Pagina 1 van 1

Belcompany en (geen) garantie

Geplaatst: 13 sep 2012 21:51
door aRebas
Wat vinden we hiervan:
Een Sony Ericsson Xperia Play gekocht bij Belcompany in Eindhoven.
Na een paar maanden valt de volume toest van het toestel af. Zomaar. Snuffelen op internet leert dat dit in veel meer gevallen is gebeurt. Maar goed, duidelijk geval van garantie. Echter niet bij de Belcompany ! Zij menen dat de toets er alleen afgevallen kan zijn als het toestel door 'derden' is geopend. Een andere lezing van hen zegt dat er wellicht (door mij en ook voor de verkoper van Belcompany, niet zichtbare) krasjes op de schroefjes zaten waardoor er aangetoond was dat er met het toestel door 'derden' geknoeid was. Garantie vervallen. Simpel. Zo is het, geen discussie...

-Er is door mij nooit enige moeite ondernomen om het toestel te openen. (en een hardnekkige beschuldiging daarvan raakt mij zeer)
-Het toestel was een showroom model, geleverd met een reeds geopende verpakking.
-De verkoper heeft aangeboden om door 'derden' het toestel te laten repareren en te vergoeden (echter dan vervalt de garantie helemaal zeker).
-Belcompany weigert tot nu toe bewijs te leveren van hetgeen ze beweren. De uitspraak van hun erkende reparatiecentrum is in hun ogen voldoende. Garantie vervallen.

Nu wordt ik hier ondertussen echt opgewonden van. Vooral door het feit dat ik met de hand op het hart verklaar dat er door mij of door derden na mijn aankoop nooit aan het toestel is geknutseld. Belcompany beweert, zonder bewijs, van wel en weigert vervolgens het toestel onder garantie te laten repareren.

Na ettelijke emails begin ik hier echt ziek van te worden en ga mijn advocaat inschakelen.

Andere mensen hier ervaring mee?

Re: Belcompany en (geen) garantie

Geplaatst: 15 sep 2012 00:34
door dhc
mijn advocaat inschakelen
Goh, idereen heeft tegenwoordig een advokaat....

Laat die het dan voor je opknappen en wacht af. Hier schiet je niks mee op...

Re: Belcompany en (geen) garantie

Geplaatst: 15 sep 2012 19:54
door aRebas
Het liefst ga ik ook niet met m'n advokaat in zee. Ik voel mezelf alleen met de rug tegen de muur gezet. Belcompany reageert of alleen afwijzend, of niet.
Inhoudelijk wordt er niet op mijn vragen ingegaan. Krijg de indruk dat ze ervan uitgaan dat ik wel zal afhaken, zoals waarschijnlijk het merendeel van de mensen die iets claimen na -tig emails, telefoontjes en winkelbezoeken.
En als ze nu met iets steekhoudends over de brug kwamen, maar dat ook niet.
Er blijft voor mij weinig over.
Maar ik sta open voor andere ideeen. Dus als je nog iets zinnigs kunt zeggen... graag!

Re: Belcompany en (geen) garantie

Geplaatst: 15 sep 2012 20:03
door riddert
Het liefst ga ik ook niet met m'n advokaat in zee. Ik voel mezelf alleen met de rug tegen de muur gezet. Belcompany reageert of alleen afwijzend, of niet.
Neem dan een andere advocaat met wie je wel in zee wilt, en onderneem stappen, als je denkt dat je in je recht staat.

Re: Belcompany en (geen) garantie

Geplaatst: 15 sep 2012 20:24
door dhc
aRebas schreef: Dus als je nog iets zinnigs kunt zeggen... graag!

Uhh..dat had ik dus...zet je advokaat aan het werk!
Zinnig genoeg?

Re: Belcompany en (geen) garantie

Geplaatst: 16 sep 2012 15:16
door olaf79
aRebas schreef:Wat vinden we hiervan:
Een Sony Ericsson Xperia Play gekocht bij Belcompany in Eindhoven.
Na een paar maanden valt de volume toest van het toestel af. Zomaar. Snuffelen op internet leert dat dit in veel meer gevallen is gebeurt. Maar goed, duidelijk geval van garantie. Echter niet bij de Belcompany ! Zij menen dat de toets er alleen afgevallen kan zijn als het toestel door 'derden' is geopend. Een andere lezing van hen zegt dat er wellicht (door mij en ook voor de verkoper van Belcompany, niet zichtbare) krasjes op de schroefjes zaten waardoor er aangetoond was dat er met het toestel door 'derden' geknoeid was. Garantie vervallen. Simpel. Zo is het, geen discussie...

