LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Inshared misschien toch niet zo eerlijk ?!?
Inshared misschien toch niet zo eerlijk ?!?
Al enige tijd heb ik verschillende verzekeringen lopen bij inshared. Het bevalt me prima maar, merk ik de laatste tijd wat dingen op die in mijn ogen niet lijken te kloppen.
Afegelopen tijd kom ik tv en internet reclames voor woonverzekeringen tegen met 25% korting. Inshared lijkt hiermee het onmogelijke mogelijk te maken. Op hun website meldt Inshared immers dat 80% van de premie wordt gebruikt voor het uitkeren van schade en 20% als overhead van inshared inclusief rendement. Geen slechte deal lijkt me zo maar, kan ik het niet verklaren waar bovengenoemde korting van 25 % uit bekostigd wordt. 80% van de premie is immers al gereserveerd voor het uitkeren van schades. Dat houdt in dat 5% van de premie ergens anders vandaan moet komen. Wellicht is dat dus mijn premie.
Begrijp me niet verkeerd. De premie die inshared rekent is zeker concurrerend ten opzichte van andere verzekeraars maar, ik betwijfel of het eerlijk is. Hoe kun je of wie kan een verzekeraar controleren of zij zich aan de afspraken houden die gemaakt zijn betrekking op besteding van jou premie? (op intern bedrijfniveau) Iemand een idee ?!?
Afegelopen tijd kom ik tv en internet reclames voor woonverzekeringen tegen met 25% korting. Inshared lijkt hiermee het onmogelijke mogelijk te maken. Op hun website meldt Inshared immers dat 80% van de premie wordt gebruikt voor het uitkeren van schade en 20% als overhead van inshared inclusief rendement. Geen slechte deal lijkt me zo maar, kan ik het niet verklaren waar bovengenoemde korting van 25 % uit bekostigd wordt. 80% van de premie is immers al gereserveerd voor het uitkeren van schades. Dat houdt in dat 5% van de premie ergens anders vandaan moet komen. Wellicht is dat dus mijn premie.
Begrijp me niet verkeerd. De premie die inshared rekent is zeker concurrerend ten opzichte van andere verzekeraars maar, ik betwijfel of het eerlijk is. Hoe kun je of wie kan een verzekeraar controleren of zij zich aan de afspraken houden die gemaakt zijn betrekking op besteding van jou premie? (op intern bedrijfniveau) Iemand een idee ?!?
Re: Inshared misschien toch niet zo eerlijk ?!?
Gereserveerd is wat anders dan uitgegeven.... Of te wel, soms houde
T een maatschappij geld in de pot waarvan ze iets leuks kunnen doen voor een klant......
T een maatschappij geld in de pot waarvan ze iets leuks kunnen doen voor een klant......
Re: Inshared misschien toch niet zo eerlijk ?!?
Stel dat de verzekering 133,33 euro kost. Hierop krijg je 25% korting, zodat je 100 euro aan premie betaald. Hiervan dekken ze de schade met 80 euro en de eigen kosten met 20 euro.
Re: Inshared misschien toch niet zo eerlijk ?!?
Wij willen graag reageren op de gestelde vraag. InShared heeft als enige verzekeraar in Nederland de Jaarbeloning. Van de premie reserveren wij 80% voor schade en 20% is nodig voor onze bedrijfsvoering. Om klanten te werven maken wij ook kosten. Dit is ons marketingbudget en dat zit in de 20% van de premie die wij nodig hebben voor onze bedrijfsvoering. Zonder nieuwe klanten immers geen gezond bedrijf en hoe meer voorzichtige klanten bij InShared verzekerd zijn, hoe groter de kans is dat er premie overblijft. Uit het marketingbudget betalen wij onze commercials, onze vindbaarheid op internet en ook commerciële acties. De commerciële actie waarbij we 6 maanden lang 25% korting op de premie van de Woonverzekering hebben aangeboden, wordt dan ook betaald uit dit marketingbudget.
De Jaarbeloning
We stoppen met z’n allen geld in een ‘pot’, waardoor we ons tegen risico’s verzekeren die we niet zelf kunnen dragen. Als er geld overblijft, mogen de mensen die geen beroep op de pot hebben gedaan, het geld samen weer verdelen.
Wij reserveren 80% van de premie voor schade en 20% is nodig voor onze bedrijfsvoering. Als onze klanten samen minder dan 80% van de premie nodig hebben voor de geleden schades, dan verdelen wij de pot onder de klanten die geen schade hebben gehad. Ieder jaar beoordeelt een externe accountant of wij de Jaarbeloning kunnen uitkeren en dus ook of wij onze kosten netjes hebben toegerekend. Dat doen we bewust niet zelf, maar laten we door een externe partij doen om ieder misverstand uit te sluiten.
Op onze website leest u precies hoe onze Jaarbeloning werkt.
