Pagina 1 van 1

Dell laptop met ideal betaald, maar betaling niet binnen.

Geplaatst: 08 okt 2012 13:59
door dekker_p
Op 1 oktober hebben we een Dell Laptop besteld en betaald met ideal.

Geld is van onze rekening gehaald, maar krijg nu wel van Dell een mail dat bestelling binnen drie dagen wordt geannulleerd omdat ik niet heb betaald. De klantenservice reageert niet om mailtjes die je stuurt.

Net met de klantservice gebeld, (wat ook niet makelijks geen een van de telefoon menus is voor problemen met bestelling!). Maar het blijkt dat er een storing (?) is met de ideal betallingen en dat er wel geld wordt afgeschreven maar niet bij Dell binnenkomt. Deze storing zou al sinds 1 okt er zijn en zou nog zeker deze week duren!..

Op de website wordt natuurlijk geen melding gedaan van de "storing" en wel worden netjes mailtjes gestuurd dat er niet is betaald!. Verder doet de klantenservice helemaal NIETS behalven dan geld afschrijven !

Dus over drie dagen is mijn bestelling geannuleerd, heb ik geen laptop maar wel betaald!

Dus ik zal iedereen aanraden om GEEN bestellingen meer te doen bij DELL todat er meer duidelijkheid is over de Ideal betalingen.

Re: Dell laptop met ideal betaald, maar betaling niet binnen.

Geplaatst: 08 okt 2012 14:18
door crazyme
Ideal betalingen lopen via een provider. Wie is dat (zie je rekeningafschrift)

Re: Dell laptop met ideal betaald, maar betaling niet binnen.

Geplaatst: 18 okt 2012 14:59
door dekker_p
De ideal problemen bij Dell zijn weer achter de rug.

Dell blijft volhouden dat de problemen bij Global Collect (het bedrijf dat de ideal betalling incasseerd) zat. Terwijl ik van de ING Bank en Global collect zwart op wit een bevestiging heb gekregen dat de betalling is overgemaakt op het bankrekening nummner van Dell.

Dus ING bank & Global Collect bedankt voor de moeite en Dell jammer dat jullie verschuilen achter "automatische" mailtjes.. Dan moeten jullie maar handmatig mailtje versturen dat er een probleem is.

Re: Dell laptop met ideal betaald, maar betaling niet binnen.

Geplaatst: 18 okt 2012 16:26
door newmikey
Meestal ben ik erg kritisch op dit soort berichtjes maar in dit geval...hmmm. Of het nu IDEAL of creditcard betalingen of bankoverschrijvingen zijn, Dell heeft al wat langer de naam bestellingen te annuleren om drogredenen als bijvoorbeel de onderdeeltjes niet op voorraad zijn of een bepaalde interessante aanbieding op de website plotseling "te populair" bleek te zijn of als de prijs net even te laag was ingecalculeerd.

Vaak kan het dan een week later alsnog maar dan zonder de aanbiedingsprijs of zonder de gratis printer of gratis verzending.

Ik ken de ins en outs van dit geval niet maar, ooit een groot Dell fan geweest bestel ik er tegenwoordig niets meer. Op het werk wel altijd Dell's met wisselend resultaat: vorige laptop was bagger, de huidige is best OK.

Re: Dell laptop met ideal betaald, maar betaling niet binnen.

Geplaatst: 13 mei 2014 15:57
door hulshoftek1963
Beste Dames en Heren,
Dell heeft nog steeds problemen.
Nu heet het we kunnen een Ideal betaling niet koppelen aan een bestelling.
Vervolgens annuleren ze de bestelling zonder dit te melden.
Bij toeval kom ik erachter op het moment dat ik mijn account controleer.
Vervolgens al 32 dagen bezig om mijn geld terug te krijgen en ben mijn
geld al ruim 65 dagen kwijt. Ze doen steeds beloften die ze niet nakomen.
Ik verdenk Dell ervan dit op grotere schaal te doen, zodat ze aardig wat rente
kunnen vangen. Ik denk dat Dell nog steeds hun leven niet gebetert hebben.
Ik hoop iedereen hiermee van dienst te zijn geweest.
Een gewaarschuwd mens telt voor twee.
Ter lering en vermaak. Dit is mij dus nu al 2 keer overkomen, dus een derde
keer zal mij dit bij Dell niet meer gebeuren.

