LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] T-Mobile benadeeld klanten met een bestaand Relax Abonnement

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Telefoon2010

T-Mobile benadeeld klanten met een bestaand Relax Abonnement

Ongelezen bericht door Telefoon2010 »

In de uitzending van Tros Radar van 5 maart 2012 is er aandacht geschonken aan dit onderwerp.
Echter, naast hetgeen er in de uitzending is verteld, is er nog een nadeel wat dus helaas niet in de uitzending naar voren is gekomen. Via dit bericht zal ik de complete nadelige situatie (voor de klanten van T-Mobile met een bestaande Relax abonnement) uiteenzetten. En ik denk dat het inderdaad wel goed zou zijn als er nog een keer een uitzending van Tros Radar aan dit onderwerp besteed zou worden.

T-Mobile neemt een besluit (om de Relax abonnementen uit het assortiment te halen), waardoor o.a. bestaande Relax klanten (na een contractsperiode van 2 jaar) hun bestaande Relax abonnement niet nogmaals kunnen verlengen met weer een contract van twee jaar voor een Relax abonnement (omdat ze natuurlijk graag hun opgespaarde Resterend Tegoed -veelal honderden Euro's- graag willen behouden). Als deze bestaande Relax klanten hun Resterend Tegoed willen behouden, moeten ze hun bestaande Relax abonnement stilzwijgend door laten lopen. Verlengen is voor hun geen optie meer (want anders vervalt hun opgespaarde Resterend Tegoed).

In het maandelijkse abonnementsbedrag dat je betaald aan T-Mobile zit een gedeelte waarmee je je eigen zogenaamde "gratis" nieuwe toestel betaald. Je ontvangt dus van T-Mobile elke twee jaar een nieuw zogenaamd "gratis" toestel omdat je ook steeds je abonnement elke twee jaar verlengt, en dus je maandelijkse betalingen aan T-Mobile voortzet. In de vorige alinea heb ik aangegeven dat het juist voor bestaande Relax klanten geen optie meer is om te verlengen (want anders vervalt hun opgespaarde Resterend Tegoed). Al deze mensen lopen dus elke 2 jaar hun zogenaamde "gratis" nieuwe toestel mis terwijl ze wel vastzitten aan hun Relax abonnement (vanwege het opgespaarde Resterend Tegoed die ze graag willen behouden) en dus daardoor hun maandelijkse betalingen gewoon moeten voortzetten. Oftewel, ze blijven wel betalen voor hun zogenaamde "gratis" nieuwe toestel, maar ze krijgen deze zogenaamde "gratis" nieuwe toestellen niet meer, omdat ze niet meer in de gelegenheid zijn om hun Relax abonnement te verlengen (met behoud van opgespaarde Resterend Tegoed).

Met de bovenstaande 2 alinea's heb ik duidelijk proberen te maken dat het probleem voor bestaande Relax klanten tweeledig is. Namelijk dat bestaande Relax klanten hoe dan ook benadeeld worden. Zij kunnen kiezen uit 2 opties.
Optie 1: Men kiest voor verlengen (door een ander soort abonnement te kiezen, die op dat moment nog wel in het assortiment van T-Mobile zit), daarmee verliest men wel het opgespaarde Resterend Tegoed van hun oude Relax abonnement. Echter, dan krijgt men wel dat zogenaamde "gratis" nieuwe toestel (die men dan toch eigenlijk zelf de komende 2 jaar maandelijks in gedeelten gaat betalen), maar goed ze hebben wel alvast iets (en dat is beter dan niets, toch?).
Optie 2: Men kiest ervoor om niet te verlengen, want men wil graag het opgespaarde Resterend Tegoed behouden. Men gaat dus gewoon door met de maandelijkse betalingen aan T-Mobile. In het bedrag van deze maandelijkse betalingen zit tevens een gedeelte voor de financiering van je zogenaamde "gratis" nieuwe toestel. En die zogenaamde "gratis" nieuwe toestellen krijgen deze mensen dus gewoon niet meer. Daar kunnen ze naar fluiten.

