Selektvracht Scheveningen
Geplaatst: 18 okt 2012 11:11
Hierbij wil ik mijn beklag doen en waarschuwen voor SelektVracht Scheveningen.
Ik heb afgelopen maand een pakketje (top kwaliteit headset) laten verzenden door iemand waar ik via Marktplaats wat van heb gekocht. € +/- 146,90 incl. verzending! Dit pakketje heb ik laten verzenden via DHLforYou. Tot zo ver alles naar tevredenheid.
Vrijdag middag (14 september) was mijn pakketje er nog niet, maar volgens Track&trace van SelektVracht zou hij die dag worden afgeleverd.
Vanaf half 5 zat ik in de woonkamer aan de voorkant van onze woning op de bank. Dit is direct gelegen naast onze voordeur met een nogal luide deurbel. Rond 17.15 kwam er iets door de brievenbus. In eerste instantie dacht ik aan post, dus ben niet meteen opgesprongen. 10 minuten later ben ik de "post" gaan halen en dit bleek een "SelektVracht niet-thuis-bericht te zijn. Mijn pakketje zou bij de buren op nummer XX zijn afgeleverd. Direct langs gelopen (met een vreemd gevoel). De buurman was gelukkig thuis, maar wist van niets.
Direct langs geweest bij SelektVracht, maar bezorger gaf geen gehoor meer en was naar huis.
Zaterdag terug geweest en de bezorgster gesproken. Ze kwam mij erg overtuigend over. Misschien wel iets te overtuigend. "Het ligt bij de buren, nee hij heeft er niet voor getekend dat hoeft niet bij ons" Het pakketje had een duidelijk herkenbare inhoud volgens de bezorger. Later bleek dat het pakketjes niet zo duidelijk herkenbaar zou kunnen zijn als dat lijkt. Zeker niet als je vak is het bezorgen van pakketjes en je niet bezig te houden met de inhoud...
Al met al alles dubbel gechecked en helaas zoals verwacht geen resultaat.
De "grote baas" in Scheveningen [persoonsgegevens verwijderd door moderator] weigert ook nog medewerking om de bezorger nogmaals op het genoteerde afleveradres langs te sturen waar ik (en hij) bij ben. Ik moet maar een duur 0900 222 120 nummer bellen om mijn beklag te doen. Voor alle gedupeerden die dit ook willen kunnen lekker met 030-24.77.999 bellen dit is het goedkope alternatief.
Ik gebeld: "Nee u kunt niets doen alleen de verkoper. Verder doen wij er niet veel mee", aldus een bagatelliserende mevrouw [persoonsgegevens verwijderd door moderator] van "de SelektVracht Klantenservice. ik moet maar naar de verkopende partij. En ze wijst mij op voorwaarden waarin dit zou staan. Deze voorwaarden komen niet geheel overeen met de situatie en dus ook niet met de juridische situatie. Oftewel misleidend!
Daarnaast is het gewilligd handig als mevrouw [persoonsgegevens verwijderd door moderator] wordt opgebeld dat ze niet bagatelliserend doent. Eén ervan was namelijk een politie beambte! Leuk voor het dossier . Bedankt hihi
Deze situatie stimuleert toch enkel het achterhouden van pakketjes, verduistering en heling!
Enige oplossing die SelektVracht bied is opsporing via de verzender en dat ik daar mijn geld terug eis.
Aangezien dit ronduit belachelijk is omdat iemand hier doelbewust de boel belazerd, mijn buurman of de bezorger. Mijn buurman sluit ik uit dus dan blijft er een persoon over. Aangezien de Selektvracht bezorger duidelijk wist wat er in het pakket zat lijkt het me ook zeer belachelijk de verkopende partij aansprakelijk te stellen. Of zie ik dat verkeerd?
Uiteindelijk een DHLforYou klachten formulier ingevuld en ik zou binnen 5 tot 10 dagen de uitslag krijgen. Na 19 werkdagen zelf maar contact opgenomen en helaas: de uitslag:
Ik ben bij mijn buurman geweest en die heeft nooit iets van Selektvracht of DHLforYOU gehoord.
Noemen ze dat onderzoeken???
Ik doe in ieder geval aangifte. hopelijk doet mijn buurman dit ook wegens smaad!
Iemand beschuldigen van diefstal terwijl je het zelf hebt gehouden kan toch niet of heb ik dat nu fout?!
Gelukkig heb ik wat handige mensen die dit probleem binnenkort via de officiële wegen tackelen. Dus wees gewaarschuwd.
Laat iedereen 5 ding leren:
Tevens om in TrosRadar termen te blijven.
"Dit verdiend een ijs (koude) douche!"
Ik heb afgelopen maand een pakketje (top kwaliteit headset) laten verzenden door iemand waar ik via Marktplaats wat van heb gekocht. € +/- 146,90 incl. verzending! Dit pakketje heb ik laten verzenden via DHLforYou. Tot zo ver alles naar tevredenheid.
