Pagina 1 van 1

Grote faalactie T-mobile

Geplaatst: 27 sep 2012 18:15
door Marcdekker01
Hey allemaal,

Ik heb sinds vorig jaar een 2 jarig abonnement bij T-mobile. Hierbij heb ik een telefoon aangeschaft via t-mobile (moest bijbetalen) het ging hier om een Lg Optimus 3D. Dit was een van de paradepaardjes van Lg op dat moment. Na 3/4 jaar begon het mij op te vallen dat mensen soms boos waren omdat ik mijn telefoon niet opnam. Na een jaar, had ik een aantal zeer belangrijke gesprekken gemist (gelukkig nog een ander nummer opgegeven). Het geval was dat mensen wel een kiestoon hoorden, maar dat ik in mijn scherm geen oproep zag. Ook na het regelmatig opnieuw opstarten van de tel ging het probleem niet weg. Terug gegaan naar de shop (dit was eind juli 2012) en die hebben hem opgestuurd. kreeg na 2 weken mijn telefoon weer terug met de melding dat hij was ?geupdate? (volgens mij kan ik dit zelf thuis ook maar goed als ze denken dat dit het probleem verhelpt. Diezelfde dag weer hetzelfde (ondertussen mijn voicemail geactiveerd om zo een controle te houden over mijn gesprekken die ik mis), dus ik die dag weer terug naar T-mobile shop. Weer opgestuurd 2 weken later weer terug met de melding dat ze er niets aan hebben gedaan omdat ze het probleem niet konden vinden. En ja hoor 2 dagen later weer hetzelfde probleem. Weer terug naar T-mobile shop. Deze zegt tegen mij: nee we gaan hem niet meer opsturen, we zorgen voor een toestel swap (dan word je oude toestel opgehaald en je krijgt een vervangend toestel). Ik zou gemailed worden binnen 2 dagen om een afspraak te maken voor de swap. rara, geen mail. Ik weer terug naar t-mobile shop. Weer een melding gemaakt, weer geen mail (dit was halverwege augustus). 7 Sept. een dame van T-mobile aan de lijn gehad om te horen wat nu de stand van zaken is en wat t-mobile ondertussen van plan is om te gaan doen. Deze dame geeft aan dat er geen Netwerk case is aangemaakt, waarop ik zeg maar ik ben al tig maal terug geweest naar de shop en wat is daar dan telkens voor formulier ingevuld. Dit bleek weer een ander formulier te zijn. Dus netwerk case aangemaakt. Dame hoort hoe wanhopig ik begin te worden aan de lijn en steld mij Kosteloze contract ontbinding aan, ik was op weg naar een bruiloft van mijn nicht, dus zeg tegen haar dat ik dat in die week erop laat weten.

12 sept 2012 bel ik weer terug met de melding dat ik gebruik wil maken van dit aanbod (overigens nog altijd geen swap gehad), en krijg te horen dat hier geen melding van is in het systeem *zucht*. Sta voor de t-mobile shop dus geef de verkoper waar ik constant contact mee heb gehad en die legt het allemaal uit. Dus weer netwerk case aangemaakt en ze hebben 2 weken nodig om dit uit te zoeken zeggen ze.

Nu eindelijk vorige week een mail ontvangen voor de telefoonswap, en die is begin deze week eindelijk gerealiseerd. Desalniettemin wil ik nog steeds gebruiken maken van mijn kosteloze contract ontbinding. En hierover zou ik vandaag uiterlijk terug gebeld worden. Na niets te hebben gehoord heb ik vanmiddag zelf maar weer gebeld en krijg van de medewerkster te horen dat ik vanmorgen ben teruggebeld en dat het is afgehandeld???? Helaas weet ik hier zelf niets van, toch jammer. Dus het meisje vind het ook maar raar en gaat het voor me uitzoeken. Ze belt me vandaag nog terug zegt ze voor 20.00. 30 min later word ik inderdaad teruggebeld, en vertel haar dat ze de eerste is die zich ook daadwerkelijk aan haar afspraak houdt. Ze meld me dat er nog niets is besloten en dat het nu aan haar Manager is doorgegeven, hij/zij gaat het aan de manager doorgeven van de jongen/meisje die mij zou hebben teruggebeld vanmorgen en die gaat het weer voor me uitzoeken. Dus ik vraag aan haar een tijdsbestek die dit gaat innemen. Na overleg met haar manager krijg ik te horen dat de urgentie van mijn case is verhoord en bovenaan staat en dat er geen tijdsbestek gegeven kan worden.

Al met al ben ik nogsteeds niet veel verder dan ik was op een ander toestel na. Graag zou ik weg willen bij t-mobile maar dit is blijkbaar onmogelijk, mits je zelf voor contract ontbinding kiest en de kosten hiervan betaald, nu nog een kleine 300 euro.

