LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] dvd - recorders

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
har

dvd - recorders

Ongelezen bericht door har »

wie heeft ervaring met dvd recorders.ik heb al veel huiswerk verricht ,maar ben nog niet veel wijzer geworden.wie heeft zinnige/eerlijke informatie ? :?: ook welk merk/type.

Vinboy

Re: dvd - recorders

Ongelezen bericht door Vinboy »

DVD Recorders zijn er in 3 verschillende systemen te weten DVD-RAM, DVD-R en DVD+R.

Philips promoot hier in Nederland zijn DVD+R systeem deze DVD's zijn niet altijd afspeelbaar op een gewone DVD-speler.
DVD-R wordt gebruikt door bijv. Pioneer en JVC deze worden meer geaccepteerd door diverse merken DVD-spelers
DVD-Ram wordt ondersteund door Panasonic en is niet compatible met andere DVD-spelers, gelukkig heeft Panasonic ook de mogelijkheid om op DVD-R te branden wat dus wel breed wordt ondersteund.

Sony heeft een oplossing gekozen waarbij zowel - als + kan worden gebrand.

Jouw keuze is dus een moeilijke en ligt ook aan het bedrag wat je te besteden hebt.

DVD+R begint al bij €.359,= merk Lite-on
DVD-R zit ongeveer op €.699,= Pioneer
DVD-Ram begint op €.499,= Panasonic

Het mooiste apparaat vind ik persoonlijk de Panasonic DMR-E 100 zie website:http://www.panasonic-europe.com/homecin ... nav=dvdrec

Deze heeft nl. een ingebouwde Harddisc van 80 Gb hiermee kun je tot 105 uur opnemen wat je wilt wissen wis je wil je het bewaren kun je het overzetten op DVD tevens zit er een slot in voor SD en PC kaarten
Prijs is €.1549,= maar daar koop je een goed en betrouwbaar apparaat voor.

De Pioneer DVR 5100 komt voor mij als goede 2e ook met ingebouwde Harddisc van 80 Gb zie: http://www.pioneer.nl/nl/product_detail ... _id=62-125

Wil je alleen even wat opnemen en weer wissen dan zou je ook aan een HDD recorder kunnen denken (harddiscrecorder) die tegenwoordig al te koop zijn voor €.399,= (aanbieding)

Hopelijk heb ik je het wat makkelijker gemaakt maar de keuze valt niet mee door alle standaards die er verzonnen zijn.


audiofreak

Re: dvd - recorders

Ongelezen bericht door audiofreak »

Op dit moment heeft Philips het hoogste uitval in DVD recorders.
Van de 10 recorders die worden verkocht komen er zeker 7 binnen een half jaar terug in reparatie, waarna deze naar Belgie gestuurd worden waar aldaar er nieuwe Firmware in wordt gezet. Vroeger werden
apparaten grondig getest, nu de consument steeds vlugger de nieuwste snufjes wil, laten de fabrikanten de consument als proefpersonen fungeren. Komt er 1 terug dan onderzoeken ze welke klacht het app. heeft en verbeteren ze het. Er is maar 1 merk wat op dit moment een uitstekende recorder maakt die geen software problemen kent:
Panasonic. Neemt RAM en DVD-R op en is met het laatste plaatje uitstekend uitwisselbaar. Zie reacties op Kieskeurig.nl

pino

Re: dvd - recorders

Ongelezen bericht door pino »

audiofreak ik wil niet zeuren, maar jvc, panasonic hebben ook veel uitval en meer dan philips

audiofreak

Re: dvd - recorders

Ongelezen bericht door audiofreak »

Hallo Pino, waar haal jij je informatie vandaan?
Ik ben zelf werkzaam in de electronicabranche en heb directe contacten met de serviceafdeling, alwaar Philips een groot probleem begint te worden. Over Panasonic en JVC hebben wij nog geen klachten.
Natuurlijk is het logisch als je 1 merk heel veel verkoopt zoals Philips er uiteraard meer in reparatie terugkomt, maar het is wel extreem veel.
Verder wil ik vermelden niets tegen Philips te hebben, ze maken uiterst mooie producten zoals SACD maar dit baart zorgen.

pino

Re: dvd - recorders

Ongelezen bericht door pino »

