Pagina 1 van 1
Telfort: hoge factuur voor ongevraagd internet
Geplaatst: 16 okt 2012 14:03
door Rodipoet
Vorige maand kocht ik een smartphone met de bedoeling alleen te gebruiken voor bellen en wifi, nam dus geen internetbundel.
Op de eerste dag wifi ingesteld, maar blijkbaar zet Telfort(zogenaamd als service) het netwerk wijd open voor klanten met een sim-only. Daar wil ik u voor waarschuwen. Men noemt het service, maar het is natuurlijk pure diefstal. Alsof je een huis huurt waarvan de waterleiding lekt en de verhuurder weet dat er een lek is.
Gelukkig bleef mijn schade beperkt tot 80 euro kosten op een abonnementje van 4 euro, dat ik nooit overschrijd. Maar het principe is verkeerd. Op het telfortforum zag ik dat er veel meer mensen getroffen worden door dit absurde beleid van Telfort.
Ik heb een klacht ingediend bij Telfort, maar dat bedrijf reageert niet binnen de beloofde termijn.
Ik ga dit voorval melden bij Radar en de consumentenbond. De wereld moet gewaarschuwd worden voor dit soort diefstal.
Rob de Klerk
Mogelijk kunnen mede-slachtoffers contact met me opnemen, zodat we samen een advocaat kunnen nemen
Re: Telfort: hoge factuur voor ongevraagd internet
Geplaatst: 16 okt 2012 14:24
door berndv
Gaan we weer. Al bekend met de zoekfunctie in dit forum? U bent namelijk niet de enige. U bent dus ook niet de enige die een abonnement afsluit en niet leest wat het abonnement inhoudt.
U heeft geen internetbundel bij uw abonnement genomen, dat wil nog iet zeggen dat internet niet kan. Zelfde geld voor buitenland bellen of dure 0900 nummers. Beide heeft u geen abonnement voor, maar u zult raar staan te kijken als u deze niet kon bellen. U gaat de grens over en opeens heeft u geen verbinding meer. Tja u heeft geen bundel voor in het buitenland.
Nee, gelukkig levert het bedrijf dat waar ik voor getekend heb, en dat is namelijk internet per mb, zoals ook vermeld staat bij de tarieven. U kiest er voor om zelf een mobiel te kopen en daar zelf los een sim only abonnement bij te nemen. Schijnbaar kan uw toestel verbinding maken met het internet van telfort, en u heeft niet de moeite genomen om dit uit te zetten.
Re: Telfort: hoge factuur voor ongevraagd internet
Geplaatst: 16 okt 2012 14:31
door henk51
Ts schreef:
Op het telfortforum zag ik dat er veel meer mensen getroffen worden door dit absurde beleid van Telfort.
Ook op telfort,vodafone,kpn,t-mobiel etc forums vind u het zelfde,het is geen absurd beleid maar een fout van gebruikers lees de honderden topics maar eens. Een smartphone is in de eerste plaats een internet telefoon 90% van de mensen sluiten daarom ook een internet bundel af.De 10 % die dat niet doet leest vooraf niet goed de handleiding door om hem zo in te stellen dat hij alleen gebruik maakt van WIFI.
Als je alles niet goed uitschakeld gaat indien er thuis een wifi storing is het toestel automatisch op G3.
Ik heb een klacht ingediend bij Telfort, maar dat bedrijf reageert niet binnen de beloofde termijn.
De zoveelste,terwijl de fout bij hun zelf ligt.
Ik ga dit voorval melden bij Radar en de consumentenbond. De wereld moet gewaarschuwd worden voor dit soort diefstal.
Rob de Klerk
Mogelijk kunnen mede-slachtoffers contact met me opnemen, zodat we samen een advocaat kunnen nemen
Dit is al vel honderden malen gedaan alleen leest niemand de waarschuwingen ,en start zelf weer een verontwaardigings topic.
