ASUS garantie - reparatie is tenenkrommend
Geplaatst: 10 okt 2012 13:09
Iets meer dan een jaar geleden een ASUS Notebook gekocht. Vanaf het begin werkte de klok in Windows al niet goed. Schijnt door de klok op het moederbord te komen. Zelf door een reparateur maar een nieuwe batterij op laten plaatsen, zodat ik de Notebook niet hoefde op te sturen.
Vervolgens gaat de accu kapot; uiteraard exact na een jaar, zodat de garantie is vervallen. Werk alleen nog maar op de netspanning of met een accu van meer dan 50%. Ben op zoek naar een nieuwe accu, maar misschien wel een nieuwe Notebook. Een volgend probleem komt er namelijk aan.
Ineens werkt de WiFi adapter ook niet meer goed. Een hardwarematig probleem, wat door ASUS niet als zodanig wordt onderkend. Op internet vind je tientallen klachten over exact dezelfde adapter dat deze niet goed werkt. De laptop dus maar opgestuurd. Probleem bij ASUS is alleen, dat je een probleemomschrijving van maar 150 tekens (geen 150 woorden) mag maken. Heb dus in zeer korte bewoording het probleem op geschreven. In de doos maar een ruimere omschrijving, inclusief oplossing, gedaan. Volgens de klantenservice wordt hiernaar niet gekeken, maar wordt dit beschouwd als inpakmateriaal. Nu 10 dagen verder krijg ik een prijs voor de kapotte accu, waar ik expliciet niet om heb gevraagd, maar geven ze aan dat het probleem met de WiFi adapter softwarematig is. Gek dat anderen er dan ook problemen mee hebben, zelfs met een volledig nieuw geïnstalleerde Windows. In al die gevallen is het probleem opgelost met het vervangen van de slechte adapter. Hoezo softwarematig?!
Ten eerste is de kwaliteit van ASUS hard achteruitgegaan, onder de maat.
Ten tweede is hun reparatie-garantie slecht en traag.
Ik koop hierna geen ASUS meer.
Vervolgens gaat de accu kapot; uiteraard exact na een jaar, zodat de garantie is vervallen. Werk alleen nog maar op de netspanning of met een accu van meer dan 50%. Ben op zoek naar een nieuwe accu, maar misschien wel een nieuwe Notebook. Een volgend probleem komt er namelijk aan.
Ineens werkt de WiFi adapter ook niet meer goed. Een hardwarematig probleem, wat door ASUS niet als zodanig wordt onderkend. Op internet vind je tientallen klachten over exact dezelfde adapter dat deze niet goed werkt. De laptop dus maar opgestuurd. Probleem bij ASUS is alleen, dat je een probleemomschrijving van maar 150 tekens (geen 150 woorden) mag maken. Heb dus in zeer korte bewoording het probleem op geschreven. In de doos maar een ruimere omschrijving, inclusief oplossing, gedaan. Volgens de klantenservice wordt hiernaar niet gekeken, maar wordt dit beschouwd als inpakmateriaal. Nu 10 dagen verder krijg ik een prijs voor de kapotte accu, waar ik expliciet niet om heb gevraagd, maar geven ze aan dat het probleem met de WiFi adapter softwarematig is. Gek dat anderen er dan ook problemen mee hebben, zelfs met een volledig nieuw geïnstalleerde Windows. In al die gevallen is het probleem opgelost met het vervangen van de slechte adapter. Hoezo softwarematig?!
Ten eerste is de kwaliteit van ASUS hard achteruitgegaan, onder de maat.
Ten tweede is hun reparatie-garantie slecht en traag.
Ik koop hierna geen ASUS meer.