Vrijdag middag (14 september) was mijn pakketje er nog niet, maar volgens Track&trace van SelektVracht zou hij die dag worden afgeleverd.
Vanaf half 5 zat ik in de woonkamer aan de voorkant van onze woning op de bank. Dit is direct gelegen naast onze voordeur met een nogal luide deurbel. Rond 17.15 kwam er iets door de brievenbus. In eerste instantie dacht ik aan post, dus ben niet meteen opgesprongen. 10 minuten later ben ik de "post" gaan halen en dit bleek een "SelektVracht niet-thuis-bericht te zijn. Mijn pakketje zou bij de buren op nummer XX zijn afgeleverd. Direct langs gelopen (met een vreemd gevoel). De buurman was gelukkig thuis, maar wist van niets.
Direct langs geweest bij SelektVracht, maar bezorger gaf geen gehoor meer en was naar huis.
Zaterdag terug geweest en de bezorgster gesproken. Ze kwam mij erg overtuigend over. Misschien wel iets te overtuigend. "Het ligt bij de buren, nee hij heeft er niet voor getekend dat hoeft niet bij ons" Het pakketje had een duidelijk herkenbare inhoud volgens de bezorger. Later bleek dat het pakketjes niet zo duidelijk herkenbaar zou kunnen zijn als dat lijkt. Zeker niet als je vak is het bezorgen van pakketjes en je niet bezig te houden met de inhoud...
Al met al alles dubbel gechecked en helaas zoals verwacht geen resultaat.
De "grote baas" in Scheveningen [persoonsgegevens verwijderd door moderator] weigert ook nog medewerking om de bezorger nogmaals op het genoteerde afleveradres langs te sturen waar ik (en hij) bij ben. Ik moet maar een duur 0900 222 120 nummer bellen om mijn beklag te doen. Voor alle gedupeerden die dit ook willen kunnen lekker met 030-24.77.999 bellen dit is het goedkope alternatief.
Ik gebeld: "Nee u kunt niets doen alleen de verkoper. Verder doen wij er niet veel mee", aldus een bagatelliserende mevrouw [persoonsgegevens verwijderd door moderator] van "de SelektVracht Klantenservice. ik moet maar naar de verkopende partij. En ze wijst mij op voorwaarden waarin dit zou staan. Deze voorwaarden komen niet geheel overeen met de situatie en dus ook niet met de juridische situatie. Oftewel misleidend!
Daarnaast is het gewilligd handig als mevrouw [persoonsgegevens verwijderd door moderator] wordt opgebeld dat ze niet bagatelliserend doent. Eén ervan was namelijk een politie beambte! Leuk voor het dossier . Bedankt hihi
Deze situatie stimuleert toch enkel het achterhouden van pakketjes, verduistering en heling!
Enige oplossing die SelektVracht bied is opsporing via de verzender en dat ik daar mijn geld terug eis.
Aangezien dit ronduit belachelijk is omdat iemand hier doelbewust de boel belazerd, mijn buurman of de bezorger. Mijn buurman sluit ik uit dus dan blijft er een persoon over. Aangezien de Selektvracht bezorger duidelijk wist wat er in het pakket zat lijkt het me ook zeer belachelijk de verkopende partij aansprakelijk te stellen. Of zie ik dat verkeerd?
Uiteindelijk een DHLforYou klachten formulier ingevuld en ik zou binnen 5 tot 10 dagen de uitslag krijgen. Na 19 werkdagen zelf maar contact opgenomen en helaas: de uitslag:
Ik heb het onderzoek nagekeken en hier uit is wel gebleken dat het pakket bij de buren is afgegeven op nr. XX. De afzender heeft het pakket verzonden zonder handtekening instructie en het mocht bij buren worden afgegeven.
U kunt het beste contact opnemen met de afzender van het pakket voor verdere afhandeling.
Ik ben bij mijn buurman geweest en die heeft nooit iets van Selektvracht of DHLforYOU gehoord.
Noemen ze dat onderzoeken???
Ik doe in ieder geval aangifte. hopelijk doet mijn buurman dit ook wegens smaad!
Iemand beschuldigen van diefstal terwijl je het zelf hebt gehouden kan toch niet of heb ik dat nu fout?!
Gelukkig heb ik wat handige mensen die dit probleem binnenkort via de officiële wegen tackelen. Dus wees gewaarschuwd.
Laat iedereen 5 ding leren:
- 1 Laat nooit pakketjes bij buren bezorgen om gezeik met je buren te voorkomen.
- 2 Verpak altijd goed wat je verstuurd.
- 3 Meld bovenstaande 2 punten altijd duidelijk aan de verzender!!
- 4 Laat je niks wijs maken door een postbezorg(st)er. En zeker niet als je bewijs hebt dat het anders is.
- 5 De voorwaarden van Selektvracht deugen niet dus laat je niet afschepen!
Tevens om in TrosRadar termen te blijven.
"Dit verdiend een ijs (koude) douche!"