LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ongevraagd ondergoed van Front International

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
manimean [[email protected]]

Re: Ongevraagd ondergoed van Front International

Ongelezen bericht door manimean [[email protected]] »

Ik heb een vergelijkbaar verhaal met het Nederlands Muntenhuis Ook ik kreeg incasso's aan mijn broek na het niet meer willen betalen van ongevraagde post. Ik heb stom genoeg deze incasso's betaald en mijn ongenoegen duidelijk gemaat aan de leverancier en ze gedreigd dat hun kosten 4 x zo hoog zouden zijn als die van mij. Nu hebben ze gedacht dat lukt hem nooit. Ik heb het volgende gedaan Ik heb de rollen omgedraaid en ben dus het Nederlandse Muntenhuis doosjes ongevraagde post gaan sturen met waardeloze inhoud zolang het maar zwaar was naar hun antwoord nummer. Na verloop van tijd kreeg (6 weken) kreeg ik een brief waar in stond dat ik de spullen moest terugsturen en mijn geld terug kreeg. Ik heb uiteindelijk mijn geld na ongeveer 4 weken terug gehad inclusief wettelijke rente. Dit verhaal heeft ze ongeveer € 200.00 gekost aan kosten en porto en ik hoop dat ze mij nooit meer leveren. Misschien is dit een idee om dit soort praktijken de nek om te draaien De TPG vaart er wel bij Met vriendelijke groet

doppertje

Re: Ongevraagd ondergoed van Front International

Ongelezen bericht door doppertje »

Dinsdagavond 16 december omstreeks 20.30 uur wordt ik gebeld door een callcenter namens Tono Nederland. Dit bedrijf wil mij gratis en kostenloos een boxershort toesturen. Ik vraag of de beller toevallig gisteren de uitzending van Tros Radar heeft gezien. Dit is het geval. Maar men verzekert mij dat zij absoluut niet zo werken. Ik merk op dat ik geen lid wil worden. De medewerker verzekert mij dat dat ook niet gebeurt. Er geldt absoluut geen aankoopverplichting. Ja, ja.... Ik heb vervolgens het gesprek beëindigt met de opmerking dat ik liever zelf mijn ondergoed koop. Ze hebben wel lef! :x

[[email protected]]

Re: Ongevraagd ondergoed van Front International

Ongelezen bericht door [[email protected]] »

Geachte heer of mevrouw, Ook ik ben gebeld voor een "gratis"monster in eerste instantie zij ik ja stuur mmar voor mijn zoon, na door vragen of er geen andere addertjes onder het gras zaten bleek dat je automatisch lid werd. Ik gaf toen gelijk aan geen belangstelling te hebben, de verkoper smeekt om toch een gratis short te nemen, mijn antwoord bleef nee. Een paar dagen later ontving ik toch een short, ik heb deze gelijk ongefrankeert terug gestuurd,en tot nu geen reacktie meer ontvangen. Vriendelijk groet, P.Schoots

aecsylvia [[email protected]]

Re: Ongevraagd ondergoed van Front International

Ongelezen bericht door aecsylvia [[email protected]] »

Mijn zoon kreeg via email de vraag of hij interesse had in gratis slips. Dat vond ie wel wat, en bevestigde de mail. Vervolgens kreeg hij de slips en betaalde de portokosten. Moet hij nu de slips terug sturen? En hoe gaat dan de afhandeling van de portokosten? Hij schrok van de uitzending, en heeft uiteraard geen zin om nog meer verplicht af te nemen van een dwingend bedrijf. Hoe nu verder?

RCGSTEEN [[email protected]]

Re: Ongevraagd ondergoed van Front International

Ongelezen bericht door RCGSTEEN [[email protected]] »

Ook wij hebben ongevraagd boxershorts toegestuurd gekregen van Front, deze hebben wij retour gezonden. Nu krijg ik al maanden brieven van Interim Justitia met bedragen van 68 euro. Na iedere brief heb ik telefonische gereageerd bij Interim Justitia, en de laatste keer adviseerde deze mij om zeker NIET te betalen. Ook het incasso bureau vind dus dat je niet moet betalen, ik wacht nu weer rustig tot de volgende brief komt en ook dan zal ik weer NIET betalen Carina

michelsmit
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 dec 2003 22:56

Re: Ongevraagd ondergoed van Front International

Ongelezen bericht door michelsmit »

