LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telfort modem DRAMA!

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Charles33
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 sep 2012 15:31

Telfort modem DRAMA!

Ongelezen bericht door Charles33 »

Sinds ik het nieuwe Telfort ZYXEL P-2601HN-F1 modem heb, heb ik niets anders dan problemen met mijn internetverbinding:

Steeds ben ik mijn draadloze verbinding kwijt, terwijl het signaal prima is op het desbetreffende app.
Als ik een groot Torrent bestand heb gedownload is mijn internetverbinding zeer traag. Telkens moet ik het modem dan herstarten om weer een fatsoenlijke verbinding te kunnen hebben.
Als ik met mijn iPad, iPhone of laptop video wil bekijken van bijvoorbeeld uitzendingenmist, ook dan hapert de verbinding telkens.
Als ik via het draadloze netwerk gebruik wil maken van functies als Media Play of AllShare, ook dan valt de verbinding steeds weg.

En ja ik heb het modem al honderden keren gereset;
En ja ik heb hierover al met de technische dienst van Telfort gebeld, toen deze er niet uit kwam zou ik teruggebeld worden, hetgeen nooit gebeurd is.
En ja heb ik een ander draadloos modem/router geprobeerd en dan werkt alles prima.
Als ik mijn Linksys router/modem aan heb staan en daar verbinding mee maak werkt alles 100%, maar dan heb ik op dat moment wel continu twee stroomverbruikers aan staan 24 uur per dag 365 dagen per jaar en dit kan toch niet de bedoeling zijn?

Uiteraard heb ik Telfort om een nieuw en goedwerkend modem gevraagd en dit willen ze mij niet verstrekken, want zeggen ze: Dat nieuwe modem werkt technisch hetzelfde als uw huidige modem.
Het definitieve antwoord dat ik van Telfort kreeg was: u moet u probleem zelf maar oplossen door te zoeken naar oplossingen in forums.

Is dit nu de Wereld op z'n kop of ben ik hartstikke gek?

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Telfort modem DRAMA!

Ongelezen bericht door bprosman »

En ja heb ik een ander draadloos modem/router geprobeerd en dan werkt alles prima.
Als ik mijn Linksys router/modem aan heb staan en daar verbinding mee maak werkt alles 100%,
Die zitten ook beiden op het zelfde kanaal, zodat appels met appels vergeleken wordt ?.
Als ik mijn Linksys router/modem aan heb staan en daar verbinding mee maak werkt alles 100%, maar dan heb ik op dat moment wel continu twee stroomverbruikers aan staan 24 uur per dag 365 dagen per jaar en dit kan toch niet de bedoeling zijn?
Dat het niet handig is ben ik helemaal mee eens maar dat stroomverbruik nu het criterium is om het NIET te doen .. heb ik toch mijn twijfels over.
Ik heb er even het stroomverbruik van de WRT54G (gemiddeld model) bijgepakt.

12Volt / 500mA = 6 Watt.
6 Watt, 1 uur = 0.006 KwH

0.006 * 24 uur * 365 dagen = ~53 KwH.
Even snel een (Nuon) tarief er bijgepakt... 0.22 Euro / KwH.
Dan hebben we het over nog geen 1 Euro / maand.

Ik snap dat Telfort/Zyxel dit probleem zouden moeten oplossen maar voor nog geen 1 Euro/maand zou ik dit een prima alternatief vinden.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Telfort modem DRAMA!

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Heb je al een ander kanaal geprobeerd? Gebruik anders Inssider om te kijken of er kanaalstoring is.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Telfort modem DRAMA!

Ongelezen bericht door crazyme »

Lijkt mij ook dat je de wifisettings moet nalopen.

Wellicht dat twee wifi accesspoints interfereren.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Telfort modem DRAMA!

Ongelezen bericht door BreejKC »

Beste Charles 33. Neen, je bent niet gek, maar de wereld staat nu ook weer niet op zijn kop (is maar van welke kant je het beziet). ZYXeL modems, waar ik jaren zelf mee heb gewerkt, zijn in het algemeen uitstekende modems. Dit wil natuurlijk niet zeggen dat een ZYXeL modem niet kapot kan gaan.

Zoals vorige reageerders al suggereerden zou ik zeker een poging wagen eens draadloos te communiceren op een ander kanaal. U schrijft echter dat u ook bedraad diverse problemen ondervind met dit modem. Wanneer u een ander modem aansluit lijken die problemen niet aanwezig te zijn wat inderdaad het ZYXeL modem “verdacht” maakt.

