Omzetten van chello classic naar chello light
Geplaatst: 11 dec 2003 13:20
Wij zijn bezig met het omzetten van ons internetabonnement maar dat gaat niet eenvoudig. We krijgen tegenstrijdige informatie en er is naar onze mening sprake van misleiding. Onderstaand de brief die wij deze week verzonden hebben.
UPC Nederland
Postbus 806
2900 AV Capelle aan den IJssel
Barendrecht, 8 december 2003
Betreft: Wijziging Chello abonnement
Klantnummer 38546
Geachte mevrouw, heer,
Naar aanleiding van een bezoek aan uw internetsite hebben wij besloten om ons huidige “chello classic” abonnement te wijzigen in een “chello light” abonnement. U geeft op de site een goed overzicht van de mogelijkheden en daaruit is naar voren gekomen dat wij het beste kunnen overstappen naar dit abonnement omdat dit het beste bij ons past. Daarbij besparen wij tevens een aardig bedrag per maand.
Wij hebben op 24 november 2003 telefonisch contact opgenomen met uw customerservice en de medewerker heeft alles genoteerd met de mededeling dat wij binnen twee dagen bericht zouden ontvangen voor een afspraak om de modem om te wisselen. Zij verwachte dat we nog dezelfde week omgezet zouden kunnen worden naar het nieuwe abonnement.
Vandaag, 8 december 2003, hebben wij opnieuw contact opgenomen met de customerservice omdat tot op dat moment geen enkele actie van de zijde van UPC door ons was waargenomen. De medewerker wist ons nu te vertellen dat het op dit moment geeneens mogelijk was om over te stappen omdat de benodigde techniek voor chello light voorlopig niet in onze gemeente beschikbaar was. Ik ben hier verbaasd en boos over want op zowel uw internetsite als via de eerder verkregen telefonische informatie vormt overstappen geen enkel probleem. Wij hebben onze twijfels over de laatste informatie en wij verzoeken u om ons op een transparante manier te informeren over dit vraagstuk. Het is een slechte zaak, maar ook een misleiding, om dingen te verkopen c.q. aan te bieden die niet geleverd kunnen worden. Het is voor ons een bewuste keuze geweest om over stappen naar een goedkopere internet-aansluiting en mocht u er niet in slagen om dit op korte termijn aan ons te kunnen leveren dan lijkt het ons gepast dat u ons huidige abonnement voor de goedkopere prijs levert tot aan het moment dat chello light wel geleverd kan worden.
Wij hebben tot op heden, in tegenstelling tot landelijke publicaties, geen problemen gehad met UPC en rekenen er dan ook op dat we tot een acceptabele oplossing kunnen komen.
Met vriendelijke groet
L.F. van der Sanden
We wachten in spanning de reactie af.
UPC Nederland
Postbus 806
2900 AV Capelle aan den IJssel
Barendrecht, 8 december 2003
Betreft: Wijziging Chello abonnement
Klantnummer 38546
Geachte mevrouw, heer,
Naar aanleiding van een bezoek aan uw internetsite hebben wij besloten om ons huidige “chello classic” abonnement te wijzigen in een “chello light” abonnement. U geeft op de site een goed overzicht van de mogelijkheden en daaruit is naar voren gekomen dat wij het beste kunnen overstappen naar dit abonnement omdat dit het beste bij ons past. Daarbij besparen wij tevens een aardig bedrag per maand.
Wij hebben op 24 november 2003 telefonisch contact opgenomen met uw customerservice en de medewerker heeft alles genoteerd met de mededeling dat wij binnen twee dagen bericht zouden ontvangen voor een afspraak om de modem om te wisselen. Zij verwachte dat we nog dezelfde week omgezet zouden kunnen worden naar het nieuwe abonnement.
Vandaag, 8 december 2003, hebben wij opnieuw contact opgenomen met de customerservice omdat tot op dat moment geen enkele actie van de zijde van UPC door ons was waargenomen. De medewerker wist ons nu te vertellen dat het op dit moment geeneens mogelijk was om over te stappen omdat de benodigde techniek voor chello light voorlopig niet in onze gemeente beschikbaar was. Ik ben hier verbaasd en boos over want op zowel uw internetsite als via de eerder verkregen telefonische informatie vormt overstappen geen enkel probleem. Wij hebben onze twijfels over de laatste informatie en wij verzoeken u om ons op een transparante manier te informeren over dit vraagstuk. Het is een slechte zaak, maar ook een misleiding, om dingen te verkopen c.q. aan te bieden die niet geleverd kunnen worden. Het is voor ons een bewuste keuze geweest om over stappen naar een goedkopere internet-aansluiting en mocht u er niet in slagen om dit op korte termijn aan ons te kunnen leveren dan lijkt het ons gepast dat u ons huidige abonnement voor de goedkopere prijs levert tot aan het moment dat chello light wel geleverd kan worden.
Wij hebben tot op heden, in tegenstelling tot landelijke publicaties, geen problemen gehad met UPC en rekenen er dan ook op dat we tot een acceptabele oplossing kunnen komen.
Met vriendelijke groet
L.F. van der Sanden
We wachten in spanning de reactie af.