LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Schade door Schiphol (G4S) - Controleer je spullen na scan!!

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
MrReiziger
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 okt 2012 19:25

Schade door Schiphol (G4S) - Controleer je spullen na scan!!

Ongelezen bericht door MrReiziger »

PAS OP voor SCHIPHOL G4S Security: Afgelopen augustus door SCHIPHOL security: pakt de G4S security medewerker mijn riem en Samsung NOTE uit het mandje voor verplaatsen en laat beide vallen! Hij stopt ze snel in het mandje en na de machine met armen in de lucht controle check ik snel m'n spullen omdat ik gemaand wordt door te lopen om andere mensen niet op te houden... in het toestel aangekomen blijkt onder de folie het scherm van m'n smartphone gebroken.
Na veel op en neer gemailed etc. ontkent G4S elke verantwoordelijkheid!!! (had u maar beter moeten controleren direct bij de security check...). Op alle andere vliegvelden vragen de security medewerkers dat je zelf je spullen verplaatst juist om deze ellende te voorkomen.

Dus opgepast!! indien een security medewerker op SCHIPHOL je camara, laptop of smartphone verplaatst: altijd supergoed controleren of je camera, laptop of smartphone niet beschadigd is, want: 1) SCHIPHOL schuift het probleem door naar G4S (onderaannemer) 2) en G4S ontkent standaard iedere verantwoordelijkheid (bellen niet eens om te vragen wat er gebeurd is).

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Schade door Schiphol (G4S) - Controleer je spullen na scan!!

Ongelezen bericht door dhc »

Kulverhaal, securitymedewerkers op schiphol hebben strenge instructies om nooit, herhaal nooit, spullen van reizigers aan te raken. Deze instructie is ingevoerd om elke discussie over aansprakelijkheid uit te sluiten!
Iedere handeling die verricht moet worden dient uzelf uit te voeren. Dit wordt ook steevast door de medewerkers aan de reizigers gecommuniceerd!

Volgens mij wil u op een slinkse wijze een nieuw speeltje!

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Schade door Schiphol (G4S) - Controleer je spullen na scan!!

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Ja bij mij heeft er ook niemand ooit aan mijn spullen gezeten.
Maar schiphol kennende dat is 1 grote big brother is watching you...zal er vast camera.s hebben hangen ,ivm dit soort dingen (of bv na voelen door het poortje door bewaker)daarop kunnen ze dan zien of de bewaker idd foute handelingen heeft bericht ,dus zou zeggen bel schiphol eens????

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Schade door Schiphol (G4S) - Controleer je spullen na scan!!

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Het klopt dat security mensen nergens aan horen te zitten. Ik heb toch echter al een paar keer gezien dat medewerkers zelf laptops openen omdat de reiziger nog even met wat anders bezig is. Het hoort niet, en het mag niet, maar het gebeurt soms wel, m.n. als het druk is.

jolanda99
Berichten: 19
Lid geworden op: 02 sep 2012 23:23

Re: Schade door Schiphol (G4S) - Controleer je spullen na scan!!

Ongelezen bericht door jolanda99 »

voor de mensen die dit mee maken gelijk een klacht neer leggen bij de supervisor van dat team
deze moet het in behandeling nemen

en nee een medewerker achter de xray mag nooit en te nimmer aan spullen komen
dat moet de pagagier zelf doen

en inderdaad laptops mag men ook niet open doen op de xray kun je zien wat er in zit
vertrouw je de zaak niet dan zal de personen die bij de xray staan uw vragen of uw deze wil open doen

jolanda99
Berichten: 19
Lid geworden op: 02 sep 2012 23:23

Re: Schade door Schiphol (G4S) - Controleer je spullen na scan!!

Ongelezen bericht door jolanda99 »

Artikel 73

Aansprakelijkheid

1. De directie aanvaardt, noch voor zich, noch voor de medewerkers enigerlei aansprakelijkheid voor schade of persoonlijk letsel op het luchthaven- of luchtvaartterrein ontstaan; zij aanvaardt eveneens geen aansprakelijk¬heid voor diefstal, verlies, tenietgaan, beschadiging of welke schade ook, behalve voor zover blijkt van ernstige tekortkomingen zijnerzijds.

2. De directie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor schade welke mocht ontstaan doordat het luchtvaartterrein of de accommodatie, naar het oordeel van de directie of enige andere autoriteit, geheel of gedeeltelijk, niet ter beschik¬king kan worden gesteld.

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: Schade door Schiphol (G4S) - Controleer je spullen na scan!!

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Aha! Hier spreekt een gefrustreerde ex-cursist?

Starr
Berichten: 142
Lid geworden op: 25 jan 2011 12:05

Re: Schade door Schiphol (G4S) - Controleer je spullen na scan!!

Ongelezen bericht door Starr »

Ik heb een vergelijkbaar incident meegemaakt op een Amerikaans vliegveld - overigens niet met electronica. Ik heb wel gelijk geklaagd, en moet nu een heleboel formulieren invullen / regelen.

Gesloten