Hotel Mercure in Kyrenia Cyprus
Geplaatst: 30 sep 2012 22:34
Ik post niet zoveel, maar nu moest mij toch iets van het hart. Aangezien mijn foto's zijn verwijderd van Zoover, wat onpartijdig te zijn, en dus de mensen zou moeten waarschuwen. U krijgt dus geen goed beeld van wat er dus op Zoover staat.
Wat ik dus poste op Zoover en een restrictie heeft van 1000 karakters...hier het HELE verhaal.
Geen sterwaardig, slechtste hotel ooit!
Ik kan de negatieve berichten hieronder alleen maar be-amen, omdat wij het met onze eigen ogen hebben gezien en meegemaakt.
Wat een vies, vuil en smerig hotel is dit zeg. We kwamen op Maandag de 17e September aan, en als er een vlucht terug was, zouden we
gelijk weer terug gaan. Om even in het kort eerst even een opsomming te maken:
Geen entertaiment s'avonds meer, was de week daarvoor schijnbaar nog wel.
Schimmel boven het bad, kitranden
Vieze glazen, kopjes en borden
Vlonders rond het zwembad, van hout, maar door het zwembadwater en de zon, losgeweekt, en heeft dus meerdere malen tot valpartijen geleid.
Stroomkabels overal, niet bekend of er stroom op staat, heb het niet geprobeerd.
Geroest hek bij het zwembad, als je een klein kind hebt, zou ik die daar niet laten kruipen.
Turken worden inderdaad meerdere malen voorgetrokken'.
Eten iedere dag (bijna) het zelfde, en veelal koud.
Gevraagd of ze een magnetron hebben om het op te warmen, hadden ze wel.Toen ik er daarna naar vroeg omdat te doen, wisten ineens niet
meer wat ik bedoelde.
Wij reizen al meer dan 25 jaar, en hebben veel hotels gehad, en nog nooit diaree gehad. In dit hotel 3x ! Enne, ik was niet de enige!
Dinsdag, 1 dag na aankomst, staat er een 1 of andere Pipo Yunus of zo, heet hij, van Corendon mooie verhalen op te steken over excursies, geloof me nou, er is niet veel
te beleven, dus bespaar je geld, en ga 100 meter in het straatje bij de Pizzaboer eten, die kunnen tenminste Engels, iets wat niet
echt wordt gesproken in het hotel. Terug naar Pipo Yunus, daar gelijk maar even melding gemaakt van het feit dat het eten koud is.
Dit wordt afgedaan met " Oh, daar heb ik nog niets over gehoord " , nou, daar kun je het dan als bezoeker mee doen. Kansloos dus.
Aangezien ik sowieso geen hoge pet op heb van zo'n reisagent, werd dit dus bij deze ook weer bevestigd.
Dagen gingen voorbij, en de klachten, die werden er meer. Mede doordat ook andere Nederlanders gingen klagen, en andere dingen hadden meegemaakt.
Zo sprak ik iemand die had gezien dat ze bezig waren met beslag, ik geloof voor de pancakes, waar de schimmel in stond. Dit werd doodleuk gebruikt.
Ook het verhaal van de bijvuller. Hij komt, met jaja, 12 glazen, en controleer ze 1 voor 1. Ik heb er op zitten letten ( Dat was mijn entertainment)
en er werden er 8 niet goed bevonden, dus 8 terug naar de keuken. Ik dacht nog, zo, dat is niet zo gek...
Maar, hij kwam terug met die 8, plus nog een blauw kratje, en de restaurantmanager, en nu werd niets gecontroleerd, en werden dus in no-time alle glazen neergezet.
Op Donderdag werd ik het zat, en heb de hotelmanager gesproken. Wat blijkt, ze bevestigde dat er veel meer klachten waren, maar omdat ze toch overgenomen waren
en iedereen niet zeker was van hun baan, heeft het geen zin meer om dat op te lossen.
Ik gaf ook aan dat het eten koud was, en deels inderdaad van de mensen zelf die de deksels niet sluiten nadat er iets genomen is, maar
ook al kwam het rechtstreeks uit de keuken, dan was het nog geen 70 graden. Ook de schalen met "koude" salades stonden half op de
koude plaat, en half op het marmer. Wil je dus iets nemen wat nog enigzins koel zou zijn, moest je het achterste hebben.