In het afgelopen half jaar ben ik to drie keer toe gebeld door een callcenter over onderbroeken (boxershorts). Ik heb deze afgewimpeld, omdat ik nattigheid voelde. Ik ben dus geen slachtoffer in de zin dat ik onderbroeken heb gekregen of rekeningen. Wel vraag ik mij af hoe deze organisaties aan telefoonnummers komen. Ik heb namelijk een geheim nummer en dat geef ik behalve aan goede bekenden aan niemand. Bij de derde keer liet een van de telefonisten zich ontvallen dat ze een grote lijst hebben die ze afwerken. Volgens mij hanteren deze bedrijven lijsten die op niet toegestane wijze worden verhandeld en zo in handen komen van diverse bedrijven.

renee

Re: Ongevraagd ondergoed van Front International

Ongelezen bericht door renee »

ook wij kregen ongevraagd strings en boxershorts toegestuurd. ik heb deze mensen gebeld en gezegd dat ik hier niet van gediend ben. ook heb ik geen zin om mijn tijd in deze oplichters praktijken te steken,door ze naar het post kantoor te brengen en ze retour te zenden.ik heb er niet om geen gevraagd,willen ze ze terug hebben kunnen ze het komen ophalen,en met wat geluk ben ik dan thuis. geld krijgen van mij doen ze nooit.of ik stuur ze mij oude onderbroek op en vraag daar ook geld voor(is een idee,he). mijn advies is ,steek er geen tijd in(zonde)en betaal niets wat je niet hebt besteld,zal toch mooi worden.

tpanton [[email protected]]

Re: Ongevraagd ondergoed van Front International

Ongelezen bericht door tpanton [[email protected]] »

Ik heb ook ongevraagd ondergoed ontvangen. :( en heb vervolgens de ongevr. zending betaald en heb diezelfde dag nog gebeld met 0900-4564564 ik kon er niet door komen en heb vervolgens 4 dagen geprobeert toen dat niet lukte heb ik het via de mail gedaan met de volgende bericht geving Hallo mensen, ik heb nu al zo vaak geprobeert te bellen maar ik kom er steeds niet door, constant krijg ik "de wachttijd bedraagt .... minuten en na +/- 1 minuut wordt de verbinding van jullie kant afgebroken.kan ik ook terug gebeld worden.? mijn telefoon nummer is 05**-4**3** dit gaat over de afmelding van jullie diensten. lidnummer ******* het verhaal in het kort.... ik heb van jullie een ongevraagde zending slips ontvangen. nu was dit een zending van 2 slips en deze geef ik wel weg als kado en ik betaal deze zending wel maar nu wil ik van jullie kant ook wat medewerking vragen door mij direct uit jullie systeem te halen. graag hoor ik van jullie wat de volgende stappen zijn. Met vriendelijke groet naam adres tel. en ze hebben niet gereageert maar ik heb vandaag +/- 1 week na ontvangen van de zending weer gebeld en jaja ik ben doorgekomen zeer vriendelijk te woord gestaan en goed geholpen ik ben nu uitgeschreven. geen probleem dus. :D

Visser [[email protected]]

Re: Ongevraagd ondergoed van Front International

Ongelezen bericht door Visser [[email protected]] »

Ook ik heb een telefoontje gekregen of ik geïntresseerd ben in onderbroeken. Ik heb dit aanbod aangenomen, en krijg precies een dag later een brief door de bus dat ze mij eenmalig in de drie maanden een zeer "voordelige" aanbieding van twee onderbroeken voor 15,90 zullen toesturen zonder tegen bericht ik vind dit de wereld op z'n kop. Wat moet ik hier aan doen???? Want als ik die mensen bel zijn constant alle medewerker in gesprek.

mike-j [[email protected]]

Re: Ongevraagd ondergoed van Front International

Ongelezen bericht door mike-j [[email protected]] »

heb ook ervaringen gehad met deze club (de kinderen hadden via internet wat aangevraagd) ik heb geen cent betaald en een briefje gestuurd met de vraag om schriftelijk bewijs v.v. handtekening, geen reactie uiteraard maar wel de volgende rekening, en de volgende en de volgende etc. heb 2e briefje gestuurd dat rekeningen, aanmaningen, incassoburo's etc. niet zullen leiden tot betaling en dat ik alleen de uitspraak van een rechter zal respecteren. Toen wel een reactie, de hele zooi (slips, sokken) en de rekeningen geretourneerd konden worden naar hun antwoordnummer. Daarna toch weer rekeningen, die zijn ongeopend retour afzender gegaan, na 3 stuks geretourneerd te hebben was het einde verhaal. Het zijn gewoon tillers van de eerste orde!

b.l [[email protected]]