Begrijpelijk dat u telefonisch contact met de leverancier van het modem, Telfort, gezocht heeft. Toch is dit de meest slechte manier geweest om dit soort problemen op te lossen. De “kinderen” achter de telefonische helpdesk (lees: callcenter), vaak niet eens medewerkers van Telfort, zijn geprogrammeerd standaard antwoorden te geven, u zo snel mogelijk af te schepen omdat ze de daadwerkelijke antwoorden niet weten, zelf niet het vermogen hebben om na te denken, en u dus met een kluitje in het riet sturen. Uiteraard zijn deze medewerkers zo afgericht dat het Telfort zo min mogelijk geld gaat kosten, door bijvoorbeeld een modem snel te vervangen en zo tevreden klanten te behouden. Uw contract is afgesloten, ze zijn zo goed als zeker dat het geld van 1 jaar binnen is, dus waarom zouden ze u goed helpen?

Het beste wat u kunt doen is op internet het adres opzoeken van een Telfort winkel en deze met het ZYXeL modem onder uw arm eens te bezoeken. Kunnen ze daar ter plekke het modem voor u testen. De medewerkers kijken daar beter uit en zullen u minder snel afschepen als het modem daadwerkelijk kapot blijkt te zijn. Doen zij dat wel, dan lopen de overige klanten natuurlijk ook uit zo’n winkel weg, wat Telfort al helemaal niet wil.

Als uiterste middel kunt u ook een locale computerwinkel bezoeken en vragen of ze daar het modem eens voor u testen. Probleem hierbij is dat, als het modem defect blijkt te zijn, u Telfort nog moet zien te overtuigen dat het daadwerkelijk zo is. Een verklaring op schrift van zo’n computerwinkel zou u daarbij kunnen helpen. Alhoewel dat ook lastig is, want ook de computerwinkel zou graag een nieuw modem aan u verkopen. U kunt natuurlijk ook eens een goede kennis met verstand van computerzaken benaderen, die geen verkoopargument heeft, en u in veel gevallen van veel zorgen af kan helpen.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Telfort modem DRAMA!

Ongelezen bericht door bprosman »

Wanneer u een ander modem aansluit lijken die problemen niet aanwezig te zijn wat inderdaad het ZYXeL modem “verdacht” maakt.
Ik denk eerder dat TS bedoeld dat hij de routerfunctie met WiFi van Linksys gebruikt i.c.m. het Zyxel modem (TS heeft het ook over dubbel energieverbruik). Maar ik kan het verkeerd gelezen hebben.
Mijn ervaring met het merk Zyxel is weliswaar meer dan 10 jaar terug maar toen waren het wel topproducten (op ISDN2 en 30).
Voorlopig zet ik mijn fles wijn nog op interferentie , probeer de eerder gegeven InSSIDer suggestie eens.

Charles33
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 sep 2012 15:31

Re: Telfort modem DRAMA!

Ongelezen bericht door Charles33 »

Nee er kan geen sprake zijn van interferentie, omdat ik het WiFi gedeelte van mijn Telfort modem uitschakel, juist dat WiFi-gedeelte is zo onbetrouwbaar.
Ik heb dus mijn Telfortmodem aanstaan als ADSL-modem en dan gebruik ik inderdaad mij Lynksys voor het WiFi gebeuren. En ook andere kanalen heb ik allemaal al geprobeerd, zo is de verbinding er wel en zo is hij ook weer weg, welk kanaal ik ook gebruik.
En als de verbinding het al wel een poosje doet, en ik heb een torrent gedownload, dan is het Telfort-modem niet meer vooruit te branden, hij moet dan echt telkens gereset worden.
En dit alles is met de Lynksys router geen enkel probleem, zo uit de doos zonder enige instelling te hoeven te veranderen. Waarom werkt dat dan niet bij een Telfortmodem, zij hebben deze toch al voor de klant geconfigureerd?

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Telfort modem DRAMA!

Ongelezen bericht door bprosman »

Misschien hier nog tips :

https://forum.telfort.nl/

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Telfort modem DRAMA!

Ongelezen bericht door BreejKC »

Wanneer u over het Telfortmodem spreekt bedoelt u waarschijnlijk het ZYXeL modem, zoals eerder genoemd. Als dit modem niet kapot is dan zou dit ook voor het downloaden bestanden door middel van torrents goed moeten werken. Uiteraard is er wel verschil tussen bedraad of draadloos downloaden omdat uw draadloze verbinding langzamer werkt als uw verbinding via de UTP-kabel.

