Pagina 1 van 1

Slechte behandeling door Woningstichting Vivare Velp (GLD)

Geplaatst: 19 okt 2012 18:55
door Departure82
Is het mogelijk dat vier personen (mijn accountant, zusje, huisgenoot en ik) 4 medewerkers van Vivare Velp (gld) steeds verkeerd interpreteren?

Woningcorporatie VIVARE

- In de advertentie werd gesproken over 2 badkamers waardoor bij bezichtiging 1 werd gezegd dat van de kleinste slaapkamer een badkamer werd gemaakt. (donker meisje met zwart krullend haar = medewerker 1)
- Het doel van de badkamer beneden is besproken tijdens bezichtiging 1. Moet hij in tact blijven of moeten de muren eruit gesloopt worden zodat de woonkamer groter wordt. Mijn keuze om de badkamer in tact te houden is genoteerd en hier hebben meerdere kandidaten bij gestaan. (medewerker 1)
- De oplevering was volgens de online advertentie 10 september 2012.
- Tijdens een telefoongesprek wordt opeens gezegd dat de badkamer komt op de plaats van de wasruimte op de eerste verdieping. Mijn vraag of deze ruimte wel groot genoeg is blijft onbeantwoord want de medewerker heeft het huis zelf niet gezien. Ook wordt de oplevering opgeschoven naar 23 oktober 2012. Mijn vraag of de badkamer beneden wel in tact blijft wordt positief beantwoord. (blonde dame = medewerker 2)
- Op 1 oktober 2012 word ik gebeld met de mededeling dat de oplevering op 3 oktober zal zijn. Erg onverwacht maar ik moet komen kijken. (medewerker 2)
- Een vriend en ik zijn op kantoor bij Vivare en bespreken het bovenstaande met de medewerker. Zij kijkt ons aan en zegt niets… Letterlijk niets… (medewerker 2)
- Tijdens de oplevering van 1 oktober blijkt de badkamer beneden te zijn omgebouwd tot een basic wasruimte (elektriciteit is aangebracht in de ruimte en waterleidingen zijn afgezaagd maar niet weggewerkt in de muur). Op de vraag waarom dit is gedaan wordt gezegd dat er geen afspraken zijn gemaakt hierover. De aannemer kijkt de Vivare medewerker aan en zegt: ‘Zie je nou wel, dit soort dingen bedoel ik dus.’ Hij wordt apart genomen door de Vivare medewerker maar voor mijn zusje en mijzelf is het overduidelijk dat afspraken maken met Vivare onmogelijk is. (metrosexuele jongen = medewerder 3)
- Ik bel direct met Vivare en zeg dat ik wil spreken met medewerker 2. Als zij later terug belt, beweerd zij dat wij nooit hebben gesproken over een badkamer beneden. Als ik zeg dat ik direct naar het kantoor toe kom met die vriend om verhaal te halen word ik in de wacht gezet. Twee minuten later kan ze zich het gesprek wel weer herinneren en mogen we de badkamer op eigen kosten weer aanpassen. (medewerker 2)
- Op 18 oktober 2012 een telefoongesprek met medewerker 2. Ook heeft zij regelmatig contact gehad met mijn accountant. Het contract ligt klaar en ik vraag naar de eerste betalingen. Op 1 november krijg ik een acceptgiro om de halve maand oktober en de maand november te betalen. Prima.
- Op 19 oktober 2012 zit ik op kantoor bij een oudere blonde dame (medewerker 4). Ze heeft weinig tijd dus ik moet snel het contract ondertekenen. Ik wijs haar op de foute spelling van de naam van mijn huisgenoot en zijn geboortedatum klopt niet. Ik zeg dat dit de vorige keer ook moest worden veranderd. Ze reageert gefrustreerd en zegt over medewerker 2: ‘Wat heeft ze nou weer gedaan…?’. Ze moet alles opnieuw uitprinten en zegt dat, door tijdgebrek, ik snel moet ondertekenen. Ik zie een papier voorbij komen met een bedrag van 1150 euro. Ik zeg: ‘Huh? Wat is dit?’, terwijl ik denk aan een voorschot waar niemand om heeft gevraagd. ‘Nee, dit zijn de acceptatiekosten, halve maand oktober en maand november.’ Ik denk aan het acceptgiro verhaal en zeg: ‘Oja.’ Nadat ik de laatste handtekening heb gezet zegt ze: ‘Nou, loop maar even mee naar het pinautomaat’. Ik zeg: ‘Waarvoor?’ Nu blijkt dus dat er helemaal niets bestaat van een acceptgiro verhaal. Ik moet nu het hele bedrag betalen en anders krijg ik geen sleutels mee. Ik ben woest door de zoveelste leugen van Vivare! Ik vertel dat ik deze afspraken heb gemaakt met medewerder 2 en haar antwoord hierop is: ‘Onmogelijk, ze werkt altijd heel erg nauwkeurig’, waarop ik zeg: ‘Ja, zo nauwkeurig dat je net de contracten opnieuw hebt moeten uitprinten omdat ze er een zooitje van heeft gemaakt.’
Ik bel mijn huisgenoot en accountant op. Beiden ontzettend kwaad over deze gang van zaken. De accountant belt op om opheldering te vragen en krijgt geen antwoord op zijn vragen. Ik leg alle hierboven geschreven punten voor aan medewerker 4 en 1, die ook aanwezig is, en hun antwoord is: ‘…….’ Ze staren mij aan, lachen en medewerker 1 loopt weg terwijl medewerker 4 uiteindelijk zegt: ‘Ja, wat wordt het nu?!’
Ik zeg dat we er vanaf zien en dat ik het contract wil verscheuren waarop medewerker 4 zegt: ‘Je krijgt het contract niet meer te zien. Je moet een weigeringformulier invullen met duidelijke reden waarom je van de woning af ziet. Er zitten kosten verbonden aan het inleveren van dit formulier en er zullen meer kosten op je worden verhaald. Ik weet niet hoeveel maar dat berekenen we nog wel.’

