LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Salmonella-zalm van Albert Heijn

Heb je letselschade opgelopen? En ben je niet correct behandeld? Laat het ons weten.
ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Salmonella-zalm van Albert Heijn

Ongelezen bericht door ciske »

sephora30 schreef:
berend12 schreef:Ik zou niet afgaan op wat anonieme mensen hier schrijven
Je bedoelt 'realistische' mensen.
:?: Nee , wat berend12 zegt is waar, niemand kent elkaars werkelijke naam.
Ik zou ook niet in dit geval op een forum af gaan.

wiseger
Berichten: 509
Lid geworden op: 10 nov 2010 16:29

Re: Salmonella-zalm van Albert Heijn

Ongelezen bericht door wiseger »

@TS

Inmiddels is duidelijk dat de zalmbesmetting de Salmonella Thompson is. Volgens nu.nl is dit een bijzondere bacterie. Wellicht dat dat de zaak wat makkelijker maakt, indien u moeder met dezelfde bacterie besmet was, lijkt de kans groot dat dit door de zalm komt.

Isabel1
Berichten: 1416
Lid geworden op: 19 dec 2011 15:19

Re: Salmonella-zalm van Albert Heijn

Ongelezen bericht door Isabel1 »

@wiseger,


zo bijzonder is die bacterie niet. Wel is hij anders dan de standaard salmonella die van kip komt. Een directe relatie met de zalm is logisch, maar kan niet absoluut bewezen worden, ze had die infectie ook van een ander mens kunnen krijgen die de zalm gegeten had of hem op bijzonder toevallige wijze van iets anders kunnen krijgen. (maar dat laatste is onwaarschijnlijk)

isabel

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Salmonella-zalm van Albert Heijn

Ongelezen bericht door tenormin »

Isabel1 schreef:@wiseger,


zo bijzonder is die bacterie niet. Wel is hij anders dan de standaard salmonella die van kip komt. Een directe relatie met de zalm is logisch, maar kan niet absoluut bewezen worden, ze had die infectie ook van een ander mens kunnen krijgen die de zalm gegeten had of hem op bijzonder toevallige wijze van iets anders kunnen krijgen. (maar dat laatste is onwaarschijnlijk)

isabel
Zojuist op het nieuws werd toch gezegd dat het wel een bijzondere variant van de salmonella bacterie is. Enfin, we zullen allemaal wel horen wat en waar het is c.q. het ontstaan is. Blijken veel meer slachtoffers te zijn.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Salmonella-zalm van Albert Heijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

tenormin schreef:Off Topic: Jarre, je kiest je woorden wel kieskeurig: "kraaicultuur", die beesten pakken alleen glinsterende zaken, zoals juwelen :lol: .
Die kreet is niet van Jarre, hij/zij citeert alleen maar.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Salmonella-zalm van Albert Heijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

wiseger schreef: Tot slot, inmiddels is wereldwijd al vastgesteld dat honderden mensen besmet zijn geraakt via de zalm. Bij dergelijke aantallen gedurende een langere periode gaat het niet om individuele fouten van medewerkers die het niet zo nauw nemen met de hygiene, de oorzaak moet echt in de produktie lijn worden gezocht. Momenteel zijn ze die lijnen in Griekenland aan het onderzoeken, het zal vast snel duidelijk worden wat de oorzaak is.
Van Griekenland een schadevergoeding verwachten, lijkt me niet erg reëel. :-|zijn nog wat wachtenden voor ons, geloof ik.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Salmonella-zalm van Albert Heijn

Ongelezen bericht door tenormin »

Jolijn schreef:
tenormin schreef:Off Topic: Jarre, je kiest je woorden wel kieskeurig: "kraaicultuur", die beesten pakken alleen glinsterende zaken, zoals juwelen :lol: .
Die kreet is niet van Jarre, hij/zij citeert alleen maar.
Off Topic: Laat ik dat hele jarre stukje nu nergens meer terugvinden :mrgreen: 'k zoek me kippig (ben ik ook-oog operatie is dinsdag :wink: )
maar zeker sorry dan van verkeerd citaat.

wiseger
Berichten: 509
Lid geworden op: 10 nov 2010 16:29

Re: Salmonella-zalm van Albert Heijn

Ongelezen bericht door wiseger »

De verkoper is aansprakelijk voor de door haar verkochte waar. Daarnaast is de leverancier gewoon een Nederlands bedrijf. Dat de leverancier de zalm laat fileren bij haar Griekse dochter, doet daar niets aan af.

Overigens is dit pas het begin, ook in de VS zijn meer dan honderd mensen ziek geworden en daar zijn de schadevergoedingen een stuk hoger dan hier.