T-Mobile loopt te verkondigen dat deze bestaande Relax klanten de mogelijkheid hebben om hun bestaande Relax abonnement te verlagen naar een Relax Online 15 '10 abonnement (dit betreft dan dus geen verlenging). Maar ook dan blijven de bestaande Relax klanten maandelijks een gedeelte betalen voor dat zogenaamde "gratis" nieuwe toestel, want ook in het abonnementsbedrag van een Relax Online 15 '10 abonnement zit een gedeelte voor de financiering van dat zogenaamde "gratis" nieuwe toestel. Echter, ook bij het verlagen naar een Relax Online 15 '10 abonnement krijgen ze geen zogenaamd "gratis" nieuwe toestel. Oftewel, deze keus is eigenlijk hetzelfde als optie 2, met dien verstande dat je te maken krijgt met een iets lager maandelijkse abonnementsbedrag en een ander (duurder) tariefplan.

Bestaande Relax klanten kunnen natuurlijk ook besluiten om hun abonnement te beeindigen, maar dan verliezen ze ook hun opgespaarde Resterend Tegoed. Het enige voordeel voor hun is dan wel dat ze zo aan hun maandelijkse betalingen aan T-Mobile een halt toeroepen, dat stopt dan dus wel. En ze zijn van T-Mobile af, ze kunnen zich gaan orienteren en gaan zoeken naar een beter abonnement (zeer waarschijnlijk bij een andere provider).

Mijn conclusie is dat T-Mobile een besluit heeft genomen (zie eerste alinea), daardoor worden de bestaande Relax klanten in een nadelige situatie gemanouvreerd, en zij worden dan voor het blok gezet en ze moeten dan hoe dan ook een verlies nemen (zie derde alinea). Deze nadelige situatie voor de bestaande Relax klanten had T-Mobile kunnen voorzien, voordat ze dit besluit genomen hebben. T-Mobile had zich moeten afvragen hoe zij dit zouden kunnen compenseren voor de bestaande Relax klanten, door deze mensen een bepaalde regeling aan te bieden om op de een of andere manier uit deze nadelige situatie te kunnen "ontsnappen". Maar nee, dat heeft T-Mobile niet gedaan. Men laat de mensen aan hun lot over. Want wat slecht is voor de mensen, is goed voor T-Mobile. Echter, T-Mobile moet zich wel realiseren dat zij hiermee haar eigen imago te grabbel gooit. En schade aan het imago van een bedrijf kan uiteindelijk leiden tot het einde van een bedrijf. Ik mag toch aannemen dat ook T-Mobile hier niet op zit te wachten. Om te overleven hebben de bedrijven en het publiek elkaar nodig. Een goede relatie tussen beide partijen is essentieel voor het voortbestaan van voortbestaan van bedrijven. Neem dat nou als uitgangspunt. Waar een wil is is ook altijd een weg te vinden.

T-Mobile heeft (nog) niet de bereidheid getoond om haar bestaande Relax klanten een tegemoetkoming hiervoor aan te bieden. Daarom denk ik dat het wel goed zou zijn als er nog een keer een uitzending van Tros Radar aan dit onderwerp besteed zou worden.

Bedankt voor het lezen van deze tekst.

Telefoon2010

Re: T-Mobile benadeeld klanten met een bestaand Relax Abonnement

Ik wil een database opzetten waarmee ik medestanders verzamel. Daarom wil ik een invulformulier of iets dergelijks realiseren via welke de medestanders zich kunnen aanmelden. Zodat we gezamenlijk T-Mobile hierop kunnen aanspreken. Ik heb wat hulp nodig van mensen die weten hoe je zoiets moet aanpakken en hoe je zoiets kunt realiseren (zo'n invulformulier, of iets dergelijks). Alle reacties zijn welkom.

atesli

Ongelezen bericht door atesli »

Was al heel lang geleden aan de orde op allerlei forums.
Je bent een beetje laat om een aktie te beginnen.
Afgelopen jaar zijn het aantal RELAX gebruikers een stuk minder geworden.
Die hebben hun relax bundel verlaagd zodat er minder tegoed binnen kwam en hebben daarna alsnog verlengd.

Het is uitgebreid in allerlei media aan bod geweest , om nu na 1 jaar weer een aktie te beginnen lijkt mij niet zo zinvol.
T-Mobile doet niets wat niet mag en doet niets wat niet contractueel met jou is afgesproken.

Hmm met zoveel beltegoed heb je blijkbaar zelf een abonnement destijds afgesloten wat totaal niet bij jou belgedrag past.