De Jaarbeloning
We stoppen met z’n allen geld in een ‘pot’, waardoor we ons tegen risico’s verzekeren die we niet zelf kunnen dragen. Als er geld overblijft, mogen de mensen die geen beroep op de pot hebben gedaan, het geld samen weer verdelen.
Wij reserveren 80% van de premie voor schade en 20% is nodig voor onze bedrijfsvoering. Als onze klanten samen minder dan 80% van de premie nodig hebben voor de geleden schades, dan verdelen wij de pot onder de klanten die geen schade hebben gehad. Ieder jaar beoordeelt een externe accountant of wij de Jaarbeloning kunnen uitkeren en dus ook of wij onze kosten netjes hebben toegerekend. Dat doen we bewust niet zelf, maar laten we door een externe partij doen om ieder misverstand uit te sluiten.
Op onze website leest u precies hoe onze Jaarbeloning werkt.
Re: Inshared misschien toch niet zo eerlijk ?!?
@ Inshared
Weer een heel verhaal (sprookje) dat Inshared "als enige verzekeraar in Nederland de Jaarbeloning heeft". Maar dat is een regelrechte leugen. Inshared heeft net zoveel jaarbeloning als iedere andere verzekeraar. Namelijk 0,0, niks, noppes, nada.
Ik ben nu iets meer dan twee jaar verzekerd bij Inshared, en in plaats van geld terug bij een jaarbeloning heb ik de afgelopen twee jaar alleen maar hogere rekeningen door stijgende premies gekregen.
Tot u echt jaarbeloningen gaat betalen zou ik zeggen: Inshared, stop met liegen en start met betalen!
Of stop met uw hypocriete reclames over fictieve jaarbeloningen.
Weer een heel verhaal (sprookje) dat Inshared "als enige verzekeraar in Nederland de Jaarbeloning heeft". Maar dat is een regelrechte leugen. Inshared heeft net zoveel jaarbeloning als iedere andere verzekeraar. Namelijk 0,0, niks, noppes, nada.
Ik ben nu iets meer dan twee jaar verzekerd bij Inshared, en in plaats van geld terug bij een jaarbeloning heb ik de afgelopen twee jaar alleen maar hogere rekeningen door stijgende premies gekregen.
Tot u echt jaarbeloningen gaat betalen zou ik zeggen: Inshared, stop met liegen en start met betalen!
Of stop met uw hypocriete reclames over fictieve jaarbeloningen.
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: Inshared misschien toch niet zo eerlijk ?!?
Inshared is gebaseerd op het marketingsprookje van winstdeling. In een andere vorm doet verzekeraar Univé hetzelfde met hun "winstdeling".
Er zijn altijd wel weer naïve consumenten die in die flauwekul trappen.
Er zijn altijd wel weer naïve consumenten die in die flauwekul trappen.
Re: Inshared misschien toch niet zo eerlijk ?!?
Hoe gaan jullie om met klanten die binnen de wettelijke verjaringstermijn van drie jaar (en waarvan niet in het nadeel van de klant mag worden afgeweken) schade claimen?InShared schreef:We stoppen met z’n allen geld in een ‘pot’, waardoor we ons tegen risico’s verzekeren die we niet zelf kunnen dragen. Als er geld overblijft, mogen de mensen die geen beroep op de pot hebben gedaan, het geld samen weer verdelen.
Re: Inshared misschien toch niet zo eerlijk ?!?
InShared is in januari 2009 gestart. Een Jaarbeloning kan worden uitgekeerd als onze klanten minder dan 80% van de premie nodig hebben gehad voor hun schades.
De Jaarbeloning:
• Over het verzekeringsjaar 2009 is 8% Jaarbeloning uitgekeerd
• Over 2010 hebben we 6% Jaarbeloning uitgekeerd aan onze klanten
• Helaas hebben we over 2011 geen Jaarbeloning uitgekeerd omdat onze klanten meer schade gemaakt hebben
Of er over 2012 een Jaarbeloning uitgekeerd kan worden, zal in de komende maanden bepaald worden. Rond april informeren we onze klanten daarover via e-mail en we plaatsen dat natuurlijk ook op onze website.
Kortom, wij hebben 2 keer een Jaarbeloning kunnen uitkeren en alleen over 2011 niet. Als een klant geen Jaarbeloning over 2009 of 2010 heeft gehad, dan is dat omdat die klant in dat jaar een schade heeft gehad die niet te verhalen was op een ander.
InShared is een Nederlandse verzekeraar en ook voor onze klanten geldt natuurlijk een verjaringstermijn van 3 jaar voor het melden van schade. Dat staat ook letterlijk in onze algemene voorwaarden opgenomen. Als een klant een schade meldt over een periode waarover wij al een Jaarbeloning hebben vastgesteld, dan zal die schade meetellen in het kalenderjaar waarin de schade wordt gemeld. Dat is namelijk ook het jaar waarin de schade dan wordt uitbetaald.
