V&D klachtafhandeling = Geen afhandeling..
Geplaatst: 01 okt 2012 11:59
Op zaterdag 7 juli jl. was ik in de V&D in het centrum van Den Haag. Ik had al een tijdje bepaalde laarzen op het oog, die steeds als ik kwam er niet in mijn maat waren (en intussen ook al niet meer op internet te bestellen waren.) Eenmaal op de juiste afdeling aangekomen is wederom mijn maat niet aanwezig. Logisch want 38 is een vrij standaard maat.
Ik trek mijn stoute schoenen aan en spreek een knul aan die daar aan het werk is. Nee mijn maat hebben ze niet, maar zegt hij: 'ik kan ze wel voor u laten bestellen.' Blij enthousiast geef ik aan dat ik dat dan wel graag zou willen. Hij schrijft de maat, de kleur en mijn gegevens op zodat hij contact met me kan opnemen. Hij legt nog uit dat hij waarschijnlijk pas na het weekend kan bestellen en dat ik ze dan aan het einde van de week pas zal kunnen ophalen. Dat maakt me niets uit geef ik aan, want een week wachten op schoenen, dat heb ik er natuurlijk wel voor over.
(NB ik ben geboren met klompvoeten, die gelukkig al vroeg operatief gecorrigeerd zijn, maar ik ondervind hier nog veel last van. Het kost mij heel veel moeite schoenen te vinden die mijn voeten juist ondersteunen.)
Dinsdag 10 juli wordt ik gebeld door de jongen in kwestie. Hij meldt me dat hij de schoenen heeft besteld en dat ik ze donderdag uiterlijk vrijdag op kan halen.
Donderdag 12 juli denk ik bij mezelf laat ik even bellen met het filiaal om te checken of de schoenen al binnen zijn. Rond een uur of twee 's middags bel ik naar de centrale. Moet daar al erg lang wachten voor ik iemand aan de lijn krijg, 5 a 6 wachtenden voor mij. Ik krijg een vriendelijke mevrouw aan de lijn die mij na het aanhoren van mijn vraag gaat doorverbinden naar de schoenenafdeling van het filiaal waar ik de schoenen heb besteld. Na weer 2 a 3 minuten in de wacht krijg ik een jong meisje aan de telefoon. Ik gaf aan dat ik schoenen had besteld via de winkel en wilde weten of ik deze al kon ophalen. ''U heeft schoenen besteld hier in de winkel, dat kan niet.' Is haar reactie. Daarop legde ik uit dat dat toch wel zo was gegaan en dat ik er echt wel begrip voor zou hebben dat de jongen misschien iets had gedaan wat eigenlijk helemaal niet kon. (Hij leek op de dag dat hij me hielp ook niet helemaal te weten wat hij moest doen). Daar werd absoluut niet naar geluisterd, het meisje bleef eigenlijk alleen maar herhalen of ik het niet in de webwinkel had gekocht en bleef mijn vrij rechtlijnige uitleg steeds negeren. Want het kon immers niet in de winkel besteld worden. Uiteindelijk kwam het erop neer dat ze hevig discussieerde met haar collega (helaas hoorbaar voor mij) en doodleuk zei: Ik ga u doorverbinden naar de klantenservice. Ik gaf aan dat ik daar net vandaan kwam. Dat maakte niet uit, want voor bestelde artikelen moest ik bij de klantenservice zijn. Vervolgens werd ik in de wacht gezet en werd de verbinding verbroken. Ik was inmiddels 15 tot 17 minuten verder en nergens gekomen.
Vervolgens naar de website gegaan om een klacht in te dienen. De site was niet beschikbaar. Toen heb ik het een tijdje van mij afgezet. Maar tegen het einde van augustus dacht ik toch bij mezelf, zo hoort het niet en de schoenen wil ik toch wel erg graag hebben. Het ware de enige schoenen in lange tijd die zo goed aanvoelden. Op 24 augustus ben ik toen weer naar de website gegaan en heb mijn verhaal daar neergelegd. Ontvangstbevestiging netjes ontvangen met het bericht dat het naar het betreffende filiaal werd toe gezonden en er binnen 5 dagen contact zou worden opgenomen.
Niets meer van vernomen. Op 24 september per klachtformulier gemeld dat ik nog steeds niets heb vernomen. Een ontvangstbevestiging gekregen en wederom; Uw email is doorgestuurd aan het betreffende filiaal en er wordt contact met u opgenomen. Wederom zijn de 5 werkdagen verstreken zonder resultaat. Ik wil alleen graag de schoenen en/of een excuus van de medewerkers waarin ze gewoon aangeven dat ze een fout hebben gemaakt. Fouten maken is menselijk daar heb ik echt wel begrip voor!