Telefoon2010

Wat T-Mobile wel doet is een deel van haar klanten moedwillig benadelen (en daarvoor geen compensatie aanbieden), terwijl T-Mobile aan de andere kant tevens pretendeert klantvriendelijk te zijn. Dat is natuurlijk niet juist.

atesli

Ongelezen bericht door atesli »

Volgens mij is T-Mobile geen bank , je hebt dat tegoed gehad om te bellen enz.
En het bel tegoed is altijd van jou , je raakt het niet kwijt , dus er is niets gelogen.

Nogmaals blijkbaar heb je destijds een verkeerd contract genomen.
Nu wil je weer een nieuwe telefoon een tja nu zit je met het door jou destijds aangeschafte contract.

Telefoon2010

Die telefoon die jij bedoelt, daar betaal ik toch ook maandelijks (voor een deel) voor?

grun

Ongelezen bericht door grun »

Telefoon2010 schreef:Die telefoon die jij bedoelt, daar betaal ik toch ook maandelijks (voor een deel) voor?
Ja, maar ik maak me sterk dat je uiteindelijk goedkoper uit was geweest als je dezelfde telefoon los had gekocht, met daarnaast dan een goedkoop simonly abonnement. Het nadeel is dan wel dat je een paar honderd euro in een keer moet neerleggen, nu heb je het voordeel van gespreide betaling gehad.

Verder is het me niet helemaal duidelijk wat je aan het eind van de abonnementsperiode eigenlijk met dat opgespaarde Resterende Tegoed kunt? Kun je dat weer inwisselen tegen contant geld, of zijn het gewoon belminuten? Zoals ik laatst in een ander topic ook al zei, volgens mij is het bellen voor de provider helemaal niet zo duur. Het kost een beetje electriciteit en mogelijk een vergoeding voor een andere provider als je iemand belt die niet bij dezelfde provider zit als de jouwe. Met andere woorden, voor jou zijn het kostbare minuten maar voor de provider is het nauwelijks iets waard. Het zal hun een zorg zijn of je die minuten nu gaat "verbellen" of niet.

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

Tuurlijk heeft dit verhaal meerdere kanten. En TS legt het heel mooi uit. Hij heeft het alleen maar over het "afbetalen" van het toestel op het moment dat iemand buiten contract komt en dan dus gaat betalen voor een abonnement waarmee een toestel afbetaald wordt.

Op het moment dat het tegoed komt te vervallen door een verlenging of een opzegging, wordt dit opeens diefstal genoemd, men zou het dan liever in contanten op de bankrekening zien, of een korting op je nieuwe toestel.

Dit zou natuurlijk wel heel erg mooi zijn. Men neme een relax 25, betaald 25 euro per maand, en krijgt per maand 25 euro aan tegoed. Dit tegoed wordt bij tmobile weergegeven zonder btw dus valt wat lager uit. Mijn abonnement leg ik lekker in de kast en na 24 maanden 25 euro te hebben gespaard ga ik opzeggen en verwacht mijn tegoed weer terug op mijn rekening. En wat schetst mijn verbazing als ik niet mijn 24 maanden 25 euro weer terug krijg. Dan ga ik klagen en overstappen en mensen om mij heen verzamelen. Want tmobile steelt van mij, want als ik door blijf gaan met dit abonnement, ga ik betalen voor een toestel wat ik niet krijg omdat ik het niet verleng.

Maar het tegoed wat er staat, is het vorige toestel wat je via je maandelijkse abonnement betaald hebt. Dus zo gek is het niet dat je met dit tegoed alleen kan bellen en anders niet.

Sim only is natuurlijk weer een ander verhaal.

Lolebol

Ongelezen bericht door Lolebol »

Telefoon2010 schreef:Wat T-Mobile wel doet is een deel van haar klanten moedwillig benadelen (en daarvoor geen compensatie aanbieden), terwijl T-Mobile aan de andere kant tevens pretendeert klantvriendelijk te zijn. Dat is natuurlijk niet juist.
Hoe bedoel je benadeeld? T-Mobile heeft al 2 jaar hun contractvoorwaarde nagekomen. Ze mogen het gewoon wijzigen. Dat u inderdaad T-Mobile als bank kiest dat is uw keuze. Ik had een passend abonnement gekozen.

