LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] premie rechtsbijstandverzekering Ohra

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
hablo
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 sep 2012 13:21

premie rechtsbijstandverzekering Ohra

Ongelezen bericht door hablo »

Goede middag,
Vorige week mijn nieuwe polis ontvangen van mijn Ohra rechtsbijstandverzekering. Ohra had een nieuwe indeling in modules gemaakt, waarbij ze de module inkomen uit de module consument en wonen apart hadden gezet. In een brief werd verteld dat men deze module ook kon laten vervallen. Ik heb gebeld met ohra om deze module te laten vallen, aangezien dit voor mij niet meer relevant was. Vandaag 27 september kreeg ik de gewijzigde polis. Tot mijn verbazing waren de modules consument/wonen en verkeer opeens een stuk duurder en wel respectievelijk €10,44 en € 5,76 dus totaal€16,20. Ohra gebeld om uitleg. De dame hield een heel verhaal over pakketkorting, waarop ik haar vertelde dat ik pakketkorting had maar dat dit mijn inziens niets te maken had met de modules van de betreffende verzekering en haar gevraagd waar ik dit kon terugvinden in hun voorwaarden. Hierop kon zij geen antwoord geven en schakelde mij door naar de tweede lijn. Vervolgens een meneer aan de telefoon die mij vertelde dat buiten de pakketkorting er ook een korting was in de verzekering zelf, met name hoe meer modules hoe hoger de korting en vandaar mijn duurdere polis en dit had inderdaad niets te maken met de pakketkorting. Op mijn vraag waar ik dit dan ook terug zou kunnen vinden in de polisvoorwaarden bleef hij mij het antwoord schuldig en ging informeren bij kwaliteitsbeheer. Even later vertelde hij mij dat kwaliteitsbeheer het ook niet wist, maar dat ze het meteen gingen uitzoeken en dat hij mij terug zou bellen. Ik heb deze man ook duidelijk gemaakt, dat ik niet de modules had veranderd maar de ohra zelf en dat ik niet daar de dupe van wenste te worden door meer premie te gaan betalen. Bovendien zou men dit tijdig kenbaar moeten maken.
Zijn er mensen die met hetzelfde probleem zitten?

TwinCamDude
Berichten: 107
Lid geworden op: 17 apr 2006 21:58

Re: premie rechtsbijstandverzekering Ohra

Ongelezen bericht door TwinCamDude »

OHRA heeft besloten de premie voor de rechtsbijstandverzekering te verhogen. Daarnaast is de moduleopbouw inderdaad anders. Je kunt nu kiezen voor 4 modules: Verkeer, Consument & Wonen, Inkomen en Fiscaal & Vermogen.

Ook ik werd aangenaam verrast door de premieverhoging. Toch blijf ik OHRA trouw, aangezien ik met alle verzekeringen bij OHRA zit en tot op de dag van vandaag geen enkele klacht over deze verzekeraar heb (nee, ik werk er niet haha). 2x een schade geclaimd en dat verliep snel en vlekkeloos.

Sure, er zal vast wel een andere partij zijn, die een lagere premie biedt, maar het is niet alleen de prijs voor mij :)

rattaplan
Berichten: 209
Lid geworden op: 19 aug 2004 09:24

Re: premie rechtsbijstandverzekering Ohra

Ongelezen bericht door rattaplan »

Volgens mij werkt het hetzelfde als bij de autoverzekering van Ohra. Waar als je ipv WA+ (module WA) ook de module Aanrijding meeverzekerd, dus volledig All Risk verzekert. Dan krijg je korting op het gewone WA gedeelte.

Fictief voorbeeld:
Alleen Module WA = 40 euro per maand
Module WA (30 euro) + Module Aanrijding (30 euro) = 60 euro per maand

Dus als je de module Aanrijding erbij neemt krijg je 10 euro korting op de module WA.

M.b.t.de rechtsbijstandverzekering kun je dit trouwens ook zien op de site van Ohra als je een premieberekening maakt. Als je modules toevoegt dan zie je de premies van de andere modules ook wijzigen

gpser
Berichten: 17
Lid geworden op: 05 okt 2010 11:33

Re: premie rechtsbijstandverzekering Ohra

Ongelezen bericht door gpser »

Iemand ervaring met één rechtsbijstandverzekering voor 2 personen (samenwonend) ?
Alvast bedankt. Afbeelding

Mallet
Berichten: 162
Lid geworden op: 07 mar 2010 23:14

Re: premie rechtsbijstandverzekering Ohra

Ongelezen bericht door Mallet »

gpser schreef:Iemand ervaring met één rechtsbijstandverzekering voor 2 personen (samenwonend) ?
Alvast bedankt. Afbeelding
Wat bedoel je hier precies mee? Bij een Rechtsbijstandverzekering heb je vaak de keuze uit een tweetal dekkingen: alleenstaand of samenwonend met partner eo kinderen. Dat laatste is een gezinsdekking en is logischerwijs duurder.

Gesloten