LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KoopjesPlaza

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Uters

KoopjesPlaza

Ongelezen bericht door Uters »

Heeft iemand ervaring met koopjesplaza waar producten van TV,s tot cadeaubonnen worden geveild.
Zo te zien lijkt het erop dat ze het bijna voor niets weggeven. Producten met een waarde van 2200 euro gaan er voor 150 euro uit. Althans dat doen ze geloven. Je ziet wel het bedrag met een paar cent verhoogt worden maar ik heb zelf nog niets verkocht zien worden.Er staat wel een lijst met producten die zouden zijn verkocht b.v een Harman Kardon waarde 1599 euro voor 16 euro???????????

Miepje1

Re: KoopjesPlaza

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Als het te mooi lijkt om waar te zijn....

nevermind

Ongelezen bericht door nevermind »

Ik zou zeggen, lees de algemene voorwaarden, voor je iets gaat doen op deze site.
Vergeet ook niet, te lezen, dat je eerst bid paket moet kopen, voor je aan de veiling mag meedoen.
Het resterende geld van de bid paket wordt niet uitbetaald.
Wees voorzichtig, met dit soort koopjes.
Miepje heeft het al geschreven:
Als het te mooi lijkt om waar te zijn...

JFLoengard

Ongelezen bericht door JFLoengard »

Koopjesplaza zelf lijkt aardig binnen te lopen met die "veiling".
Koop eerst een bidpakket, het populairste kost €26 waarbij je dan per bid €0,65 aftikt.
De Canon EOS600D die nu op €26,92 staat heeft ze dus al minimaal €0,65 x 2692 opgeleverd
aangezien je bid de veilingprijs steeds met €0,01 verhoogt.

Als je geluk hebt en "op tijd" een bid plaatst kun je al na één bieding eigenaar zijn van een leuk apparaat voor weinig. Maar als je pech hebt kun je er zonder resultaat een paar bidpakketjes doorheen jagen...
En dan zeggen ze dus dat het géén loterij is.

Marnoe

Ongelezen bericht door Marnoe »

Ik kwam zondag op de site terecht en omdat er interessante artikelen worden aangeboden, heb ik ook een pakket bids gekocht (40 bids voor €26). Nu zit ik te wachten tot de laatste minuut voor een fiets, maar toen ik net keek naar de veiling van een smartphone Samsung SIII, viel me iets op. Als er iemand biedt, dan licht er kort een rode balk op met de naam van de laatste bieder. Bij de smartphone stond een bieder vermeld en toen de teller afgelopen was, na "eenmaal, andermaal", was het artikel niet verkocht, maar sprong de teller weer naar 30 seconden terwijl de bieder niet was veranderd!!
Dus zelfs als je de laatste bieder bent, ben je blijkbaar nog geen eigenaar.
Wat ik me dan afvraag, is of de eigenaar van de site misschien zelf meebiedt onder verschillende namen om de prijs op te drijven?!

Er is nu net een Philips Senseo Latte Select verkocht voor €7,40. Aangezien er bij ieder bod slechts 1 cent bijkomt, is er dus 740x op dit artikel geboden. Ga er vanuit, dat elke 'bid' minimaal 50cent heeft gekost (duurdere pakketten/meer bids/gratis bids), dan heeft dit artikel dus zo'n €370 opgeleverd, terwijl de aangegeven waarde €145 is.

Edrick

Ongelezen bericht door Edrick »

Marnoe schreef: dan heeft dit artikel dus zo'n €370 opgeleverd, terwijl de aangegeven waarde €145 is.
Dan weet je nu hoe het werkt.

poca001

Ongelezen bericht door poca001 »

Koopjesplaza is wat mij betreft pure oplichterij.. Onmogelijk te bieden op kermisachtige springen van berichtjes..Ik verdenk deze site ervan zelf email-adressen aan te maken zodat je altijd overboden wordt, zelfs als je denkt dat je laatste bod hebt. Ik hoop dat een overkoepelende instantie zich hier eens over buigt, en deze geldklopperij stopt. Hopelijk zijn mensen slim genoeg dit snel in de gaten te hebben, en laten ze zich niet verleiden tot het aankopen van nog meer bids. Maar ze hopen natuurlijk op een bepaalde doelgroep.

happy4ever

Ongelezen bericht door happy4ever »

Mensen dit is gewoon een verkapte goksite. Trap er niet in, er wordt er maar 1 rijk van en dat is de eigenaar van deze site.

Ik heb een dag deze site in de gaten gehouden en gekeken welke artikelen en hoeveel ervan verkocht werden. Het klopt diegene die geluk hebben om een bod te doen waarover niet heen wordt geboden hebben het product voor een fractie van de prijs. Maar de kans dat jij diegene bent is uitermate klein. Dezelfde artikelen gaan voor verschillende prijzen weg. Dit kan ook niet anders aangezien er op wordt geboden. Maar het verschil in prijs van het desbetreffende product is dusdanig groot dat je niet weet wanneer je in moet stappen om zodoende het product voor een lage prijs te krijgen

Als voorbeeld werd er vandaag 3x een Samsung Galaxi S4 mini geveild. Het eind bod was respectievelijk
€ 32,70 € 13,09 en € 16,61. Het verschil tussen de 2 dichtstbijzijnde is € 3,52. Dat is 352 keer bieden. Dat betekent voor jou dat je 176 keer moet bieden à 0,65. Dat is totaal € 114,40. En dan nog heb je geen zekerheid dat je hem hebt, want het product is ook al voor € 32,70 weggegaan.

Zoals ik hierboven al schreef, de eigenaar van de site wordt er rijk van. Hieronder volgt een simpel reken sommetje.

De site is van 10.00 tot 23.45 in de lucht. Er zijn continu 28 veilingen actief. Na elk bod wordt de veiling met gemiddeld 15 seconden verlengt. Een bod kost € 0,65
Dit geeft de volgende som:
825 min X 4 biedingen per minuut x 28 veilingen x € 0,65 = € 60.060,00
Er zijn vandaag 30 artikelen met een totale waarde van € 15.259 geveild

Dit brengt de omzet op € 60.060,00 - € 15.259 = € 44.801 !!!!!!

Conclusie: De kans dat je een veiling wint is uitermate klein en de eigenaar van de site wrijft zich in de handen.

pippe31

Ongelezen bericht door pippe31 »

Waar ik heel benieuwd naar ben is of er ook winnaars zijn die hun items daadwerkelijk hebben ontvangen. Ik was een van de gelukkigen die een veiling won, netjes betaalde en daarna niets meer heb gehoord. Misschien moet ik iets meer geduld hebben, maar omdat ik in het totaal wel 455 euro besteed heb, maak ik me toch een beetje zorgen dat ik niet eens een bevestigingsmail van betaling heb ontvangen...

Gesloten