Ik zal zeggen opbellen die handel en gewoon een passend abonnement afsluiten. Kunt u gewoon de Rabobank of ING bellen als u wilt sparen! Kunt u wel altijd bij uw geld. Veel makkelijker!

basvandenham1976

Ongelezen bericht door basvandenham1976 »

Klanten met een bestaand Relax abonnement kunnen niet meer verlengen omdat T-mobile het relax abonnement uit hun assortiment heeft gehaald. Ze kunnen het alleen voortzetten.
Mijns inziens is de voortzetting van het abonnement gelijk aan een sim-only.
Waarom worden de kosten dan niet gelijk gesteld aan een sim-only.
Als T-mobile het goed wil oplossen moeten ze een ex-relax sim-only aanbieden aan de mensen die nog een Relax abonnement hebben waarin ze wel hun beltegoed behouden en het aantal minuten dat je per maand mag bellen en het aantal sms-sjes die je mag versturen gelijk houden.

berndv

basvandenham1976 schreef:Klanten met een bestaand Relax abonnement kunnen niet meer verlengen omdat T-mobile het relax abonnement uit hun assortiment heeft gehaald. Ze kunnen het alleen voortzetten.
Mijns inziens is de voortzetting van het abonnement gelijk aan een sim-only.
Waarom worden de kosten dan niet gelijk gesteld aan een sim-only.
Als T-mobile het goed wil oplossen moeten ze een ex-relax sim-only aanbieden aan de mensen die nog een Relax abonnement hebben waarin ze wel hun beltegoed behouden en het aantal minuten dat je per maand mag bellen en het aantal sms-sjes die je mag versturen gelijk houden.
Ben ik deels met je eens. Op zich zou dat een mooie oplossing zijn. Maar je mag al verlagen, ja, wel binnen de reguliere abonnementen, maar toch. Aan de andere kant, ga je dan wel binnen een ander type verder, dus op zich is het dan weer lastig.

Telefoon2010

Telefoon2010 schreef:In de uitzending van Tros Radar van 5 maart 2012 is er aandacht geschonken aan dit onderwerp.
Echter, naast hetgeen er in de uitzending is verteld, is er nog een nadeel wat dus helaas niet in de uitzending naar voren is gekomen. Via dit bericht zal ik de complete nadelige situatie (voor de klanten van T-Mobile met een bestaande Relax abonnement) uiteenzetten. En ik denk dat het inderdaad wel goed zou zijn als er nog een keer een uitzending van Tros Radar aan dit onderwerp besteed zou worden.

T-Mobile neemt een besluit (om de Relax abonnementen uit het assortiment te halen), waardoor o.a. bestaande Relax klanten (na een contractsperiode van 2 jaar) hun bestaande Relax abonnement niet nogmaals kunnen verlengen met weer een contract van twee jaar voor een Relax abonnement (omdat ze natuurlijk graag hun opgespaarde Resterend Tegoed -veelal honderden Euro's- graag willen behouden). Als deze bestaande Relax klanten hun Resterend Tegoed willen behouden, moeten ze hun bestaande Relax abonnement stilzwijgend door laten lopen. Verlengen is voor hun geen optie meer (want anders vervalt hun opgespaarde Resterend Tegoed).

In het maandelijkse abonnementsbedrag dat je betaald aan T-Mobile zit een gedeelte waarmee je je eigen zogenaamde "gratis" nieuwe toestel betaald. Je ontvangt dus van T-Mobile elke twee jaar een nieuw zogenaamd "gratis" toestel omdat je ook steeds je abonnement elke twee jaar verlengt, en dus je maandelijkse betalingen aan T-Mobile voortzet. In de vorige alinea heb ik aangegeven dat het juist voor bestaande Relax klanten geen optie meer is om te verlengen (want anders vervalt hun opgespaarde Resterend Tegoed). Al deze mensen lopen dus elke 2 jaar hun zogenaamde "gratis" nieuwe toestel mis terwijl ze wel vastzitten aan hun Relax abonnement (vanwege het opgespaarde Resterend Tegoed die ze graag willen behouden) en dus daardoor hun maandelijkse betalingen gewoon moeten voortzetten. Oftewel, ze blijven wel betalen voor hun zogenaamde "gratis" nieuwe toestel, maar ze krijgen deze zogenaamde "gratis" nieuwe toestellen niet meer, omdat ze niet meer in de gelegenheid zijn om hun Relax abonnement te verlengen (met behoud van opgespaarde Resterend Tegoed).

