[Opgelost] Canal Digitaal, Opzeggen per mail kan wel.
Geplaatst: 30 sep 2012 13:15
Update 3-10-2012
Oorspronkelijk onderwerp/titel : Canal Digitaal, alg voorw. belangrijker dan de wet!
Abonnement opzeggen per mail kan. En je staat juridisch sterker dan per post of telefoon.
Zie het bericht van 03 okt 2012 15:58 in dit topic
Hallo, nog een onderwerp over Canal Digitaal .
Ik heb sinds eind augustus dit jaar (op 26-8-2012) een abonnement bij Canal Digitaal (CD).
Deze is online afgesloten. Door verkeerde informatie heb in een verkeerde beslissing genomen.
Ik mocht van CD het extra (family)abonnement opzeggen. Dit deed ik dus per mail.....
Tevens zei ik het HD abonnement op. Want ik maak nog gebruik van een 'koekkast' tv. Het HD opzeggen was geen enkel probleem. Echter van het Family abonnement afkomen levert onderstaande mail wisseling op.
De e-mails tot nu toe.
==========
Mail 1 van mij aan Canal Digitaal. verzonden op 27-8
Onderwerp: Geen HD/ verkeerd geïnformeerd 13th street Family abonnement.
Ik voel me aardig beduveld door Canal Digitaal.
Ik heb zaterdag een Family abonnement aangegaan, omdat daar volgens de informatie op de website ook 13th Street bij zit. Maar ik kan het niet ontvangen omdat het al ruim voor die tijd niet meer aangeboden wordt. ECHTER 13Th street werd specifiek vermeld, bij de oude website. Deze website is pas vandaag veranderd.
Tevens wil ik mijn HD abonnement opzeggen, omdat ik niet over een HD apparatuur beschik. Ook dit vind ik een rare manier van doen, dat ik eerst een HD abonnement moet aanvragen en dan pas terug kan zetten naar SD.
Ik laat binnenkort weten of dat ik het family abonnement voortzet of terug ga naar het basis abonnement.
Samengevat:
1. HD abonnement omzetten naar SD.
2. Ben verkeerd voorgelicht door website, vergoeding lijkt mij redelijk, als ik bij een Family abonnement blijf.
DIT IS DUS NOG GEEN VERZOEK OM TERUG TE STAPPEN NAAR BASIS.
Met vriendelijke groet,
Mijn naam
-----
Het antwoord van Canal Digitaal (op mail 1) op 30-8
-----
Geachte heer ,
U geeft aan verkeerd voorgelicht te zijn.
Op uw verzoek hebben we het Hd proef pakket beëindigt u kunt hier gratis naar blijven kijken tot: , ook ontvangt u hiervan een schriftelijke bevestiging thuis.
Helaas is het niet mogelijk een tegemoetkoming te geven met betrekking tot het verdwijnen van de zender 13th street, zoals vermeld in de voorwaarden en op de website zelf zijn er geen rechten te ontlenen aan fouten.
Wel is het mogelijk tot 10 September aan ons door te geven dat u naar het Basis pakket wenst over te stappen naar aanleiding van de zenderwijziging.
Het spijt ons u niet anders te kunnen melden.
Met vriendelijke groet,
Klantenservice CanalDigitaal
======================================================
Mail 2 van mij aan Canal Digitaal op 31-8
--------
Geachte klantenservice,
Bij deze wil graag naar het basis abonnement over wil stappen.
Family abonnement heeft voor mij geen toegevoegde waarde nu 13th Street niet wordt weergegeven.
Mvg
-------
Het antwoord van Canal Digitaal (op mail 2) op 7-9
Geachte heer,
U hebt op 31-8-2012 om 10:34:09 gereageerd op onze e-mail.
Ons antwoord op uw reactie is:
U geeft aan alsnog naar het Basis-pakket over te willen stappen, vanwege de zenderwijzigingen.
Wij raden u daarom aan om voor 10 september aanstaande telefonisch contact met ons op te nemen, zodat wij dit voor u aan kunnen passen.
Dit kunt u doen via onderstaande telefoonnummer.
0900 9323 ( € 0,15 p/m ).
Wij vertrouwen er op u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Klantenservice CanalDigitaal
===================================================
Mail 3 van mij aan Canal Digitaal verzonden op 7-9-2012
------
Geachte heer, mevrouw van de Klantenservice.
Bij deze deel ik u mede, dat ik GEEN telefonisch contact met u/jullie opneem, omdat hiervoor een onnodig hoog service tarief gerekend wordt.