Heeft iemand anders hier ervaring mee, en/of tips. Ik word een beetje moe van de onkunde van T-mobile.

mvg.
Marc Dekker

Re: Grote faalactie T-mobile

Geplaatst: 30 sep 2012 15:53
door alfatrion
Je kunt de overeenkomst ontbinden nadat je een ingebrekestelling hebt verstuurd, met daarin een redelijke termijn tot nakoming, en na het verstrijken van deze termijn kun je de ontbinding inroepen. Dit kan in één brief.

Re: Grote faalactie T-mobile

Geplaatst: 22 nov 2012 09:50
door Jawesjej
Heeft iemand misschien een voorbeeld van zo'n brief? Ik heb een zelfde soort ervaring met T-Mobile.

Ben al sinds september bezig met een swap van mijn niet goed werkende Xperia Ray. In Oktober schriftelijk een klacht ingediend maar nog altijd geen fatsoenlijk antwoord mogen ontvangen. Wel heb ik een terugbelverzoek ontvangen via de mail, waarin doodleuk werd gezegd dat ze mij meermalen hebben geprobeerd te bellen. Helaas heb ik geen enkele gemiste oproep van T-Mobile in mijn "smart"phone..... :evil:

In eerste instantie heb ik per e-mail gevraagd om een swap. Daar kwam een antwoord op in de spam. Handig voor een telecommunicatiebedrijf als ze hier ook even over bellen....... Daarna heb ik zelf maar eens gebeld (tegen hoge kosten, leuke klantenservice heb je dan) en werd mij verteld dat ik een reparatieverzoek moest doen, dan kon het toestel kosteloos worden omgeruild voor een ander type (opvolger). Toen ik de info voor reparatie ontving, stond daarin geen enkele info over swappen. Daarom heb ik maar weer op eigen kosten gebeld, waarop de klantenservice doodleuk vertelde dat swappen niet meer mogelijk was, omdat ik een reparatieverzoek had gedaan..... :oops: :twisted:

Daarom ben ik nu op zoek naar een brief die in de reactie hierboven wordt genoemd.

Alvast bedankt voor de reactie(s).

Re: Grote faalactie T-mobile

Geplaatst: 28 nov 2012 14:54
door T-Mobile Webcare
@Jawesjej

Wil je je vraag stellen op het T-Mobile Forum? We kunnen dan bij je gegevens en voor je nakijken wat er aan de hand is. Maak je een forumaccount aan dan is deze automatisch gekoppeld aan jouw My T-Mobile account. De T-Mobile moderators hebben dan toegang tot je gegevens en kunnen je daardoor van de juiste informatie voorzien.

Met vriendelijke groet,

Harvey
T-Mobile Webcare

Re: Grote faalactie T-mobile

Geplaatst: 11 dec 2012 09:58
door Jawesjej
Heb ik uiteraard gedaan. Krijg ik als reactie: "ik begrijp uit je post dat je niet tevreden bent over de antwoorden die meerdere malen aan je zijn gegeven. Ik blijf het jammer vinden dat je de oplossing die door T-Mobile uit coulance is aangeboden niet wil/kon accepteren. Maar wij hebben hier ook geen ander antwoord voor je op het Forum. Wanneer je een toestel beschadigd ontvangt dien je dit echt binnen 8 dagen te melden."

Ja, nu wordt het lastig natuurlijk. Er is namelijk vanuit T-Mobile geen enkele oplossing uit coulance geboden. Welke coulance? Via twitter heb ik ook al geprobeerd fatsoenlijk (en schriftelijk, dus op papier) antwoord van jullie te krijgen, maar helaas. De enige schriftelijke reactie was de melding
van een zogenaamd terugbel-verzoek.......

Ben al sinds september bezig met een swap van mijn niet goed werkende Xperia Ray. In Oktober schriftelijk een klacht ingediend maar nog altijd geen fatsoenlijk antwoord mogen ontvangen. Wel heb ik een terugbelverzoek ontvangen via de mail, waarin doodleuk werd gezegd dat jullie mij meermalen hebben geprobeerd te bellen. Helaas had ik geen enkele gemiste oproep van T-Mobile in mijn "smart"phone.....

T-Mobile klantenservice heeft zelf vanaf het eerste contact aangegeven dat het toestel kon worden omgeruild. T-Mobile had daarbij al kennis van alle dat van deze kwestie dus ook van de aankoop. Het is op zijn minst onbehoorlijk en misleidend als dan maanden later achteraf wordt gezegd dat het toch maar niet mogelijk is. Tevens wordt er totaal niet ingegaan op mijn mededelingen omtrent het disfunctioneren van mijn Xperia Ray. Deze voldoet namelijk totaal niet aan de door T-Mobile gestelde verwachtingen en weigert regelmatig dienst (zie klacht). Daarbij is het (internet)bereik van T-Mobile écht ondermaats.

Het is nu tijd voor TrosRadar en mijn rechtsbijstand, want ik ben het helemaal zat. :evil: