Redcoon en het verhaal van de LG42LE5700
Geplaatst: 10 okt 2012 20:35
Op 23-09-2010 Kocht ik bij de firma Redcoon een LG42LE5700.
Al snel bleek dat dit toestel niet bedoeld was voor de Benelux. Zo was er bijvoorbeeld alleen keuze uit talen als Duits, Turks, Engels, en Noors. Ook was Nederland in zijn algeheel niet instellen bij de land opties.
Het toestel had vervelende flitsen in beeld, na het uit zetten van alle digitale hulpmiddelen zoals dynamisch contrast, eye care etc, werd dit effect wel minder maar verdween echt niet. Het was ook volkomen willekeurig en niet op te roepen. Verder vielen de wat dove DVB-T tuner en een nagenoeg niet werkende video composiet aansluiting op.
Contact op genomen met LG Nederland, die kende echter dit toestel niet en kon niets voor me betekenen. Redcoon gebeld, te horen gekregen dat ik toch echt bij LG moest zijn. Dit ging even zo door tot dat Redcoon besloot om dan maar zelf het probleem af te handelen.
Mijn televisie werd opgehaald door Ritmo en daarna bleef het stil. Uiteindelijk Redcoon gebeld waar mijn televisie gebleven was, en niemand kon mij met zekerheid vertellen waar het apparaat uithing. Na wat heen en weer bellen vond een helpdesk medewerkster dan uiteindelijk mijn televisie terug.
Deze was naar LG Duitsland geweest. Twee maanden duurde dit grapje.
Eenmaal hier, met goede hoop alles aangesloten maar helaas nog steeds de zelfde problemen.
Weer contact met Redcoon gehad en de uitkomst was gewoon hij moet terug naar Duitsland.
Contact opgenomen met thuiswinkel.org waarbij Redcoon is aangesloten en hun de vraag gesteld "mag ik als consument verwachten dat ik in een Nederlandse webwinkel een televisie koop dat deze de Nederlandse taal kundig is en dat ik mag verwacht dat de garantie afhandeling dan gedaan word door LG Nederland"
De dag daarop werd ik gebeld door LG Nederland welke een afspraak wilde maken.
LG kwam keurig, twee monteurs die het hele toestel niet kende en probeerde nieuwe software in het toestel te zetten. Wederom werkte dit niet omdat LG Nederland dit toestel niet ondersteunde.
Wel waren de monteurs getuigen van het bizarre gedrag van dit apparaat en schreven op het bezoek formulier dat de klacht over de lichtflits terug gekoppeld zou worden. Dit gebeurde en na een paar dagen werd ik gebeld dat LG Benelux niets voor mij kon betekenen verder.
Dit is waar ik de hoop opgaf. Je komt bij Redcoon geen steek verder. Ik heb vanaf de eerste brief al verzocht om het toestel alsjeblieft om te ruilen voor een Nederlands exemplaar.
Uiteindelijk een maand voor het verlopen van de garantie spoorde iemand mij toch aan om het nog eens te gaan proberen. De televisie stond al bijna een jaar ongebruikt in de woonkamer. Contact gehad met Redcoon, helpdesk medewerker die moest overleggen met de manager, je krijgt echter de manager NOOIT te spreken hoe zeer je ook aandringt.
Conclusie Redcoon wilde zelf wel eens kijken en het toestel moest richting Redcoon.
Mail ontvangen we hebben u toestel ontvangen, een of twee dagen later we hebben uw toestel terug en word binnenkort naar u verzonden. Een week later kwam TNT met een behoorlijk gehavende doos aanzetten.
Geen enkele documentatie was op of in de doos te vinden, geen reparatie rapport niets.
Gebeld met Redcoon ze zouden het nazoeken , vandaag mail met een verzend bevestiging geen reparatie rapport. Dozen van televisies zijn niet echt geschikt om tig keer heen en weer stuurt te worden Helaas had Redcoon geen enkele maatregel getroffen om te zorgen dat het veilig aankwam.
Ik heb dus nu een LG bedoeld voor de buitenlandse markt, met software problemen en een scheur in de rechterbovenhoek , de rechter onderhoek is het toestel gewoon open omdat intern iets is afgebroken waardoor de achterkant niet langer tegen het voorpaneel kan worden geschroefd.
Tegelijk met het retour zenden een aangetekende brief gestuurd met alle klachten en het verloop van de afgelopen 2 jaar inc alle bewijs stukken etc. Deze hebben ze zogenaamd niet ontvangen.
Ik heb nu een klacht neer gelegd bij de geschillencommissie, en dat is mijn laatste hoop.
De vraag die mij nu al 2 jaar bezighoud. Had Redcoon mij een televisie mogen verkopen welke niet bedoeld was voor de Nederlandse markt? Mag je verwachten dat je televisie de Nederlandse taal beheerst? Je gaat er toch vanuit als je iets koop dat je dan ook de aanspraak kan maken op de aanhuis garantie zoals LG Nederland die aanbied?
Dit is zo'n obscuur model dat de software in het apparaat in de kinderschoenen staat, het is een door LG vergeten model, een maandag morgen monster.
Tot 2 jaar geleden kwamen al mijn huishoudelijk apparaten bij Redcoon vandaan dit was mijn 4e televisie. En dit is hoe ze je behandelen.