Deze schalen werden 1.5 uur!! van te voren op deze plaats gezet. Nou, met gemiddelde temperaturen van 30-35 graden buiten, en zo'n 25 graden
binnen (of zelfs hoger) is dat gauw opgewarmd. Ik ben voor zeker gegaan, en alleen nog maar dingen genomen waar ze echt niet mee kunnen
rommelen, of gewoon verpakt is. Zo nam ik s'morgens maar brood, vanuit het midden, want dat was nog vers, en dan maar zo'n 3-hoekje
met smeerkaas. Alles wat meer enigzins onhygienisch was, niet genomen. En daar over gesproken, ik stond in het toilet, komt er zo'n
bijvuller even zijn plasje doen, terwijl ik mijn handen staat te wassen. Nou, meneer vondt het niet nodig om zijn handen te wassen, en ging weer
terug naar het restaurant om eten aan te vullen.
Het begint een beetje op een prive detective te lijken, maar ik was echt bezig om maar zo min mogelijk vuile dingen aan te raken.
Zo heb ik dus in plaats van de leuke vakantiekiekjes, eens andere foto's gemaakt, van alles wat maar gevaarlijk (voor kinderen) en vuil
, kapot of van dien aard mocht zijn. En geloof me, ik hoefde niet eens mijn best te doen om iets op te merken.
Ik hoorde nog van iemand dat er een stel was die 14 dagen had geboekt, en er nog op tegen zagen om nog een week langer te blijven, zo slecht vonden ze het.
Entertainment:
Nou, er zou entertainment zijn, maare, de enige entertainment die er was, moest je dan wel zelf doen, of je moet iedere dag van Bingo houden.
Ik baal er zo van dat Corendon's reisagent dit afwimpelde, en dat het hotelmanagement ook niets kon doen, dan excuses maken.
Ik zal dan ook dit bericht naar Corendon sturen, naar de toekomstige eigenaar Marriotte, Trosradar en waar dan ook, ben er echt helemaal klaar mee.
Dit hotel mag en mocht nooit en te nimmer als een 5-sterren hotel verkocht worden, nog geen eens voor 1-ster.
Ik hoop dat er een reactie komt van bv Corendon, want dit was te smerig voor woorden, en gelukkig zaten we er "maar" 8dagen.
Edit: Ondertussen heeft Corendon, nadat ik dit zelfde had gemail, contact met mij opgenomen, en zullen hier binnen 8 dagen op terug komen.... Ben benieuwd...
Oja, de foto's, die zijn te vinden op:
http://s1304.photobucket.com/albums/s53 ... =slideshow
Ik ben benieuwd of er meer mensen zijn geweest, en die dit meegemaakt hebben...
Wat ik dus poste op Zoover en een restrictie heeft van 1000 karakters...hier het HELE verhaal.
Geen sterwaardig, slechtste hotel ooit!
Ik kan de negatieve berichten hieronder alleen maar be-amen, omdat wij het met onze eigen ogen hebben gezien en meegemaakt.
Wat een vies, vuil en smerig hotel is dit zeg. We kwamen op Maandag de 17e September aan, en als er een vlucht terug was, zouden we
gelijk weer terug gaan. Om even in het kort eerst even een opsomming te maken:
Geen entertaiment s'avonds meer, was de week daarvoor schijnbaar nog wel.
Schimmel boven het bad, kitranden
Vieze glazen, kopjes en borden
Vlonders rond het zwembad, van hout, maar door het zwembadwater en de zon, losgeweekt, en heeft dus meerdere malen tot valpartijen geleid.
Stroomkabels overal, niet bekend of er stroom op staat, heb het niet geprobeerd.
Geroest hek bij het zwembad, als je een klein kind hebt, zou ik die daar niet laten kruipen.
Turken worden inderdaad meerdere malen voorgetrokken'.
Eten iedere dag (bijna) het zelfde, en veelal koud.
Gevraagd of ze een magnetron hebben om het op te warmen, hadden ze wel.Toen ik er daarna naar vroeg omdat te doen, wisten ineens niet
meer wat ik bedoelde.
Wij reizen al meer dan 25 jaar, en hebben veel hotels gehad, en nog nooit diaree gehad. In dit hotel 3x ! Enne, ik was niet de enige!
Dinsdag, 1 dag na aankomst, staat er een 1 of andere Pipo Yunus of zo, heet hij, van Corendon mooie verhalen op te steken over excursies, geloof me nou, er is niet veel
te beleven, dus bespaar je geld, en ga 100 meter in het straatje bij de Pizzaboer eten, die kunnen tenminste Engels, iets wat niet
echt wordt gesproken in het hotel. Terug naar Pipo Yunus, daar gelijk maar even melding gemaakt van het feit dat het eten koud is.