Audiofreak ik ben bang dat jij dan niet wordt belast met die andere twee merken. Ik kan iemand van dichtbij die bij panasonic werkt en die heeft mijn verzekerd dat er bij philips een hoop uitvalt maar panasonic bijna 1 op 1 lopen!!!!!!!!!!!! binnen de garantie termijn

en meneer audiofreak je kan praten wat je wilt maar philips laat alle dvd recorders binnen de garantie maken ook wat nog in 2001 is verkocht en panasonic is het na 1 jaar over en ik denk dat jij wel weet wat een nieuwe laser kost

en sacd is gerust leuk, maar is al een paar jaar in de handel, maar komt totaal niet door en dat is voor sony en philips beiden een probleem. Kijk als jij van klassieke muziek houdt is het aardig maar niet top

audiofreak

Re: dvd - recorders

Ongelezen bericht door audiofreak »

hallo Pino, je bent wel heel negatief tegen Panasonic, maar goed, om deze discusie af te sluiten zullen we beide moeten afwachten wat de toekomst ons brengen zal qua uitval van diverse systemen.
Wat SACD betreft, het is heel persoonlijk wat je er van denkt en vindt maar ondertussen zijn er 1500 titel verkrijgbaar met niet alleen klassiek maar ook populaire artiesten als Kane, Blof, Borsato, Floyd,Steely Dan, Sting,etc,etc. Deze liggen gewoon in de winkel tussen de rest van de cd's. Veel consumenten kennen het medium niet maar zijn zeer enthousiast als ze het op een goede manier kunnen beluisteren. Let op mijn woorden, de cd gaat eruit en in plaats daarvan is ruimte voor muziek DVD (Borsato 2004) en SACD.
Gegroet.

pino

Re: dvd - recorders

Ongelezen bericht door pino »

audiofreak ik ben het zeer met je eens over de weggang van de cd!!
maar de opkomst van sacd zie ik nog niet echt. Het is eigenlijk gemaakt naar mijn mening om het waardeloze geluid wat sony en philips en natuurlijke andere flut (samsung, lg, finlux, enz)merken hebben bij het luisteren van een cd over 5 boxen. Dat moet je bekennen vindt ik. Bij de merken heb je het geluid over 5 boxen wat flink dol klinkt. Als je daar in tegen oa JVC hebt vindt ik het geluid puur beter over 5 boxen met all chanel stereo. Ook het wordt iets vervormd maar klint tig keer beter dan dat andere bocht.
Sorry mijn mening

audiofreak

Re: dvd - recorders

Ongelezen bericht door audiofreak »

hallo Pino, SACD en iedere DVD in welke vorm moet je beluisteren op een serieuze speakerset en niet die alles in 1 rommel die momenteel verkocht worden on het mom van de vervanger van de oude stereo.
Sluit deze speakers aan op 2 goede losse componenten zoals, Philips, Marantz, Sony etc. en je hebt het geluid wat je hoort te hebben.
Helaas weten veel mensen niet hoe geluid moet klinken en kopen dan in een opwelling zo'n hoyo toyo kloyo set omdat die film zo leuk klonk in de winkel waar 100 van die setjes staan en de echte sets onvindbaar zijn omdat de snotneuzen die staan te verkopen niet weten hoe je die moet aansluiten en wat je ervan moet vertellen. Ik klap even uit de school maar gelukkig werk ik in een zaak waar ik een persoonlijke oplossing wil bedenken voor mijn klanten. Resultaat: Blije gezichten en een enorme mond op mond reclame.
We wijken af want deze discussie ging eigenlijk over de Recorder maar ik moest dit toch even kwijt. Vandaar mijn onrust over het uitvalpercentage. Gegroet.

pino

Re: dvd - recorders

Ongelezen bericht door pino »

Audiofreak ik wil er nog 1 ding over zeggen en dat moet je beamen. Als jij een losse receiver van sony en jvc naast elkaar zet met pascal boxen op allebei aangesloten luister je CD mooier over de jvc dan over de sony, want dat dolby prologic is maar niks. JVC heeft dan mooi gedaan met all chanel stereo alleen jammer dat jvc geen kleine knappe boxen hebben

voor iedereen die philips dvd recorder wil kopen de DVD r75 van philips is een toppertje en dat voor maar 499 en wel kopen dan bij een speciaalzaak,.

audiofreak

Re: dvd - recorders

Ongelezen bericht door audiofreak »

hallo Pino, ik had het over serieuze speakers en dat kan je van Sony's pascal eigenlijk niet zeggen. Denk eens aan Mission, Tannoy, B&W.
Maak maar eens een sony open en kijk maar eens naar het scheidingsfilter. Maar goed, smaken verschillen nu eenmaal en dat is maar goed ook. Belangrijker is wat je hoort en niet wat je ziet. Een leuk ontwerp is leuk maar de klank is het belangrijkste.
Tot slot, de ideale kleine luidspreker bestaat niet!!!!!

