Eneco foutieve jaarafrekening
Geplaatst: 15 dec 2003 20:15
Dag allemaal, ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, want Eneco wil het maar niet snappen.
Mijn probleem in het kort: In oktober 2003 een foutieve jaarafrekening gekregen, op 30-10-2003 een correctienota gekregen. Wederom foutief! Voor de duidelijkheid: van onze kant moet er een fiks bedrag betaald worden.
10 november een bezwaarschrift geschreven met duidelijk het probleem en de fouten omschreven, en daarbij de oplossing. 12 november gebeld na ontvangst van een sommatie die slaat op een niet betaalde termijn in 2002, maar in de correctienota en jaarafrekening zijn juist alle betaalde en niet betaalde termijnen verrekend. Dus vanzelf een hoger te betalen eindbedrag. 26 november een herinnering ontvangen voor het nog niet betaald hebben van het bedrag van de FOUTIEVE correctienota, en waarvan het bezwaarschrift nog steeds in behandeling is. Op 26 november tevens afgesproken dat wij de de jaarafrekening niet binnen de gestelde termijnen kunnen betalen, daar het bedrag nog niet juist is. Antwoord: Mevrouw, ik zorg dat u geen herinnering meer krijgt tot 30 december/ofwel uitstel van betaling, zodat de afdeling correspondentie nog tijd heeft uw bezwaarschrift te behandelen.
Maar nu! Afgelopen zaterdag volgt er een reactie op ons bezwaarschrift met daarin de tekst:
"Bij het laatste telefoongesprek hebben wij u voor onze vordering van € ... uitstel van betaling verleend tot 30 december 2003. Bij dit uitstel wordt opgemerkt: "in verband met afbetaling nota". Wij gaan er daarom vanuit dat uw bezwaar tegen de correctienota inmiddels is weggenomen en beschouwen uw brief dan ook als afgehandeld."
Om gek van te worden!!! Vandaag dus meteen gebeld, verhaal bij klantenservice neergelegd, maar ik moet hiervoor de afdeling correspondentie spreken, want zij hebben het bezwaarschrift behandeld. Maar deze afdeling kan niet telefonisch benaderd worden, en mevrouw van de klantenservice, geeft door dat genoemde afdeling mij terug belt. Nog niets gehoord!!! Natuurlijk niet.
Hebben jullie tips voor mij, is het beter dat ik al een gedeelte van het bedrag overmaak, zodat ik laat zien dat ik geen wanbetaler ben, afwachten tot ik wordt teruggebeld, weer schrijven of mailen, etc. Wie heeft de juiste tip voor mij. Ik word hier moedeloos van!!!!!
Graag hoor ik van jullie.
Groeten
Brigitte
Mijn probleem in het kort: In oktober 2003 een foutieve jaarafrekening gekregen, op 30-10-2003 een correctienota gekregen. Wederom foutief! Voor de duidelijkheid: van onze kant moet er een fiks bedrag betaald worden.
10 november een bezwaarschrift geschreven met duidelijk het probleem en de fouten omschreven, en daarbij de oplossing. 12 november gebeld na ontvangst van een sommatie die slaat op een niet betaalde termijn in 2002, maar in de correctienota en jaarafrekening zijn juist alle betaalde en niet betaalde termijnen verrekend. Dus vanzelf een hoger te betalen eindbedrag. 26 november een herinnering ontvangen voor het nog niet betaald hebben van het bedrag van de FOUTIEVE correctienota, en waarvan het bezwaarschrift nog steeds in behandeling is. Op 26 november tevens afgesproken dat wij de de jaarafrekening niet binnen de gestelde termijnen kunnen betalen, daar het bedrag nog niet juist is. Antwoord: Mevrouw, ik zorg dat u geen herinnering meer krijgt tot 30 december/ofwel uitstel van betaling, zodat de afdeling correspondentie nog tijd heeft uw bezwaarschrift te behandelen.
Maar nu! Afgelopen zaterdag volgt er een reactie op ons bezwaarschrift met daarin de tekst:
"Bij het laatste telefoongesprek hebben wij u voor onze vordering van € ... uitstel van betaling verleend tot 30 december 2003. Bij dit uitstel wordt opgemerkt: "in verband met afbetaling nota". Wij gaan er daarom vanuit dat uw bezwaar tegen de correctienota inmiddels is weggenomen en beschouwen uw brief dan ook als afgehandeld."
Om gek van te worden!!! Vandaag dus meteen gebeld, verhaal bij klantenservice neergelegd, maar ik moet hiervoor de afdeling correspondentie spreken, want zij hebben het bezwaarschrift behandeld. Maar deze afdeling kan niet telefonisch benaderd worden, en mevrouw van de klantenservice, geeft door dat genoemde afdeling mij terug belt. Nog niets gehoord!!! Natuurlijk niet.
Hebben jullie tips voor mij, is het beter dat ik al een gedeelte van het bedrag overmaak, zodat ik laat zien dat ik geen wanbetaler ben, afwachten tot ik wordt teruggebeld, weer schrijven of mailen, etc. Wie heeft de juiste tip voor mij. Ik word hier moedeloos van!!!!!
Graag hoor ik van jullie.
Groeten
Brigitte