Ja hoor weer BCC garantie problemen
Geplaatst: 19 sep 2012 11:08
Dell-arrest.
Vraag: In de HCC publicatie van 5-04-2005 van Gerrit Jan Bel schrijft hij
over garantie in de eerste zes maanden, dat als een product aantoonbaar kapot
is, geeft dit de consument het recht om in overleg met de verkoper een
beslissing te nemen.
1. Hij gaat accoord met het product te laten repareren onder garantie.
2. De consument eist een vervangend nieuw product.
3. Indien geen van beiden mogelijk is, de koop te ontbinden.
Nu mijn probleem; bij BCC (ja BCC weer) heb ik een laptop gekocht een Acer,
na ongeveer zes weken sprongen spontaan de toetsen van mijn toetsenbord af.
Ik heb nog geprobeerd ze zelf terug te plaatsen, maar helaas zonder
resultaat. Ik ben gelijk terug gegaan naar de BCC te Spijkenisse, waar ik het
product gekocht hebt, maar ook de filiaalhouder constateerde dat inderdaad de
toetsen niet zelfstandig terug te plaatsen waren, waarop hij mij aanbood om
de laptop terug te sturen naar de fabriek van Acer.
Waarop ik hem vroeg, hoe lang dit ging duren, en waneer ik mijn laptop weer
terug zou krijgen. Hij vertelde mij dat het minimaal 3 a 4 weken zou gaan
duren, ik deelde hem mee, dat ik het daar niet mee eens was en een nieuwe
gelijke of gelijkwaardige laptop wilde hebben en als het niet mogelijk was de
koop te ontbinden en ik mijn geld terug wil hebben.
De verkoper zei dat ik daar geen recht op had, en hij het recht had de laptop
aan de fabrikanmt aan te bieden en vragen wat er aan de hand is met het
toetsenbord.
Ik heb de filiaalhouder erop gewezen en verwezen naar het Dell-arrest.
Dat als iets binnen 6 maanden kapot gaat het product in principe kapot
geleverd is.
En ik het recht heb op een nieuw product en/of ontbinding van de koop.
Op dat naar mijn mening het kapot zijn van het product duidelijk aantoonbaar
was de toetsen lagen er los bij op de laptop en hij zelf ook en toegaf dat
het niet normaal is dat de toetsen er spontaan afspringen.
Dus hij het er mee eens was dat het producht koapot was je kon het
toetsenbord/laptop namelijk niet meer gebruiken.
De vraag is dus: heb ik nu recht op een nieuwe laptop of heeft de verkoper
gelijk, dat hij hem eerst mag aanbieden aan de fabriek om te kijken wat er
aan de hand is met het toetsenbord.
PS. wat zijn hier mijn rechten. Moet ik terug gaan en alsnog een nieuwe
laptop eisen en of geld terug? of heeft de verkoper gelijk en accoord gaan
met het te laten repareren van de laptop en 2 tot 4 weken wachten.(op een
product wat volgens de wet kapot geleverd is).
VR. groet
J.C. Verkerk
Vraag: In de HCC publicatie van 5-04-2005 van Gerrit Jan Bel schrijft hij
over garantie in de eerste zes maanden, dat als een product aantoonbaar kapot
is, geeft dit de consument het recht om in overleg met de verkoper een
beslissing te nemen.
1. Hij gaat accoord met het product te laten repareren onder garantie.
2. De consument eist een vervangend nieuw product.
3. Indien geen van beiden mogelijk is, de koop te ontbinden.
Nu mijn probleem; bij BCC (ja BCC weer) heb ik een laptop gekocht een Acer,
na ongeveer zes weken sprongen spontaan de toetsen van mijn toetsenbord af.
Ik heb nog geprobeerd ze zelf terug te plaatsen, maar helaas zonder
resultaat. Ik ben gelijk terug gegaan naar de BCC te Spijkenisse, waar ik het
product gekocht hebt, maar ook de filiaalhouder constateerde dat inderdaad de
toetsen niet zelfstandig terug te plaatsen waren, waarop hij mij aanbood om
de laptop terug te sturen naar de fabriek van Acer.
Waarop ik hem vroeg, hoe lang dit ging duren, en waneer ik mijn laptop weer
terug zou krijgen. Hij vertelde mij dat het minimaal 3 a 4 weken zou gaan
duren, ik deelde hem mee, dat ik het daar niet mee eens was en een nieuwe
gelijke of gelijkwaardige laptop wilde hebben en als het niet mogelijk was de
koop te ontbinden en ik mijn geld terug wil hebben.
De verkoper zei dat ik daar geen recht op had, en hij het recht had de laptop
aan de fabrikanmt aan te bieden en vragen wat er aan de hand is met het
toetsenbord.
Ik heb de filiaalhouder erop gewezen en verwezen naar het Dell-arrest.
Dat als iets binnen 6 maanden kapot gaat het product in principe kapot
geleverd is.
En ik het recht heb op een nieuw product en/of ontbinding van de koop.
Op dat naar mijn mening het kapot zijn van het product duidelijk aantoonbaar
was de toetsen lagen er los bij op de laptop en hij zelf ook en toegaf dat
het niet normaal is dat de toetsen er spontaan afspringen.
Dus hij het er mee eens was dat het producht koapot was je kon het
toetsenbord/laptop namelijk niet meer gebruiken.
De vraag is dus: heb ik nu recht op een nieuwe laptop of heeft de verkoper
gelijk, dat hij hem eerst mag aanbieden aan de fabriek om te kijken wat er
aan de hand is met het toetsenbord.
PS. wat zijn hier mijn rechten. Moet ik terug gaan en alsnog een nieuwe
laptop eisen en of geld terug? of heeft de verkoper gelijk en accoord gaan
met het te laten repareren van de laptop en 2 tot 4 weken wachten.(op een
product wat volgens de wet kapot geleverd is).
VR. groet
J.C. Verkerk