Re: Dell laptop met ideal betaald, maar betaling niet binnen.

Geplaatst: 13 mei 2014 21:23
door ruud_a
hulshoftek1963 schreef:Beste Dames en Heren,
Dell heeft nog steeds problemen.
Nu heet het we kunnen een Ideal betaling niet koppelen aan een bestelling.
Vervolgens annuleren ze de bestelling zonder dit te melden.
Bij toeval kom ik erachter op het moment dat ik mijn account controleer.
Vervolgens al 32 dagen bezig om mijn geld terug te krijgen en ben mijn
geld al ruim 65 dagen kwijt. Ze doen steeds beloften die ze niet nakomen.
Ik verdenk Dell ervan dit op grotere schaal te doen, zodat ze aardig wat rente
kunnen vangen. Ik denk dat Dell nog steeds hun leven niet gebetert hebben.
Ik hoop iedereen hiermee van dienst te zijn geweest.
Een gewaarschuwd mens telt voor twee.
Ter lering en vermaak. Dit is mij dus nu al 2 keer overkomen, dus een derde
keer zal mij dit bij Dell niet meer gebeuren.
het lijkt me dat een bedrijf met een wereldnaam als dell liever computers verkoopt, dat rente op geld te ontvangen en hun wereldnaam te grabbel te gooien.
er kan best wat fout zitten in hun administratie en dat zouden ze dan op moeten lossen.
maar een merknaam als dell om zeep helpen met dubieuze praktijken, kost miljarden.
zo onverstandig zullen ze dus wel niet zijn.

Re: Dell laptop met ideal betaald, maar betaling niet binnen.

Geplaatst: 14 mei 2014 14:16
door Guardian72
hulshoftek1963 schreef: Vervolgens annuleren ze de bestelling zonder dit te melden.
Dit gebeurt ze ook bij grote zakelijke klanten - bestelling geaccepteerd, bevestigd, en vervolgens gebeurt er niets. Bij nakijken van de bevestiging blijkt dat de bestelling geannuleerd is, maar dit doorgeven?
Zelfs aan onze accountmanager bij Dell heeft men niets gemeld, waardoor onnodig vertraging is opgelopen.
(Okay, ze hebben uiteindelijk wel geleverd, maar pas na veel moeite)

Re: Dell laptop met ideal betaald, maar betaling niet binnen.

Geplaatst: 23 mei 2014 17:53
door jodi003
Vandaag mij ook gebeurt. Storing bij Global Services werd er bij DELL gezegd. Dus Global services opgebeld: mevrouw aan de telefoon nogal pissig. 'WIJ hebben geen storing en je bedrag is enkele dagen geleden overgemaakt naar DELL. Weet je wat? Ik geef je gelijk een klachtennummer: als DELL moeilijk blijft doen, bel je even terug en verwijst naar dit nummer. Kunnen we gelijk zien wat de voorgeschiedenis is.' Ik DELL weer gebeld: 'Tsja, het is nu vrijdag en je geld is nog echt niet binnen, ik zie trouwens nog wat rare dingen. Maar weet u, ik kijk maandag nog even en stuur u een mailtje wanneer het geld dan nog niet binnen is.'
Goed, ik wacht tot maandag maar dan ga ik er ook vol tegenaan. Zonde van de energie maar ik kan dit echt niet hebben!

Re: Dell laptop met ideal betaald, maar betaling niet binnen.

Geplaatst: 21 okt 2014 17:48
door niezen
Dell Desktop met ideal betaald, maar betaling nog steeds niet binnen.

Nee wij kunnen U niet leveren, wij hebben uw betaling nog niet binnen.
Maar het bedrag was nog dezelfde dag al geïncasseerd en afgeschreven van mijn rekening.

Na6 dagen dus geen enkele kans tot leveren ,ik moet maar wachten op een telefoontje van Dell, wanneer het geld er wel is....daar wordt je toch misselijk van.........

Wordt vervolgd....

Jan