Met de bovenstaande 2 alinea's heb ik duidelijk proberen te maken dat het probleem voor bestaande Relax klanten tweeledig is. Namelijk dat bestaande Relax klanten hoe dan ook benadeeld worden. Zij kunnen kiezen uit 2 opties.
Optie 1: Men kiest voor verlengen (door een ander soort abonnement te kiezen, die op dat moment nog wel in het assortiment van T-Mobile zit), daarmee verliest men wel het opgespaarde Resterend Tegoed van hun oude Relax abonnement. Echter, dan krijgt men wel dat zogenaamde "gratis" nieuwe toestel (die men dan toch eigenlijk zelf de komende 2 jaar maandelijks in gedeelten gaat betalen), maar goed ze hebben wel alvast iets (en dat is beter dan niets, toch?).
Optie 2: Men kiest ervoor om niet te verlengen, want men wil graag het opgespaarde Resterend Tegoed behouden. Men gaat dus gewoon door met de maandelijkse betalingen aan T-Mobile. In het bedrag van deze maandelijkse betalingen zit tevens een gedeelte voor de financiering van je zogenaamde "gratis" nieuwe toestel. En die zogenaamde "gratis" nieuwe toestellen krijgen deze mensen dus gewoon niet meer. Daar kunnen ze naar fluiten.

T-Mobile loopt te verkondigen dat deze bestaande Relax klanten de mogelijkheid hebben om hun bestaande Relax abonnement te verlagen naar een Relax Online 15 '10 abonnement (dit betreft dan dus geen verlenging). Maar ook dan blijven de bestaande Relax klanten maandelijks een gedeelte betalen voor dat zogenaamde "gratis" nieuwe toestel, want ook in het abonnementsbedrag van een Relax Online 15 '10 abonnement zit een gedeelte voor de financiering van dat zogenaamde "gratis" nieuwe toestel. Echter, ook bij het verlagen naar een Relax Online 15 '10 abonnement krijgen ze geen zogenaamd "gratis" nieuwe toestel. Oftewel, deze keus is eigenlijk hetzelfde als optie 2, met dien verstande dat je te maken krijgt met een iets lager maandelijkse abonnementsbedrag en een ander (duurder) tariefplan.

Bestaande Relax klanten kunnen natuurlijk ook besluiten om hun abonnement te beeindigen, maar dan verliezen ze ook hun opgespaarde Resterend Tegoed. Het enige voordeel voor hun is dan wel dat ze zo aan hun maandelijkse betalingen aan T-Mobile een halt toeroepen, dat stopt dan dus wel. En ze zijn van T-Mobile af, ze kunnen zich gaan orienteren en gaan zoeken naar een beter abonnement (zeer waarschijnlijk bij een andere provider).

Mijn conclusie is dat T-Mobile een besluit heeft genomen (zie eerste alinea), daardoor worden de bestaande Relax klanten in een nadelige situatie gemanouvreerd, en zij worden dan voor het blok gezet en ze moeten dan hoe dan ook een verlies nemen (zie derde alinea). Deze nadelige situatie voor de bestaande Relax klanten had T-Mobile kunnen voorzien, voordat ze dit besluit genomen hebben. T-Mobile had zich moeten afvragen hoe zij dit zouden kunnen compenseren voor de bestaande Relax klanten, door deze mensen een bepaalde regeling aan te bieden om op de een of andere manier uit deze nadelige situatie te kunnen "ontsnappen". Maar nee, dat heeft T-Mobile niet gedaan. Men laat de mensen aan hun lot over. Want wat slecht is voor de mensen, is goed voor T-Mobile. Echter, T-Mobile moet zich wel realiseren dat zij hiermee haar eigen imago te grabbel gooit. En schade aan het imago van een bedrijf kan uiteindelijk leiden tot het einde van een bedrijf. Ik mag toch aannemen dat ook T-Mobile hier niet op zit te wachten. Om te overleven hebben de bedrijven en het publiek elkaar nodig. Een goede relatie tussen beide partijen is essentieel voor het voortbestaan van voortbestaan van bedrijven. Neem dat nou als uitgangspunt. Waar een wil is is ook altijd een weg te vinden.

T-Mobile heeft (nog) niet de bereidheid getoond om haar bestaande Relax klanten een tegemoetkoming hiervoor aan te bieden. Daarom denk ik dat het wel goed zou zijn als er nog een keer een uitzending van Tros Radar aan dit onderwerp besteed zou worden.

Bedankt voor het lezen van deze tekst.

