| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] boedelscheiding wordt gedwarsboomd en nu wil ze in de wsnp
-
keeslelystad
boedelscheiding wordt gedwarsboomd en nu wil ze in de wsnp
IK ben nu 5 jaar officieel gescheiden. Na allerlei vervelende zittingen waarin door mijn ex keihard is gelogen en de rechter ons heeft veroordeeld tot overgaan boedelscheding blijft mijn ex weigerachtig.
Mijn advocaat heeft al een paar keer op de zitting documenten overlegd, en daarop geeft de rechtbank mijn ex de kans verweer te voeren.
Ik loop al meer dan 5 jaar allerlei gezamenlijke schulden te betalen middels loonbeslag op mijn inkomen.
Mijn ex heeft nooit 1 cent meebetaald.
Nu ik bijna alle gezamenlijke schulden heb betaald heeft ze een wsnp aanvraag gedaan.
Ik mag mijn vorderingen ( alles wat ik betaald heb minus 50%) indienen bij de bewindvoerder.
Helaas is het zo gelopen dat omdat mijn ex weigerachtig was te betalen aan de verplichtingen die we samen aangegaan waren, er schulden zijn ontstaan.
Dagvaardigen zijn aan har betekend en meteen de vullisbak ingegaan. Evenzo met de uitspraken.
IK merkte pas dat er wat aan de hand was toen er loonbeslag gelegd werd en ik ineens minder op mijn rekening kreeg.
Ze heeft toen het gezin verlaten en na 2 jaar werd er eindelijk de echtscheiding uitgesproken.
Ik kan aantonen dat er moedwillig schulden zijn ontstaan, door haar wanbetaling.
Nu bericht de bewindvoerder mij dat ik na 3 jaaar kans heb op een kleine uitkering en naar de rest kan fluiten.
Je kan toch niet de wsnp in als je aantoonbaar bewust schulden maakt???
Het zal toch niet zo zijn dat ik jaren heb gebloed en zij straks na 3 jaar lachend over de vloer rolt???
De boedelscheidings procedure loopt nog steeds.
Ik kan pas met een vordering komen als de reechter mij een vordering toewijst.
Ook al zijn er talloze vonnissen op beider namen en wordt er allen bij mij geind.
Op mijn verzoeken aan de diverse deurwaarders ook bij haar te innen is tot nu toe afwijzend gerageerd.
U kunt het bij haar verhalen is het standaard antwoord.
Als ze de wsnp in gaat is er van verhalen geen sprake.
Hoe kan ik voorkomen dat een rechter haar toelaat in de wsnp????
Mijn advocaat heeft al een paar keer op de zitting documenten overlegd, en daarop geeft de rechtbank mijn ex de kans verweer te voeren.
Ik loop al meer dan 5 jaar allerlei gezamenlijke schulden te betalen middels loonbeslag op mijn inkomen.
Mijn ex heeft nooit 1 cent meebetaald.
Nu ik bijna alle gezamenlijke schulden heb betaald heeft ze een wsnp aanvraag gedaan.
Ik mag mijn vorderingen ( alles wat ik betaald heb minus 50%) indienen bij de bewindvoerder.
Helaas is het zo gelopen dat omdat mijn ex weigerachtig was te betalen aan de verplichtingen die we samen aangegaan waren, er schulden zijn ontstaan.
Dagvaardigen zijn aan har betekend en meteen de vullisbak ingegaan. Evenzo met de uitspraken.
IK merkte pas dat er wat aan de hand was toen er loonbeslag gelegd werd en ik ineens minder op mijn rekening kreeg.
Ze heeft toen het gezin verlaten en na 2 jaar werd er eindelijk de echtscheiding uitgesproken.
Ik kan aantonen dat er moedwillig schulden zijn ontstaan, door haar wanbetaling.
Nu bericht de bewindvoerder mij dat ik na 3 jaaar kans heb op een kleine uitkering en naar de rest kan fluiten.
Je kan toch niet de wsnp in als je aantoonbaar bewust schulden maakt???
Het zal toch niet zo zijn dat ik jaren heb gebloed en zij straks na 3 jaar lachend over de vloer rolt???