Wat moet ik nu doen?

Re: Slechte behandeling door Woningstichting Vivare Velp (GLD)

Geplaatst: 19 okt 2012 19:04
door Jolijn
Je moet een weigeringformulier invullen met duidelijke reden waarom je van de woning af ziet.

Zet daar je verhaal op, wel iets korter en duidelijker.

Of je eist alsnog, met onderbouwing dmv bovenstaand verhaal, de woning zoals afgesproken is.

Misschien heb je hier iets aan? http://www.vivare.nl/ik_huur_een_woning ... issie.aspx

Re: Slechte behandeling door Woningstichting Vivare Velp (GLD)

Geplaatst: 19 okt 2012 20:20
door Departure82
Wij hebben besloten niet met deze organisatie te willen samen werken. En op basis van alle bovenstaande gebeurtenissen wil ik dat het contract ongedaan gemaakt wordt. Daarnaast is het een contract tussen Vivare, mijn huisgenoot en mijzelf. Mijn huisgenoot heeft niet getekend...
Wat nu? Gaan ze proberen alles op mij te verhalen? Wat kan ik doen om het te voorkomen want met alle gebeurtenissen ben ik van mening dat ik voldoende reden heb om geen samenwerking aan te gaan.

Re: Slechte behandeling door Woningstichting Vivare Velp (GLD)

Geplaatst: 28 okt 2012 18:37
door Departure82
Laatste update:

Vivare ziet af van hun claims als... ik niet doorga met het benaderen van de consumentenbond, Kassa, Radar en andere organisaties...

Re: Slechte behandeling door Woningstichting Vivare Velp (GLD)

Geplaatst: 28 okt 2012 19:58
door Jolijn
Soort van 'happy end' toch?

Re: Slechte behandeling door Woningstichting Vivare Velp (GLD)

Geplaatst: 05 nov 2012 16:32
door Shine
Departure82 schreef:Laatste update:

Vivare ziet af van hun claims als... ik niet doorga met het benaderen van de consumentenbond, Kassa, Radar en andere organisaties...
Nou als ze dat zeggen (eigenlijk tegen dreigen) dan weet je het wel. Vivare is goed fout geweest en weet dit ook. En ze voelen ook drommels goed dat ze bij een zaak aan het kortste eind zullen trekken.
Foei,foei,foei Vivare. Wat laat deze organisatie hiermee in haar kaarten kijken.