Ik had mijn bovenstaande verhaal op 18 oktober 2012 op het T-Mobile Forum had geplaatst en inmiddels is mijn reactie waarin ik mijn bovenstaande verhaal had gepost van het T-Mobile Forum verwijdert (op 19 oktober 2012) door Ysammar (T-Mobile Moderator).

Nog even terugkomend op mijn bovenstaande (uitgebreide) eigen verhaal. Ik realiseer me dat ik een bepaald aspekt van het hele verhaal nog helemaal niet benoemd en besproken heb. Namelijk dat ik vind dat als T-Mobile op een gegeven moment de beslissing neemt om het Relax Abonnement uit het assortiment te halen, dat T-Mobile dan op dat moment ook meteen schoon schip zou hebben moeten willen maken. Dus iedereen met een bestaand Relax Abonnement, raakt zijn Relax Abonnement kwijt en iedereen wordt ook meteen gecompenseerd, zodat iedereen op een voor de klant voordelige manier kan overstappen naar een ander Abonnement die wel in het assortiment zit (of dat de klant ervoor kan kiezen om geen klant meer te zijn van T-Mobile). Als T-Mobile ergens van af wil, dan moet het betreffende item (Relax Abonnement) ook helemaal van tafel geveegd worden (het moet dus niet gedeeltelijk van de tafel geveegd worden). Wat T-Mobile nu doet is half werk. De mensen die al een Relax Abonnement hebben, die blijven ermee zitten, en kunnen er eigenlijk geen afstand van nemen (vanwege het opgespaarde Resterend Tegoed), en dat is precies hetgeen wat T-Mobile eigenlijk het liefst wil, want dat is gunstig voor T-Mobile want de maandelijkse inkomsten blijven op deze manier natuurlijk wel binnenkomen, en T-Mobile vindt dat natuurlijk wel best. En aan de andere kant ontneemt T-Mobile haar bestaande Relax klanten de mogelijkheid om hun contract nogmaals met 2 jaar te verlengen, waardoor T-Mobile aan deze betreffende klant niet meer een zogenaamd "gratis" nieuwe mobiele telefoon meer hoeft te geven. Ik concludeer dat T-Mobile expres half werk levert, namelijk alleen dat ene helft dat gunstig is voor T-Mobile. De andere helft, dat in het belang is van de bestaande Relax klanten (om dus niet de nadelige gevolgen van de beslissing van T-Mobile te moeten ondergaan), dat laat T-Mobile voor het gemak maar even achterwege. Dat is onredelijk en zeker niet klantvriendelijk. Ik weet gewoon zeker dat ik hier een goed punt te pakken heb. Hoe meer ik hierover nadenk, des te meer overtuigd ik ervan raak dat hier sprake is van onrecht. Ik vind dat T-Mobile hier niet mee mag wegkomen. T-Mobile moet gewoon aangepakt worden.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

Telefoon2010 schreef:Ik wil een database opzetten waarmee ik medestanders verzamel. Daarom wil ik een invulformulier of iets dergelijks realiseren via welke de medestanders zich kunnen aanmelden. Zodat we gezamenlijk T-Mobile hierop kunnen aanspreken. Ik heb wat hulp nodig van mensen die weten hoe je zoiets moet aanpakken en hoe je zoiets kunt realiseren (zo'n invulformulier, of iets dergelijks). Alle reacties zijn welkom.
Ben zelf ook een (tevreden) relax gebruiker. Ik heb via my tmobile mijn abonnement naar beneden laten bijstellen naar het allergoedkoopste abonnement. Nu bel ik dus eerst mijn tegoed van de maand op en de rest gaat van mijn gespaarde tegoed af. Zodra dat tegoed op is ga ik overstappen naar een nieuw abonnement met vooral sneller internet en onbeperkt sms (wat ik belangrijk vind).
Een 2e optie is om je abo om te zetten in een simonly van hetzelfde plan (dus relax naar relax so). In dat geval verlies je niet je opgespaarde tegoed maar betaal je niet meer voor een toestel.

Als je nog hulp wil met het opzetten van de database / formulier kun je me een pm sturen en dan help ik je op weg.

