LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Overstappen naar ander GROEN-energiebedrijf

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
freek

Overstappen naar ander GROEN-energiebedrijf

Ongelezen bericht door freek »

:twisted: Woonachtig in Roosendaal werd ik door collega's geinformeerd over de actie van Eneco ZH vwb zonnepanelen. Dit was begin 2002. De enigste voorwaarde was dat er stroom van Eneco afgenomen diende te worden. Geen punt.
Even wisselen ( in juni dat jaar ) van energiebedrijf en meedoen aan de actie waarna er vanaf november dat jaar 6 panelen op het dak stonden te werken als kleine energiecentrale.
Nu alles rond was ben ik verder gaan kijken en daaruit bleek dat Eneco wel duurder was als een andere energieleverancier.
Hierop ben ik overgestapt naar Shell-stroom.
Vanaf hier beginnen de problemen.
Niet met Shell-stroom maar met Eneco (waarbij mijn contract schriftelijk is opgezegd en ook schriftelijk door Eneco is beeindigd ).
Iedere maand toch de acceptgiro weer in de bus en uiteraard de afschrijvingen van de Shell-stroom.
Werd de acceptgiro niet betaald dan volgde een aanmaning.
Na veeeeeeeeeel :x telefoontje's werd dan mijn betaling "bevroren" omdat er gewacht moest worden totdat een " instantie" , welke bijhoudt of mensen inderdaad reeds stroom van andere afnemer krijgen, dit goedkeurt dat eea beeindigt kan worden.
Aangezien Essent de netwerkbeheerder is diende die te zorgen voor meterstanden maar Essent komt, bij wijziging van contract, geen meterstanden opnemen waardoor eindafrekening Eneco ook " tig" keer niet klopt en nog steeds niet klopt terwijl contract dus in JUNI reeds beeindigd is !
Eneco zeg het ligt bij Essent, Essent zegt het uiteraard andersom of je krijgt iemand aan de lijn die niet weet dat Essent nog steeds netwerkbeheerder is etc etc.
Alles schijnt te komen doordat de" controle-instantie" een achterstand heeft van 3 maanden is mij verteld. Nu is JUNI en 3 maanden ergens rond Oktober, we leven nu reeds in December !!
We wachten eind van het jaar maar eens af en gaan dan onze rechtsbijstandverzekering maar eens laten werken. :!: :!:
Ga je over op Groene stroom, DENK er dan maar eerst goed over na !!
NOTE; eerste keer was geen probleem, het opnieuw wisselen is dus echt zeeeeer slecht geregeld. De ene maatschappij weet niet van de andere wat ze doen etc etc.

krissie

Re: Overstappen naar ander GROEN-energiebedrijf

Ongelezen bericht door krissie »

freek, in principe heb je de eindafrekening en ben je dus geen klant meer bij eneco. wat het belangrijkste dan is is dat de eindstand dezelfde is als de beginstand bij shell. als essent nl. de stand wel had dorgegeven, of jij had zelf in je meterkast gekeken dan was ondanks deze moeite toch de stand geschat. dit is nl. landelijk zo afgesproken, dus dat kan je niet veranderen, de schatting had hooguit iets dichterbij de werkelijke stand gelegen.

freek

Ongelezen bericht door freek »

Waarom krijg ik dan nog acceptgiro's van Eneco en nog steeds geen sluitende eindafrekening. Dat ik geen klant ben is MIJ wel duidelijk maar Eneco (nog) niet zo. NOTE; uiteraard heb ik zelf ook in de meterkast gekeken en de standen doorgegeven. Dan kan dit wel landelijk afgesproken zijn, in de theorie werkt het dus iets anders ! Toch bedankt voor de reactie.

krissie

Ongelezen bericht door krissie »

graag gedaan hoor. ik zou toch nog met eneco gaan bellen en bellen en bellen als ik jou was want ergens moet er toch iemand zitten die er wel raad mee moet weten, tussen alle miepen zit altijd wel 1 truus die het goed doet.
ik denk dat je met je eindnota zeker het bewijs in handen hebt en evt. kan je dit bewijsstuk aan hen faxen. wat ook wel eens misgaat is dat een bedrijf ipv een eindnota een jaarnota stuurt, na een eindnota komen geen nieuwe voorschoten maar na een jaarnota wel.

Gesloten