De Jaarbeloning:
• Over het verzekeringsjaar 2009 is 8% Jaarbeloning uitgekeerd
• Over 2010 hebben we 6% Jaarbeloning uitgekeerd aan onze klanten
• Helaas hebben we over 2011 geen Jaarbeloning uitgekeerd omdat onze klanten meer schade gemaakt hebben
Of er over 2012 een Jaarbeloning uitgekeerd kan worden, zal in de komende maanden bepaald worden. Rond april informeren we onze klanten daarover via e-mail en we plaatsen dat natuurlijk ook op onze website.
Kortom, wij hebben 2 keer een Jaarbeloning kunnen uitkeren en alleen over 2011 niet. Als een klant geen Jaarbeloning over 2009 of 2010 heeft gehad, dan is dat omdat die klant in dat jaar een schade heeft gehad die niet te verhalen was op een ander.
InShared is een Nederlandse verzekeraar en ook voor onze klanten geldt natuurlijk een verjaringstermijn van 3 jaar voor het melden van schade. Dat staat ook letterlijk in onze algemene voorwaarden opgenomen. Als een klant een schade meldt over een periode waarover wij al een Jaarbeloning hebben vastgesteld, dan zal die schade meetellen in het kalenderjaar waarin de schade wordt gemeld. Dat is namelijk ook het jaar waarin de schade dan wordt uitbetaald.
Re: Inshared misschien toch niet zo eerlijk ?!?
Duidelijk verhaal en de gedachte erachter klinkt goed (al blijf ik lekker zitten waar ik zit
Re: Inshared misschien toch niet zo eerlijk ?!?
@ Inshared In juli 2012 kon Inshared al duidelijk maken dat de jaarbeloning over 2012 hoogstwaarschijnlijk op 0 uitkomt. Daarmee keert u dus al 2 jaar op rij niets uit aan jaarbeloning.
Wel krijg ik als klant zonder verwijtbare schade al twee jaar op rij een premieverhoging, daar waar andere verzekeraars juist lagere premies geven bij meer schadevrije jaren.
Wel krijg ik als klant zonder verwijtbare schade al twee jaar op rij een premieverhoging, daar waar andere verzekeraars juist lagere premies geven bij meer schadevrije jaren.
Re: Inshared misschien toch niet zo eerlijk ?!?
Niet zo eerlijk ? als je het mij vraagt staat Inshared gelijk aan een criminele organisatie.
Ik ben in der tijd zo stom geweest een auto verzekering af te sluiten. Het afsluiten ging zeer eenvoudig en ze beloofde gouden bergen in de vorm van een jaarlijkse teruggave. Echter in de drie jaar dat ik daar verzekerd ben geweest heb ik nooit 1 cent terug gevangen. Om de verzekering vervolgens te beëindigen is nagenoeg onmogelijk: heb ze een mailtje gestuurd met een kopie van het vrijwaringsbewijs. Uiteraard doen de heren dan gewoon of ze nooit iets hebben ontvangen en gingen vrolijk verder met incasseren. Daarop heb ik een aantal maanden later nogmaals een mail gestuurd met de mededeling dat ik geen gebruik meer wens te maken van de verzekering en de betalingen zal laten terug storten.
Ook hier trokken de heren zich uiteraard niets van aan en hebben de verzekering nog een half jaar door laten lopen. Inmiddels hebben ze een incasso bureau op me afgestuurd.
Dus voor een ieder die graag van zijn/haar geld af wil, ga naar inshared: veel te hoge premie en bij opzeggen een hoop ellende gegarandeerd.
Ik ben in der tijd zo stom geweest een auto verzekering af te sluiten. Het afsluiten ging zeer eenvoudig en ze beloofde gouden bergen in de vorm van een jaarlijkse teruggave. Echter in de drie jaar dat ik daar verzekerd ben geweest heb ik nooit 1 cent terug gevangen. Om de verzekering vervolgens te beëindigen is nagenoeg onmogelijk: heb ze een mailtje gestuurd met een kopie van het vrijwaringsbewijs. Uiteraard doen de heren dan gewoon of ze nooit iets hebben ontvangen en gingen vrolijk verder met incasseren. Daarop heb ik een aantal maanden later nogmaals een mail gestuurd met de mededeling dat ik geen gebruik meer wens te maken van de verzekering en de betalingen zal laten terug storten.
Ook hier trokken de heren zich uiteraard niets van aan en hebben de verzekering nog een half jaar door laten lopen. Inmiddels hebben ze een incasso bureau op me afgestuurd.
Dus voor een ieder die graag van zijn/haar geld af wil, ga naar inshared: veel te hoge premie en bij opzeggen een hoop ellende gegarandeerd.
Re: Inshared misschien toch niet zo eerlijk ?!?
Waarom log je niet gewoon in op de polis map en zet je daar je verzekering stop? Waar haal je vandaan dat je een e-mail moet sturen met het vrijwaringsbewijs?