Telefoon2010

olaf79 schreef:
Telefoon2010 schreef:Ik wil een database opzetten waarmee ik medestanders verzamel. Daarom wil ik een invulformulier of iets dergelijks realiseren via welke de medestanders zich kunnen aanmelden. Zodat we gezamenlijk T-Mobile hierop kunnen aanspreken. Ik heb wat hulp nodig van mensen die weten hoe je zoiets moet aanpakken en hoe je zoiets kunt realiseren (zo'n invulformulier, of iets dergelijks). Alle reacties zijn welkom.
Ben zelf ook een (tevreden) relax gebruiker. Ik heb via my tmobile mijn abonnement naar beneden laten bijstellen naar het allergoedkoopste abonnement. Nu bel ik dus eerst mijn tegoed van de maand op en de rest gaat van mijn gespaarde tegoed af. Zodra dat tegoed op is ga ik overstappen naar een nieuw abonnement met vooral sneller internet en onbeperkt sms (wat ik belangrijk vind).
Een 2e optie is om je abo om te zetten in een simonly van hetzelfde plan (dus relax naar relax so). In dat geval verlies je niet je opgespaarde tegoed maar betaal je niet meer voor een toestel.

Als je nog hulp wil met het opzetten van de database / formulier kun je me een pm sturen en dan help ik je op weg.
Bedankt voor je reactie Olaf.

Ik meen reeds begrepen te hebben dat die 2e optie die jij voorstelt, dat dat niet tot de mogelijkheden behoort. Maar als jij daar wel zeker van bent, dan verneem ik dat graag van je.

En wellicht dat ik later in de nabije toekomst gebruik zal maken van je aanbod.

olaf79

Uit de relax voorwaarden:

Met Relax is het mogelijk om eenmaal per maand opwaarts van abonnement te veranderen naar een op dat moment in de markt verkrijgbaar abonnement. Bijvoorbeeld van
Relax 15 naar Relax 20. Ongebruikt beltegoed kunt u alleen meenemen als u overstapt of vernieuwt naar een Relax of Relax Sim Only abonnement. Als u overstapt of
vernieuwt naar een ander prijsplan dan Relax, maak dan eerst uw ongebruikte beltegoed op, dit kunt u niet meenemen. Binnen uw minimale contractperiode is het niet mogelijk om van T-Mobile Relax over te stappen naar T-Mobile Relax Sim Only. Na afloop van uw minimale contractperiode kunt u overstappen naar een Sim Only abonnement indien u uw contract vernieuwt.
Promotionele kortingen op basis van het initiële abonnement en voordeelbundels die op een later tijdstip dan het moment van overstappen uitgekeerd zouden worden, komen
bij een overstap te vervallen.

Telefoon2010

Ik wil even reageren op een klein gedeelte van bovenstaande reactie, nl: "Na afloop van uw minimale contractperiode kunt u overstappen naar een Sim Only abonnement indien u uw contract vernieuwt."

Dat is nou het hele gedoe, aan deze situatie. Want in de huidige situatie is het zo dat Relax en Relax SIM-ONLY niet meer in het assortiment zit (het wordt dus niet meer aangeboden). Want je kunt namelijk niet je contract vernieuwen en tegelijkertijd kiezen voor een abonnementsvorm wat niet meer aangeboden wordt (Relax of Relax SIM-ONLY). Oftewel, je kunt niet overstappen van Relax naar Relax SIM-ONLY. Wat wel kan, is verlagen van (bijvoorbeeld) SIM-ONLY 25 naar SIM-ONLY 15.

Het enige wat volgens T-Mobile nog wel met een Relax kan is de abonnementsvorm verlagen naar de goedkoopste versie van Relax, en dat is Relax 15. Maar dan zit je wel weer met een andere (duurdere) prijs per minuut/SMS, want Relax 15 heeft een eigen Prijslijst/Prijsplan. Dan is je Resterend Tegoed dus ook opeens minder waard in minuten/SMS.

olaf79

Telefoon2010 schreef:Ik wil even reageren op een klein gedeelte van bovenstaande reactie, nl: "Na afloop van uw minimale contractperiode kunt u overstappen naar een Sim Only abonnement indien u uw contract vernieuwt."

Dat is nou het hele gedoe, aan deze situatie. Want in de huidige situatie is het zo dat Relax en Relax SIM-ONLY niet meer in het assortiment zit (het wordt dus niet meer aangeboden). Want je kunt namelijk niet je contract vernieuwen en tegelijkertijd kiezen voor een abonnementsvorm wat niet meer aangeboden wordt (Relax of Relax SIM-ONLY). Oftewel, je kunt niet overstappen van Relax naar Relax SIM-ONLY. Wat wel kan, is verlagen van (bijvoorbeeld) SIM-ONLY 25 naar SIM-ONLY 15.

