Pagina 1 van 1

Samsung Oplossing - Advies gevraagd

Geplaatst: 29 sep 2012 17:01
door ruudkogen
Hierbij wil ik wat raad vragen hoe ik verder moet met het volgende:

Wij hebben een top-line Samsung LED tv gekocht (waarde rond de 3K), ongeveer net over 2 jaar geleden. De betreffende TV is net over de garantie periode en had een probleem dat Samsung niet heeft kunnen repareren. Na Samsung gesproken te hebben, heb ik hun verteld dat ik desnoods blij zou zijn met een bepaald bedrag terug te ontvangen waarmee ik opnieuw een TV kon kopen. Er werd mij toegezegd dat ze zouden zorgen voor een “alternatieve oplossing”. Aantal weken terug kreeg ik een wat korte brief in mijn brievenbus, met de mededeling dat mijn tv niet te repareren viel en ik contact moest opnemen met mijn leverancier.

Mijn leverancier zou uitzoeken hoe hij door mij gespecificeerde vergelijkbare model zou kunnen regelen. Ik kreeg van hun vaag mailtje terug met de mededing dat de TV die ik aanwees een adviesprijs had van 2699 en gezien de krediet samsung gaf, 400 erbij zou moeten betalen. Nou snap ik dat ook wel als de TV inderdaad 2699 werd verkocht (aangezien mijn TV een afwaardering zou hebben van 2 jaar). Maar in dit geval had ik al hun verkoop afdeling gesproken en zij vertelden met dat de verkoopprijs werd gehanteerd van 2165, en overal online zie ik een prijs van rond de 2000 euro. Nou heb ik hun verteld dat gezien de afschrijving van 20 % (2 van de 10 jaar) , de TV wel in de credit die ze aanhalen (2699-400) zou vallen.
Kort Samengevat: Mijn dealer heeft er intussen 2 weken over laten gaan en we zijn niet nader tot een oplossing gekomen. Ze hebben mij tijdens de hele navraag proces goed ontweken, niet op mijn mails gereplyed, niet volgens afspraken teruggebeld, terwijl ik hun telefonisch nog op de hoogte bracht dat vanaf 1 october de TVs waarschijnlijk 2 % hoger zouden vallen, en ik dat wou ontwijken. Gezien dit laatste, kreeg ik het gevoel dat ze me probeerden te forceren om hun voorstel om 400 bij te betalen te accepteren.

Gisteren heb ik voor mij een mentaal een streep getrokken en gedacht om gewoon de krediet op te vragen ipv een oplossing. Ik heb contact gehad met Samsung en er werd mij verteld dat de distribiteur van mijn leverancier al betaald was door Samsung, en mijn leverancier dat wel zou moeten weten. Er werd mij een zo geheten boekingsnummer gegeven en door Samsung verteld dat ik ook in dit geval recht zou hebben op het geld ipv vervangende tv.

Ik vraag me af hoe ik dit het beste kan oppakken, alvast bedankt ! Ik heb namelijk hier zitten lezen naar vergelijkbaren situaties (zijn er trouwens wel veel die net over garantie stuk gaan), maar kon niet echt een topic vinden met aansluiting

Re: Samsung Oplossing - Advies gevraagd

Geplaatst: 29 sep 2012 17:43
door sjoegel
Wat bedoeld U met het afschrijven ? Samsung komt wel erg vaak langs hier.

Re: Samsung Oplossing - Advies gevraagd

Geplaatst: 29 sep 2012 17:52
door ruudkogen
omdat ik de tv 2 jaar in dienst heb, gaat er een bepaalde afschrijving ervan af, van het orgineel bedrag. Dus ipv 3K is mijn TV op het moment van stuk gaan nog rond de 2 tot 2200 waard. (in dit geval zou het 2299 zijn, kijkend naar de mail die ik terugkreeg)

Re: Samsung Oplossing - Advies gevraagd

Geplaatst: 29 sep 2012 18:04
door sjoegel
Lijkt me niet onredelijk.

Re: Samsung Oplossing - Advies gevraagd

Geplaatst: 29 sep 2012 19:43
door Nicky_The
Ik vind het inderdaad ook een zeer redelijk voorstel..

