Aannemers!! wat is er met jullie aan de hand?
Geplaatst: 03 okt 2012 13:12
Sinds augustus 2011 is er in mijn omgeving (inclusief mezelf) een aantal slechte ervaringen met kleine aannemers.
Voor de verandering willen deze opdrachtgevers betalen voor het werk en willen dat zelfs doen binnen enkele dagen na oplevering van het werk!
Er is een ander probleem... de aannemers komen niet! Of hebben aantoonbare smoezen om een klus van 4 dagen over 3,5 weken uit te smeren...
Ik heb het over wit werk. gewoon offerte, ondertekenen, afspraak maken, nogeens afspraak maken en gewoon niet komen! We bekijken de offerte en als die redelijk lijkt dan wordt de offerte geaccepteerd. We zijn niet bezig om de aannemer het vel over de oren te halen.
Ik hoor in de media steeds klachten van kleine aannemers dat ze te laat (of niet) betaald worden...
ik kan me echter voorstellen dat je als opdrachtgever de neiging hebt om expres laat te betalen omdat de aannemer het ook niet zo nauw neemt met zijn afspraken.
De (kleine) aannemers zitten om werk te springen, zo hoor ik steeds. Het meest langdurige proces was van een aannemer die binnen 3 dagen een offerte uitbracht waarop wij direct reageerden: offerte ondertekenen en opdracht plaatsen. Werkzaamheden zouden binnen 10 dagen beginnen.
Na 6 maanden hebben we de opdracht ingetrokken.... Hij kwam gewoon niet.
Beste aannemers. Het is beroerd als je niet of te laat betaald wordt. Maar een aantal vakbroeders kunnen beter eerst naar hun werkpatroon kijken. De klant binnenhengelen gaat meestal erg snel... de afspraak maken lukt ook wel. Maar dan begint de ellende... een klus in onze omgeving wacht al 14 maanden op uitvoering. Na 3 offerte rondes gaat er hopelijk zeer binnenkort iemand aan het werk!
Het prijsverschil tussen de laagste en hoogste offerte ?... de hoogste offerte was bijna 4 maal zo hoog als de laagste. een kleine klus, ongeveer 1 dag werk.
Voor de verandering willen deze opdrachtgevers betalen voor het werk en willen dat zelfs doen binnen enkele dagen na oplevering van het werk!
Er is een ander probleem... de aannemers komen niet! Of hebben aantoonbare smoezen om een klus van 4 dagen over 3,5 weken uit te smeren...
Ik heb het over wit werk. gewoon offerte, ondertekenen, afspraak maken, nogeens afspraak maken en gewoon niet komen! We bekijken de offerte en als die redelijk lijkt dan wordt de offerte geaccepteerd. We zijn niet bezig om de aannemer het vel over de oren te halen.
Ik hoor in de media steeds klachten van kleine aannemers dat ze te laat (of niet) betaald worden...
ik kan me echter voorstellen dat je als opdrachtgever de neiging hebt om expres laat te betalen omdat de aannemer het ook niet zo nauw neemt met zijn afspraken.
De (kleine) aannemers zitten om werk te springen, zo hoor ik steeds. Het meest langdurige proces was van een aannemer die binnen 3 dagen een offerte uitbracht waarop wij direct reageerden: offerte ondertekenen en opdracht plaatsen. Werkzaamheden zouden binnen 10 dagen beginnen.
Na 6 maanden hebben we de opdracht ingetrokken.... Hij kwam gewoon niet.
Beste aannemers. Het is beroerd als je niet of te laat betaald wordt. Maar een aantal vakbroeders kunnen beter eerst naar hun werkpatroon kijken. De klant binnenhengelen gaat meestal erg snel... de afspraak maken lukt ook wel. Maar dan begint de ellende... een klus in onze omgeving wacht al 14 maanden op uitvoering. Na 3 offerte rondes gaat er hopelijk zeer binnenkort iemand aan het werk!
Het prijsverschil tussen de laagste en hoogste offerte ?... de hoogste offerte was bijna 4 maal zo hoog als de laagste. een kleine klus, ongeveer 1 dag werk.