Re: Ongevraagd ondergoed van Front International

Ongelezen bericht door b.l [[email protected]] »

mijn vriendin had voor mij via het internet zo een onderbroek aangevraagd. LEUK, dacht ik nog. Nou dikke elende, rekeningen hier en daar, 2e zending onderbroekelol. ik heb ze een brief gestuurd met het erhaal dat er helemal geen lidmaatschap is aangevraagd. geen reactie. toch weer een rekenng met de 3,50 + extra adm. kosten. toen kregen we dus voor de 2e keer spullen, rekening: 16€ nu hebben we t teruggestuurd. hopen maar dat t ophoudt

Front4ever [[email protected]]

Re: Ongevraagd ondergoed van Front International

Ongelezen bericht door Front4ever [[email protected]] »

Beste mensen, ik begrijp jullie problemen met Front niet helemaal, ik ben nu enkele maanden lid en ontvang eens in de zoveel maanden 2 goede onderbroeken die slechts 15.90 kosten. Het mooiste van dat alles is dat ik daar niet eens de deur voor uit hoef, kortom zijn jullie nou een stel azijn pissers of kunnen jullie dit soort onderbroeken echt ergens goedkoper krijgen? met vriendelijke groet, Tony

Jan Broekman [[email protected]]

Re: Ongevraagd ondergoed van Front International

Ongelezen bericht door Jan Broekman [[email protected]] »

Aan Tros Radar: Geachte heer en/of mevrouw, Graag reageren wij middels dit forum op uw uitzending betreffende het bedrijf Front international en de daaraan gelieerde bedrijven. Wij ergeren ons ook in grote mate aan de werkwijze van deze bedrijven. In jullie uitzending komt naar voren dat zij een zogenaamde "onderbroekenclub" zouden runnen. Om het maar even in ket kort te zeggen: er is maar 1 echte onderbroekenclub en dat zijn wij. Wij beheren de website van http://www.onderbroekenclub.nl en http://www.onderbroekenclub.com Deze site kunt u bezoeken om te kijken wat onze mogelijkheden zijn. Wij krijgen veel vragen van leden die aan ons vragen waarom wij hen nogmaals benaderen voor een boxershort of slip. Ook hebben wij regelmatig moeite met leveranciers om hen te overtuigen van het feit dat wij een volledige legale en transparante organisatie runnen. Graag komen wij bij u in de uitzending uitleggen wat een echte onderbroekenclub inhoudt om zo uw kijker een compleet beeld te geven in het zo langzamerhand ontwikkelende doolhof van onderbroekenland. Met vriendelijke groet, Onderbroekenclub.nl Jan Broekman.

Lotte19

Re: Ongevraagd ondergoed van Front International

Ongelezen bericht door Lotte19 »

Er is via het internet een advertentie van Evita, Front International, Body bij Patrica en Socks International waarbij ze ook gratis strings, sokken of onderbroeken aanprijzen maar waar niet staat vermeld dat je dan meteen aan een abonnement vastzit. Ik heb niet om deze advertentie gevraagd maar heb er zeker vier in m'n mailbox ontvangen. Groetjes, Lotte

netraam [[email protected]]

Re: Ongevraagd ondergoed van Front International

Ongelezen bericht door netraam [[email protected]] »

Dames en Heren, Ik ben het niet met u eens, jammergenoeg zie ik maar 1 medestander. Ook ik ben lid van front. Prima concept, goede boxershorts, geen moeite om ze te kopen, heb ik mooi altijd dezelfde en de kwaliteit is ook nog eens goed. Ik ben hiervoor ook gebeld destijds. Aan mij is keurig uitgelegd dat ik moest bellen of schrijven als ik na mijn boxershort voor de verzendkosten niks meer wilde ontvangen. Het hoeft dus niet altijd zo te zijn dat dit soort bedrijven de boel oplichten! groet, maarten

paul_033
Berichten: 21
Lid geworden op: 13 okt 2003 20:48

Re: Ongevraagd ondergoed van Front International

Ongelezen bericht door paul_033 »

Een kennis van mij hoorde ook van dit onderbroekenlol gedoe en heeft via via (al een tijd geleden) ook een onderbroek laten bezorgen. Het kan ook een dames slip geweest zijn. Meteen al heeft hij aangegeven geen lid te willen worden en geen verdere zendingen te willen krijgen. (hij houd wel van een grapje) Ook hij heeft alles binnen gekregen aan rekeningen en aanmaningen. Zolang je schriftelijk aangegeven heb dat je dat spul niet wil is er niets aan de hand. Ook de aanmaning is niet betaald, en de deurwaarder is met een kopje koffie binnen gehaald. Niet betalen. Na een paar dure aanmaningen en bezoekjes van een deurwaarder hoopt hij op een rechtzaak. Nooit meer iets van gehoord. Hij houd wel van die onzin. Ik begin er niet aan omdat ik er geen tijd voor heb en geen zin heb in die onderbroekenlol. Maar let wel, als er geen handtekening is, en geen opgenomen mondelinge afspraak, dan kunnen ze je niets maken. Als ik er zin in zou hebben, dan zou ik mijn hele straat aanraden om die onderbroeken te laten bezorgen. Die lui denken indruk te kunnen maken met een deurwaarder en de rechter. Volgens mij zijn de rechters in NL ook op de hoogte van deze lui. En even iets anders : Wie laat er nou slipjes bezorgen via de post ? (oke postorder zoals Wehkamp of Neckermann)

