Telfort quo vadis?
Geplaatst: 10 okt 2012 15:49
Als relatief nieuwe klant van Internet,TV en Bellen ontving ik recentelijk een mailtje met de mededeling dat de periode van mijn gratis 3 maanden pluspakket gaat aflopen. Als ik verlenging niet op prijs stelde dan moest ik het via mijn Telfort uitzetten. Tot zo ver prima en duidelijk.
Omdat ik nog geen dag storingsvrij tv heb kunnen kijken wilde ik het Pluspakket, in afwachting van een definitieve oplossing voor mijn tv problematiek, opzeggen; immers waarom betalen voor iets waar je niet storingsvrij naar kunt kijken.
Bij het (proberen aan te) aanpassen van mijn zenderpakket kreeg ik (we spreken over 16 september!!) de volgende mededeling:
"TV-opties wijzigen helaas niet mogelijk
Vanwege een technisch probleem is het helaas niet mogelijk voor u om in Mijn Telfort uw tv-opties te wijzigen. Voor wijzigingen in uw zenderpakketten of tv-opties kunt u contact opnemen met de klantenservice."
Dus klantenservice maar gebeld met als reactie: "Als u niet in het wijzigingsmenu kunt komen kunnen wij het ook niet; zal wel een tijdelijke storing zijn". Dat eerste is waarschijnlijk onzin - het tweede zeker: vandaag 10 oktober krijg ik nog steeds dezelfde melding!
Dus opnieuw klantenservice gebeld en het probleem uitgelegd. Een medewerkers van de storingsdienst vertelde: "Zal een probleem bij u thuis zijn; als de monteur van Guidion komt voor uw andere probleem kan hij hier ook wel even naar kijken."
Monteur Guidion: "Onzin verhaal van Telfort - probleem zit bij Telfort; ik kan hier absoluut niets aan doen".
Maar eens een mail gestuurd en het probleem uitgelegd; reactie na 20 (twintig !!!!!) dagen: "Intern zullen wij uitzoeken wat hier de oorzaak van is en dit uiteraard verhelpen. Zodra het probleem is verholpen, nemen wij contact met u op om de aanpassingen samen te doen."
Omdat reactie zolang uitbleef nog maar eens een mail gestuurd; reactie eveneens na 20 (twintig!!!) dagen: "Telfort betreurt het dat u nog steeds geen aanpassingen kunt doen op de zenderpakketten. We hebben het probleem door gestuurd naar onze Backoffice met het verzoek het probleem zo spoedig mogelijk voor u op te lossen."
U raadt het al nooit meer iets gehoord!!! Hoe kun je nog meer je best doen om je klanten weg te jagen. Ze hebben mij vroeger al geleerd dat het veel minder kost een bestaande klant tevreden te houden dan een nieuwe te winnen. Dat besef is nog niet bij Telfort doorgedrongen.
Vandaag maar weer eens geprobeerd te bellen met de klantenservice; gemiddelde wachttijd ruim 10 minuten !! Beter dan twintig dagen - ik heb het "gesprek" maar beƫindigd, want al dat gebel heeft me inmiddels (ook door storingen in de telefoon welke nu wel zijn opgelost) een klein vermogen gekost. Ik geef de moed nu echt op.
Moraal: bezint eer ge met Telfort begint!
Omdat ik nog geen dag storingsvrij tv heb kunnen kijken wilde ik het Pluspakket, in afwachting van een definitieve oplossing voor mijn tv problematiek, opzeggen; immers waarom betalen voor iets waar je niet storingsvrij naar kunt kijken.
Bij het (proberen aan te) aanpassen van mijn zenderpakket kreeg ik (we spreken over 16 september!!) de volgende mededeling:
"TV-opties wijzigen helaas niet mogelijk
Vanwege een technisch probleem is het helaas niet mogelijk voor u om in Mijn Telfort uw tv-opties te wijzigen. Voor wijzigingen in uw zenderpakketten of tv-opties kunt u contact opnemen met de klantenservice."
Dus klantenservice maar gebeld met als reactie: "Als u niet in het wijzigingsmenu kunt komen kunnen wij het ook niet; zal wel een tijdelijke storing zijn". Dat eerste is waarschijnlijk onzin - het tweede zeker: vandaag 10 oktober krijg ik nog steeds dezelfde melding!
Dus opnieuw klantenservice gebeld en het probleem uitgelegd. Een medewerkers van de storingsdienst vertelde: "Zal een probleem bij u thuis zijn; als de monteur van Guidion komt voor uw andere probleem kan hij hier ook wel even naar kijken."
Monteur Guidion: "Onzin verhaal van Telfort - probleem zit bij Telfort; ik kan hier absoluut niets aan doen".
Maar eens een mail gestuurd en het probleem uitgelegd; reactie na 20 (twintig !!!!!) dagen: "Intern zullen wij uitzoeken wat hier de oorzaak van is en dit uiteraard verhelpen. Zodra het probleem is verholpen, nemen wij contact met u op om de aanpassingen samen te doen."
Omdat reactie zolang uitbleef nog maar eens een mail gestuurd; reactie eveneens na 20 (twintig!!!) dagen: "Telfort betreurt het dat u nog steeds geen aanpassingen kunt doen op de zenderpakketten. We hebben het probleem door gestuurd naar onze Backoffice met het verzoek het probleem zo spoedig mogelijk voor u op te lossen."
U raadt het al nooit meer iets gehoord!!! Hoe kun je nog meer je best doen om je klanten weg te jagen. Ze hebben mij vroeger al geleerd dat het veel minder kost een bestaande klant tevreden te houden dan een nieuwe te winnen. Dat besef is nog niet bij Telfort doorgedrongen.
Vandaag maar weer eens geprobeerd te bellen met de klantenservice; gemiddelde wachttijd ruim 10 minuten !! Beter dan twintig dagen - ik heb het "gesprek" maar beƫindigd, want al dat gebel heeft me inmiddels (ook door storingen in de telefoon welke nu wel zijn opgelost) een klein vermogen gekost. Ik geef de moed nu echt op.
Moraal: bezint eer ge met Telfort begint!