LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pretium Telecom Incasseert zonder toestemming

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Marc67

Pretium Telecom Incasseert zonder toestemming

Ongelezen bericht door Marc67 »

Heb een en ander gelezen over Pretium. Kwam er net achter dat ze sinds augustus (onterecht) automatisch incasseren via mijn ING rekening. Ik heb ze niet gemachtigd. In tegenstelling tot andere ervaringen heb ik nooit een contract afgesloten met Pretium. Sterker, ik had nog nooit van ze gehoord. Enige dat ik me kan voorstellen is dat 1 van mijn minderjarige kinderen de telefoon heeft opgenomen. Maar ik heb geen dienst afgenomen, geen brieven ontvangen en ze zeker niet gemachtigd om van mijn rekening bedragen af te schrijven. Hoe komen ze eigenlijk aan mijn rekeningnummer???

Het is al schandalig als ze je telefonisch er inluizen maar kennelijk is het mogelijk om zonder enig contact en enige moeite geld bij mensen af te schrijven. Moet ik nu aangetekende brieven gaan versturen om een dienst op te zeggen die ik nooit ben aangegaan?
Hoe kan het dat ze komen met specificaties van x-uren bellen? Hoe dan? Vast, mobiel? Via welk nummer? Ik heb contracten met UPC en Vodafone NIET met Pretium.

Vaag allemaal. Let op uw rekeningafschriften op tegenrekening 8670341. ING slordig om automatisch te laten incasseren zonder machtiging!

rozemarijntje

Re: Pretium Telecom Incasseert zonder toestemming

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Storneren die handel!!!
En erachteraan gaan waarvoor er geincasseerd wordt?

MementoMori

Ongelezen bericht door MementoMori »

Beste Marc67,

Ja, helaas moet je aangetekende brieven gaan verzenden en dingen gaan regelen met de ING Bank. In De Telefoongids staat alles wat je moet doen met de voorbeelden er bij.

Groetjes,
MementoMori

Harry,s

Ongelezen bericht door Harry,s »

Ik heb ook een dergelijk geval gehad mijn vadertje had zo,n aardige dame aan de telefoon gehad van KPN
en kwam er niet meer vanaf gestoneerd bij de bank en daar kwam de reactie gebeld en gevraagd om de overeenkomst op te sturen, tja dat ging ff niet want het ging telefonisch gevraagd om de geluidsband zij moeten immers aantonen dat er een overeenkomst is, dat ging ook even niet, gevolg einde overeenkomst.
Let ook op de overeenkomst met privilege die wordt vaak in een zo,n belletje met de oudjes afgesloten.
Succes Harryt

Gesloten