| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Wehkamp annuleert bestelling wegens sorteerfout
Wehkamp annuleert bestelling wegens sorteerfout
Ik had afgelopen vrijdag een monitor besteld bij Wehkamp en deze betaald via de balansrekening (de kredietrekening van Wehkamp). De bestelling viel keurig binnen mijn kredietruimte, dus was geen probleem. Kreeg netjes de melding dat hij verzonden was en de volgende ochtend bezorgt zou worden.
De volgende morgen gewacht maar er werd niets bezorgt. Vervolgens gekeken op Mijn Wehkamp en daar stond het volgende:
2012-10-13 03:05 Pakje heeft ons magazijn verlaten
2012-10-13 07:07 Pakje is ontvangen op depot, wordt vandaag bezorgd
2012-10-13 07:07 De bezorging gaat iets langer duren in verband met een sorteerfout. Onze excuses. Wij vragen je nog even af te wachten en contact op te nemen met onze Klantenservice als het pakje na een week nog niet geleverd is
2012-10-13 12:51 De bezorging gaat iets langer duren in verband met een sorteerfout. Onze excuses. Wij vragen je nog even af te wachten en contact op te nemen met onze Klantenservice als het pakje na een week nog niet geleverd is
2012-10-13 17:16 Pakje gaat retour naar wehkamp.nl. Binnen 2 weken zal dit verwerkt zijn op je rekening
2012-10-13 00:00 * Dit betreft een poststuk
Heb de klantenservice om uitleg gevraagd en vandaag gekregen. De klantenservice heeft getracht de bestelling opnieuw te plaatsen echter dit gaat niet omdat ik dan eerst mijn limiet moet verhogen. Als ik dat niet doe, moet ik dus twee weken wachten totdat de het bedrag van de monitor weer afgeschreven wordt van mijn balansrekening.
Ik vraag me af of dit allemaal wel mag? Ik had toch gewoon een koopovereenkomst met Wehkamp? Mogen zij dan zomaar eenzijdig besluiten niet meer te leveren? En betaal ik dan ook twee weken rente over de niet geleverde monitor of corrigeert Wehkamp dat weer?
De volgende morgen gewacht maar er werd niets bezorgt. Vervolgens gekeken op Mijn Wehkamp en daar stond het volgende:
2012-10-13 03:05 Pakje heeft ons magazijn verlaten
2012-10-13 07:07 Pakje is ontvangen op depot, wordt vandaag bezorgd
2012-10-13 07:07 De bezorging gaat iets langer duren in verband met een sorteerfout. Onze excuses. Wij vragen je nog even af te wachten en contact op te nemen met onze Klantenservice als het pakje na een week nog niet geleverd is
2012-10-13 12:51 De bezorging gaat iets langer duren in verband met een sorteerfout. Onze excuses. Wij vragen je nog even af te wachten en contact op te nemen met onze Klantenservice als het pakje na een week nog niet geleverd is
2012-10-13 17:16 Pakje gaat retour naar wehkamp.nl. Binnen 2 weken zal dit verwerkt zijn op je rekening
2012-10-13 00:00 * Dit betreft een poststuk
Heb de klantenservice om uitleg gevraagd en vandaag gekregen. De klantenservice heeft getracht de bestelling opnieuw te plaatsen echter dit gaat niet omdat ik dan eerst mijn limiet moet verhogen. Als ik dat niet doe, moet ik dus twee weken wachten totdat de het bedrag van de monitor weer afgeschreven wordt van mijn balansrekening.
Ik vraag me af of dit allemaal wel mag? Ik had toch gewoon een koopovereenkomst met Wehkamp? Mogen zij dan zomaar eenzijdig besluiten niet meer te leveren? En betaal ik dan ook twee weken rente over de niet geleverde monitor of corrigeert Wehkamp dat weer?
Re: Wehkamp annuleert bestelling wegens sorteerfout
Zij mogen dat inderdaad. Het krediet helemaal intrekken mag ook.
-
Leo The Emperor
en als je nu eens stopt met deze balansrekening. Scheelt je mooi 15% rente per jaarover het uitstaande saldowiseger schreef:Ik had afgelopen vrijdag een monitor besteld bij Wehkamp en deze betaald via de balansrekening (de kredietrekening van Wehkamp). De bestelling viel keurig binnen mijn kredietruimte, dus was geen probleem. Kreeg netjes de melding dat hij verzonden was en de volgende ochtend bezorgt zou worden
edit percentage
Laatst gewijzigd door Leo The Emperor op 15 okt 2012 20:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Sommige mensen 'kunnen' niet anders, sommige hebben hun gezondheid niet mee, sommige hebbenLeo The Emperor schreef:en als je nu eens stopt met deze balansrekening. Scheelt je mooi 18% rente per jaarover het uitstaande saldo
weinig tijd etc etc
vogels schreef:
Wat heeft gezondheid en weinig tijd hebben met kopen op afbetaling te maken? Een nieuwe monitor lijkt me sowieso niet een dringend noodzakelijke aanschaf (voor een habbekrats te koop op MP) en zeker niet als je daar ook nog eens 18% rente voor moet betalen.
Gezond, het kan betekenen dat iemand die niet gezond is heel slecht de deur uit kan om een
produkt te willen kopen.