De boedelscheidings procedure loopt nog steeds.
Ik kan pas met een vordering komen als de reechter mij een vordering toewijst.
Ook al zijn er talloze vonnissen op beider namen en wordt er allen bij mij geind.
Op mijn verzoeken aan de diverse deurwaarders ook bij haar te innen is tot nu toe afwijzend gerageerd.
U kunt het bij haar verhalen is het standaard antwoord.
Als ze de wsnp in gaat is er van verhalen geen sprake.
Hoe kan ik voorkomen dat een rechter haar toelaat in de wsnp????
Re: boedelscheiding wordt gedwarsboomd en nu wil ze in de wsnp
niet! Een rechter is onafhankelijk en spreekt recht zonder aanzien des persoons.
Hoe vervelend het ook is, u heeft pech.
Hoe vervelend het ook is, u heeft pech.
-
keeslelystad
Dus je kan je jarenlang ontrrekken aan een vonnis van de rechter, overgaan tot boedelscheiding, en als al je schulden betaald zijn door je ex, zorg je gewoon ff voor wat achterstanden, laat wat traantjes en wordt zo door de wsnp van je schulden verlost???
Ook al heb je een inkomen van 2100 euro netto en had je makkelijk je rekeningen kunnen betalen??
Ook al heb je de voorafgaande 5 jaar samengewoond en dus 2 inkomens???
Recht is echt krom dan.
Ook al heb je een inkomen van 2100 euro netto en had je makkelijk je rekeningen kunnen betalen??
Ook al heb je de voorafgaande 5 jaar samengewoond en dus 2 inkomens???
Recht is echt krom dan.
De rechter die de WSNP uitspreekt is ook niet achterlijk. Er moet wel een goede reden zijn dat je ex die schulden heeft gemaakt.
Dus verlies nog niet de moed en wacht het oordeel van de rechter af.
Dus verlies nog niet de moed en wacht het oordeel van de rechter af.
-
keeslelystad
Of een rechter niet achterlijk is laat ik in het midden. Tot nu toe alleen al voor de echtscheiding en daarop volgende boedelscheidings zittingen 13 keer verschenen. 7 keer kreeg ze de mogelijkheid aan te tonen dat ze geen draagkracht had voor de door mij gevraagde voorlopige voorzieningen.
Toen die eindelijk toegewezen werden en er een definitief besluit genomen moest worden kwam ze ineens met 3200 euro aan loonbeslagen. Waaronder wegenbelasting schulden.
Rechter besloot toen geen draagkracht, terwijl mijn advocaat aanvoerde dat dit binnen 2 maanden geheel betaald zou zijn.
Achterlijk misschien niet, maar ze maken zich er heel makkelijk vanaf.
Zelfde bij de oedelscheidings zittingen, ik mag teleksn bewijzen en stukken overleggen, immers ik ben de eisende partij, zij ottrekt zich telkens. Maar krijgt wle een helder overzicht van alle openstaande schulden en wat er reeds afgelost is.
Nu ik ruim 148.000 afgelost heb en het einde in zicht is heeft ze ineesn zelf ook wat schulden gevreeerd en loop ik de kans te fluiten naar wat mij rechtens toekomt.
Toen die eindelijk toegewezen werden en er een definitief besluit genomen moest worden kwam ze ineens met 3200 euro aan loonbeslagen. Waaronder wegenbelasting schulden.
Rechter besloot toen geen draagkracht, terwijl mijn advocaat aanvoerde dat dit binnen 2 maanden geheel betaald zou zijn.
Achterlijk misschien niet, maar ze maken zich er heel makkelijk vanaf.
Zelfde bij de oedelscheidings zittingen, ik mag teleksn bewijzen en stukken overleggen, immers ik ben de eisende partij, zij ottrekt zich telkens. Maar krijgt wle een helder overzicht van alle openstaande schulden en wat er reeds afgelost is.
Nu ik ruim 148.000 afgelost heb en het einde in zicht is heeft ze ineesn zelf ook wat schulden gevreeerd en loop ik de kans te fluiten naar wat mij rechtens toekomt.