Pagina 1 van 1

Energieafsluiting na spookcontract Eneco

Geplaatst: 24 sep 2012 20:59
door Instructor2302
Al sinds 1995 is Essent onze energieleverancier.
1 juli 2012 kregen we plotseling een voorschotnota van Eneco, met een vervaldatum van 15-07-2012. We hebben hier geen aandacht aan geschonken, Eneco was immers niet onze energieleverancier, dat was Essent. Op 19-07-2012 ontvingen we een herinnering van Eneco, voor bovengenoemde nota. Hierop hebben wij gebeld en hebben het hun duidelijk gemaakt dat wij geen contract bij eneco hadden en toen zeiden ze van het is niet van u. Dit klonk ons aannemelijk want immers, we hadden een energiecontract met Essent. We hebben vervolgens dus ook geen aandacht meer aan de kwestie besteed.

Vandaag hadden we ineens een vriendelijke meneer aan de deur. Die meneer kwam ons afsluiten van gas en electra, want wij hadden geen contract met een energieleverancier.

Het enige scenario wat wij hiervoor kunnen bedenken, is dat Eneco een contract uit een wel hele dikke duim heeft gezogen en ons naar aanleiding van dat dikke-duim contract heeft afgemeld bij Essent. Toen bij Eneco bleek dat wij de door hun gestuurde factuur niet van plan waren te betalen is door Eneco het contract verbroken, met als gevolg dat WIJ nu degene zijn die zonder energie en gas zitten.

Wij zijn al die jaren tot volle tevredenheid klant geweest bij Essent en willen helemaal geen andere energieleverancier. Dit is een situatie waar wij niet om hebben gevraagd maar we zijn nu wel de dupe van ons inziens nogal kwalijke praktijken van Eneco.

Wie kan ons vertellen hoe we deze situatie oplossen, zodat we weer zo snel mogelijk energievoorziening hebben?

Re: Energieafsluiting na spookcontract Eneco

Geplaatst: 24 sep 2012 21:19
door tenormin
Waarom dan niet onmiddellijk in contact gegaan met Essent? Geen actie ondernemen was helemaal niet zo verstandig en nu zit u, hoewel ongevraagd, met de gebakken peren. Ergens is er natuurlijk een fout gemaakt, maar u zult er nu als een haas achteraan moeten: te beginnen bij de Essent. Alleen begrijp ik niet dat, als je daar klant bent, Eneco je kan afsluiten!

Re: Energieafsluiting na spookcontract Eneco

Geplaatst: 24 sep 2012 21:24
door Instructor2302
tenormin schreef:Waarom dan niet onmiddellijk in contact gegaan met Essent? Geen actie ondernemen was helemaal niet zo verstandig en nu zit u, hoewel ongevraagd, met de gebakken peren. Ergens is er natuurlijk een fout gemaakt, maar u zult er nu als een haas achteraan moeten: te beginnen bij de Essent. Alleen begrijp ik niet dat, als je daar klant bent, Eneco je kan afsluiten!

We hadden een contract met Essent, dit contract is NIET door ons beëindigd. Dit is schijnbaar dus door Eneco gedaan. (Overstapservice???) Wij hebben echter 100% zeker géén contract met Eneco afgesloten.
De diensten zijn nu afgesloten door de netwerkbeheerder omdat er nu zowel bij Essent als Eneco geen contract is.
Geen contract bij Essent, die is opgezegd door Eneco
Geen contract bij Eneco, want hun spookfactuur werd niet door ons betaald.

En aangezien telefonisch door Eneco werd aangegeven dat de desbetreffende factuur niet voor ons was, gingen er bij ons geen alarmbellen en hebben we geen contact met Essent gezocht.

Re: Energieafsluiting na spookcontract Eneco

Geplaatst: 24 sep 2012 21:35
door tenormin
Dat bedoel ik toch ook. Omdat Essent uw leverancier was hadden zij het één en ander toen kunnen uitviolen. Ja, ik schreef verkeerd dat Eneco u afsloot, wat natuurlijk de netbeheerder moet zijn. Laat onverlet dat ik de mening ben toegedaan dat enige echte actie uwerzijds wel op zijn plaats was geweest, ondanks "het zal wel een foutje zijn".

Re: Energieafsluiting na spookcontract Eneco

Geplaatst: 25 sep 2012 09:43
door SuzanneQ
Maar vraagje, heeft de Netbeheerder niet meerdere malen waarschuwingen gestuurd met het verzoek een leverancier te zoeken? Fysieke afsluiting gebeurt pas na weken van niet-aangesloten zijn.

Re: Energieafsluiting na spookcontract Eneco

Geplaatst: 25 sep 2012 10:40
door Eneco mdw
Beste Instructor2302,

In uw bericht op dit forum schrijft u dat u altijd al klant bent geweest bij Essent en dat u plotseling in juli nota’s van ons heeft ontvangen. U heeft hier verder niets mee gedaan omdat Essent u energieleverancier is. De energietoevoer in uw woning is nu afgesloten omdat u geen energiecontract heeft met een energieleverancier. U vermoedt dat dit te maken heeft met de ongewenste overname naar Eneco.

Ik verzoek u mij uw adresgegevens en contactgegevens te mailen om beter inzicht te krijgen in deze situatie en om samen met u voor een oplossing te zorgen. Het e-mailadres is [email protected]. Ik zie uw reactie graag tegemoet.

Met vriendelijke groet,

Hosnia, medewerkster Eneco

Re: Energieafsluiting na spookcontract Eneco

Geplaatst: 25 sep 2012 11:31
door grun
Instructor2302 schreef:De diensten zijn nu afgesloten door de netwerkbeheerder omdat er nu zowel bij Essent als Eneco geen contract is. Geen contract bij Essent, die is opgezegd door Eneco. Geen contract bij Eneco, want hun spookfactuur werd niet door ons betaald.

En aangezien telefonisch door Eneco werd aangegeven dat de desbetreffende factuur niet voor ons was, gingen er bij ons geen alarmbellen en hebben we geen contact met Essent gezocht.
Je weet toch wel door welke maatschappij het maandelijkse voorschotbedrag wordt geincasseerd? Dat staat op je bankafschrift. Als je sinds juli helemaal geen voorschot betaalt (dus aan geen van beiden) dan hadden die alarmbellen wel af moeten gaan lijkt me.

Re: Energieafsluiting na spookcontract Eneco

Geplaatst: 25 sep 2012 11:40
door sephora30
Aan wie heb je in Juli, Aug en September het voorschotbedrag betaald?

Dit is mij ook een keer overkomen, een spookoverstap, maar ik heb wel direct actie ondernomen en daardoor was het bij mij binnen no time opgelost. Zonder afsluiting dus.

Re: Energieafsluiting na spookcontract Eneco

Geplaatst: 25 sep 2012 12:40
door tenormin
sephora30 schreef:Aan wie heb je in Juli, Aug en September het voorschotbedrag betaald?

Dit is mij ook een keer overkomen, een spookoverstap, maar ik heb wel direct actie ondernomen en daardoor was het bij mij binnen no time opgelost. Zonder afsluiting dus.
Dat bedoelde ik ook. Je kunt niet op je krent blijven zitten als er ineens een rekening komt van een leverancier die niet de jouwe is. Nou ja, Eneco heeft zich gemeld en nu maar hopen dat eventuele fouten eruit gevist kunnen worden. Maar niets doen, met wiens (onterechte) rekening dan ook, is geen optie.