Er zijn mensen die bijvoorbeeld liever thuis op hun gemak de kleding willen passen vanwege een slechte gezondheid, niet goed kunnen staan etc.
Weinig tijd, geen tijd om te gaan shoppen in het dorp/stad dus daarom bestellen via een webwinkel.
-
Leo The Emperor
Maar dan hoeft het nog niet op afbetaling.chocomelk schreef:Weinig tijd, geen tijd om te gaan shoppen in het dorp/stad dus daarom bestellen via een webwinkel
Enfin ,is meer bedoeld asl reminder dat dit gewoon belachelijk duur is...
Laatst gewijzigd door Leo The Emperor op 15 okt 2012 20:02, 1 keer totaal gewijzigd.
De rente bedraagt 15% volgens hun site en niet alle klanten kopen op afbetaling !
Volgens hun site is de rente 15%vogels schreef:Wat heeft gezondheid en weinig tijd hebben met kopen op afbetaling te maken? Een nieuwe monitor lijkt me sowieso niet een dringend noodzakelijke aanschaf (voor een habbekrats te koop op MP) en zeker niet als je daar ook nog eens 18% rente voor moet betalen.Sommige mensen 'kunnen' niet anders, sommige hebben hun gezondheid niet mee, sommige hebben
weinig tijd etc etc
-
Leo The Emperor
Ik denk dat je gelijk hebt.Volgens hun site is de rente 15%
Maximaal is het 12% + Wettelijk Rente.
De wettelijke rente heeft heel lang op 6% gestaan , maar is inmiddels per 1 juli gedaald naar 3%
Misverstand.vogels schreef:
Zie nog steeds de samenhang niet met kopen op afbetaling.
Bij mij ging het er om kopen via een webwinkel.
Dat is mooi en dit ook tochvogels schreef:Altijd nog veel meer dan NUL.Volgens hun site is de rente 15%

-
Webcarewehkamp.nl
Geachte Wiseger,
Ik wil graag kijken of ik u toch kan helpen. Wilt u dan uw vraag met vermelding van uw contactgegevens sturen naar onderstaande e-mailadres?
Alvast bedankt voor uw medewerking.
[email protected]
Ik wil graag kijken of ik u toch kan helpen. Wilt u dan uw vraag met vermelding van uw contactgegevens sturen naar onderstaande e-mailadres?
[email protected]
Fijn dat ik je hiermee een plezier heb gedaan, ik heb het op het www gevonden.vogels schreef:Heeeeel erg mooi! Zelf geschoten of van het www geplukt?flipo schreef:Dat is mooi en dit ook toch
-
VioletPrue
Kijk maar uit dat je Getty Images niet achter je broek aan krijgt....flipo schreef:Fijn dat ik je hiermee een plezier heb gedaan, ik heb het op het www gevonden.vogels schreef:Heeeeel erg mooi! Zelf geschoten of van het www geplukt?flipo schreef:Dat is mooi en dit ook toch
Dit mag niet. Problemen in de uitvoering levert geen rechtvaardiging voor ontbinding op. De verkoper pleegt hier een wanprestatie. Als je hier iets tegen wilt ondernemen dan zul je een (schriftelijke) ingebrekestelling moeten sturen. Als je rente moet betalen is dat direct als schade te verhalen, indien je akkoord gaat met ontbinding.wiseger schreef:Ik vraag me af of dit allemaal wel mag? Ik had toch gewoon een koopovereenkomst met Wehkamp? Mogen zij dan zomaar eenzijdig besluiten niet meer te leveren? En betaal ik dan ook twee weken rente over de niet geleverde monitor of corrigeert Wehkamp dat weer?
Wehkamp ontbindt niks. Ze kunnen leveren maar dan moet het limiet verhoogd worden. Of direct betalen via Ideal.
wiseger, als bovenstaande zich meldt komt het allemaal best voor elkaar, hoor. Neem aan dat je wel onmiddellijk contact hebt opgenomen?fritspieters schreef:Geachte Wiseger,
[email protected]
Of ze verrekenen het met het(zelfde) bedrag dat TS nog terug krijgt. Want in principe is het natuurlijk heel onlogisch om het krediet te moeten verhogen.sephora30 schreef:Wehkamp ontbindt niks. Ze kunnen leveren maar dan moet het limiet verhoogd worden. Of direct betalen via Ideal.
TS geeft aan dat de bestelling binnen zijn kredietruimte valt. 13 oktober heeft Wehkamp gemeld dat het pakketje het magazijn heeft verlaten en het depot binnen is gekomen. Wehkamp gaf toen aan dat bezorging op zich liet wachten vanwege een sorteerfout en kort daarna dat het pakketje retour ging naar wehkamp. Financieel zou TS dat binnen twee weken verwerkt zijn op de rekening.sephora30 schreef:Wehkamp ontbindt niks. Ze kunnen leveren maar dan moet het limiet verhoogd worden. Of direct betalen via Ideal.
Dit zijn niet de handelingen van die een verkoper pleegt wanneer de koper over onvoldoende middelen beschikt. TS stelt over voldoende middelen te beschikken en de verkoper betwist dit niet.
Ja hij beschikt over voldoende middelen als het limiet verhoogd wordt, wat ts niet wil.