volgens mij hebben die het nog altijd niet door). Het gaat erom dat als ik bewijs dat ik betaald heb, de incasso procedure gewoon opgestart/doorgezet wordt zonder enige uitleg van VGZ, of een briefje of wat dan ook. Foutje kan natuurlijk, kan van beide kanten komen ook. Maar hoe er dan mee omgegaan wordt vind ik echt schandalig.
Dat gebeurt helaas wel vaker inderdaad en dan moet het inderdaad van de persoon in kwestie zelf op te lossen. Het kan helpen om het zo makkelijk mogelijk te maken bij het overleggen van bewijs. En ja het is vervelend maar als u een beetje rondleest op het forum zult u zien dat sommige incassobureau's daar erg berucht om zijn.

Re: VGZ en hun administratie hel.

Geplaatst: 13 sep 2012 15:15
door Miepje1
Ik vind het heel erg voor u, en ik begrijp het ook, maar waarom geen automatische incasso? Het lijkt me zelfs redelijk logisch dat als u steeds 1-2 weken te laat betaalt, het systeem daar het niet meer snapt. Ik laat alles maar dan ook alles automatisch afschrijven, 1-2 dagen na het storten van mijn salaris. Ik kijk het natuurlijk ook nog even na :wink: maar ik heb dus nooit problemen van deze aard.
Natuurlijk wel veel sterkte gewenst met de afhandeling.

Re: VGZ en hun administratie hel.

Geplaatst: 13 sep 2012 15:24
door Webcare VGZ
Geachte heer, mevrouw,

Wat vervelend om te horen dat u niet tevreden bent over onze dienstverlening. Ik wil graag kijken of ik iets voor u kan betekenen. Hiervoor heb ik wel meer gegevens nodig. mailt u uw klacht en uw contactgegevens in verband met privacygevoelige informatie, naar [email protected]. Dan nemen wij uw klacht in behandeling.

Met vriendelijke groet,
Sandra
Webcare VGZ

Re: VGZ en hun administratie hel.

Geplaatst: 07 okt 2012 14:48
door Jered
Wij hebben dezelfde frustrerende ervaring met het IZA (onderdeel VGZ). Hun afdeling Finance&Control is een drama. Maandelijks doe ik een vaste overschrijving naar het IZA. Soms kan daar door de bank een dag verschil tussen zitten. Dan beginnen de problemen met het IZA. Wij worden nu al maanden bestookt met dreigbrieven, dat wij 1 tijdvak niet hebben betaald. Bankafschriften zijn toegestuurd als bewijs dat een en ander wel degelijk is betaald. Maar dat wordt niet opgepakt. Telefonisch krijg je altijd mensen aan de lijn, die absoluut niets begrijpen en zelfs niet in staat zijn om te controleren dat een betaling wel degelijk is gedaan. Het lijkt wel alsof je tegen een muur praat,. NU een klacht ingediend bij het zgn klachtenmanagement, maar gezien de ervaringen met het IZA hoeven we daar denk ik niet al te veel van te verwachten. Overstappen is niet eenvoudig als je te kampen hebt met gezondheidsproblemen. Bij het IZA ben je echter zeer slecht af als klant.

Re: VGZ en hun administratie hel.

Geplaatst: 16 okt 2012 20:35
door B.S.LACOURT
Ook bij mij heeft VGZ er een zooitje van gemaakt en doen ze niet zoveel voor je.
Nadat ik mijn hele leven al bij VGZ verzekerd was wilde ik een goedkopere verzekering en kwam uit bij Ohra.
De overstap zou onderling worden geregeld.
Totdat VGZ mij belde met een voorstel om wel te blijven waarna ik een mailtje kreeg met daarin de bevestiging dat zij deze overstap zouden terugdraaien en afhandelen.
Dit is niet gebeurt met als gevolg dat ik er zelf achteraan moest na 2 maanden.

Via de website ging het al moeizaam, uiteindelijk gebeld(waarom toch al die dure telefoonnummers??) en zij gingen het alsnog afhandelen na dreiging van mij dat ik bij Ohra zou blijven.
Inmiddels liep ik 4 maanden achter toen ik de de eerste factuur van VGZ kreeg met, jawel, het hele bedrag van 4 maanden.
Nadat ik wederom telefonisch een betalingsregeling had getroffen werd mij verteld dat ik het eerste termijnbedrag direct kon overmaken.
Anderhalve maand later blijkt dat ik teruggebeld had moeten worden omdat de betalingsregeling automatisch was stopgezet.
Dit kwam omdat hun systeem blokkeert als er betalingen worden gedaan zonder kenmerk.
De grap is natuurlijk wel dat ik al heel lang de maandpremie overmaak met een automatische opdracht vanuit mijn bank met daarin alleen mijn naam verzekeringsnummer vermeld. Dus ook geen kenmerk en deze worden allemaal netjes geregistreerd en afgehandeld.

Ik heb dus uiteindelijk een nieuwe betalingsregeling kunnen treffen maar uiteindelijk om van het hele gezeur af te zijn het hele bedrag geleend en overgemaakt naar VGZ met de bovengenoemde methode.
Omdat ik niet goed opgelet heb (eigen schuld dikke bult) heb ik niet gezien dat ze ineens de helft van het bedrag(hoe ze daar op komen, geen idee)hebben teruggestort en kreeg ik weer een dikke vette rekening.
Wederom gebeld en de enige optie was dat ik binnen een week een financieel overzicht zou krijgen en daar zou een nummer opstaan van de afdeling financiën want ze mocht mij niet doorverbinden.

Brief gehad en weer gebeld deze maand(let op we zitten al in Oktober, ik ben hier dus al 10 maanden bezig dit op te lossen) en nu komt het:
Ik geef aan dat ik zeer ontevreden ben en na lang zeuren tegen de schattige klantenservice medewerker met Brabants accent werd ik doorverbonden met de klachtenafdeling. Deze kon mij niet doorverbinden naar Credit maar zij gingen mij terugbellen op maandag want dan was ik bereikbaar.
Zij bellen niet op maandag maar spreken op vrijdag mijn voicemail in met de volgende boodschap:
Ik weet dat u niet bereikbaar bent op dit moment maar ik wil u laten weten dat ik een mail heb gestuurd en ik wens u een fijn weekend.

In de mail staat dat zij geen nieuwe betalingsregeling met mij kunnen treffen omdat ik heb aangegeven over de telefoon dat ik ga overstappen naar een andere zorgverzekeraar per 1 januari.

Ik heb dus 2 keuzes:
1 betalingsregeling en nog een jaar klant blijven van een klantonvriendelijk bedrijf wat compleet dichtgetikt is naar klanten toe ook al liggen er grove fouten bij het bedrijf zelf
2 wederom het geld lenen en hopelijk NOOOOOOOOOIT meer gebeld worden door VGZ met de vraag of ik toch niet wil blijven.
Het word dus het laatste en eerlijk gezegd word ik er best verdrietig van dat een verzekeraar waar ik al mijn hele leven zit zo achteruit is gegaan qua organisatie en klantvriendelijkheid.

Voor de duidelijkheid: ik hoef ook geen antwoord hier op van VGZ waarin staat dat ik naar dit of dat nummer kan bellen, ik wil alleen de boodschap afgeven en voor mij is het klaar zo.

Mvg