LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Klantvriendelijkheid Telfort

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Rene van N

Klantvriendelijkheid Telfort

Ongelezen bericht door Rene van N »

Ik moet het even kwijt, dus vandaar dat ik het hier even meld...

Mijn moeder had van mij een mobiele telefoon gekregen en omdat het afsluiten van een abonnement voor haar te ingewikkeld was, heb ik het via mij laten lopen. Gewoon goedkoop bundeltje bij Telfort. Ze was toch altijd thuis en belde dus in principe vast. Mobiel was vooral voor de helaas regelmatig voorkomende noodgevallen.

Nu is mijn moeder vorig jaar overleden. Ik bemerkte dat er nog elke maand iets van 4,95 van mijn rekening afging en bedacht me "ohhh jaaa, de telefoon van moeder!" En ik vergat het vervolgens alsnog, maar uiteindelijk vorige maand alsnog opgepakt. Contract was alweer een jaar verlengd, en loopt nu nog een half jaar door.

Dus contact gezocht met Telfort. Of ik met een overlijdensbevestiging kon opzeggen.
Er was sinds maart 2011 (maand van overlijden) niet meer mee gebeld, dus verhaal was vrij eenvoudig te checken.

Reactie Telfort: "Nee, dat doen we niet". U kunt het abonnement wel afkopen, voor € 26,36.

Tja. Voor nog 6 maanden 4,44 (huidige prijs) ga ik er geen zaak van maken. Opgezegd per maart 2013.
Afkopen? Dus nog wel betalen, maar niet meer bellen..?!?

Ze hebben nu anderhalf jaar geld mogen afschrijven en daarvoor helemaal niets hoeven doen.
Zo zie je trouwens nog een voordeel voor bedrijven die geen papieren factuur meer sturen en waar je alles moet doen via "mijntelfort" etc (waar je login/password etc ook altijd ergens moet hebben) en die verder lastig bereikbaar zijn (betaaltelefoonlijn met wachtrij, email beantwoording na > 2 weken...)

Ik heb gezegd dat ik vanaf nu Telfort beschouw als een bedrijf waar ik geen diensten van wil afnemen. Dus ik ga zo mijn digitenne (is KPN, dus Telfort) opzeggen en vanaf nu nooit meer Telfort (of KPN dus) voor mij. En ik zal iedereen een andere provider aanraden!

Die 26 euro pakken ze ook mooi nog even mee... :D
Bij Telfort weten ze wel hoe ze met hun klanten moeten omgaan! :?

Hatertje

Re: Klantvriendelijkheid Telfort

Ongelezen bericht door Hatertje »

Ik vraag me hier af, op wiens naam het abonnement stond geregistreerd. Is dat uw naam? Zo ja, dan heeft u niets aan de overlijdensakte van uw moeder. U als contractant bent immers nog in leven. Het feit dat uw moeder de aansluiting gebruikte is niet relevant voor Telfort.

henk51

Re: Klantvriendelijkheid Telfort

Ongelezen bericht door henk51 »

Het is net wat Hatertje schrijft als het abonnement niet op uw moeders naam staat,is haar overlijden
niet aan de orde wat betreft abonnement. Te naam gestelde is leidend persoon niet de gebruiker/ster.
U bent dan contractant en u bent nog in leven,dus ik zou zeggen gebruik de sim tot einde looptijd hij is feitelijk van u.

gr Henk

Gesloten