gegroet iedereen die de discussie heeft gevolgd. Reacties hoor ik graag.

har

Re: dvd - recorders

Ongelezen bericht door har »

hoi ik had een verzoek gevraagd omtrent goeie en zinvolle info.nu is er een hele discussie over heel iets anders aan de gang.

audiofreak

Re: dvd - recorders

Ongelezen bericht door audiofreak »

Hallo Har, je vroeg in je eerste bericht om eerlijke adviezen, zie de reacties als een advies om bepaalde merken te mijden. Ik heb je willen waarschuwen over hoe de situatie momenteel is. Recorders van Philips die soms 3 keer terug gaan naar Belgie voor service is niet meer normaal. Na 3 keer krijgt de klant een nieuwe. (goede service maar het hoort niet) Laatste tip!! Wacht nog een tijdje of koop er 1 voor in de computer want daar is beslist minder mee aan de hand.
Groeten Audiofreak

Forumparadijs
Berichten: 21
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:04

Re: dvd - recorders

Ongelezen bericht door Forumparadijs »

Persoonlijk denk ik dat het vaak ook aan sommige mensen ligt.

Sommige willen al gelijk zo'n ding regio vrij hebben of net iets meer funktionaliteit. Dus gaan ze zitten klooien met codes en zelf de firmware updaten. En dat kan, want philips bied op hun site firmware's aan voor hun dvd recorders. Nu is dit een uiterst secuur werkje en vaak gaat het hier fout of er treden na verloop van tijd problemen op.

Naar mijn mening moet je ook van de firmware afblijven als een apparaat correct werkt en als je het dan toch wil upgraden, gebruik dan een a-merk cd-r en lees goed de instrukties.

Faq

Re: dvd - recorders

Ongelezen bericht door Faq »

Na heel veel text en uitleg van alle experts op dit forum wou ik ook graag een duit in het zakje doen....\
De keuze van je recorder moet je laten afhangen van hetgeen waarvoor je deze gebruikt. ofwel neem je op voor eigen gebruik of wil je dit graag uitwisselen???
Het verhaal van de verschillen is dan al wel door iemand anders op dit forum uitgelegt maar klopte niet helemaal... dit is de werkelijkheid
Philips gebruikt inderdaad +R
maar ook Sony (ondanks dat ze beide doen) is +R minded. (dit is ook volgens het ooit afgesproken DVD Platform Norm) Maar JVC en Panasonic keizen -R en RAM
En eigelijk moet je, je een beetje in de geschiedenis inlezen om een beetje helderheid te krijgen. Was het namelijk ook niet philips die met video 2000 kwam i.p.v. VHS en was het ook niet Philips die met DAT kwam en met bijvoorbeeld CD-I ....???
De kracht van merken als Panasonic en JVC zijn zo groot dat ik "verwacht'' dat ook deze slag door hun gewonnen gaat worden. (en dan telt het dus niet mee welk systeem eigelijk de beste is)
Persoonlijk koos ik voor RAM want dan heb je dezelfde mogelijkheden als met +R en +RW alleen je hebt nog iets extra's en dat is RAM.

ReneX
Berichten: 19
Lid geworden op: 13 jan 2004 00:01

Re: dvd - recorders

Ongelezen bericht door ReneX »

Het verhaal van de verschillen is dan al wel door iemand anders op dit forum uitgelegt maar klopte niet helemaal... dit is de werkelijkheid
Philips gebruikt inderdaad +R
maar ook Sony (ondanks dat ze beide doen) is +R minded. (dit is ook volgens het ooit afgesproken DVD Platform Norm) Maar JVC en Panasonic keizen -R en RAM
Eh is het niet zo dat juist DVD-R afgesproken was, maar dat men DVD+R heeft bedacht ivm de betere compatibiliteit met bestaande DVD spelers ?
was het ook niet Philips die met DAT kwam
Eh ... Nee ..... neem aan dat je DCC bedoelt.
De kracht van merken als Panasonic en JVC zijn zo groot dat ik "verwacht'' dat ook deze slag door hun gewonnen gaat worden.