Mocht blijken dat de leverancier regels heeft overtreden en misschien zelfs bewust regels heeft overtreden, dan zal in de VS de schadevergoeding zeer hoog worden.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Salmonella-zalm van Albert Heijn

Ongelezen bericht door tenormin »

Gewoon een algemene waarschuwing voor een ieder die niet in de gelegeheid was de radio te horen of de krant te lezen, wederom een mededeling van Foppen, nu over maaltijdsalades en zalmsalades voor op toast. Met geeft hetzelfde website adres, dus ff kijken of dit nieuw is toegevoegd. Ja, lijst is uitgebreid.
http://www.foppenharderwijk.nl/recall

extra: als Chocomelk dit leest: Jumbo staat (in de krant die ik voor me heb) er nu wel bij. Mocht een van u het overdreven of overbodig "nieuws" vinden, stuur een PB en ik haal het weer weg. Groetend.
Laatst gewijzigd door tenormin op 05 okt 2012 10:18, 1 keer totaal gewijzigd.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Salmonella-zalm van Albert Heijn

Ongelezen bericht door Chocomelk »

tenormin schreef:Gewoon een algemene waarschuwing voor een ieder die niet in de gelegeheid was de radio te horen of de krant te lezen, wederom een mededeling van Foppen, nu over maaltijdsalades en zalmsalades voor op toast. Met geeft hetzelfde website adres, dus ff kijken of dit nieuw is toegevoegd. Ja, lijst is uitgebreid.
http://www.foppenharderwijk.nl/recall

extra: als Chocomelk dit leest: Jumbo staat (in de krant die ik voor me heb) er nu wel bij. Mocht een van u het overdreven of overbodig "nieuws" vinden, stuur een PB en ik haal het weer weg. Groetend.
Heel goed joh van jou dat je dat even meld hier !!!!
En ook heel goed dat je er even bij vermeld dat Jumbo er nu ook bij staat, nu gaat
het dus om volgens mij alle supermarkten.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Salmonella-zalm van Albert Heijn

Ongelezen bericht door bprosman »

Als ik die supermarkt lijst lees ben ik blij dat ik al jaren leef met de lijfspreuk "Iets wat naar vis ruikt moet je niet in je mond stoppen". :?

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Salmonella-zalm van Albert Heijn

Ongelezen bericht door Chocomelk »

bprosman schreef:Als ik die supermarkt lijst lees ben ik blij dat ik al jaren leef met de lijfspreuk "Iets wat naar vis ruikt moet je niet in je mond stoppen". :?
Nu is het vis.......wat is het volgende produkt ?

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: Salmonella-zalm van Albert Heijn

Ongelezen bericht door Nicky_The »

Ik schrik best wel van die lijst..

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Salmonella-zalm van Albert Heijn

Ongelezen bericht door bprosman »

.......wat is het volgende produkt ?
In ieder geval is daar de salade bijgekomen (ook wel een visproduct maar goed).
Ik schrik best wel van die lijst..
Ja lijkt er op dat Foppe weinig concurrentie heeft.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Salmonella-zalm van Albert Heijn

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

En ook veel Amerikanen ziek van Foppen zalm:

https://www.google.com/search?hl=en&q=s ... 80&bih=880

Er is inmiddels ook al een Wiki: 2012 salmonella outbreak

http://en.wikipedia.org/wiki/2012_salmonella_outbreak

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Salmonella-zalm van Albert Heijn

Ongelezen bericht door bprosman »

Oh jee, en Amerikanen zijn altijd heeeeeel ziek van voedsevergiftiging, ... volgens hun letselschadeadvokaat.

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: Salmonella-zalm van Albert Heijn

Ongelezen bericht door Nicky_The »

bprosman schreef:Oh jee, en Amerikanen zijn altijd heeeeeel ziek van voedsevergiftiging, ... volgens hun letselschadeadvokaat.
Lol

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Salmonella-zalm van Albert Heijn

Ongelezen bericht door tenormin »

bprosman schreef:
.......wat is het volgende produkt ?
In ieder geval is daar de salade bijgekomen (ook wel een visproduct maar goed).
Ik schrik best wel van die lijst..
Ja lijkt er op dat Foppe weinig concurrentie heeft.
Deze concurrentie wil geen enkele vishandel. En er zijn wel degelijk meer visondernemingen, hoor. http://www.schmidtzeevis.nl/webwinkel heeft totaal geen last van ook maar enig verband met salmonella en andere "foute" toestanden. Maar als iemand geen vis lust, krijgt men er ook geen problemen mee.

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: Salmonella-zalm van Albert Heijn

Ongelezen bericht door Nicky_The »

Ik had van de week voor ons zelf kibbeling en voor de dieren zalm van de visboer. Hier is geen ziekte kenmerken te zien (ff afkloppen).

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Salmonella-zalm van Albert Heijn

Ongelezen bericht door tenormin »

Nicky_The schreef:Ik had van de week voor ons zelf kibbeling en voor de dieren zalm van de visboer. Hier is geen ziekte kenmerken te zien (ff afkloppen).
Dat is dan van andere leverancier. Heb hier voor me liggen zalm spiezen van Golden Seafood uit Urk en wilde zalmmoten van Anova Seafood B.V. in 's-Hertogenbosch.
(tja, ben ik vis freak eter).

Gesloten