En ik heb het abonnement via internet aangevraagd (na dec 2011). Dus het kan ook via internet gewijzigd worden, dit is bij wet vastgelegd. ('de wet van Dam')
Smartcardnr xxxxxxxx klantnr xxxxxxxxxx
Ik heb dus op 31-8-2011 aangegeven dat ik naar het basis abonnement terug wil, door foutieve informatie.
Dus dit ik ruimschoots voor de 10 september.
Mochten jullie dan toch zo graag dat het via telefonisch contact gaat, dan ben ik bereikbaar onder nummer 06 41xxxx (bgg: verzoek ik u om het later nog eens te proberen)
Wettelijk gezien, ongeacht of u telefonisch contact met me krijgt, moest vorige mail, en dus zeker DEZE mail voldoende zijn om mijn abonnement terug te zetten
Hoogachtend,
----------
De reactie van Canal Digitaal op mail 3 op 11-9
Geachte heer xx
U hebt op 7-9-2012 om 13:46:14 gereageerd op onze e-mail.
Ons antwoord op uw reactie is:
Hartelijk dank voor uw email.
U geeft dat aan geen telefonisch contact met onze klantenservice wenst.
Conform onze algemene voorwaarden is het niet mogelijk uw opzegging of zenderwijziging per email te behandelen. Voor nadere informatie over de opzegprocedure verwijzen we u door naar onze algemene voorwaarden. Een toelichting van de procedure vindt u onder artikel B8.
Een kopie van de algemene voorwaarden vindt u op de volgende pagina:
http://www.canaldigitaal.nl/uploadedFil ... den-tv.pdf
Tevens is de periode waarin u kon opzeggen naar aanleiding van de zenderwijziging inmiddels is verstreken. Indien u momenteel uw pakket wilt wijzigen of opzeggen kan dat per contract einddatum.
We vertrouwen er op u voldoende geïnformeerd te hebben.
Met vriendelijke groet,
Klantenservice CanalDigitaal
==========================
Email 4 van mij aan Canal Digitaal
--------
Geachte klantenservice,
LET OP: Het beantwoorden (en niet beantwoorden) van deze mail kan grote juridische en financiële gevolgen hebben.
De algemene voorwaarden, waarna u verwijst, zijn in strijd met de wet.
Burgerlijk Wetboek Boek 6 artikel 267 (http://www.wetboek-online.nl/wet/Burger ... 6/267.html)
En de wet staat boven de algemene voorwaarden van een bedrijf. En het voeren en vasthouden aan deze bepaling in de algemene voorwaarden kan grote gevolgen hebben.
Ik heb mijn abonnementswijziging tijdig aangeven, per mail. En u weigert, herhaaldelijk, om de wijziging door te voeren.
Ik geef u 8 dagen de tijd om wijziging als nog door te voeren.
Zo niet, dan ga ik principieel juridische stappen ondernemen. En tevens melding (laten) maken bij de controleerde instanties over u beleid, welke ingaat tegen de wet.
En dit is niet de eerste keer, dat ik deze stap maak, betreffende deze wettelijke bepaling.
Mocht u binnen de gestelde termijn negatief/ontkennend reageren, dan is dit een directe aanleiding, om juridische stappen te ondernemen en zal de communicatie ook (deels) gedeeld worden met consumenten organisaties. (Vara Kassa, Tros Radar en Consumentenbond enz.)
Tevens geeft u aan dat in uw mail van 11-9 17.07u, ik citeer:' U geeft dat aan geen telefonisch contact met onze klantenservice wenst."
Dit is onjuist. Ik heb aangegeven dat ik niet ga bellen naar een betaald service nummer, omdat ik het wettelijke recht heb om de wijziging per elektronische weg te verzoeken.
Indien het per se telefonisch moet, heb ik jullie de mogelijkheid gegeven om mij te bellen.
Hoogachtend,
-------
Nu 30-9 nog geen reactie terug van Canal Digitaal
======================
Zie ik nu wat over het hoofd, of sta ik volledig in mijn recht......
In mail 4 schrijf ik dat ik me eerder heb beroepen op deze wettelijke regeling, dit wat toen bij een telefoonmaatschappij. Zij kozen toen eieren voor hun geld, nadat ik een mail verzonden had, ongeveer gelijk aan mail 4.
Het enige discussiepunt zou kunnen zijn, dat het geen opzegging is. Maar uit hun antwoord van mail 3, verwijzen ze wel naar de algemene voorwaarden met betrekking tot het opzeggen van het abonnement. Dus het is naar mijn mening gewoon een opzegging die ik via de elektronische weg mag doen.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Oorspronkelijk onderwerp/titel : Canal Digitaal, alg voorw. belangrijker dan de wet!