Gebruik zelf eens de zoekfunctie op dit forum en van kassa,gaat er een wereld voor u open.
Ik heb ook 1 smartphone zonder internetbundel alles geblokkeerd nog nooit 1 cent datakosten betaald,kwestie van goed handleiding doorlezen en van te voren goed laten informeren.
gr Henk
Re: Telfort: hoge factuur voor ongevraagd internet
Geplaatst: 16 okt 2012 14:35
door sjohie
Rodipoet schreef:Vorige maand kocht ik een smartphone met de bedoeling alleen te gebruiken voor bellen en wifi, nam dus geen internetbundel.
Op de eerste dag wifi ingesteld, maar blijkbaar zet Telfort(zogenaamd als service) het netwerk wijd open voor klanten met een sim-only. Daar wil ik u voor waarschuwen. Men noemt het service, maar het is natuurlijk pure diefstal. Alsof je een huis huurt waarvan de waterleiding lekt en de verhuurder weet dat er een lek is.
Gelukkig bleef mijn schade beperkt tot 80 euro kosten op een abonnementje van 4 euro, dat ik nooit overschrijd. Maar het principe is verkeerd. Op het telfortforum zag ik dat er veel meer mensen getroffen worden door dit absurde beleid van Telfort.
Ik heb een klacht ingediend bij Telfort, maar dat bedrijf reageert niet binnen de beloofde termijn.
Ik ga dit voorval melden bij Radar en de consumentenbond. De wereld moet gewaarschuwd worden voor dit soort diefstal.
Rob de Klerk
Mogelijk kunnen mede-slachtoffers contact met me opnemen, zodat we samen een advocaat kunnen nemen
Beste Rob,
In hetzelfde menu als waar je je WiFi verbinding hebt ingesteld, kan je een paar items lager onder Instellingen mobiel netwerk, het vinkje "gegevenstoegang aan" weghalen, en dan was dit niet gebeurd. Echt 100% zeker ben je trouwens zeker als je onder "namen toegangspunten" alle APN's weggooit, dan kont de telefoon nooit op internet. Dat zijn allemaal instellingen die jij, zeker als je bewust een abonnement zonder internet koopt, had behoren te checken als consument.
Persoonlijk lijkt het me sterk dat je hier een case hebt voor een advocaat, tenminste eentje die je kan winnen dan, aangezien je blijkbaar een branded toestel met simlock van Telfort, inclusief hun internet instellingen hebt gekocht. Als dat niet zo is, heb je blijkbaar in de winkel staan slapen toen ze dit voor je instelden. Die internet instellingen komen er niet zomaar op/in namelijk, daar is user input voor nodig, al was het maar een keertje ok klikken, of de handleiding lezen..
Re: Telfort: hoge factuur voor ongevraagd internet
Geplaatst: 16 okt 2012 14:47
door berndv
sjohie schreef:aangezien je blijkbaar een branded toestel met simlock van Telfort, inclusief hun internet instellingen hebt gekocht. Als dat niet zo is, heb je blijkbaar in de winkel staan slapen toen ze dit voor je instelden.
Rodipoet schreef:klanten met een sim-only
Een sim only wordt door telfort niet met een toestel verkocht. ts heeft dus dit toestel of elders gekocht, of los bij de telfort winkel, maar niet in combinatie met dit abonnement
Re: Telfort: hoge factuur voor ongevraagd internet
Geplaatst: 17 okt 2012 10:09
door koekoek 12
Goedemorgen
Mijn echtgenoot heeft een belbundel van 10 euro per maand , wat op haar oude nokia goed werkte.
Na een nieuwe smartphone aangekocht te hebben [ augustus ] bij saturn is de ellende begonnen.
Afgeschreven rekening sept 270 euro aankomende rekening okt ruim 102 euro .
Alleen omdat we een knopje niet uitgezet hebben van de mobiel . Dus ongevraagd in standby mb gebruikt wat veel geld kost , het contact viel niet op omdat de phone wel op wifi zit welke gratis is .
