incomplete informatie van essent
Geplaatst: 14 dec 2003 17:45
hallo, ik wilde hier ook wel even mijn ervaringen met essent kwijt. toen ik mijn jaarafrekening kreeg schrok ik me wezeloos, 1500,- bij betalen alleen aan gas. we wonen met 2 mensen in een klein oud huisje, we hebben 3 gaskachels en een keukengeiser. toch hebben we volgens essent meer dan 2x zoveel verbruikt, terwijl er niets verandert is aan de thuis situatie. (4630 m3 in 1 jaar!) we zijn nu bezig met een grootverbuik formulier en hebben al een paar x de meter getest. alles uit gezet en de meterstand genoteerd, een uur later weer, en niets aan de hand geen verbruik.alles op de waakvlam (4x) en meterstand genoteerd, een uur later weer, en dat koste de ene x meer als de andere. de kachels en geiser zijn gecontroleerd door instalateurs, en daar was niks mis mee. na 2 weken bellen en van het kastje naar de muur gestuurt te zijn werd er toegezegt dat er een monteur langs zou komen om naar de meter te kijken. ik vriendelijk als ik ben bied de man een kop koffie aan en we raken in gesprek over al dat gas. dan verteld de goed gehumeurde man me dat hij alleen de meter komt vervangen en niet controleren. en dat als hij de meter zou vervangen ik geen poot meer zou hebben om op te staan. omdat dat ding dan naar de schroothoop zou gaan en dan is er niet meer te achterhalen of de meter stuk is of niet. hij heeft de meter laten zitten en me verteld dat ik hem kon laten ijken, en dat heb ik aangevraagt. ik vind het erg misleidend dat als ik om een monteur vraag omdat ik denk dat de meter stuk is, er wordt toegezegt dat er iemand komt kijken, maar die alleen maar komt om de meter te vervangen en daarmee alle eventuele bewijzen dat de meter stuk is vernietigt. dankzij koffie kreeg ik deze informatie, is dat belachelijk of niet? als iemand nog tips voor me heeft of me kan vertellen hoe en waar ik hierover een klacht kan indienen heel graag. BVD dexter.