Eh .. kracht .. valt wel mee .. en DVD+R en DVD-R zijn ook prima met elkaar te combineren in tegenstelling tot VHS, Betamax etc banden :D

Oblomov

Re: dvd - recorders

Ongelezen bericht door Oblomov »

Hallo Har,

Drie weken geleden verkeerde ik in dezelfde omstandigheden als jij; ik was op zoek naar een DVD-recorder, maar had geen idee wat ik moest kopen. Dus ben ik maar eens te raden gegaan bij enkele collega's die zich er al in verdiept hadden. Dat verhaal van + en - is inderdaad iets waar je goed op moet letten. Het is een beetje als de keuze die je vroeger had toen de videorecorder op de markt werd gebracht: welk systeem wordt de wereldstandaard? Dat is dus VHS geworden, hoewel dat kwalitatief niet het beste was... Philips en Sony ontwikkelden DVD-R, maar zijn inmiddels overgelopen naar het DVD+R kamp. Zelf heb ik het vermoeden dat + uiteindelijk de wereldstandaard gaat worden, maar dat moeten we dus nog maar afwachten. Ik heb in elk geval wel voor een DVD+R/+RW recorder gekozen. Op grond van de goede reputatie die het merk LiteOn heeft waar het branders voor de pc betreft, en de aantrekkelijke prijs (299 euro bij MediaMarkt) is mijn keuze op hun LVW-5001B gevallen. Dit apparaat heeft twee scartaansluitingen en je kan er (uiteraard) een videocamera op aansluiten. Aangezien ik ook nog een videorecorder heb, heb ik de hele handel zo kunnen aansluiten, dat ik van video naar DVD en omgekeerd kan kopiëren en toch een scartkabel overhoud om op de TV aan te sluiten. Da's beter voor de beeldkwaliteit.
De LiteOn bevalt totnutoe prima. De (Nederlandse) handleiding is weliswaar wat beknopt, maar wel duidelijk. Het apparaat zelf ziet er goed uit en is niet moeilijk te bedienen. Je kan kiezen uit 4 opnametijd/kwaliteit standen, te weten 1, 2, 4 en 6 uur per schijf. Het wissen van een (RW)schijf gaat behoorlijk snel (ongeveer 15 seconden). Het enige nadeel van het machien is, dat je moet werken met de kanaalnummers, i.p.v. met zelf instelbare programmanummers, zoals bij een TV. Maar dat is een kwestie van wennen. Als je toch met programmanumers wilt werken, kom je bij de duurdere apparaten terecht. Qua betrouwbaarheid kan ik op deze korte termijn natuurlijk nog niets zeggen, maar wat dat betreft heb ik al heel wat vreemde verhalen gehoord. Een voorbeeldje: ik heb sinds 4 jaar een Philips audiorecorder die 1100 gulden kostte en mij nog nooit in de steek heeft gelaten. Mijn broer kocht drie jaar geleden een Marantz van 2500 gulden, waarvan de laser inmiddels voor de tweede keer na anderhalf jaar compleet versleten is...! Bij Siemens hebben ze ontdekt dat lasers die alleen maar hoeven te lezen 2x zo lang meegaan als lasers die moeten schrijven. Maar zoek maar eens uit wie de beste lasers in zijn apparatuur zet! Bovenstaande woordenwisseling spreekt wat dat betreft voor zich. Philips (die de laser heeft uitgevonden) en Panasonic zijn tenslotte niet de minste merken.
Wat betrouwbaarheid zal het dus voorlopig nog een gok zijn, welke DVD-recorder je koopt. Ik wens je in elk geval wijsheid bij je uiteindelijke keuze.

tigertje

Re: dvd - recorders

Ongelezen bericht door tigertje »

Een tip, kijk eens op www.cdrsoft.cc daar staat weer een link naar een site waar ze alles duidelijk uitleggen maar een dvd kan niet meer dan 3,7 gb aan informatie opslaan dat komt omdat geheugens worden berekend in bits (2^10 ofwel 2x2x2x2x2x2x2x2x2x2x2 = 1024) en een opslag medium als gewone reken stelsel maar neem vooral een versie die zowel plus als de min aankan of als je dat niet wilt dan alleen de plus omdat deze meer opslaat en sneller is

vidiofreak

Re: dvd - recorders

Ongelezen bericht door vidiofreak »

[b :D ik ben in het bezit van een philips videorecorder typr r75 en deze bevalt goed gemakkelijk te bedienen en goed belld is in orde er is ook een goedkopere van deze uitvoering zonder ilink deze kost ongeveer 100 euri minder ][/b]

Gesloten