Abonnement opzeggen per mail kan. En je staat juridisch sterker dan per post of telefoon.
Zie het bericht van 03 okt 2012 15:58 in dit topic
Hallo, nog een onderwerp over Canal Digitaal .
Ik heb sinds eind augustus dit jaar (op 26-8-2012) een abonnement bij Canal Digitaal (CD).
Deze is online afgesloten. Door verkeerde informatie heb in een verkeerde beslissing genomen.
Ik mocht van CD het extra (family)abonnement opzeggen. Dit deed ik dus per mail.....
Tevens zei ik het HD abonnement op. Want ik maak nog gebruik van een 'koekkast' tv. Het HD opzeggen was geen enkel probleem. Echter van het Family abonnement afkomen levert onderstaande mail wisseling op.
De e-mails tot nu toe.
==========
Mail 1 van mij aan Canal Digitaal. verzonden op 27-8
Onderwerp: Geen HD/ verkeerd geïnformeerd 13th street Family abonnement.
Ik voel me aardig beduveld door Canal Digitaal.
Ik heb zaterdag een Family abonnement aangegaan, omdat daar volgens de informatie op de website ook 13th Street bij zit. Maar ik kan het niet ontvangen omdat het al ruim voor die tijd niet meer aangeboden wordt. ECHTER 13Th street werd specifiek vermeld, bij de oude website. Deze website is pas vandaag veranderd.
Tevens wil ik mijn HD abonnement opzeggen, omdat ik niet over een HD apparatuur beschik. Ook dit vind ik een rare manier van doen, dat ik eerst een HD abonnement moet aanvragen en dan pas terug kan zetten naar SD.
Ik laat binnenkort weten of dat ik het family abonnement voortzet of terug ga naar het basis abonnement.
Samengevat:
1. HD abonnement omzetten naar SD.
2. Ben verkeerd voorgelicht door website, vergoeding lijkt mij redelijk, als ik bij een Family abonnement blijf.
DIT IS DUS NOG GEEN VERZOEK OM TERUG TE STAPPEN NAAR BASIS.
Met vriendelijke groet,
Mijn naam
-----
Het antwoord van Canal Digitaal (op mail 1) op 30-8
-----
Geachte heer ,
U geeft aan verkeerd voorgelicht te zijn.
Op uw verzoek hebben we het Hd proef pakket beëindigt u kunt hier gratis naar blijven kijken tot: , ook ontvangt u hiervan een schriftelijke bevestiging thuis.
Helaas is het niet mogelijk een tegemoetkoming te geven met betrekking tot het verdwijnen van de zender 13th street, zoals vermeld in de voorwaarden en op de website zelf zijn er geen rechten te ontlenen aan fouten.
Wel is het mogelijk tot 10 September aan ons door te geven dat u naar het Basis pakket wenst over te stappen naar aanleiding van de zenderwijziging.
Het spijt ons u niet anders te kunnen melden.
Met vriendelijke groet,
Klantenservice CanalDigitaal
======================================================
Mail 2 van mij aan Canal Digitaal op 31-8
--------
Geachte klantenservice,
Bij deze wil graag naar het basis abonnement over wil stappen.
Family abonnement heeft voor mij geen toegevoegde waarde nu 13th Street niet wordt weergegeven.
Mvg
-------
Het antwoord van Canal Digitaal (op mail 2) op 7-9
Geachte heer,
U hebt op 31-8-2012 om 10:34:09 gereageerd op onze e-mail.
Ons antwoord op uw reactie is:
U geeft aan alsnog naar het Basis-pakket over te willen stappen, vanwege de zenderwijzigingen.
Wij raden u daarom aan om voor 10 september aanstaande telefonisch contact met ons op te nemen, zodat wij dit voor u aan kunnen passen.
Dit kunt u doen via onderstaande telefoonnummer.
0900 9323 ( € 0,15 p/m ).
Wij vertrouwen er op u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Klantenservice CanalDigitaal
===================================================
Mail 3 van mij aan Canal Digitaal verzonden op 7-9-2012
------
Geachte heer, mevrouw van de Klantenservice.
Bij deze deel ik u mede, dat ik GEEN telefonisch contact met u/jullie opneem, omdat hiervoor een onnodig hoog service tarief gerekend wordt.
