LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Dixons Arnhem Kronenburg
Dixons Arnhem Kronenburg
Gisteren kocht ik een mobiele telefoon van ca € 250 bij Dixons in Arnhem. Eenmaal thuis en opgeladen bleek dat er al diverse apps waren ingesteld, e-mail, whatsapp etc etc. Ik had de mevrouw achter de balie een zegel zien verwijderen van de verpakking. Na telefonisch contact was het mysterie verdwenen, ja hoor het kan zijn dat het een omgeruild toestel betreft. Beetje slordig meneer, we hadden hem moeten resetten. Ik voel me behoorlijk in de maling genomen, het zegel van de verpakking was dus al verbroken en ik krijg gewoon een gebruikt toestel. Uiteraard ga ik hier vanmiddag mee terug en ga niet eerder weg voordat ik een ( bewijsbaar ) nieuw toestel heb, anders wil ik de koop ontbinden. De mevrouw aan de telefoon vond het allemaal prima, ik ga het meemaken.
Ik ben echt stom verbaasd, mooie service het omruilen binnen twee weken maar wat een afknapper als je een gebruikt product koopt. Meld het dan en maak er een aanbieding van maar hou me niet zo voor de gek !!
Ik ben echt stom verbaasd, mooie service het omruilen binnen twee weken maar wat een afknapper als je een gebruikt product koopt. Meld het dan en maak er een aanbieding van maar hou me niet zo voor de gek !!
Re: Dixons Arnhem Kronenburg
Het is natuurlijk heel jammer voor U, dat U een 'gebruikte' mobiel koopt, maar dit komt ook door het beleid van winkels. Als U iets gekocht heeft en U bent niet tevreden, dan bent U heel blij met de service dat U het terug kunt brengen cq. omruilen. U denkt niet na wat de winkel met U zo goed als nieuwe produkt doet? Dat gooien ze natuurlijk niet weg. Terug naar de fabrikant kan ook niet, want het is een goed produkt. Nee het enige wat ze kunnen doen is hetzelfde produkt netjes inpakken en gewoon weer verkopen. En zo zal de telefoon die U terugbrengt gewoon weer verkocht worden, alleen zullen ze nu misschien wel een reset uitvoeren. Wat voor de één een goede service is voor de ander slechte service.
Volgens mij rekenen ze bij de MM tegenwoordig een bepaald bedrag als U een produkt terug brengt, wat wel goed is, maar niet naar Uw zin. En dan kunnen ze een gebruikt apparaat wel met korting aanbieden, omdat ze er zelf dan niets op verliezen. En dan is de koper weer blij met een goedkoper apparaat, maar diegene die het terugbracht weer niet.
Volgens mij rekenen ze bij de MM tegenwoordig een bepaald bedrag als U een produkt terug brengt, wat wel goed is, maar niet naar Uw zin. En dan kunnen ze een gebruikt apparaat wel met korting aanbieden, omdat ze er zelf dan niets op verliezen. En dan is de koper weer blij met een goedkoper apparaat, maar diegene die het terugbracht weer niet.
Re: Dixons Arnhem Kronenburg
Ik vind toch niet dat TS na hoeft te denken, dat is een zorg van de winkel. TS heeft recht op een niet gebruikt toestel.U denkt niet na wat de winkel met U zo goed als nieuwe produkt doet? Dat gooien ze natuurlijk niet weg. Terug naar de fabrikant kan ook niet, want het is een goed produkt.
Re: Dixons Arnhem Kronenburg
Dat is wel heel erg botciske schreef:Ik vind toch niet dat TS na hoeft te denken, dat is een zorg van de winkel. TS heeft recht op een niet gebruikt toestel.U denkt niet na wat de winkel met U zo goed als nieuwe produkt doet? Dat gooien ze natuurlijk niet weg. Terug naar de fabrikant kan ook niet, want het is een goed produkt.
Maar wat ik probeerde duidelijk te maken, is dat eigenlijk ieder voordeel ook een nadeel heeft.
Het kan natuurlijk ook zo gaan. Winkelketen X heeft naast gewone winkels ook een webshop. En daar heb je een aantal dagen bedenktijd en kun je een aankoop kosteloos terugsturen. Helaas blijft Winkelketen X dan met 'zo goed als nieuwe' zaken zitten. Kunnen ze weer verkopen in de webshop, maar in de winkel is een stuk makkelijker, want koop is koop. Goed werkende apparaten hoeven ze niet terug te nemen. En zo kan de bescherming van de internet consument dus nadelig werken voor de gewone winkel consument. Ik zeg niet dat het zo is, maar het zou kunnen.
Wat niet wegneemt, dat als ik een nieuw toestel koop ik ook verwacht dat ik een nieuw toestel krijg, dus gewoon verpakt en in het geval van een GSM met het zegel waarop staat "Do not accept is seal is broken'.
