Zeer slechte ervaringen met Belcompany
Geplaatst: 22 sep 2012 17:49
Zeer slechte ervaringen met Belcompany
Mijn dochter kocht op 28 april 2012 een Vodafone Samsun Chat 335 bij Belcompagny. Nadat het toestel een aantal malen spontaan uitviel (bij normaal gebruik heeft mijn dochter het toestel teruggebracht naar BelCompany in Sittard op 6 juni 2012. Het toestel werd ter reparatie op gestuurd. Uiteindelijk zou het probleem opgelost zijn door een software update/kalibratie. Ok.
Vervolgens valt het toestel weer spontaan uit. Dus begin augustus weer terug naar Belcompany. Reactie: weer opsturen ter reparatie. Op 16 augustus 2012 kan ze de telefoon weer halen. Alweer dezelfde software update.
Twee weken later: de telefoon vertoont nog steeds dezelfde problemen. Als vader dacht ik: nu wordt het tijd dat ik zelf mee ga. Tenslotte is het niet normaal een nieuw toestel dat na twee reparaties nog steeds het niet doet.
Bij belcompany in Sittard heb ik een beroep gedaan op garantie: of een nieuw toestel of het geld terug.
Na een oeverloze discussie met de filiaalleider blijkt dat garantie niets voorstelt bij Belcompany. Intern hebben zij het regeltje dat de telefoon drie keer gerepareerd moet worden. Geld terug kan sowieso niet.
Omdat je in de winkel als klant toch tegen een muur aanloopt met tegenzin ingestemd met derde reparatie. Toen de verkoper de telefoon inpakte voor verzending naar de reparateur, haalde hij de accu er uit. Die sturen we nooit op zei hij. Ik reageerde: en als het probleem nu aan de accu ligt? Nee, dat we sturen accu nooit op.En als het aan accu ligt gelden weer andere garantiebepalingen. Indien de telefoon na 21 werkdagen niet terug was, kon mijn dochter een nieuwe krijgen.
Op 20 september 2012 gebeld door Belcompany. De telefoon is zonder reparatie geretourneerd naar het filiaal in Sittard. De reparateur kon niets vinden. Wellicht ligt het aan de accu. Of we de accu konden langsbrengen.
Vandaag 22 september weer naar Belcompany SIttard. Ik heb me proberen in te houden: netjes gevraagd of de reparateur niet ter plaatse een accu er in had kunnen doen, probleem opgelost toch? Nee, interne regeltjes tussen Belcompany en reparateur. Weer gevraagd om geld terug of nieuwe telefoon. Weer eindeloze discussie.
Als "laatste" schakel van de ketting (klant die geen koning is) met veel tegenzin en ingehouden woede maar weer ingestemd. Telefoon weer weg met accu en lader.
Kortom: wat een zeer slechte service, geen enkel respect voor de positie als klant. Tenslotte gaat het om een telefoon van 70,- euro. Het liefst zou ik zeggen: steek hem maar in je ....
Wie heeft hier nog ervaring mee.
Gr.
Robert Bongers
Mijn dochter kocht op 28 april 2012 een Vodafone Samsun Chat 335 bij Belcompagny. Nadat het toestel een aantal malen spontaan uitviel (bij normaal gebruik heeft mijn dochter het toestel teruggebracht naar BelCompany in Sittard op 6 juni 2012. Het toestel werd ter reparatie op gestuurd. Uiteindelijk zou het probleem opgelost zijn door een software update/kalibratie. Ok.
Vervolgens valt het toestel weer spontaan uit. Dus begin augustus weer terug naar Belcompany. Reactie: weer opsturen ter reparatie. Op 16 augustus 2012 kan ze de telefoon weer halen. Alweer dezelfde software update.
Twee weken later: de telefoon vertoont nog steeds dezelfde problemen. Als vader dacht ik: nu wordt het tijd dat ik zelf mee ga. Tenslotte is het niet normaal een nieuw toestel dat na twee reparaties nog steeds het niet doet.
Bij belcompany in Sittard heb ik een beroep gedaan op garantie: of een nieuw toestel of het geld terug.
Na een oeverloze discussie met de filiaalleider blijkt dat garantie niets voorstelt bij Belcompany. Intern hebben zij het regeltje dat de telefoon drie keer gerepareerd moet worden. Geld terug kan sowieso niet.
Omdat je in de winkel als klant toch tegen een muur aanloopt met tegenzin ingestemd met derde reparatie. Toen de verkoper de telefoon inpakte voor verzending naar de reparateur, haalde hij de accu er uit. Die sturen we nooit op zei hij. Ik reageerde: en als het probleem nu aan de accu ligt? Nee, dat we sturen accu nooit op.En als het aan accu ligt gelden weer andere garantiebepalingen. Indien de telefoon na 21 werkdagen niet terug was, kon mijn dochter een nieuwe krijgen.
Op 20 september 2012 gebeld door Belcompany. De telefoon is zonder reparatie geretourneerd naar het filiaal in Sittard. De reparateur kon niets vinden. Wellicht ligt het aan de accu. Of we de accu konden langsbrengen.
Vandaag 22 september weer naar Belcompany SIttard. Ik heb me proberen in te houden: netjes gevraagd of de reparateur niet ter plaatse een accu er in had kunnen doen, probleem opgelost toch? Nee, interne regeltjes tussen Belcompany en reparateur. Weer gevraagd om geld terug of nieuwe telefoon. Weer eindeloze discussie.
Als "laatste" schakel van de ketting (klant die geen koning is) met veel tegenzin en ingehouden woede maar weer ingestemd. Telefoon weer weg met accu en lader.
Kortom: wat een zeer slechte service, geen enkel respect voor de positie als klant. Tenslotte gaat het om een telefoon van 70,- euro. Het liefst zou ik zeggen: steek hem maar in je ....
Wie heeft hier nog ervaring mee.
Gr.
Robert Bongers