Pagina 1 van 1
KPN Glasvezel: hoezo niet vervallen
Geplaatst: 17 okt 2012 19:38
door Fam Koen
Van de zomer mij aangemeld voor KPN Glasvezel. Tijdens mijn vakantie probeerde KPN een afspraak te maken, dit mislukte dus. Na m'n vakantie vond ik begin september een brief met het verzoek een afspraak te maken, maar die brief sloot af met de zin "wanneer wij geen afspraak met u kunnen maken zal de bestelling komen te vervallen. Wilt u daarna alsnog bestellen dan zal de levertermijn opnieuw starten".
Aangezien ik een andere interessantere aanbieding heb gezien heb ik niet gereageerd op het afspraken verzoek in de veronderstelling dat de bestelling vervallen zou zijn.
Vorig week werd ik gebeld door KPN met het verzoek alsnog een afspraak te maken, ik gaf aan hoe ik de brief had geïnterpreteerd, maar kreeg dwingend te horen dat ik dit helemaal fout had. Helaas had ik de brief niet meer om het eea te checken en gaf KPN het voordeel van de twijfel en heb een paar dagen later een nwe afspraak gemaakt. Toch heeft KPN weer een brief verstuurd met het verzoek een afspraak te maken met weer diezelfde laatste zin. Had ik toch gelijk! Planningsafdeling gebeld, afspraak geannuleerd en vandaag door een erg boze meneer van de annuleringsafdeling gebeld. Zou 12 maanden moeten betalen, zou een ....brief krijgen die dit bevestigde en met de aangehaalde zin had hij niets van doen. Ik zat er aan vast ongeacht wat er in de brief staat!!!
Zie ik het nu verkeerd of zijn ze bij KPN zo onduidelijk?
Re: KPN Glasvezel: hoezo niet vervallen
Geplaatst: 17 okt 2012 19:54
door ciske
Van de zomer mij aangemeld voor KPN Glasvezel.
Heb je hier een bevestiging van gekregen?
wanneer wij geen afspraak met u kunnen maken zal de bestelling komen te vervallen. Wilt u daarna alsnog bestellen dan zal de levertermijn opnieuw starten".
Jammer dat je deze brief niet meer hebt.
Ga eens langs het juridisch loket, KPN en andere providers zijn nogal hardnekkig als ze een klant kunnen houden.
Re: KPN Glasvezel: hoezo niet vervallen
Geplaatst: 17 okt 2012 20:05
door Bob Schurkjens
Als KPN zelfs intimidatie uit de kast haalt, dan zou ik toch wat harder reageren:
Dreigen met aangifte wegens stalking o.i.d. als die grapjas van KPN nog een keer belt!
Bewaar die brief goed waarin staat dat uw bestelling komt te vervallen. Gewoon goed opbergen en 5 jaar bewaren. Bedrijven willen nog wel eens vele jaren later een zogenaamde vordering doorverkopen aan een incassobureau. KPN is wanhopig en werkt met targets voor werknemers. Vandaar kennelijk die agressie. Het gaat slecht met KPN dus kennelijk is dit hun nieuwe werkwijze.
Gaat u toch akkoord met aansluiten, dan krijgt u erg veel technische en administratieve problemen; zie de rest van dit forum over KPN Glasvezel.
Mocht er een geschil ontstaan met KPN, dan kunt u dit heel makkelijk voorleggen aan de
http://www.sgc.nl
Juridisch Loket: niet nodig. Zonde van tijd en moeite.
Re: KPN Glasvezel: hoezo niet vervallen
Geplaatst: 17 okt 2012 20:06
door Jolijn
Fam Koen schreef:Van de zomer mij aangemeld voor KPN Glasvezel. Tijdens mijn vakantie probeerde KPN een afspraak te maken, dit mislukte dus. Na m'n vakantie vond ik begin september een brief met het verzoek een afspraak te maken, maar die brief sloot af met de zin "wanneer wij geen afspraak met u kunnen maken zal de bestelling komen te vervallen. Wilt u daarna alsnog bestellen dan zal de levertermijn opnieuw starten".
Aangezien ik een andere interessantere aanbieding heb gezien heb ik niet gereageerd op het afspraken verzoek in de veronderstelling dat de bestelling vervallen zou zijn.
Vorig week werd ik gebeld door KPN met het verzoek alsnog een afspraak te maken, ik gaf aan hoe ik de brief had geïnterpreteerd, maar kreeg dwingend te horen dat ik dit helemaal fout had. Helaas had ik de brief niet meer om het eea te checken en gaf KPN het voordeel van de twijfel en heb een paar dagen later een nwe afspraak gemaakt. Toch heeft KPN weer een brief verstuurd met het verzoek een afspraak te maken met weer diezelfde laatste zin. Had ik toch gelijk! Planningsafdeling gebeld, afspraak geannuleerd en vandaag door een erg boze meneer van de annuleringsafdeling gebeld. Zou 12 maanden moeten betalen, zou een ....brief krijgen die dit bevestigde en met de aangehaalde zin had hij niets van doen. Ik zat er aan vast ongeacht wat er in de brief staat!!!
