LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rabobank hanteert zeer ongunstige wisselkoers

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
nicolemaria

Rabobank hanteert zeer ongunstige wisselkoers

Ongelezen bericht door nicolemaria »

Bij de Rabobank kan je beter geen buitenlandse valuta kopen!
Op de uitdrukkelijke vraag wat de totale kosten zijn voor aankoop buitenlandse valuta antwoord een baliemedewerker €7,50 echter vergeten ze bij de Rabo erbij te vermelden dat ze een vele malen ongunstiger koers hanteren dan de dagkoers waardoor je een (verkapte) provisie betaald van 7,65% !!!!
Weer een voorbeeld van witte boorden criminaliteit.

klaas1978

Re: Rabobank hanteert zeer ongunstige wisselkoers

Ongelezen bericht door klaas1978 »

nicolemaria schreef:Weer een voorbeeld van witte boorden criminaliteit.
Niemand dwingt je toch om zaken te doen met de Rabobank?

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

Het is sowieso altijd nog zo geweest dat de koopkoers hoger ligt dan de verkoopkoers, dat is niet alleen bij de Rabobank zo, maar bij alle banken en wisselkantoren. De 1 hanteert misschien minder directe provisie en een hogere koop/lagere verkoop koers.

Ik lees nergens dat iemand u een mes op de keel heeft gezet en verplicht heeft om bij de Rabobank buitenlandse valuta te kopen, of u geweigerd heeft bij andere wisselpunten, dus in hoeverre kunt u de beschuldiging van criminaliteit onderbouwen? Het is net als met de winkel, als een product daar duurder is dan bij een andere winkel, gaat u daar toch niet kopen en later zeggen dat u bent opgelicht?

nicolemaria

Ongelezen bericht door nicolemaria »

Nee, dat zeg ik ook niet! Maar als je er pas achterkomt op het moment dat het bedrag al van je rekening is geschreven omdat de " welwillende" bankmedewerker het voor je regelt.....!
En dat terwijl je uitdrukkelijk de wisselkosten vraagt.

nevermind

Ongelezen bericht door nevermind »

nicolemaria schreef:Bij de Rabobank kan je beter geen buitenlandse valuta kopen!
Op de uitdrukkelijke vraag wat de totale kosten zijn voor aankoop buitenlandse valuta antwoord een baliemedewerker €7,50 echter vergeten ze bij de Rabo erbij te vermelden dat ze een vele malen ongunstiger koers hanteren dan de dagkoers waardoor je een (verkapte) provisie betaald van 7,65% !!!!
Weer een voorbeeld van witte boorden criminaliteit.
Je hebt dus alleen naar de kosten gevraagd, maar niet naar de wisselkoers?

klaas1978

Ongelezen bericht door klaas1978 »

nicolemaria schreef:En dat terwijl je uitdrukkelijk de wisselkosten vraagt.
Je hebt dus kennelijk niet gevraagd naar de wisselkoers. Een verschil van 7% tussen aankoop- en verkoopkoers is volgens mij redelijk normaal.

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

nicolemaria schreef:Nee, dat zeg ik ook niet! Maar als je er pas achterkomt op het moment dat het bedrag al van je rekening is geschreven omdat de " welwillende" bankmedewerker het voor je regelt.....!
En dat terwijl je uitdrukkelijk de wisselkosten vraagt.
Dus je vraagt om wisselkoersen, dan verteld de bankmedewerker dat het 7,50 kost en dan vraagt u niet hoeveel buitenlandse valuta u ervoor krijgt? Sorry dat ik het zeg, maar vond het een beetje een wazig verhaal. Als ik buitenlandse valuta nodig heb, ga ik naar de bank of een wisselkantoor en vraag hoeveel
X valuta mij in euro kost. Als ik bij de bank vraag hoeveel het wisselen van valuta kost, krijg ik inderdaad alleen de provisiekosten te horen.

ruud_a

Ongelezen bericht door ruud_a »

je kunt je buitenlandse valuta in het algemeen beter in het buitenland wisselen
daar is het over het algemeen veel goedkoper
als je echt wil lachen moet je op schiphol de wisselkoersen van het grenswisselkantoor voorbij de controle eens bekijken

Gesloten