Pagina 1 van 1

makro.

Geplaatst: 11 dec 2003 12:44
door tim
Nadat ik zelf op schandalige wijze ben behandeld bij de makro, Ben ikk benieuwd of dit slechts toeval betreft of dat dit soort behandeling heel gewoon is bij deze winkel. Ze weigerde iets retour te nemen omdat de verpakking ontbrak. Het is toch een kleine moeite om een klant zijn geld terug te geven en dan bij de leverancier een extra doos te vragen.

Re: makro.

Geplaatst: 11 dec 2003 14:31
door Peter V.
Ben ik NIET met je eens !

Compleet inleveren of niet !

Re: makro.

Geplaatst: 11 dec 2003 20:25
door Gast
Ik ben het met de Makro eens. Als je iets terug brengt moet ook de verpakking erbij. Da's regel nummer 1 (en niet alleen bij de Makro)

Re: makro.

Geplaatst: 11 dec 2003 20:26
door Gast
Een leverancier levert geen lege dozen.


Maar waarom heb je de verpakking niet?
En wat is de retour reden en waarom gaat het?

Re: makro.

Geplaatst: 11 dec 2003 20:44
door robijn
welke makro?

Re: makro.

Geplaatst: 11 dec 2003 20:49
door Gast
JE MOET TERUG BRENGEN WAT JE GEKREGEN HEBT DUS OOK DE VERPAKKING

Re: makro.

Geplaatst: 11 dec 2003 21:46
door robijn
Verkoop- en leveringsvoorwaarden
Op alle transacties zijn de algemene verkoop- en leveringsvoorwaarden van Metro Cash & Carry Nederland B.V. van toepassing welke geregistreerd staan onder nummer 33166133 van de Kamer van Koophandel te Amsterdam. Deze voorwaarden liggen ter inzage bij de afdeling Klantenservice van elke Makro-vestiging.


Wijze van betalen
Uw aankopen betaalt u contant, met de pinpas (giro- en bankpas), Visacard of met de Makro Goldcard (uitsluitend voor Goldcardhouders).


Ruilen/crediteren
Artikelen kunnen binnen 14 dagen worden geruild of teruggebracht. Daarvoor zijn nodig: de originele factuur, een niet-ingevuld garantiebewijs, het artikel zelf, ongebruikt, onbeschadigd en in de oorspronkelijke verpakking. Niet geruild kunnen worden: artikelen die per meter worden verkocht, gloeilampen, pc's, geluid-, beeld- en informatiedragers, artikelen die op basis van hygiënische overwegingen niet meer kunnen worden verkocht, aan uiterste houdbaarheid gebonden artikelen, gekoelde en diepgevroren foodproducten, speciaal bestelde artikelen en matrassen. Afgeprijsde artikelen worden niet geruild en/of gecrediteerd.

Re: makro.

Geplaatst: 17 dec 2003 10:24
door tim
het gaat om een dvd speler die het na een week gebruik niet meer doet. Het enige dat ze willen doen is hem omruilen voor hetzelfde merk zodat zij de doos en zakjes kunnen houden om app op te sturen naar leverancier. Maar ik wil niet het zelfde merk. Ik kan me niet voor stellen dat een leverancier moeilijk doet als je een kapot artikel op stuurt. Volgens hen krijgt de makro een gerepareerd artikel retour dat ze alleen met korting kunnen verkopen, terwijl ze als ze het met doos etc opsturen ze een heel nieuw artikel krijgen. Dat is toch raar??

Re: makro.

Geplaatst: 17 dec 2003 11:11
door Gast
Als ze jou aanbieden de speler voor een andere om te ruilen, dan hebben ze toch juridisch correct gehandeld.

Re: makro.

Geplaatst: 17 dec 2003 18:37
door Jurist
Makro heeft in deze zaak keurig gehandeld, Tim heeft zich schandalig gedragen. Het getuigt van goede service dat men zonder pardon het apparaat wil omruilen voor een nieuwe. Tim: ben blij dat ze iets voor je doen.

Re: makro.

Geplaatst: 17 dec 2003 19:53
door Gast
Geplaatst op 11 Dec 2003 20:44 door robijn


--------------------------------------------------------------------------------

welke makro?
Die van de verpakkingen.

Re: makro.

Geplaatst: 21 dec 2003 15:47
door doosje
Macro heeft correct gehandeld.
Helaas pech voo jou. Iedereen weet dat je een verpakking een een nieuw gekocht product moet bewaren voor het geval "je weet maar nooit". Jij hebt het nu waarschijnlijk voor de rest van je leven het geleerd!!!

Re: makro.

Geplaatst: 06 jan 2004 22:21
door jaap123
Stom van je, zeker als het om een korte periode gaat, ik bewaar altijd de originele verpakking totdat de garantie over is, misschien wel langer. Is namelijk ook handig tegen het beschadigen als je ermee terug moet, of wanneer de Makro het moet opsturen naar de importeur.

Heb normaal weinig goede woorden voor de makro, maar ik vind ze heel schappelijk dat ze je willen helpen.

Re: makro.

Geplaatst: 03 jul 2004 21:26
door videry
IK heb mijn kelder vol staan met lege dozen.

Heb nu ook een slechte ervaring met Makro. Fuji finepix van 13 maanden oud. Is kapot gegaan en staat nu waarschijnlijk ergens bij e-care. Fuji gebeld, en die doen niet moeilijk over de vergoeding. Ik loop nu alleen nog elke keer tegen een grote muur op bij de Makro. En ze gooien het nu op VALSCHADE. Handige manier om niet te hoeven betalen. Ik blijf net zolang door zeuren totdat ik mijn gelijk krijg. Ik ga toch niet 170€ betalen om een camera te laten maken van 300€.??????