LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Recht op huurtoeslag als je een eigen vermogen hebt???

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
Leojes30

Recht op huurtoeslag als je een eigen vermogen hebt???

Ongelezen bericht door Leojes30 »

Ik plaats dit topic voor mijn schoonouders

Ze hebben (eindelijk na 3 jaar) hun huis verkocht, voor ongeveer 150.000 , ze hadden nog een hypotheek van ong 70.000 dus ze hebben dadelijk een "vermogen" van rond de 80.000

Verder hebben ze alleen AOW, mijn schoonvader is blind dus heeft nauwelijks pensioen op kunnen bouwen, ze zijn beide 65+

Ze willen dus nu een appartementje gaan huren, hebben ze dan recht op toeslag?

Ik heb er helemaal geen verstand van en op google krijg je zoveel (tegenstrijdige) info.

Aan de ene kant denk ik gezien hun lage inkomen , Ja...
Maar ik zou het ook heel goed snappen als het niet zo was gezien het eigen vermogen

Brainless

Re: Recht op huurtoeslag als je een eigen vermogen hebt???

Ongelezen bericht door Brainless »

Hier kunt u nalezen hoeveel vermogen je mag hebben;
http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... eleggingen

Hier de volledige lijst:
http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... l_vermogen

Leojes30

Bedankt, ik zal het lijstje voor hun uitprinten en doorgeven.

fisbel

Ongelezen bericht door fisbel »

Brainless heeft u de goede informatie doorgegeven t.a.v. het vermogen. Daarin is o.a. te lezen:
U bent 65 jaar of ouder en uw inkomen is niet meer dan € 14.302 - maximaal € 49.123 vermogen
U bent 65 jaar of ouder en uw inkomen is meer dan € 14.302 maar niet meer dan € 19.895 - maximaal € 35.131 vermogen
Bij een laag inkomen kan voor 65-plussers een verhoogde vrijstelling vermogen gelden.
Denkt u aan de kleine lettertjes in de informatie:
Ga uit van het inkomen vóór aftrek van uw persoonsgebonden aftrek. In uw aangifte heet dit 'Inkomsten uit werk en woning'.