Gast

Re: Ongevraagd ondergoed van Front International

Ongelezen bericht door Gast »

Ik ben ook gebeld een tijdje terug. Daarbij vroegen ze ook mij of ik een gratis onderbroek wilde tegen betaling van de verzendkosten. Ik: Dat is dus niet gratis, want ik betaal verzendkosten. Zij: Ja, maar de onderbroek is gratis ! Ik: Niet waar, ik betaal de verzendkosten, dus is het niet gratis Vervolgens heb ik het gesprek beeindigd en niets meer vernomen. Misschien moeten we allemaal wat assertiever worden en niet zonder meer in dit soort overbekende verkooptrucjes trappen ?

Karina

Re: Ongevraagd ondergoed van Front International

Ongelezen bericht door Karina »

Nadat ik op een avond gebeld werd met de vraag of ik gratis een boxershort wou ontvangen zei ik gewoon ok, mits er geen verdere verplichtingen aan vast zitten want dat laat mijn budget niet toe. Nee hoor, dit was gratis. Ik vergat het hele gebeuren omdat er niets kwam, tót in november. Één boxershort, € 3,50 verzendkosten omdat ik het besteld had. Ik vond het hartstikke raar want ik hád ZELF niets besteld. Toch heb ik de verzendkosten betaald en de bijhorende bon waarmee je de volgende zending kon overslaan teruggestuurd met de volgende tekst: Deze zending wordt betaald, €3,50, maar daarna wens ik verder NIETS meer te ontvangen. Ik heb nl. geen idee hoe ik ineens KLANT bij u geworden ben. Gelieve daarom geen produkten meer te sturen. M. vr. Gr. [ want ik blijf beleefd natuurlijk.] Ik hoop dan ook ten zeerste dat ik niets meer van hun zal horen want ik weiger iedere verdere rekening te betalen en zal ook hetgeen me toegezonden wordt niet terugsturen. In aansluiting hierop kan ik u laten weten dat de "loterij" waarin je weer 20.000 Euro, of meer, gewonnen hebt ook weer volop bezig is. Mijn zoon kreeg net weer een brief met gelukwensen. Nou... we nemen niet eens meer de moeite. Als ze zijn adres weten kunnen ze het hem komen brengen ZONDER dat hij reageert. Laten ze hem maar eens verrassen met Kerst, hij kan het goed gebruiken. DAT zou nog eens reclame zijn! Ik wens jullie hele team en alle lezers/kijkers prettige feestdagen en een gezond en gelukkig 2004. Zonder NEP-GELUK. Met vriendelijke groet. Karin.

Marjon [[email protected]]

Re: Ongevraagd ondergoed van Front International

Ongelezen bericht door Marjon [[email protected]] »

Ook ik kreeg ongevraagd twee doosjes met ondergoed thuis gestuurd. Doosjes teruggestuurd met begeleidend briefje. Later kreeg ik een rekening die ik natuurlijk niet betaalde. Weer wat later kreeg ik een brief van incassobureau Justitia. Ik heb met Front proberen te bellen, maar daar kwam ik niet door. Toen maar met Justitia gebeld waar ik een zeer brutale medewerkster aan de lijn kreeg die mij gelijk dreigde met de rechter!! Mijn man heeft toen gebeld en gezegd dat hun ons maar een bewijs moesten leveren dat we daadwerkelijk iets besteld hadden. Ook werd ons verteld dat we de pakjes aangetekend hadden moeten terug sturen! Niets meer van gehoord. Een maand later kreeg ik weer twee pakketjes toegestuurd. Idem dito verhaal: bellen, geen gehoor, Justitia gebeld met vraag voor bewijs. Nu hebben we al 6 weken niets meer gehoord terwijl ons gezegd werd dat we terug gebeld zouden worden. Dus ook het incassobureau werkt niet correct. Wel de mensen bang maken, maar iets fatsoenlijk afhandelen, ho maar.

Gesloten