-Er is door mij nooit enige moeite ondernomen om het toestel te openen. (en een hardnekkige beschuldiging daarvan raakt mij zeer)
-Het toestel was een showroom model, geleverd met een reeds geopende verpakking.
-De verkoper heeft aangeboden om door 'derden' het toestel te laten repareren en te vergoeden (echter dan vervalt de garantie helemaal zeker).
-Belcompany weigert tot nu toe bewijs te leveren van hetgeen ze beweren. De uitspraak van hun erkende reparatiecentrum is in hun ogen voldoende. Garantie vervallen.

Nu wordt ik hier ondertussen echt opgewonden van. Vooral door het feit dat ik met de hand op het hart verklaar dat er door mij of door derden na mijn aankoop nooit aan het toestel is geknutseld. Belcompany beweert, zonder bewijs, van wel en weigert vervolgens het toestel onder garantie te laten repareren.

Na ettelijke emails begin ik hier echt ziek van te worden en ga mijn advocaat inschakelen.

Andere mensen hier ervaring mee?
Wat is na een paar maanden? Als er binnen 6 maanden na aanschaf een defect optreedt gaat de wet ervan uit dat dit defect bij levering al aanwezig was en moet de verkoper onomstotelijk het tegendeel bewijzen. Onomstotelijk is niet dat HUN reparatiecentrum dat beweert. Bewijzen betekend door een onafhankelijke expert. Er moet dan bewezen worden dat het defect toe te schrijven is aan een door jou toe te rekenen gedraging. Of in simpel nederlands: het defect moet ontstaan zijn door foutief gebruik of onoordelkundig ingrepen.

Re: Belcompany en (geen) garantie

Geplaatst: 24 sep 2012 21:20
door aRebas
Ja inderdaad was (net) binnen 6 maanden.
Die lui van de Belcompany kennen de regels ook wel, of toch in ieder geval hun juridische afdeling. Ze verekken het gewoon om meteen hun plichten na te komen, en rekken de boel tot -jij- erbij neervalt. Pech, ik niet! (en zoals je kunt merken ben ik ondertussen ongelooflijk boos)

Re: Belcompany en (geen) garantie

Geplaatst: 24 sep 2012 21:55
door dhc
Die zes maandentermijn is leuk, maar als BC blijft volharden in hun mening dat er aan "gerotzooid" is, heb je mooi niks aan die termijn...
Mag ik verder opmerken dat je hier niet echt vlot reageert....niet nieuwsgierig naar reacties of ben je nog steeds.....boos?

Mocht jij er een zaak van willen maken dat zal jij, en alleen jij moeten aantonen dat er niet gerommeld is..

Ik wens je veel succes.

Re: Belcompany en (geen) garantie

Geplaatst: 25 sep 2012 10:29
door BelCompany Webcare
Beste aRebas,

Zoals ook in het overige topic gemeld, we willen dit voor u oplossen. U kunt uiterlijk donderdag a.s., via de reguliere post, een definitieve oplossing verwachten. Details hiervan vindt u in het bewuste schrijven.

Met vriendelijke groet,
BelCompany Webcare

Re: Belcompany en (geen) garantie

Geplaatst: 25 sep 2012 21:21
door aRebas
@ dhc,
Niet vlot reageren.... kan zijn, ik ga hier geen 1.78 postings per dag doen. Heb wel wat beters te doen...


@ Belcompany
Fijn, ik wacht de post af. Ik wil wel duidelijk maken dat wat u een definitieve oplossing noemt, slechts kan bestaan uit: reparatie/vervanging onder garantie, of ontbinding van de koop met 100% teruggave van de koopsom (dit omdat ik ook al ruim 2 maanden geen gebruik kan maken van het toestel).
Enfin, ik wacht af.

Re: Belcompany en (geen) garantie

Geplaatst: 25 sep 2012 22:12
door dhc
AL je wel wat beters te doen hebt, ga dan lekker BC vervelen en val ons niet lastig maar geef je advokaat een schop onder z'n reet dat ie aan het werk gaat...
Als even checken of er gereageerd is op je vraag al teveel tijd kost dan zoek je het maar lekker zelf uit,
Dikke doei!

Re: Belcompany en (geen) garantie

Geplaatst: 30 sep 2012 12:01
door aRebas
even snel een status update.

