Het is toch wel treurig te moeten constateren dat een andere Belangenbehartiger te hulp moet schieten en de volgende melding maakt:
10 oktober, CaimConcept schreef:Voor gedupeerden van Beursklacht geldt tijdelijk een gratis inventarisatie van uw kansen.
Daarmee wordt de opmerking van Luc Jurgens advocaat, gemaakt in
deze posting bijna realiteit.
5 augustus, Luc Jurgens, advocaat schreef:Nu, nu moet ook al een Stichting worden opgericht, die weer achter andere 'belangenbehartigers' aan moet om geld terug te halen dat door verwerpelijk handelen is 'verdwenen'!
Door alléén maar te verwijzen naar de modelbrieven tracht Payback zich nu wel op een wat gemakkelijke wijze te onttrekken aan de verantwoording naar een flink aantal van hun leden die in de problemen zijn gekomen door het faillissement van Beursklacht.
Doordat Payback in het verleden nogal wat leden heeft geadviseert om Beursklacht in te schakelen om hun belangen te laten behartigen, vind ik dat Payback de morele plicht heeft om in ieder geval de persoonlijke dossiers van gedupeerden - die nu op een onrechtmatige wijze in het bezit zijn van LegalConcepts - zonder enige kosten te laten retourneren naar de rechtmatige eigenaars.
Omdat er een aantal opmerkelijke zaken staan in Nieuwsbrief 42 quote ik een klein deel hiervan.
Stichting Zinloos Betalen is in 2005 door een aantal leden van de vereniging Payback opgericht om leden
met een 'koersplan-product' bij te staan. Omstreeks 2008 heeft er een bestuurswissel plaatsgevonden. De
vereniging Payback heeft de stichting onder de verantwoording van de heer [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] en de heer
Burggraeve gebracht.
Om controle te kunnen blijven uitoefenen en ten behoeve van Paybackleden-belangenbehartiging, heeft de
vereniging Payback bedongen dat de penningmeester van de vereniging Payback ook
als penningmeester bij de Stichting Zinloos Betalen aangesteld zou blijven.
Op 12 september 2011 is de heer [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator], na een langslepend intern conflict met de heer [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator],
opgestapt als mede-eigenaar van Beursklacht B.V..
Omstreeks diezelfde datum is de heer [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] vrijwilliger geworden bij de vereniging Payback in de
werkgroepen DSB, Fortis, Defam en Groeivermogen. Daarnaast levert de heer [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] ook
ondersteuning aan de werkgroepen redactie nieuwsbrieven, WSNP/SNP, de woekerpolis en aan de
werkgroep complexe financiële producten.
Omdat beide hiervoor genoemde heren een bestuursfunctie hadden binnen de Stichting Zinloos Betalen,
heeft de heer [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator], na overleg met de vereniging Payback, besloten uit het bestuur van de Stichting
Zinloos Betalen te stappen.
Het huidige bestuur van de Stichting Zinloos Betalen wordt momenteel bemand door de heer [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] als
voorzitter en de heer [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator], als secretaris/penningmeester.
Op korte termijn zal er een bestuurswisseling plaatsvinden en wordt de voorzittershamer door de heer
[Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] overgedragen aan de heer [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator]r, die ook voorzitter is van de vereniging Payback.
De heer [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] zal als algemeen bestuurslid zijn kennis en expertise blijven aanwenden ten behoeve
van belanghebbenden.
In een
posting op dit forum van Luc Jurgens, een op dit terrein zeer gerespecteerd en deskundige advocaat, geeft hij aan dat er nogal wat zaken door Beursklacht op een ondeskundige wijze zijn uitgevoerd.
Enkele passages hieruit:
29 juli, Luc Jurgens advocaat schreef:Ik heb als advocaat in 2010 op verzoek van een klant de behandeling van een dossier overgenomen van Beursklacht.
Wat mij onmiddellijk opviel in dat dossier, is dat Beursklacht haar klanten volstrekt verkeerd advies gaf op het zeer belangrijke punt van de 'verjaring'.
En dan vervolgens even verder:
29 juli, Luc Jurgens advocaat schreef:Ik heb in 2010 een faxbrief aan Beursklacht gezonden, en ik heb even later in een telefoongesprek met die Burggraeve, in niet mis te begrijpen woorden nog eens uitgelegd wanneer die drie jaren beginnen te lopen.
Bij dat telefoongesprek kreeg ik niet de indruk dat die Burggraeve begreep waar ik het over had.
Vanaf dat moment ben ik mij grote zorgen gaan maken over het lot van alle mensen die Beursklacht hebben ingeschakeld.
Dit laat aan duidelijkheid niets te wensen over!!
Als er door een gerenomeerd advocaat zo over een bepaalde persoon wordt geoordeeld dan kan je jezelf afvragen wat deze persoon uberhaupt te zoeken heeft bij Payback en dan ook nog in een bestuursfunctie. Dat is niet omdat deze persoon zo'n belangrijke kennis van de materie zou bezitten lezen we in het citaat van advocaat Luc Jurgens en ook als je het hele forum van Radar eens door spit dan kom je opvallend veel diverse postings over Beursklacht tegen waarbij ook duidelijk sprake is van verkeerde beslissingen c.q. advies welke is gegeven door Beursklacht.
Daarbij komt natuurlijk nog dat mede onder zijn verantwoording Beursklacht failliet is gegaan en daardoor diverse leden van Payback wederom zijn gedupeerd.
In het eerste faillissementverslag staat dat in het jaar 2009 al een verlies is geleden van € 16.622 en in 2010 een verlies van € 136.939. Dan hebben we het nog niet over het jaar 2011 en een gedeelte tot het faillissement van het jaar 2012 want die staan (nog)niet vermeld in het eerste verslag. Om maar te zwijgen over de € 337.368,67 die had moeten staan op de DerdenGelden rekening maar helaas door de curator een lege rekening aantrof.
Zowel in 2009 als in 2010 was Burggraeve nog één van de eigenaars/oprichters van Beursklacht en moet hij dus al geweten hebben van deze verliezen. Dan is het wel heel merkwaardig als Payback in Nieuwsbrief 37 verklaart dat het faillisement van Beursklacht 'als een donderslag bij heldere hemel kwam'. Dat is volstrekt ongeloofwaardig als al vanaf 12 sept. 2011 Burggraeve is toegetreden tot de 'staf' van Payback. Wat heeft deze persoon dan in hemelsnaam gedaan bij Payback als hij kennelijk het bestuur van Payback niet op de hoogte heeft gesteld van de precaire financiële toestand van Beursklacht.
Kennelijk geeft Payback dat soort van personen de ruimte om hun volstrekt onjuiste informatie en advies te kunnen verstrekken waarbij duidelijk blijkt dat dit absoluut het belang van de leden van Payback totaal zal schaden.
Met deze posting hoop ik dat de leden die nog zijn aangesloten bij Payback zich eens goed afvragen of men nog wel bij de juiste 'belangenbehartiger' zit!!