Zie ik het nu verkeerd of zijn ze bij KPN zo onduidelijk?
Ik lees 'm zoals jij 'm leest.
Je hebt in elk geval nu wel een (nieuwe) brief
die je kunt inscannen en doormailen als je verder nog enig schrijven van KPN krijgt.
Re: KPN Glasvezel: hoezo niet vervallen
Geplaatst: 18 okt 2012 18:36
door Fam Koen
Heb vandaag een brief ontvangen. 7 werkdagen om me te bedenken en anders Euro 764 betalen.
Heb het voorgelegd aan m'n rechtbijstandverzekering. Ben benieuwd.
Re: KPN Glasvezel: hoezo niet vervallen
Geplaatst: 18 okt 2012 19:48
door ciske
Wat een geld, wat doe je als je aan het kortste eind trekt?
Ik zou dan voor een jaar nemen, als je geen keus hebt.
succes.
Re: KPN Glasvezel: hoezo niet vervallen
Geplaatst: 18 okt 2012 20:56
door renegade66
hier kun je niet aan het kortste eind trekken.
de 2 brieven zeggen het al toch?
wanneer ze geen afspraak kunnen maken komt de bestelling te vervallen.
hierin is geen discussie mogelijk.
hebben jullie de naam van die niksnut? zou wel handig zijn.
om welke regio hebben we het hier???
ik zou toch overwegen aangifte te doen van afpersing want dat is het.
kpn wordt steeds erger, niet normaal dat ze zich zover verlagen.
Re: KPN Glasvezel: hoezo niet vervallen
Geplaatst: 19 okt 2012 10:16
door mich24
Ook al ligt die brief er, KPN zal altijd ontkennen.. Na heel veel getouwtrek komen ze wel over de brug. Laat ze maar komen joh met die €764. Er staat toch zwart op wit dat het anders komt te vervallen? Ze hebben juridisch geen enkele poot om op te staan!
Re: KPN Glasvezel: hoezo niet vervallen
Geplaatst: 19 okt 2012 21:21
door Fam Koen
renegade66 schreef:
hebben jullie de naam van die niksnut? zou wel handig zijn.
om welke regio hebben we het hier???
Naam is directeur klantenservice, Regio is Twente.
Ik wacht even het advies van m'n rechtbijstandsverzekering af. Ik neem aan dat zij goed kunnen inschatten wie aan het langste eind trekt. Ik heb ondanks de intimidatie geen zin om z'n bedrag te betalen als ik uiteindelijk niet in m'n gelijk gesteld wordt.
Re: KPN Glasvezel: hoezo niet vervallen
Geplaatst: 19 okt 2012 21:38
door renegade66
Ik heb ondanks de intimidatie geen zin om z'n bedrag te betalen als ik uiteindelijk niet in m'n gelijk gesteld wordt.
dat is nu juist de bedoeling, zorgen dat je bang wordt en dus eieren voor je geld kiest.
een beetje rechtsbijstand had je gelijk antwoord gegeven, je hebt het namelijk zwart op wit en dat is leidend.
Re: KPN Glasvezel: hoezo niet vervallen
Geplaatst: 20 okt 2012 02:31
door sadfly
7 werkdagen om me te bedenken
Is dat de koop op afstand clausule ? EN was die niet inmiddels wettelijk 14 dagen ?
Als het koop op afstand zou zijn kan je er volgens mij nog steeds onder uit.
Maargoed, je hebt al rechtsbijstand ingeschakelt, die zullen dat valkuil toch ook zien.
Re: KPN Glasvezel: hoezo niet vervallen
Geplaatst: 21 okt 2012 11:33
door marcogroningen
Ik kan alleen adviseren om tegenwoordig ieder gesprek op te nemen. Zelf doe ik dit al zodat ze nooit kunnen ontkennen dat ze iets gezegd hebben.
Als instanties gesprekken op mogen nemen dan mag ik dat ook.
Re: KPN Glasvezel: hoezo niet vervallen
Geplaatst: 22 okt 2012 03:33
door sadfly
Vraag me alleen af hoe je het opneemt.
met die speciale zuignappen werkt niet doordat het draadloze gedeelte stoort.
Speakerphone is waardloos voor zaken zoals dit.
Heb nog wel ergens een bouwpakket liggen voor telefoon speaker.
Re: KPN Glasvezel: hoezo niet vervallen
Geplaatst: 22 okt 2012 23:09
door zwabbertje
Gesprekken kun je opnemen met tape call, google maar eens