U gebruikt nu dus twee modems, een voor bedraad werken (uw ZYXeL modem), en voor draadloos werken (uw LinkSys modem). Dit is natuurlijk niet de bedoeling. U kunt nu twee dingen doen. Uw ZYXeL modem gebruiken voor zowel draadloos als bedraad werken, maar u geeft aan dat, dat niet goed werkt. U kunt natuurlijk ook alleen uw Linksys modem gebruiken en daar uw UTP-kabel insteken om bedraad te werken. Volgens mij moet dat Linksys modem bij een Telfort verbinding ook werken.

Als u aangeeft dat het downloaden van bestanden via torrents langzaam gaat, vraag ik mij af of het downloaden van bestanden bij u op andere wijze ook zo langzaam is. Als het downloaden van andere bestanden, niet via torrents, wel snel gaat, dan is er iets anders mis. Bij het downloaden van bestanden met behulp van torrents moet je namelijk een poort in je modem open zetten. Port Forwarding heet dat. Soms gaat dit automatisch door middel van upnp, maar dat moet u in uw downloadprogramma doorgaans wel aangeven. Over Port Forwarding is, ook specifiek voor uw ZYXeL modem, het nodige op internet te vinden. Een uitgebreide handleiding voor het instellen van het programma om met behulp van torrents te downloaden kunt u vinden op de site: snelrennen.nl.

sjohie
Berichten: 11240
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Telfort modem DRAMA!

Ongelezen bericht door sjohie »

Heb je al eens gekeken naar de firmware van je modem, en indien verouderd, deze geupdate naar de nieuwste versie?

Telfort webcare
verified
Berichten: 959
Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Telfort modem DRAMA!

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

@Charles33,

Uit uw omschrijving maak ik op dat het modem toch niet helemaal lekker is. Graag ontvang ik uw postcode, huisnummer en 06-nummer in een privebericht zodat ik deze kan vervangen. Jammer dat dit telefonisch niet eerder gelukt is, mijn excuses daarvoor.

Hugo

zedrak
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 sep 2012 15:06

Re: Telfort modem DRAMA!

Ongelezen bericht door zedrak »

Dit probleem heb ik ook gehad. 2 nieuwe modems gekregen maar problemen bleven bestaan. Oplossing bij mij was heel simpel en zelf uitgedoktert.
Misschien misschien helpt het ook bij jou.


WPA2-PSK omzetten naar WPA-PSK in wireless instellingen.

Succes

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Telfort modem DRAMA!

Ongelezen bericht door bprosman »

WPA2-PSK omzetten naar WPA-PSK in wireless instellingen.
Lijkt me sterk.

/Edit 30/09
zedrak vroeg me via PB wat ik hier mee bedoelde en vond het spam wat ik hier neergeplakt had.
Dat kan, dat mag. Maar wat ik bedoel is eigenlijk wat ik hierboven neerschreef, dat het wegvallen van Wifi bij het Zyxel modem ligt in WPA vs WPA2. Bij oudere PC's / laptops kan ik me hier iets bij voorstellen maar bij de Linksys werkt het wel goed. Maar goed, ik zou zeggen, probeer het , niet geschoten is altijd mis.

daoverclocker
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jan 2013 18:13
Locatie: arnhem

Re: Telfort modem DRAMA!

Ongelezen bericht door daoverclocker »

Ik heb me toch even voor deze post geregistreerd.
Het is ongeloofelijk maar waar, het wijzigen van wpa2-psk naar wpa-psk verhielp bij mij ook alle problemen.

Ik heb sinds gisteren telfort all-in-one met het nieuwe P-2812HNU-F1 modem.
Internet via utp en tv werkte meteen goed.

Echter, draadloos internet; werkte niet. Mijn laptop en die van mijn vrouw konden gewoon geen verbinding maken. Hij haperde, en kreeg soms even een ip adres.
Ik probeer dus naar de interface te gaan via een upt kabel. Ik krijg gewoon het inlog scherm voorgeschoteld, en inloggen werkt. Omdat het de eerste keer is moet ik mijn wachtwoord veranderen. prima. gedaan, gaat hij na het inloggen gewoon niet verder en krijg ik een wit scherm.
Oke, iemand tipt, adsl stekker eruit, helpt niet. Iemand anders tipt, draadloos uitzetten met de knop op de router, helpt ook niet.
Ik probeer een andere browser, zelfde resultaat.
Ik probeer Chrome, IE,Firefox. Bij geen van allen krijg in de na het inloggen op de webinterface iets te zien. Lees ik ergens op een forum dat het met Opera wel werkt. En voila, die browser doet het wel.
Ik verander de wireless security naar wpa-psk en waarempel, elke browser kan nu de interface benaderen en ook kunnen de laptops (winxp-32bit-sp3 en win7-64bit) vlot draadloos verbinding maken.
Danzkij de post van degene 2 boven mij kan ik met mijn hagel nieuwe telfort modem toch internetter, dank!

Het lijkt me dus dat er een bug in de firmware zit, want dit zijn zoals degene hierboven ook zegt, zaken die eigenlijk geen verband met elkaar mogen hebben.

[edit] Ik heb de setting net even terug gezet naar wpa2-psk, en toch echt alle problemen zijn dan weer terug. Zonder Opera browser zou ik geen gebruik kunnen maken van draadloos internet. Danzkij Opera kan ik de modem nog terug zetten naar wpa-psk. [/edit]

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Telfort modem DRAMA!

Ongelezen bericht door bprosman »

Weet je zeker dat je netwerk drivers een beetje up-to-date is ?

MarloesWentel
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 okt 2011 14:52

Re: Telfort modem DRAMA!

Ongelezen bericht door MarloesWentel »

Je bent op de hoogte van de problemen die Telfort momenteel heeft met de internetsnelheid? Ik denk het niet anders was je vast niet overgestapt naar Telfort. Ik zou dus even afwachten totdat de problemen verholpen zijn.

goost
Berichten: 73
Lid geworden op: 03 apr 2013 17:52

Re: Telfort modem DRAMA!

Ongelezen bericht door goost »

Komt me bekend voor, Ze hebben na maanden ook eindelijk toegegeven dat het er op lijkt dat het aan het modem ligt. Maar krijgen geen nieuwe omdat we de rekening in vooruit voor april niet eerder betalen willen dan dat het functioneert. Tot en met 31 maart is alles betaald, voor de slecht werkende modem van hun. Vanaf 31 maart doet de TV het zo bij niet meer, als we die inschakelen valt het hele modem weer uit, wat het tussendoor ook zo steeds doet, maar ze hebben ons op 4 april gewoon afgesloten. Zij hebben volgens de voorwaarden een redelijke termijn nodig de problemen op te lossen, maar wij hebben geen redelijke termijn om te reageren op een aanmaning die zij per mail sturen, en wij dus niet eens kunnen ontvangen.

buragelar
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 apr 2013 17:46

Re: Telfort modem DRAMA!

Ongelezen bericht door buragelar »

Ik was dat gedoe met dat wifi falen ZO zat dat ik maar een LAN kabel heb doorgetrokken.
Ik werk op een iMac en als je dan in netwerkinstellingen kijk zie je dat Wifi goed werkt. (voor Mac gebruikers herkenbaar) Wifi instellingen goed zijn én netwerkinstellingen goed (groen). Maar internetaanbieder (rood) en internet en server (oranje), dus NIET goed.
En dan zie ik dagelijks Tweets voorbij komen van en naar telfort, maar op mijn Tweet (3x) mèt foto reageren ze niet.

So be it ... op naar de volgende provider.

Slobberbone
Berichten: 743
Lid geworden op: 14 nov 2012 11:02

Re: Telfort modem DRAMA!

Ongelezen bericht door Slobberbone »

Ik vraag mij wel af of het enkel aan het modem ligt was en is goed getest, en ik hier overal in hele huis ook op zolder bedraad en draadloos een goede verbinding, ook pc,laptops en tablets en tv werk ook overal in huis uitstekend.

neder-belg
Berichten: 12
Lid geworden op: 05 mei 2010 07:47

Re: Telfort modem DRAMA!

Ongelezen bericht door neder-belg »

Ik heb een Zylex P2601NH-F1 modem van Telfort en daarmee is het kwakkelen. Van tijd tot tijd valt internet-bellen totaal uit, doet niets meer, mensen die me bellen horen een informatietoon, en de enige remedie is modem uit/aan, en dus reboten. Raar. Verder hebben we sinds eind vorig jaar drie smartfones en een Samsung tablet via wifi op het modem, en sindsdien is het ellende met uitvallend zendvermogen, trage verbindingen en halve verbindingen (Wordfeud en MSN doen het wel, maar een website bezoeken of internetbankieren doet het niet op de iphone of android). Reboten van modem helpt niet. Het is net alsof het modem niet overweg kan met de smartfones.

Gesloten