Wij gister naar de telfort winkel , verhaal verteld geen coulance van het hooftkantoor , eigen schuld dikke bult , geen enkel seintje in die periode van telfort dat de klant ongevraagd MB gebruikt.
Maar nu komt het , de medewerker van de winkel schakelde op een scherm het gebruik van internet uit , dus bij een nieuw internet abonnement wordt dit weer geaktiveerd bij aanmelding.
Groet Dirk
Re: Telfort: hoge factuur voor ongevraagd internet
Geplaatst: 17 okt 2012 10:18
door sjohie
koekoek 12 schreef:Goedemorgen
Mijn echtgenoot heeft een belbundel van 10 euro per maand , wat op haar oude nokia goed werkte.
Na een nieuwe smartphone aangekocht te hebben [ augustus ] bij saturn is de ellende begonnen.
Afgeschreven rekening sept 270 euro aankomende rekening okt ruim 102 euro .
Alleen omdat we een knopje niet uitgezet hebben van de mobiel . Dus ongevraagd in standby mb gebruikt wat veel geld kost , het contact viel niet op omdat de phone wel op wifi zit welke gratis is .
Wij gister naar de telfort winkel , verhaal verteld geen coulance van het hooftkantoor , eigen schuld dikke bult , geen enkel seintje in die periode van telfort dat de klant ongevraagd MB gebruikt.
Maar nu komt het , de medewerker van de winkel schakelde op een scherm het gebruik van internet uit , dus bij een nieuw internet abonnement wordt dit weer geaktiveerd bij aanmelding.
Groet Dirk
Aangezien veruit de meeste mensen een zgn "smarphone" met internet bundel kopen, lijkt het me niet meer dan logisch dat ze dit standaard bij een abonnement áán zetten. Op deze manier hoeven ze vele malen minder een handeling te doen, dan als het default voor alle internet-bundels aan moeten zetten omdat de sim-only gebruikers zonde internetbundel, de handleiding niet goed lezen.
Re: Telfort: hoge factuur voor ongevraagd internet
Geplaatst: 17 okt 2012 10:20
door sjohie
berndv schreef:sjohie schreef:aangezien je blijkbaar een branded toestel met simlock van Telfort, inclusief hun internet instellingen hebt gekocht. Als dat niet zo is, heb je blijkbaar in de winkel staan slapen toen ze dit voor je instelden.
Rodipoet schreef:klanten met een sim-only
Een sim only wordt door telfort niet met een toestel verkocht. ts heeft dus dit toestel of elders gekocht, of los bij de telfort winkel, maar niet in combinatie met dit abonnement
Dan nog komen die instellingen niet magisch het toestel binnenvliegen terwijl TS ligt te slapen, er zal er op een gegeven moment ergens een ok of bevestiging door TS moeten zijn gegeven als dit automatisch ingesteld zou zijn.
Re: Telfort: hoge factuur voor ongevraagd internet
Geplaatst: 17 okt 2012 11:06
door Telfort webcare
@Rodipoet,
Uw klacht is inmiddels in behandeling via het Telfort forum.
@koekoek 12,
Wij hebben geen invloed op de manier waarop uw telefoon verbinding maakt met het internet, dit is iets wat u zelf moet instellen. Bij onze oude abonnementen is het gewoon mogelijk om gebruik te maken van mobiel internet zonder bundel. Uit uw bericht is op te maken dat u nog een oud abonnement heeft. Voor deze klanten bieden wij de mogelijkheid aan om de verbinding te blokkeren via Mijn Telfort, de klantenservice of via de winkel. Het is dan 100% zeker zo dat er geen gebruik gemaakt kan worden van mobiel internet. Bij onze huidige/nieuwste abonnementsvorm is het niet meer mogelijk om gebruik te maken van mobiel internet zonder bundel.
Graag ben ik hierbij van dienst. Maak in een
privébericht uw naam, adres, woonplaats, 06-nummer en uw e-mailadres aan mij kenbaar.
Laïla
Re: Telfort: hoge factuur voor ongevraagd internet
Geplaatst: 18 okt 2012 09:37
door Rodipoet
Inmiddels is , dank zij de bemiddeling van Laila (een Telfortforum-mederwerkster)de zaak min of meer bevredigenbd opgelost: Telfort belooft om de internetkosten terug te betalen bij de volgende factuur. Dank je wel , Laila.
Kennelijk helpt het om te protesteren wanneer je de dupe bent van een verkeerd beleid.
Jammer dat je eerst door een aantal hindernissen heen moet om je gelijk te krijgen.
Telfort doet vreselijk zijn best om klanten te ontmoedigen en de bonussen van de directie te beschermen., Dit beleid moet ze miljoenen opleveren.
Na een hoge (onjuiste) factuur belde ik eerst een dure helpdesk ( in twee sessies) : kosten 10 euro v(oor 40 cent per minuut).
Het klachtenformulier dat ik invulde wordt niet beantwoord binnen de termijn van 10 dagen.
Pas na klagen op het forum komt Telfort in actie.
Aanvankelijk wilde men slechts een deel van de kosten vergoeden, maar uiteindelijk gaat de hele rekening de doofpot in. De aanhouder wint. Wat over blijft is een rekening van 10 euro voor gemaakte telefoonkosten om mijn gelijk te krijgen en natuurlijk het besef dat het Telfortbeleid niet zal veranderen.
Mensen zullen onterecht hoge rekeningen blijven krijgen en de dupe worden van dit beleid, als ze hun mond niet open durven te doen.
Ps Wat me op deze fora opvalt is, dat er altijd forumbezoekers zijn die het leuk vinden om mensen af te zeuren en eigen schuld, dikke bult te roepen.
Re: Telfort: hoge factuur voor ongevraagd internet
Geplaatst: 18 okt 2012 10:05
door berndv
Rodipoet schreef:
Jammer dat je eerst door een aantal hindernissen heen moet om je gelijk te krijgen.
Je hebt geen gelijk gekregen je hebt coulance gekregen, dat is iets heel anders.
Rodipoet schreef:
Ps Wat me op deze fora opvalt is, dat er altijd forumbezoekers zijn die het leuk vinden om mensen af te zeuren en eigen schuld, dikke bult te roepen.
Je vraagt wat je rechten zijn, en rechten heb je niet, dat je je geld terug krijgt is mooi geregeld natuurlijk. Ben blij voor je.
Re: Telfort: hoge factuur voor ongevraagd internet
Geplaatst: 18 okt 2012 13:16
door alfatrion
De rechten en plichten van partijen worden hoofdzakelijk bepaald door wat er overeengekomen is. Als het kunnen internetten geen onderdeel uit maakt van de overeenkomst, dan kan telfort op basis van de overeenkomst geen kosten inrekening brengen voor gebruik internet.
Re: Telfort: hoge factuur voor ongevraagd internet
Geplaatst: 22 okt 2012 11:55
door Rodipoet
Telfort heeft toegezegd, dat ze het ook voor zgn oude abonnementen onmogelijk gaan maken om te internetten zonder bundel, dus vanaf heden geen ongevraagde facturen meer voor ongevraagde diensten.
Beleidswijziging dus.
Re: Telfort: hoge factuur voor ongevraagd internet
Geplaatst: 22 okt 2012 12:32
door Jefdus
alfatrion schreef:De rechten en plichten van partijen worden hoofdzakelijk bepaald door wat er overeengekomen is. Als het kunnen internetten geen onderdeel uit maakt van de overeenkomst, dan kan telfort op basis van de overeenkomst geen kosten inrekening brengen voor gebruik internet.
Het kunnen internetten maakt wel onderdeel uit van de overeenkomst. Het is alleen niet afgedekt door een bundel