Re: Samsung Oplossing - Advies gevraagd

Geplaatst: 29 sep 2012 22:44
door ruudkogen
Yep de voorstel vind ik zelf heel redelijk. ik denk dat je de punt hierin een beetje misschien mist :wink:

Ging erover dat de bedrijf dus hun tv "duurder" verkoopt zodat ik erbij moet betalen, terwijl hun eigen verkoopafdeling een ander prijs hanteert en op andere plekken de TV goedkoper verkoopt ;)

Re: Samsung Oplossing - Advies gevraagd

Geplaatst: 30 sep 2012 11:14
door Nicky_The
ruudkogen schreef:Yep de voorstel vind ik zelf heel redelijk. ik denk dat je de punt hierin een beetje misschien mist :wink:

Ging erover dat de bedrijf dus hun tv "duurder" verkoopt zodat ik erbij moet betalen, terwijl hun eigen verkoopafdeling een ander prijs hanteert en op andere plekken de TV goedkoper verkoopt ;)
Ja, maar u kunt toch het geld terug krijgen en dan elders die TV nieuw kopen? Al zou ik niet weer voor een Samsung TV gaan..

Re: Samsung Oplossing - Advies gevraagd

Geplaatst: 01 okt 2012 07:48
door ruudkogen
Dat is wat Samsung mij dus verteld, dat ik het geld terug kan krijgen via mijn dealer. Maar ik weet niet of dit makkelijk gaat en of de dealer wel meewerkt. Tot nu toe hebben ze slim (door niet terug te bellen/mailen/geen contact) mij geprobeerd te forceren om voor 1 Okt in te gaan op hun aanbod, en nu ga ik gewoon proberen het geld terug te krijgen want de vertrouwen is er niet

Re: Samsung Oplossing - Advies gevraagd

Geplaatst: 01 okt 2012 08:11
door newmikey
Onderste uit kan = deksel op neus

Re: Samsung Oplossing - Advies gevraagd

Geplaatst: 02 okt 2012 15:06
door ruudkogen
Het betreft Electroworldtummers te roermond.

Ze willen niet dus helder zeggen wat voor budget ik een tv kan kopen of wat voor tv ik ervoor terugkrijg. Terwijl ik van Samsung hoor dat ze het bedrag al uit hebben gekeerd aan hun de dealer en ik het gewoon terug kan opvragen via hun.

Ze willen dat ik zowiezo 400 erbij betaal voor de oplossing waar ze over praten.

Re: Samsung Oplossing - Advies gevraagd

Geplaatst: 09 okt 2012 10:19
door ruudkogen
Update: Blijkbaar was er een groot misverstand, het overbrengen van de vergoeding van Samsung naar de dealer, Electroworld tummers, duurt een tijdje. En in mijn geval miste Electroworld concrete informatie, die ergens verloren was gegaan. Toen ik ze WEER wat concretere informatie gaf en mijn verhaal weer had toegelicht, hebben ze gezorgd dat ik toch een compensatie kreeg voor mijn kapotte tv, in de vorm van een ander TV. En omdat ik in mijn geval zo lang had moeten wachten, de misverstanden heb meegemaakt en gefrustreerd was heeft de directie nog lekker een flinke korting gegeven in mijn specifiek geval waardoor ik een superieure duurdere TV heb gekregen ipv een regelrechte vervanging.

Dus ja, uiteindelijk toch dik goedgekomen, en ben erg tevreden door Electroworld tummers vlotte oplossing. Een ding wat ik geleerd heb is dat als ik het op internet wat goedkoper had gekocht ik waarschijnlijk niet deze support van electroworld zou gekregen hebben. Kleinere online bedrijven bieden soms goedkoper maar daar zoek je het zelf uit. In mijn geval koste het heel wat moeite door misverstand tussen electroworld, mij en Samsung maar is het uiteindelijk toch goedgekomen omdat ze niet stil blijven staan.

Re: Samsung Oplossing - Advies gevraagd

Geplaatst: 09 okt 2012 10:35
door kokka
zo zie je maar weer: de aanhouder wint.
al had ik de 2200 ook heel redelijk gevonden, dan heb je voor 400 euro erbij een televisie met betere specificaties als degene die je had.

veel succes met je nieuwe TV.

Re: Samsung Oplossing - Advies gevraagd

Geplaatst: 09 okt 2012 20:25
door audiofreak1
Pluimpje voor de vakzaak die eigenlijk doet wat het hoort te doen, het verschil laten zien tussen winkel en webshop. Voor hun de normaalste zaak, voor de internetshop absoluut niet. Hulde in dit geval voor Electro World.

Re: Samsung Oplossing - Advies gevraagd

Geplaatst: 09 okt 2012 21:08
door berndv
ruudkogen schreef:Een ding wat ik geleerd heb is dat als ik het op internet wat goedkoper had gekocht ik waarschijnlijk niet deze support van electroworld zou gekregen hebben. Kleinere online bedrijven bieden soms goedkoper maar daar zoek je het zelf uit.
En zo is het maar net. Service kost nu eenmaal geld, er zal alleen geen webwinkel zijn die dit ook toegeeft. Helaas verwachten mensen van de goedkoopste webwinkel de hoogste service.