Pagina 1 van 1

Zeer slechte ervaringen met Belcompany

Geplaatst: 22 sep 2012 17:49
door Robert Bongers
Zeer slechte ervaringen met Belcompany

Mijn dochter kocht op 28 april 2012 een Vodafone Samsun Chat 335 bij Belcompagny. Nadat het toestel een aantal malen spontaan uitviel (bij normaal gebruik heeft mijn dochter het toestel teruggebracht naar BelCompany in Sittard op 6 juni 2012. Het toestel werd ter reparatie op gestuurd. Uiteindelijk zou het probleem opgelost zijn door een software update/kalibratie. Ok.
Vervolgens valt het toestel weer spontaan uit. Dus begin augustus weer terug naar Belcompany. Reactie: weer opsturen ter reparatie. Op 16 augustus 2012 kan ze de telefoon weer halen. Alweer dezelfde software update.

Twee weken later: de telefoon vertoont nog steeds dezelfde problemen. Als vader dacht ik: nu wordt het tijd dat ik zelf mee ga. Tenslotte is het niet normaal een nieuw toestel dat na twee reparaties nog steeds het niet doet.
Bij belcompany in Sittard heb ik een beroep gedaan op garantie: of een nieuw toestel of het geld terug.
Na een oeverloze discussie met de filiaalleider blijkt dat garantie niets voorstelt bij Belcompany. Intern hebben zij het regeltje dat de telefoon drie keer gerepareerd moet worden. Geld terug kan sowieso niet.
Omdat je in de winkel als klant toch tegen een muur aanloopt met tegenzin ingestemd met derde reparatie. Toen de verkoper de telefoon inpakte voor verzending naar de reparateur, haalde hij de accu er uit. Die sturen we nooit op zei hij. Ik reageerde: en als het probleem nu aan de accu ligt? Nee, dat we sturen accu nooit op.En als het aan accu ligt gelden weer andere garantiebepalingen. Indien de telefoon na 21 werkdagen niet terug was, kon mijn dochter een nieuwe krijgen.
Op 20 september 2012 gebeld door Belcompany. De telefoon is zonder reparatie geretourneerd naar het filiaal in Sittard. De reparateur kon niets vinden. Wellicht ligt het aan de accu. Of we de accu konden langsbrengen.

Vandaag 22 september weer naar Belcompany SIttard. Ik heb me proberen in te houden: netjes gevraagd of de reparateur niet ter plaatse een accu er in had kunnen doen, probleem opgelost toch? Nee, interne regeltjes tussen Belcompany en reparateur. Weer gevraagd om geld terug of nieuwe telefoon. Weer eindeloze discussie.
Als "laatste" schakel van de ketting (klant die geen koning is) met veel tegenzin en ingehouden woede maar weer ingestemd. Telefoon weer weg met accu en lader.

Kortom: wat een zeer slechte service, geen enkel respect voor de positie als klant. Tenslotte gaat het om een telefoon van 70,- euro. Het liefst zou ik zeggen: steek hem maar in je ....

Wie heeft hier nog ervaring mee.

Gr.

Robert Bongers

Re: Zeer slechte ervaringen met Belcompany

Geplaatst: 24 sep 2012 21:23
door aRebas
Join de club.....
Ook ik heb bijzonder slechte ervaringen met garantie bij Belcompany. Zie mijn case op:
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?t=123219 (Belcompany en (geen) garantie)

Ik vind dat je je poot stijf moet houden en laten zien dat jij de langste adem hebt. Die sch....n proberen onder hun verplichtingen uit te komen met allerlei smoesjes. Waarschijnlijk trapt daar dan 90% vd klanten in. Ondertussen ben ik mijn telefoon al meer dan 2 maanden kwijt. Ik heb ze nog enkele dagen gegeven en daarna ga ik én de 'sociale media' gebruiken, én mijn advokaat aan het werk zetten. Gaat mij waarschijnlijk veel meer kosten dan de hele telefoon, maar ondertussen is dit een principe kwestie geworden. De lui van de Belcompany behandelen klanten die aanspraak op garantie maken als grof vuil, en dat maakt mij zo ongelooflijk boos.
Wellicht dat wij als klanten van de Belcompany onze krachten kunnen bundelen.
Zowel gerechtelijk als via de sociale media (twitter, facebook e.d.). Wij moeten die houding beslist niet acceptern!!

Re: Zeer slechte ervaringen met Belcompany

Geplaatst: 25 sep 2012 10:13
door BelCompany Webcare
Beste Robert Bongers,

We willen dit graag voor u oplossen. Graag ontvangen wij hiervoor uw naam, adres en reparatienummer(s) in een mail aan [email protected], o.v.v. BC1209-839.

Excuses voor het ongemak welke de situatie met zich heeft meegebracht.

Met vriendelijke groet,
BelCompany Webcare

Re: Zeer slechte ervaringen met Belcompany

Geplaatst: 25 sep 2012 10:16
door BelCompany Webcare
aRebas schreef:Join de club.....
Ook ik heb bijzonder slechte ervaringen met garantie bij Belcompany. Zie mijn case op:
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?t=123219 (Belcompany en (geen) garantie)

Ik vind dat je je poot stijf moet houden en laten zien dat jij de langste adem hebt. Die sch....n proberen onder hun verplichtingen uit te komen met allerlei smoesjes. Waarschijnlijk trapt daar dan 90% vd klanten in. Ondertussen ben ik mijn telefoon al meer dan 2 maanden kwijt. Ik heb ze nog enkele dagen gegeven en daarna ga ik én de 'sociale media' gebruiken, én mijn advokaat aan het werk zetten. Gaat mij waarschijnlijk veel meer kosten dan de hele telefoon, maar ondertussen is dit een principe kwestie geworden. De lui van de Belcompany behandelen klanten die aanspraak op garantie maken als grof vuil, en dat maakt mij zo ongelooflijk boos.
Wellicht dat wij als klanten van de Belcompany onze krachten kunnen bundelen.
Zowel gerechtelijk als via de sociale media (twitter, facebook e.d.). Wij moeten die houding beslist niet acceptern!!
Beste aRebas,

Ook voor u willen we dit graag oplossen. U kunt uiterlijk donderdag a.s., via de reguliere post, een definitieve oplossing verwachten. Details hiervan vindt u in het bewuste schrijven.

Met vriendelijke groet,
BelCompany Webcare

Re: Zeer slechte ervaringen met Belcompany

Geplaatst: 25 sep 2012 12:27
door electomonteur
nu opeens kan er wel van alles worden geregeld

1.5 jaar geleden was er niet mogelijk zelfs voor een zakelijke klant niet

toestelen die bij jullie vandaan kwamen met de simkaarten en dergelijke vielen uit ,verloren net werk slurpte de accu leeg
en meer klachten

ook moet minimaal 3 keer naar reparatie worden verstuurd

ik heb via via direct het reparatie bedrijf gebeld en dar bleek dat hun soms gewoon moeten melden water schade en anders om de accu vragen of software updaten niets nakijken dat koste geld

ik heb de 4 toestellen direct naar de leverancier gestuurd ter reparatie met bon van belcompany en kreeg 4 nieuwe toestellen terug wegens fabriekage fout in de accu en die hadden het hardware in het toestel aan getast dus toestellen waren netjes vervangen en de nummer die op[ de interne geheuge stonden zijn overgezet inclucief alles van de monteurs zelf zo als plaatjes foto's en dergelijke
de onderzoek kosten zijn wel door belcompany betaald /de leverancier heeft de rekening naar hun gestuurd
hun hadden van dit probleem kunnen weten waren zo over in gelicht via dealen bericht