Ik trek mijn stoute schoenen aan en spreek een knul aan die daar aan het werk is. Nee mijn maat hebben ze niet, maar zegt hij: 'ik kan ze wel voor u laten bestellen.' Blij enthousiast geef ik aan dat ik dat dan wel graag zou willen. Hij schrijft de maat, de kleur en mijn gegevens op zodat hij contact met me kan opnemen. Hij legt nog uit dat hij waarschijnlijk pas na het weekend kan bestellen en dat ik ze dan aan het einde van de week pas zal kunnen ophalen. Dat maakt me niets uit geef ik aan, want een week wachten op schoenen, dat heb ik er natuurlijk wel voor over.
(NB ik ben geboren met klompvoeten, die gelukkig al vroeg operatief gecorrigeerd zijn, maar ik ondervind hier nog veel last van. Het kost mij heel veel moeite schoenen te vinden die mijn voeten juist ondersteunen.)
Dinsdag 10 juli wordt ik gebeld door de jongen in kwestie. Hij meldt me dat hij de schoenen heeft besteld en dat ik ze donderdag uiterlijk vrijdag op kan halen.
Donderdag 12 juli denk ik bij mezelf laat ik even bellen met het filiaal om te checken of de schoenen al binnen zijn. Rond een uur of twee 's middags bel ik naar de centrale. Moet daar al erg lang wachten voor ik iemand aan de lijn krijg, 5 a 6 wachtenden voor mij. Ik krijg een vriendelijke mevrouw aan de lijn die mij na het aanhoren van mijn vraag gaat doorverbinden naar de schoenenafdeling van het filiaal waar ik de schoenen heb besteld. Na weer 2 a 3 minuten in de wacht krijg ik een jong meisje aan de telefoon. Ik gaf aan dat ik schoenen had besteld via de winkel en wilde weten of ik deze al kon ophalen. ''U heeft schoenen besteld hier in de winkel, dat kan niet.' Is haar reactie. Daarop legde ik uit dat dat toch wel zo was gegaan en dat ik er echt wel begrip voor zou hebben dat de jongen misschien iets had gedaan wat eigenlijk helemaal niet kon. (Hij leek op de dag dat hij me hielp ook niet helemaal te weten wat hij moest doen). Daar werd absoluut niet naar geluisterd, het meisje bleef eigenlijk alleen maar herhalen of ik het niet in de webwinkel had gekocht en bleef mijn vrij rechtlijnige uitleg steeds negeren. Want het kon immers niet in de winkel besteld worden. Uiteindelijk kwam het erop neer dat ze hevig discussieerde met haar collega (helaas hoorbaar voor mij) en doodleuk zei: Ik ga u doorverbinden naar de klantenservice. Ik gaf aan dat ik daar net vandaan kwam. Dat maakte niet uit, want voor bestelde artikelen moest ik bij de klantenservice zijn. Vervolgens werd ik in de wacht gezet en werd de verbinding verbroken. Ik was inmiddels 15 tot 17 minuten verder en nergens gekomen.
Vervolgens naar de website gegaan om een klacht in te dienen. De site was niet beschikbaar. Toen heb ik het een tijdje van mij afgezet. Maar tegen het einde van augustus dacht ik toch bij mezelf, zo hoort het niet en de schoenen wil ik toch wel erg graag hebben. Het ware de enige schoenen in lange tijd die zo goed aanvoelden. Op 24 augustus ben ik toen weer naar de website gegaan en heb mijn verhaal daar neergelegd. Ontvangstbevestiging netjes ontvangen met het bericht dat het naar het betreffende filiaal werd toe gezonden en er binnen 5 dagen contact zou worden opgenomen.
Niets meer van vernomen. Op 24 september per klachtformulier gemeld dat ik nog steeds niets heb vernomen. Een ontvangstbevestiging gekregen en wederom; Uw email is doorgestuurd aan het betreffende filiaal en er wordt contact met u opgenomen. Wederom zijn de 5 werkdagen verstreken zonder resultaat. Ik wil alleen graag de schoenen en/of een excuus van de medewerkers waarin ze gewoon aangeven dat ze een fout hebben gemaakt. Fouten maken is menselijk daar heb ik echt wel begrip voor!