Pagina 1 van 1

nieuwe abonnementsvormen van de NS

Geplaatst: 18 okt 2012 14:38
door rienhagen
Sinds enige tijd heb ik een Voordeelurenabonnement van de NS. Nu heb ik een fout gemaakt bij het verlengen van dat abonnement. Het blijkt dat deze vorm uit het assortiment is genomen, maar nog wel verlengd werd voor bestaande abonnementen. Nu is de NS zo "slim" geweest de verlengoptie zover weg te stoppen dat die bijna niet vindbaar was. Nu heb ik een daluren voordeel in mijn maag gesplitst gekregen waar ik niets aan heb. De NS wil het nieuwe abonnement niet terug draaien en omzetten in mijn oude vertrouwde Voordeelurenabonnement. Ik vind het zeer bedenkelijk om klanten er zo in te laten tuinen.

Re: nieuwe abonnementsvormen van de NS

Geplaatst: 18 okt 2012 14:41
door Erik V
Dit verhaal klopt voor geen meter. Verlengen gaat automatisch, daar hoeft je helemaal niets voor te doen. Het lijkt er meer op dat meneer heeft opgezegd en daar later spijt van heeft gekregen.

Re: nieuwe abonnementsvormen van de NS

Geplaatst: 21 nov 2012 15:50
door stappie325
Helaas denk ik niet dat 'meneer' spijt heeft gekregen van het abonnement, ik denk dat zijn verhaal wel degelijk klopt. Bij mij gebeurde ongeveer hetzelfde: ik ben nooit op de hoogte gesteld van de spoedige beƫindiging van het Voordeelurenabonnement dat ik bezat, niet schriftelijk of per e-mail in ieder geval, en hierdoor heb ik de deadline voor verlenging gemist. Het kan zijn dat er in het begin wel iets over het jaarcontract is gezegd, dat zou ik even moeten opzoeken. Nu heb ik echter ook het veel minder voordelige Dalvrij abonnement als enige optie. Deze is qua abonnementsgeld iets goedkoper, maar zorgt ervoor dat ik er nauwelijks nuttig gebruik van kan maken doordat er een extra spitstijd ingesteld is ('s middags van 16.00 tot 18.30). Het lijkt me toch niet mogelijk dat de NS zomaar eenzijdig een abonnement kan beƫindigen? Ik hoor graag of hier meer ervaring mee is...

Re: nieuwe abonnementsvormen van de NS

Geplaatst: 26 nov 2012 21:16
door maarly
Ik heb zelf ook een voordeelurenabonnement. Deze wordt elk jaar automatisch verlengd, ik word van te voren op de hoogte gebracht dat hij bijna afloopt en als ik niks doe hij automatisch wordt verlengd. Verliep de kaart misschien en dat er daardoor iets is mis gegaan? Bij mij geen nare ervaringen