Het enige wat volgens T-Mobile nog wel met een Relax kan is de abonnementsvorm verlagen naar de goedkoopste versie van Relax, en dat is Relax 15. Maar dan zit je wel weer met een andere (duurdere) prijs per minuut/SMS, want Relax 15 heeft een eigen Prijslijst/Prijsplan. Dan is je Resterend Tegoed dus ook opeens minder waard in minuten/SMS.
tsja, maar je verwacht toch ook niet dat tmobile je je tegoed tot in de eeuwigheid laat opbouwen.

berndv

olaf79 schreef: tsja, maar je verwacht toch ook niet dat tmobile je je tegoed tot in de eeuwigheid laat opbouwen.
Straks gaan mensen nog rente eisen. Het is geen spaarrekening

Telefoon2010

De optie die Olaf heeft voorgedragen (om van Relax over te stappen naar Relax SIM-ONLY), daarvan is inmiddels duidelijk dat dat niet meer mogelijk is (sinds zowel Relax als Relax SIM-ONLY door T-Mobile uit het assortiment zijn gehaald).

En het is inderdaad ook helemaal niet de bedoeling om het beltegoed tot in de eeuwigheid op te blijven bouwen. Zelfs bij het aangaan van dit Relax Online Abonnement was het ook niet de bedoeling om dit abonnement tot in de eeuwigheid te behouden. Mijn belgedrag is niet bepaald een constant lijn. Er zijn maanden waarin ik heel veel bel, maar er zijn ook maanden waarin ik vrijwel niet bel. En met dit abonnement is dat dus mooi te combineren. Daar komt dan nog eens bij dat je om de twee jaar het contract verlengt een een zogenaamd "gratis" nieuw toestel krijgt. Dit toestel wordt gewoon in gedeelten betaald via onze maandelijkse overschrijving aan T-Mobile. En het hele gedoe is nu dat T-Mobile dit nu onmogelijk heeft gemaakt. We betalen wel maandelijks voor dat zogenaamde "gratis" nieuw toestel, maar we krijgen dat toestel niet. Terwijl we dus wel genoodzaakt zijn om dat abonnement stilzwijgend voort te zetten i.v.m. het behoud van het Resterend Tegoed.

T-Mobile had gewoon schoon schip moeten maken, zodat zowel T-Mobile zelf en de bestaande klanten van dat Relax abonnement af zouden zijn. Maar T-Mobile heeft alleen aan zichzelf gedacht, en T-Mobile heeft er zo voor gezorgd dat de bestaande klanten ermee opegzadeld blijven zitten. Ten gunste van T-Mobile.

berndv

Telefoon2010 schreef:Er zijn maanden waarin ik heel veel bel, maar er zijn ook maanden waarin ik vrijwel niet bel.
Als dat zo is, zou dat gemiddelde er onder de streep niet voor zorgen dat je gewoon op 0 komt? En dan is er geen probleem om te verlengen.
Telefoon2010 schreef:Daar komt dan nog eens bij dat je om de twee jaar het contract verlengt een een zogenaamd "gratis" nieuw toestel krijgt.
Je kan ook een goedkoper en beter passend abonnement nemen, dan betaal je iets meer voor je toestel, maar dan vult het beltegoed zich niet zo excessief.
Telefoon2010 schreef:We betalen wel maandelijks voor dat zogenaamde "gratis" nieuw toestel, maar we krijgen dat toestel niet. Terwijl we dus wel genoodzaakt zijn om dat abonnement stilzwijgend voort te zetten i.v.m. het behoud van het Resterend Tegoed.
Als je contract afgelopen is betaal je inderdaad nog steeds een abonnement waar een gesubsidieerd toestel bij zou zitten. Maar het is niet tmobile die je met het mes op de keel zegt dat je niet mag verlengen, dat ben je zelf. Als je ditzelfde abonnement had gehad met verlies van belminuten, had je nu waarschijnlijk hetzelfde tegoed ook al betaald en weggegooid.

Daarnaast begin je zelf over dat de toestelprijs in je maandabonnement zit, en als je dus netjes per maand je toestel hebt afbetaald, wil je zelf nog verder van de afbetaling genieten.

Ik vrees dat tmobile nu denkt, waren we maar nooit aan die onbeperkt houdbare bundels begonnen. :D

Gesloten