LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Het zijn dieven OXXIO

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Stroomjatters

Het zijn dieven OXXIO

Ongelezen bericht door Stroomjatters »

Ongeveer 5 jaar geleden besloten om OXXIO te nemen. Het voorstel was goedkoop en leuk, hierop volgde een slimme meter. Hiervoor betaalden wij 5 euro per maand. Eigenlijk heeft deze slimme meter alleen maar problemen gegeven. Want NUON doet schattingen, en gaat niet uit van de standen, zo hadden wij ineens 10.000 KWH meer op de meter, dan NUON had staan. Het zelfde gebeurde tevens bij onze gasrekening een wel gestelde eind afrekening van 1750,00 viel bij ons op de deurmat. Na vele pogingen trof OXXIO een betaalregelening. Maar deze was wel 175,00 per maand, en verhoogde maandnota tevens naar 200,00 euro. Kortom een leuke post erbij van 375,00 euro. Voor een gezin met kinderen een maandelijks schrik. De problemen ontstaan en we kunnen 1 maand niet betalen, hierop krijgen wij te maken met Interim Justitia. En deze kwakt vrolijk 300,00 euro op de nota en rekent administratiekosten wat wettelijk niet is toegestaan. Na grondig onderzoek blijken onze meterstanden niet te kloppen. Doch weerhoudt het OXXIO er niet van om nadere onderzoek te verrichten. En verwijst weer naar NUON, Interim Justitia hebben wij benoemd tot de meest dubieuze deurwaarder. Want als u zegt ik handel namens de klant OXXIO, en we vorderen. Dan mag u zich de vraag stellen, of de verklaringen en bewijsstukken tegen OXXIO gaan spreken. Na een lange weg van bellen, beaamt eerst NUON er klopt iets niet. Voor uw informatie NUON levert weer de stroom aan OXXIO. NUON stuurt een miljoenen afrekening aan OXXIO van gebruik. En OXXIO verdient aan de verkoop, en dit is in feite een grote wurgslang om de nek van OXXIO. Wij bellen met NUON, het klopt niet u heeft gelijk. Wij weer bellen met OXXIO, en daar zegt men weer NUON levert de meetgegevens aan. Wij weer bellen naar Interium Justitie, waar een man van 46 jaar, door een puber student eerst brutaal wordt aangesproken. En geen gelijk geeft, zij had wel een dochter van mij kunnen zijn. Enige vormen van respect blijven verweg achterwege, en men schreeuwt letterlijk ik zit al 10 minuten met u aan de lijn. Mis het zijn er 2 en u luistert niet. Even worden we stil, maar ook zij hamert door. Geeft geen begrip en verwijst weer terug naar OXXIO. Hardop zegt ze, tja OXXIO is onze klant. Hoewel ik wel een zeilboten heb gezien van Interim Justitia, begrijp ik nu eindelijk waarom deze partij deze boten kan kopen. Het gaat ze voor de wind, maar mij wordt ook pijnlijk duidelijk. Ik heb 1 ding heel goed begrepen, voor die 50,00 euro verdiensten per jaar moet u geen zaken doen met toeleveranciers van stroom. En of deze nu groen, geel, paars of rood zijn. Met OXXIO komt u vanzelf in het varendeschip van Interim Justitia.

En dat allemaal, omdat je meterstanden te hoog en geschat zijn.

Bob Schurkjens

Re: Het zijn dieven OXXIO

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Het is INTRUM Justitia en niet Interim Justitie. Dit is geen deurwaarder maar een incassoboer. Verder moet je elk jaar netjes én op tijd je meterstanden doorgeven. Doe je dat niet, dan krijg je overal problemen.

tufima

Ongelezen bericht door tufima »

Wat nou precies je probleem is begrijp ik niet.

Is de eindafrekening onjuist?
Is je maandbedrag te hoog vastgesteld?

Nietzoklagen!

Ongelezen bericht door Nietzoklagen! »

Meterhuur betaal je toch overal? Als je standen niet goed zijn kun je een correctie aanvragen! Ik begrijp je probleem niet helemaal....als je er niet goed achter aan zit krijg je vanzelf
Problemen en dat wil je niet met een gezin.

sjoegel

Ongelezen bericht door sjoegel »

Klopt, en wat ik niet snap is waarom mensen altijd in die gladde praatjes trappen. "ja U betaald nu veel te veel zie ik, dat kan goedkoper ".... JA DE EERSTE 2 MAANDEN ! EN DAARNA BETAAL JE HET DUBBELE ! maar dan is de ipad of een ander kraaltje al binnen en dan is de liefde over en dan ga je betalen.

NIETS is gratis of voordelig waar die energiebedrijven mee aankomen.

Bellen ze om je tarieven vast te zetten ? DAN KUN JE ER DONDER OP ZEGGEN DAT DE PRIJZEN GAAN DALEN !
Mensen, alsof de eneco of Nuon of hoe die andere boeven allemaal heten, begaan zijn met uw belang ! Nee het zijn net banken ze denken alleen aan hun eigen belang. Dit is wettelijk hun recht maar ik vraag me of of dat zou moeten met elementaire levensbehoeften zoals energie.

Dus vertrouw geen enkele energiemaatschappij of bank. Check alles 4x want het kost je meer dan je denkt.

Gesloten