-Belcompany heeft mij aangeboden om:
-of een nieuwe telefoon uit te zoeken (tot 300E, gelijk aan mijn aankoopkosten van destijds)
-of de koop ontbinden en 300 Euro terug krijgen.

Natuurlijk heb ik het laatste gedaan. Ze zien mij bij de Belcompany nooit meer terug.

Wel moet ik hetvolgende kwijt:
-Ze zijn nog steeds niet met een bewijs gekomen om hun uitlatingen te staven dat ik met het toestel geknoeid zou hebben.
-in de brief wordt nog steeds vermeld dat ik geen recht op garantie had (waarom, dat staat er niet bij)
-in de brief staat zoiets als 'Bij Belcompany staan klantenservice en klantentevredenheid hoog in het vaandel'..... Woehahaha, hoe durven ze dat nu te zeggen.
-in de winkel heb ik ze moeten uitleggen dat er toch echt in de brief stond dat ik m'n geld terug kon krijgen. Wilden ze eerst niet geloven, moesten ze 2 keer nalezen.
-Zeggen ze ook nog: nou, dat is dan toch mooi opgelost, zo zie je maar de aanhouder wint.... Hoezo mooi opgelost? Ze hebben nu een hoop problemen afgekocht met die 300 Euro. Mooi oplossen betekent dat ik een week na het ter reparatie aanbieden het toestel keurig onder garantie terug had gekregen, en niet na 2 maanden zeuren en dreigen. De aanhouder wint... tsja dat viel ze tegen... zij hebben toch flink hun best gedaan om mij m'n recht te ontzeggen met hun ontmoedigingsbeleid.
-Eigenlijk zou het pas echt netjes zijn als zij in hun brief mijn recht op garantie/koopontbinding toe zouden geven, en excuses zouden aanbieden voor de gang van zaken. Maar goed, dat zou waarschijnlijk teveel een precendent scheppen.

Maar goed. Laat dit een les zijn voor meer klanten met vergelijkbare problemen. Laat je niet kisten, en houd vol. De houding van Belcompany inzake garantie klopt gewoon niet, en dat moet eigenlijk groots aan de kaak gesteld worden.

Re: Belcompany en (geen) garantie

Geplaatst: 30 sep 2012 12:53
door bosse bol
aRebas schreef:even snel een status update.

-Belcompany heeft mij aangeboden om:
-of een nieuwe telefoon uit te zoeken (tot 300E, gelijk aan mijn aankoopkosten van destijds)
-of de koop ontbinden en 300 Euro terug krijgen.

Natuurlijk heb ik het laatste gedaan. Ze zien mij bij de Belcompany nooit meer terug.

Wel moet ik hetvolgende kwijt:
-Ze zijn nog steeds niet met een bewijs gekomen om hun uitlatingen te staven dat ik met het toestel geknoeid zou hebben.
-in de brief wordt nog steeds vermeld dat ik geen recht op garantie had (waarom, dat staat er niet bij)
-in de brief staat zoiets als 'Bij Belcompany staan klantenservice en klantentevredenheid hoog in het vaandel'..... Woehahaha, hoe durven ze dat nu te zeggen.
-in de winkel heb ik ze moeten uitleggen dat er toch echt in de brief stond dat ik m'n geld terug kon krijgen. Wilden ze eerst niet geloven, moesten ze 2 keer nalezen.
-Zeggen ze ook nog: nou, dat is dan toch mooi opgelost, zo zie je maar de aanhouder wint.... Hoezo mooi opgelost? Ze hebben nu een hoop problemen afgekocht met die 300 Euro. Mooi oplossen betekent dat ik een week na het ter reparatie aanbieden het toestel keurig onder garantie terug had gekregen, en niet na 2 maanden zeuren en dreigen. De aanhouder wint... tsja dat viel ze tegen... zij hebben toch flink hun best gedaan om mij m'n recht te ontzeggen met hun ontmoedigingsbeleid.
-Eigenlijk zou het pas echt netjes zijn als zij in hun brief mijn recht op garantie/koopontbinding toe zouden geven, en excuses zouden aanbieden voor de gang van zaken. Maar goed, dat zou waarschijnlijk teveel een precendent scheppen.

Maar goed. Laat dit een les zijn voor meer klanten met vergelijkbare problemen. Laat je niet kisten, en houd vol. De houding van Belcompany inzake garantie klopt gewoon niet, en dat moet eigenlijk groots aan de kaak gesteld worden.
Niet je advokaat inschakelen maar doorgeven aan Youp v/h Hek :wink: