TNT misleid klanten met douane verhaal
Geplaatst: 19 okt 2012 17:29
Als je pakketje uit het buitenland nog niet binnen is en je belt TNT dan krijg je heel vaak het antwoord: het ligt bij de douane en die mogen 30 dagen doen over de inklaring.
Nou dat is dus pertinent onjuist. Douane gesproken (wij voeren veel in dus die kunnen we wel bereiken).
Verhaal is heel simpel:
- de douane controleerd z'n 5% van de zendingen (ze weten wat binnenkomt en weten wat ze willen controleren)
- ALLE vervoerders doen douane werkzaamheden voor de douane, dus die klaren in voor de douane
- De douane geeft alle zendingen die ze niet willen controlere gelijk vrij (1-2 dagen)
En nu komt het: dat betekend dat 95% van de zendingen gelijk worden vrijgegeven en dat elke vervoerder dit dus kan afhandelen (duurt bij dhl express letterlijk 1 dag .....).
Bel je echter TNT dan krijg je te horen dat het bij de douane ligt:
- onjuist in 95% van de gevallen.
- het ligt bij hun afdeling die Douane werkzaamheden verricht !!!
- dat is dus GEEN douane maar een TNT afdeling die erg lang doet over dingen die veel sneller kunnen
Hele discussie gehad met hun medewekers en ze kunnen niet anders dan toegeven dat het TNT is en niet de douane. Hun afdeling heeft geen ENKELE douane status.
Hoop dat iedereen ze belt en gaat doorvragen over dit probleem. Zodat ze gaan toegeven dat het niet de douane is maar de douane afhandelings afdelingen binnen TNT en dat is GEEN douane dat is gewoon TNT.
Die 30 dagen die ze noemen is dus ook niet wettelijk, dat gebruiken ze als excuus.
o ja neem dhl nooit problemen mee....ja is duurder maar als je het omrekend veel goedkoper....
Nou dat is dus pertinent onjuist. Douane gesproken (wij voeren veel in dus die kunnen we wel bereiken).
Verhaal is heel simpel:
- de douane controleerd z'n 5% van de zendingen (ze weten wat binnenkomt en weten wat ze willen controleren)
- ALLE vervoerders doen douane werkzaamheden voor de douane, dus die klaren in voor de douane
- De douane geeft alle zendingen die ze niet willen controlere gelijk vrij (1-2 dagen)
En nu komt het: dat betekend dat 95% van de zendingen gelijk worden vrijgegeven en dat elke vervoerder dit dus kan afhandelen (duurt bij dhl express letterlijk 1 dag .....).
Bel je echter TNT dan krijg je te horen dat het bij de douane ligt:
- onjuist in 95% van de gevallen.
- het ligt bij hun afdeling die Douane werkzaamheden verricht !!!
- dat is dus GEEN douane maar een TNT afdeling die erg lang doet over dingen die veel sneller kunnen
Hele discussie gehad met hun medewekers en ze kunnen niet anders dan toegeven dat het TNT is en niet de douane. Hun afdeling heeft geen ENKELE douane status.
Hoop dat iedereen ze belt en gaat doorvragen over dit probleem. Zodat ze gaan toegeven dat het niet de douane is maar de douane afhandelings afdelingen binnen TNT en dat is GEEN douane dat is gewoon TNT.
Die 30 dagen die ze noemen is dus ook niet wettelijk, dat gebruiken ze als excuus.
o ja neem dhl nooit problemen mee....ja is duurder maar als je het omrekend veel goedkoper....