Pagina 1 van 1

Media Markt Middelburg houdt klanten aan het lijntje

Geplaatst: 18 sep 2012 22:57
door chaterz
Hallo Allemaal,

Nu zal ik vas niet de eerste zijn die zijn beklag doet over een bepaald Media Markt filiaal.
Misschien herkennen jullie hetzelfde verhaal.

Op 3 September heb ik bij de Media Markt een Philips 32PFL3017 HD-TV besteld omdat deze niet direct uit voorraad leverbaar was.
Omdat ik toch graag de tv wilde hebben en er volgens hun twee besteld waren en ik een van de twee zou kunnen kopen heb ik een aanbetaling voor het product gedaan.

Ze meldden mij dat de tv ongeveer een levertijd van 1 - 3 werkdagen was, daarmee ging ik akkoord.
Na 2 dagen besloot ik maar eens te bellen om te kijken of ze inmiddels al iets van mijn bestelling wisten.

Ze meldden mij dat het toestel niet binnen was en de levertijd onbekend is geworden.
Hierna meldden zij dat alle producten bij Philips ingekocht worden, dus heb ik contact opgenomen met Philips welke het verhaal bevestigden.
Philips meldde mij dat er halvewege September de 3000 serie, waar dit toestel onder valt binnen zou komen.

De volgende dag nam ik contact op met Media Markt en heb hun gevraagd Philips te bellen om de exacte leverdatum te achterhalen.

Volgende dag nog eens terug gebeld, Nee meneer.. bestelling is niet binnen, bel morgen maar terug.
Dus ik die volgende dag bellen, ze wisten er niets vanaf, maar ze zouden dit keer wel gaan bellen.

Iets later die dag, het was vorige week maandag belde Media Markt op met de mededeling dat het 100% zeker was dat het toestel 12-09-2012 zou arriveren.

Ik heb toen netjes gewacht tot 12-09-2012, vervolgens had ik maar eens gebeld om 20:00 omdat ik nog niets vernomen had.

Wederom kreeg ik opnieuw de zelfde mededeling, meneer uw bestelling is nog niet binnen.
Opnieuw had Media Markt een belofte via mij gedaan, als de volgende dag de tv niet binnen was zouden ze opnieuw Philips bellen.

Dus ik volgende dag weer bellen, Nee meneer is niet binnen, en de tv afdeling is op dit moment onbereikbaar, ze bellen wel terug vanavond.
Ik wachten, 21:15 nog maar eens gebeld, ja meneer we laten u terugellen.

Uiteindelijk rond 22:30 kreeg ik een telefoontje met dezelfde mededeling, meneer hij is niet binnen.

Afgelopen Zaterdag opnieuw contact opgenomen, dit keer kreeg ik wel iemand van de tv afdeling aan de lijn, deze medewerker bleek ook de tv's voor het filiaal in te kopen.
Ik het hele verhaal uitgelegd, deze meneer zou afgelopen maandag contact opnemen met Philips, dus werd er maandag netjes gebeld. alleen de mededeling was minder..

Hij meldde: Meneer de tv is niet meer leverbaar, wat wij kunnen doen is een nieuwer model welke volgende week binnen komt aan u verkopen voor hetzelfde bedrag.
Zo kreeg ik een typenummer door, dit typenummer is niet eens bekend bij Philips, plus dat deze volgende week pas gereleased zou worden.
Dat zou betekenen dat het inkopen wel 3 weken kan duren en voor deze bij mij is 6 weken.

Dus ik ging niet met de langere levertijd akkoord, dus zeiden ze me toe dat ze dan een 107CM HD-Ready Samsung tv wilde verkopen voor hetzelfde bedrag.
Dus ik op internet kijken naar de specificaties, deze komt niet eens in de buurt van het bestelde toestel.

Ik heb toen meteen contact opgenomen met de webshop van Media Markt, ze wilden wel helpen maar ze zeiden dat ik dit via het filiaal op moest lossen aangezien dit filiaal alleen een naamsdrager is.

De medewerkers van Media Markt hebben niet aan mijn wensen willen voldoen terwijl ze de tv toch konden leveren door deze in te kopen bij een ander filiaal.
Wel wilden ze een slechtere maar grotere tv welke ik juist NIET wil hebben voor hetzelfde bedrag mee geven.
Ik heb een Full-HD tv besteld, geen HD-Ready.
Plus de slechte ervaring met Samsung helpdesk heeft mij al genoeg gedaan geen tv van hun te kopen.

ik heb gisteren contact opgenomen met Bol.com welke het toestel ruim op voorraad bleek te hebben, deze heb ik voor 19 euro duurder besteld, maar dat heb ik er wel voor over. zij konden wel binnen 2 dagen leveren.

Net heb ik bericht gehad van Bol.com dat het toestel verzonden is waarop ik dus naar Media Markt ben gegaan om mijn aanbetaling terug te halen.
De meneer welke mijn geld terug gaf vroeg om een reden, te lang wachten en mij niet voldoende willen tegemoet komen.

Het personeel van Media Markt deugt niet, doet amper wat voor de klant en gooit vooral de hoorn zomaar op de haak.
Ze zijn onprofessioneel bezig, ik had de tv de eerste week al binnen kunnen hebben, maar door het gefaal van Media Markt heb ik hem van ellende besteld bij Bol.com welke wel klantvriendelijk was en mijn vragen direct kon beantwoorden.

Morgen komt mijn tv binnen, een ding is zeker, Media Markt, dat ik ooit zo gek ben geweest daar iets te kopen... ze houden je aan het lijntje.

Ik zeg, Media Markt, nooit meer!

Re: Media Markt Middelburg houdt klanten aan het lijntje

Geplaatst: 30 okt 2012 22:34
door N1ck
U bent een pessimist. Naast de discussie klantvriendelijkheid kan het toch ook zo zijn dat ze bij Media Markt er van uitgingen dat uw TV nog binnen zou komen en dat de leverancier van deze TV's (Philips?) u teleur zou stellen.

Daarnaast bieden ze u twee oplossing naast aanbetaling retour halen wat u uiteindelijk heeft gedaan. Al met al vind ik het zo raar nog niet.

Re: Media Markt Middelburg houdt klanten aan het lijntje

Geplaatst: 30 okt 2012 23:11
door Bob Schurkjens
De harde maar belangrijke les is dus:

Doe nooit een aanbetaling.