Dit wordt afgedaan met " Oh, daar heb ik nog niets over gehoord " , nou, daar kun je het dan als bezoeker mee doen. Kansloos dus.
Aangezien ik sowieso geen hoge pet op heb van zo'n reisagent, werd dit dus bij deze ook weer bevestigd.
Dagen gingen voorbij, en de klachten, die werden er meer. Mede doordat ook andere Nederlanders gingen klagen, en andere dingen hadden meegemaakt.
Zo sprak ik iemand die had gezien dat ze bezig waren met beslag, ik geloof voor de pancakes, waar de schimmel in stond. Dit werd doodleuk gebruikt.
Ook het verhaal van de bijvuller. Hij komt, met jaja, 12 glazen, en controleer ze 1 voor 1. Ik heb er op zitten letten ( Dat was mijn entertainment)
en er werden er 8 niet goed bevonden, dus 8 terug naar de keuken. Ik dacht nog, zo, dat is niet zo gek...
Maar, hij kwam terug met die 8, plus nog een blauw kratje, en de restaurantmanager, en nu werd niets gecontroleerd, en werden dus in no-time alle glazen neergezet.
Op Donderdag werd ik het zat, en heb de hotelmanager gesproken. Wat blijkt, ze bevestigde dat er veel meer klachten waren, maar omdat ze toch overgenomen waren
en iedereen niet zeker was van hun baan, heeft het geen zin meer om dat op te lossen.
Ik gaf ook aan dat het eten koud was, en deels inderdaad van de mensen zelf die de deksels niet sluiten nadat er iets genomen is, maar
ook al kwam het rechtstreeks uit de keuken, dan was het nog geen 70 graden. Ook de schalen met "koude" salades stonden half op de
koude plaat, en half op het marmer. Wil je dus iets nemen wat nog enigzins koel zou zijn, moest je het achterste hebben.
Deze schalen werden 1.5 uur!! van te voren op deze plaats gezet. Nou, met gemiddelde temperaturen van 30-35 graden buiten, en zo'n 25 graden
binnen (of zelfs hoger) is dat gauw opgewarmd. Ik ben voor zeker gegaan, en alleen nog maar dingen genomen waar ze echt niet mee kunnen
rommelen, of gewoon verpakt is. Zo nam ik s'morgens maar brood, vanuit het midden, want dat was nog vers, en dan maar zo'n 3-hoekje
met smeerkaas. Alles wat meer enigzins onhygienisch was, niet genomen. En daar over gesproken, ik stond in het toilet, komt er zo'n
bijvuller even zijn plasje doen, terwijl ik mijn handen staat te wassen. Nou, meneer vondt het niet nodig om zijn handen te wassen, en ging weer
terug naar het restaurant om eten aan te vullen.
Het begint een beetje op een prive detective te lijken, maar ik was echt bezig om maar zo min mogelijk vuile dingen aan te raken.
Zo heb ik dus in plaats van de leuke vakantiekiekjes, eens andere foto's gemaakt, van alles wat maar gevaarlijk (voor kinderen) en vuil
, kapot of van dien aard mocht zijn. En geloof me, ik hoefde niet eens mijn best te doen om iets op te merken.
Ik hoorde nog van iemand dat er een stel was die 14 dagen had geboekt, en er nog op tegen zagen om nog een week langer te blijven, zo slecht vonden ze het.
Entertainment:
Nou, er zou entertainment zijn, maare, de enige entertainment die er was, moest je dan wel zelf doen, of je moet iedere dag van Bingo houden.
Ik baal er zo van dat Corendon's reisagent dit afwimpelde, en dat het hotelmanagement ook niets kon doen, dan excuses maken.
Ik zal dan ook dit bericht naar Corendon sturen, naar de toekomstige eigenaar Marriotte, Trosradar en waar dan ook, ben er echt helemaal klaar mee.
Dit hotel mag en mocht nooit en te nimmer als een 5-sterren hotel verkocht worden, nog geen eens voor 1-ster.
Ik hoop dat er een reactie komt van bv Corendon, want dit was te smerig voor woorden, en gelukkig zaten we er "maar" 8dagen.
Edit: Ondertussen heeft Corendon, nadat ik dit zelfde had gemail, contact met mij opgenomen, en zullen hier binnen 8 dagen op terug komen.... Ben benieuwd...
Oja, de foto's, die zijn te vinden op:
http://s1304.photobucket.com/albums/s53 ... =slideshow
Ik ben benieuwd of er meer mensen zijn geweest, en die dit meegemaakt hebben...