Mensen betaal alsjeblieft iets meer en laat dit bedrijf voor wat het is.
Sebastiaan
Al snel bleek dat dit toestel niet bedoeld was voor de Benelux. Zo was er bijvoorbeeld alleen keuze uit talen als Duits, Turks, Engels, en Noors. Ook was Nederland in zijn algeheel niet instellen bij de land opties.
Het toestel had vervelende flitsen in beeld, na het uit zetten van alle digitale hulpmiddelen zoals dynamisch contrast, eye care etc, werd dit effect wel minder maar verdween echt niet. Het was ook volkomen willekeurig en niet op te roepen. Verder vielen de wat dove DVB-T tuner en een nagenoeg niet werkende video composiet aansluiting op.
Contact op genomen met LG Nederland, die kende echter dit toestel niet en kon niets voor me betekenen. Redcoon gebeld, te horen gekregen dat ik toch echt bij LG moest zijn. Dit ging even zo door tot dat Redcoon besloot om dan maar zelf het probleem af te handelen.
Mijn televisie werd opgehaald door Ritmo en daarna bleef het stil. Uiteindelijk Redcoon gebeld waar mijn televisie gebleven was, en niemand kon mij met zekerheid vertellen waar het apparaat uithing. Na wat heen en weer bellen vond een helpdesk medewerkster dan uiteindelijk mijn televisie terug.
Deze was naar LG Duitsland geweest. Twee maanden duurde dit grapje.
Eenmaal hier, met goede hoop alles aangesloten maar helaas nog steeds de zelfde problemen.
Weer contact met Redcoon gehad en de uitkomst was gewoon hij moet terug naar Duitsland.
Contact opgenomen met thuiswinkel.org waarbij Redcoon is aangesloten en hun de vraag gesteld "mag ik als consument verwachten dat ik in een Nederlandse webwinkel een televisie koop dat deze de Nederlandse taal kundig is en dat ik mag verwacht dat de garantie afhandeling dan gedaan word door LG Nederland"
De dag daarop werd ik gebeld door LG Nederland welke een afspraak wilde maken.
LG kwam keurig, twee monteurs die het hele toestel niet kende en probeerde nieuwe software in het toestel te zetten. Wederom werkte dit niet omdat LG Nederland dit toestel niet ondersteunde.
Wel waren de monteurs getuigen van het bizarre gedrag van dit apparaat en schreven op het bezoek formulier dat de klacht over de lichtflits terug gekoppeld zou worden. Dit gebeurde en na een paar dagen werd ik gebeld dat LG Benelux niets voor mij kon betekenen verder.
Dit is waar ik de hoop opgaf. Je komt bij Redcoon geen steek verder. Ik heb vanaf de eerste brief al verzocht om het toestel alsjeblieft om te ruilen voor een Nederlands exemplaar.
Uiteindelijk een maand voor het verlopen van de garantie spoorde iemand mij toch aan om het nog eens te gaan proberen. De televisie stond al bijna een jaar ongebruikt in de woonkamer. Contact gehad met Redcoon, helpdesk medewerker die moest overleggen met de manager, je krijgt echter de manager NOOIT te spreken hoe zeer je ook aandringt.
Conclusie Redcoon wilde zelf wel eens kijken en het toestel moest richting Redcoon.
Mail ontvangen we hebben u toestel ontvangen, een of twee dagen later we hebben uw toestel terug en word binnenkort naar u verzonden. Een week later kwam TNT met een behoorlijk gehavende doos aanzetten.
Geen enkele documentatie was op of in de doos te vinden, geen reparatie rapport niets.
Gebeld met Redcoon ze zouden het nazoeken , vandaag mail met een verzend bevestiging geen reparatie rapport. Dozen van televisies zijn niet echt geschikt om tig keer heen en weer stuurt te worden Helaas had Redcoon geen enkele maatregel getroffen om te zorgen dat het veilig aankwam.
Ik heb dus nu een LG bedoeld voor de buitenlandse markt, met software problemen en een scheur in de rechterbovenhoek , de rechter onderhoek is het toestel gewoon open omdat intern iets is afgebroken waardoor de achterkant niet langer tegen het voorpaneel kan worden geschroefd.
Tegelijk met het retour zenden een aangetekende brief gestuurd met alle klachten en het verloop van de afgelopen 2 jaar inc alle bewijs stukken etc. Deze hebben ze zogenaamd niet ontvangen.
Ik heb nu een klacht neer gelegd bij de geschillencommissie, en dat is mijn laatste hoop.
De vraag die mij nu al 2 jaar bezighoud. Had Redcoon mij een televisie mogen verkopen welke niet bedoeld was voor de Nederlandse markt? Mag je verwachten dat je televisie de Nederlandse taal beheerst? Je gaat er toch vanuit als je iets koop dat je dan ook de aanspraak kan maken op de aanhuis garantie zoals LG Nederland die aanbied?
Dit is zo'n obscuur model dat de software in het apparaat in de kinderschoenen staat, het is een door LG vergeten model, een maandag morgen monster.
Tot 2 jaar geleden kwamen al mijn huishoudelijk apparaten bij Redcoon vandaan dit was mijn 4e televisie. En dit is hoe ze je behandelen.
Mensen betaal alsjeblieft iets meer en laat dit bedrijf voor wat het is.
Sebastiaan