Re: Dixons Arnhem Kronenburg
Je kan er een heel verhaal van maken, feit blijft dat TS een gebruikt toestel heeft gekregen.
Dat hoort niet, klaar.
Dat hoort niet, klaar.
-
- Berichten: 6897
- Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
- Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)
Re: Dixons Arnhem Kronenburg
maar misschien ....voor ts het hier neer gooit eerst kijken hoe het vanmiddag afloopt,
nu klacht dixons en? vanmiddag gaat hij terug naar de winkel,misschien krijgt hij vanmiddag zo een nieuwe??????
dirkie snap wel wat je bedoelt,maar ik wil ook gewoon iets nieuws,niet wat iemand al thuis heeft gehad,moet ik ook niet..
nu klacht dixons en? vanmiddag gaat hij terug naar de winkel,misschien krijgt hij vanmiddag zo een nieuwe??????
dirkie snap wel wat je bedoelt,maar ik wil ook gewoon iets nieuws,niet wat iemand al thuis heeft gehad,moet ik ook niet..
Re: Dixons Arnhem Kronenburg
Ja het blijft een gekke discussie. Uiteraard begrijp ik de hele discussie over service dat is ook zo. Het gaat mij hier ook wel om misleiding. De dame deed voorkomen alsof ze de seal open maakte, tenminste die indruk wekte ze op mij. Ik vind het bij wijze van prima om een '' geruild '' artikel te kopen maar dan wil ik me daar wel bewust van zijn. Kortom geen ' bedrog ' en maar kijken hoe het afloopt. Uiteindelijk ben ik teruggegaan en zou er een nieuw toestel besteld worden. Helaas reed ik voor niets, het toestel was niet binnen. Na een redelijk vriendelijk gesprek kreeg ik mijn geld terug........en koopt iemand anders het toestel voor de DERDE keer. Bij een andere vestiging heb ik een nieuw toestel gekocht maar niet nadat ik me, voor zover mogelijk, verzekerd had van het feit dat hij nieuw was.
Kortom leuke service maar er kleven wel gekke nadelen aan die voor mij neigen naar 'bedrog'
Kortom leuke service maar er kleven wel gekke nadelen aan die voor mij neigen naar 'bedrog'
Re: Dixons Arnhem Kronenburg
TS schreef:
gr Henk
Wat bedoel je met email ingesteld stond er een email adres ingevuld of stond op het scherm het icoontje Email dat staat op ieder nieuw toestel ook camera ,agenda Samsung heeft zijn eigen apps er ook vaak al op gezet.Ook icoontje berichten is standaard al geinstalleerd .Een smartphone wordt vrijwel nooit blanco geleverd.Met de woorden kan zijn wordt niet bedoeld dat jouw toestel daadwerkelijk een gebruikt toestel was.Op mijn nieuwe HTC waren al vele apps pre installed.Dus schrik niet als op je eventuele nieuwe phone ook al apps staanGisteren kocht ik een mobiele telefoon van ca € 250 bij Dixons in Arnhem. Eenmaal thuis en opgeladen bleek dat er al diverse apps waren ingesteld, e-mail, whatsapp etc etc. Ik had de mevrouw achter de balie een zegel zien verwijderen van de verpakking. Na telefonisch contact was het mysterie verdwenen, ja hoor het kan zijn dat het een omgeruild toestel betreft.
gr Henk
Re: Dixons Arnhem Kronenburg
Nee Henk hier waren al diverse instellingen van iemand opgezet, haar email, whatsapp en tal van persoonlijke instellingen.
Re: Dixons Arnhem Kronenburg
Geachte heer/mevrouw ‘Rene v A’ ,
Ik betreur het ten zeerste dat uw aanschaf bij Dixons op deze manier is verlopen, ik wil graag mijn welgemeende excuses aanbieden namens Dixons Nederland.
Om uw ontevredenheid over deze aanschaf naar tevredenheid te krijgen wil ik graag met u in contact
komen. Ik wil u vragen uw contactgegevens te e-mailen naar [email protected] t.a.v. R. Verschuren
Met vriendelijke groet,
R. Verschuren
Dixons Nederland
Active Care Team
Ik betreur het ten zeerste dat uw aanschaf bij Dixons op deze manier is verlopen, ik wil graag mijn welgemeende excuses aanbieden namens Dixons Nederland.
Om uw ontevredenheid over deze aanschaf naar tevredenheid te krijgen wil ik graag met u in contact
komen. Ik wil u vragen uw contactgegevens te e-mailen naar [email protected] t.a.v. R. Verschuren
Met vriendelijke groet,
R. Verschuren
Dixons Nederland
Active Care Team