En ik heb het abonnement via internet aangevraagd (na dec 2011). Dus het kan ook via internet gewijzigd worden, dit is bij wet vastgelegd. ('de wet van Dam')
Smartcardnr xxxxxxxx klantnr xxxxxxxxxx
Ik heb dus op 31-8-2011 aangegeven dat ik naar het basis abonnement terug wil, door foutieve informatie.
Dus dit ik ruimschoots voor de 10 september.
Mochten jullie dan toch zo graag dat het via telefonisch contact gaat, dan ben ik bereikbaar onder nummer 06 41xxxx (bgg: verzoek ik u om het later nog eens te proberen)
Wettelijk gezien, ongeacht of u telefonisch contact met me krijgt, moest vorige mail, en dus zeker DEZE mail voldoende zijn om mijn abonnement terug te zetten
Hoogachtend,
----------
De reactie van Canal Digitaal op mail 3 op 11-9
Geachte heer xx
U hebt op 7-9-2012 om 13:46:14 gereageerd op onze e-mail.
Ons antwoord op uw reactie is:
Hartelijk dank voor uw email.
U geeft dat aan geen telefonisch contact met onze klantenservice wenst.
Conform onze algemene voorwaarden is het niet mogelijk uw opzegging of zenderwijziging per email te behandelen. Voor nadere informatie over de opzegprocedure verwijzen we u door naar onze algemene voorwaarden. Een toelichting van de procedure vindt u onder artikel B8.
Een kopie van de algemene voorwaarden vindt u op de volgende pagina:
http://www.canaldigitaal.nl/uploadedFil ... den-tv.pdf
Tevens is de periode waarin u kon opzeggen naar aanleiding van de zenderwijziging inmiddels is verstreken. Indien u momenteel uw pakket wilt wijzigen of opzeggen kan dat per contract einddatum.
We vertrouwen er op u voldoende geïnformeerd te hebben.
Met vriendelijke groet,
Klantenservice CanalDigitaal
==========================
Email 4 van mij aan Canal Digitaal
--------
Geachte klantenservice,
LET OP: Het beantwoorden (en niet beantwoorden) van deze mail kan grote juridische en financiële gevolgen hebben.
De algemene voorwaarden, waarna u verwijst, zijn in strijd met de wet.
Burgerlijk Wetboek Boek 6 artikel 267 (http://www.wetboek-online.nl/wet/Burger ... 6/267.html)
En de wet staat boven de algemene voorwaarden van een bedrijf. En het voeren en vasthouden aan deze bepaling in de algemene voorwaarden kan grote gevolgen hebben.
Ik heb mijn abonnementswijziging tijdig aangeven, per mail. En u weigert, herhaaldelijk, om de wijziging door te voeren.
Ik geef u 8 dagen de tijd om wijziging als nog door te voeren.
Zo niet, dan ga ik principieel juridische stappen ondernemen. En tevens melding (laten) maken bij de controleerde instanties over u beleid, welke ingaat tegen de wet.
En dit is niet de eerste keer, dat ik deze stap maak, betreffende deze wettelijke bepaling.
Mocht u binnen de gestelde termijn negatief/ontkennend reageren, dan is dit een directe aanleiding, om juridische stappen te ondernemen en zal de communicatie ook (deels) gedeeld worden met consumenten organisaties. (Vara Kassa, Tros Radar en Consumentenbond enz.)
Tevens geeft u aan dat in uw mail van 11-9 17.07u, ik citeer:' U geeft dat aan geen telefonisch contact met onze klantenservice wenst."
Dit is onjuist. Ik heb aangegeven dat ik niet ga bellen naar een betaald service nummer, omdat ik het wettelijke recht heb om de wijziging per elektronische weg te verzoeken.
Indien het per se telefonisch moet, heb ik jullie de mogelijkheid gegeven om mij te bellen.
Hoogachtend,
-------
Nu 30-9 nog geen reactie terug van Canal Digitaal
======================
Zie ik nu wat over het hoofd, of sta ik volledig in mijn recht......
In mail 4 schrijf ik dat ik me eerder heb beroepen op deze wettelijke regeling, dit wat toen bij een telefoonmaatschappij. Zij kozen toen eieren voor hun geld, nadat ik een mail verzonden had, ongeveer gelijk aan mail 4.
Het enige discussiepunt zou kunnen zijn, dat het geen opzegging is. Maar uit hun antwoord van mail 3, verwijzen ze wel naar de algemene voorwaarden met betrekking tot het opzeggen van het abonnement. Dus het is naar mijn mening gewoon een opzegging die ik via de elektronische weg mag doen.
Alvast bedankt voor jullie reacties.