Leuke aktie van Beter Bed
Geplaatst: 13 dec 2003 20:24
Geachte Lezers,
Op 5 juli van dit jaar heb ik na mijn scheiding en na aankoop van een huis voor mijzelf besloten om een goed bed uit te gaan zoeken. Na eerdere goede ervaringen met de Firma Beter Bed besloot ik hier weer zaken mee te gaan doen.
Meteen bij aanvang van het verkoopgesprek heb ik gevraagd
of het mogelijk was om bij hun iets te bestellen en dat bij hun in opslag te houden, totdat ik mijn huis, waarvan ik 13 augustus dit jaar mijn sleutel kreeg, verbouwd had en klaar was om het bed te ontvangen. Dit was geen probleem, mits ik een aanbetaling deed. Perfect voor mij dus.
Na een tijdje de winkel doorgegaan te zijn heb ik een order geplaatst voor 1.936,- euro Niet mals voor een simpele verkoper van 26 jaar met een minimum inkomen dacht ik zelf. En na eerder goede zaken gedaan te hebben met de firma, besloot ik het gehele bedrag van 1.936,- euro neer te leggen als aanbetaling.
Echter na een maand of 3, zonder vooraf bericht te ontvangen stonden de bezorgers, met de complete order bij mij voor de dicht deur. Na contact met de winkel is besloten de artikelen mee terug te nemen en weer in opslag te plaatsen omdat er waarschijnlijk een foutje bij hun gemaakt was. Geen probleem tot dusver.
Maar in November kreeg ik een brief van de firma over de afroep order, en wat de bedoeling nu eigenlijk was. Na telefonisch contact met ene mevr. van Deinem van de customer service is toen besloten de order van afroep te halen en z.s.m. te leveren, aangezien ik voorzag mijn verbouwing van de slaapkamer tegen die tijd ( twee á drie weken later volgens deze mevrouw en hun eigen voorwaarden) klaar te hebben. Maar toen ik 12 december (twee weken na het telefoontje) nog geen afspraken kaartje ontvangen te hebben met de firma belde, bleek het waarschijnlijk pas half januari, begin februari geleverd te kunnen worden, omdat de order pas januari compleet zou zijn.
Nadat ik uit had gelegd dat de order al compleet was geweest, werd mij doodleuk verteld dat het wel vaker voorkomt dat delen van een afroep order aan klanten verkocht wordt, en dat de afroep order dan gewoon opgeschoven wordt. Letterlijk onder het mom van: "Wij hebben lang genoeg op u gewacht, nu wacht u maar op ons." Ook werd mij verteld dat het niet gebruikelijk is dat een order daadwerkelijk achteruit gezet wordt, en dat ik mij niet speciaal hoefde te voelen omdat ik toevallig het gehele bedrag van de order al had betaald. Terwijl op hun eigen website duidelijk vermeld staat dat ze evt. GRATIS EEN JAAR LANG UW ORDER IN OPSLAG HOUDEN BIJ BV. VERBOUWING OF VERHUIZING, TOT Ú ERAAN TOE BENT OM DE ARTIKELEN TE ONTVANGEN.
Toen ik enige meningsverschillen verder mijn geld terug eiste, en de order wilde annuleren, werd eerst zelfs gedaan of dit niet mogelijk was, en na enig aandringen zou ik dan wel een annulerings formulier krijgen, maar liep ik een groot risico om 30 tot 50% van het bedrag gewoon niet terug te krijgen, en dat dat aan de firma was om te beoordelen.
Nu werk ik zelf in de detailhandel, en volgens mij is het doorverkopen van mijn "in opslag" zijnde artikeln zelfs een vorm van diefstal, en zou zo'n firma i.p.v. mij te gewoon 2 maanden te laten wachten, een gelijkwaardig of beter alternatief moeten bieden. Dit is dus niet aan de orde. Er wordt gewoon gezegd dat ik maar geduld moet hebben en dat ik ergens anders toch niet voor de kerst een bed kan krijgen.
Nu is mijn vraag: Kan de firma zomaar ruim 900,- euro van mij afpakken, terwijl ze geen van hun afspraken nakomen, en mij op deze manier behandelt hebben?
Met vriendelijke groet,
Simon
Op 5 juli van dit jaar heb ik na mijn scheiding en na aankoop van een huis voor mijzelf besloten om een goed bed uit te gaan zoeken. Na eerdere goede ervaringen met de Firma Beter Bed besloot ik hier weer zaken mee te gaan doen.
Meteen bij aanvang van het verkoopgesprek heb ik gevraagd
of het mogelijk was om bij hun iets te bestellen en dat bij hun in opslag te houden, totdat ik mijn huis, waarvan ik 13 augustus dit jaar mijn sleutel kreeg, verbouwd had en klaar was om het bed te ontvangen. Dit was geen probleem, mits ik een aanbetaling deed. Perfect voor mij dus.
Na een tijdje de winkel doorgegaan te zijn heb ik een order geplaatst voor 1.936,- euro Niet mals voor een simpele verkoper van 26 jaar met een minimum inkomen dacht ik zelf. En na eerder goede zaken gedaan te hebben met de firma, besloot ik het gehele bedrag van 1.936,- euro neer te leggen als aanbetaling.
Echter na een maand of 3, zonder vooraf bericht te ontvangen stonden de bezorgers, met de complete order bij mij voor de dicht deur. Na contact met de winkel is besloten de artikelen mee terug te nemen en weer in opslag te plaatsen omdat er waarschijnlijk een foutje bij hun gemaakt was. Geen probleem tot dusver.
Maar in November kreeg ik een brief van de firma over de afroep order, en wat de bedoeling nu eigenlijk was. Na telefonisch contact met ene mevr. van Deinem van de customer service is toen besloten de order van afroep te halen en z.s.m. te leveren, aangezien ik voorzag mijn verbouwing van de slaapkamer tegen die tijd ( twee á drie weken later volgens deze mevrouw en hun eigen voorwaarden) klaar te hebben. Maar toen ik 12 december (twee weken na het telefoontje) nog geen afspraken kaartje ontvangen te hebben met de firma belde, bleek het waarschijnlijk pas half januari, begin februari geleverd te kunnen worden, omdat de order pas januari compleet zou zijn.
Nadat ik uit had gelegd dat de order al compleet was geweest, werd mij doodleuk verteld dat het wel vaker voorkomt dat delen van een afroep order aan klanten verkocht wordt, en dat de afroep order dan gewoon opgeschoven wordt. Letterlijk onder het mom van: "Wij hebben lang genoeg op u gewacht, nu wacht u maar op ons." Ook werd mij verteld dat het niet gebruikelijk is dat een order daadwerkelijk achteruit gezet wordt, en dat ik mij niet speciaal hoefde te voelen omdat ik toevallig het gehele bedrag van de order al had betaald. Terwijl op hun eigen website duidelijk vermeld staat dat ze evt. GRATIS EEN JAAR LANG UW ORDER IN OPSLAG HOUDEN BIJ BV. VERBOUWING OF VERHUIZING, TOT Ú ERAAN TOE BENT OM DE ARTIKELEN TE ONTVANGEN.
Toen ik enige meningsverschillen verder mijn geld terug eiste, en de order wilde annuleren, werd eerst zelfs gedaan of dit niet mogelijk was, en na enig aandringen zou ik dan wel een annulerings formulier krijgen, maar liep ik een groot risico om 30 tot 50% van het bedrag gewoon niet terug te krijgen, en dat dat aan de firma was om te beoordelen.
Nu werk ik zelf in de detailhandel, en volgens mij is het doorverkopen van mijn "in opslag" zijnde artikeln zelfs een vorm van diefstal, en zou zo'n firma i.p.v. mij te gewoon 2 maanden te laten wachten, een gelijkwaardig of beter alternatief moeten bieden. Dit is dus niet aan de orde. Er wordt gewoon gezegd dat ik maar geduld moet hebben en dat ik ergens anders toch niet voor de kerst een bed kan krijgen.
Nu is mijn vraag: Kan de firma zomaar ruim 900,- euro van mij afpakken, terwijl ze geen van hun afspraken nakomen, en mij op deze manier behandelt hebben?
Met vriendelijke groet,
Simon