Voor mij is een ontslagvergunning aangevraagd.
Een werkmaatchappij (BV) toont dalende omzetten en marges aan het UWV. Vermoedelijk genoeg munitie, zodat het UWV de ontslagaanvraag zal honoreren. Ondanks dat de Holding de afgelopen jaren ruim een miljoen aan dividend heeft weten te ontvangen en ondanks dat er mega reserves op de balans van de werkmaatschappij staan.
In dit arbeidsonrecht heb ik mij verdiept en kwam tot mijn grote schrik nog veel meer narigheid voor de werknemer tegen. Zo vond ik dit artikel waar ik serieus van geschrokken ben. De werknemer wordt in de toekomst nog meer een jojo dan hij al is.
http://plazilla.com/ontslag-in-nederlan ... cid_410245
Uit de reacties blijkt zelfs dat vertrouwen in de bonden op zijn zachtst gezegd verdwenen is. Eigenlijk gewoon schokkend!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ontslag in Nederland? Een eitje.
-
Re: Ontslag in Nederland? Een eitje.
Beste,
Inderdaad schokkend ja, kan niet anders zeggen. We zijn in een maatschappij die enorm veranderd is en nogsteeds zoekende naar veranderingen.
Die zeker niet in het voordeel uitgaan komen voor de werknemer.
De BV van het bedrijf waar u het over heeft zal nu dus verlies draaien en aantoonbaar verlies, dit is ook de BV waar u op de loonlijst staat. De holding is een veiligstelling voor het bedrijf ( financiele waarde ).
Ik snap uw vraag en verontrusting, maar als de BV aantoonbaar verlies maakt dan kunnen ze dit aanvragen en zal dit door het UWV aanvaard worden verwacht ik. Let wel in ben geen arbiedsrechts advocaat.
Deze constructies worden veel bedrijven verwerkt en is ook normaal hoor bepaalde veiligstelling ( holding of meerdere BV's ), wel is de arbeidsmarkt enorm aan het veranderen dit zie je in alles. Of het nu over ontslagrecht gaat of loon vermindering we zitten in een moeilijk periode allemaal.
Hopelijk komen we er sterker uit in de toekomst allemaal, maar ik heb mijn twijfels.
Ik wens u veel succes.
Mvg
Leeuwenstal
Inderdaad schokkend ja, kan niet anders zeggen. We zijn in een maatschappij die enorm veranderd is en nogsteeds zoekende naar veranderingen.
Die zeker niet in het voordeel uitgaan komen voor de werknemer.
De BV van het bedrijf waar u het over heeft zal nu dus verlies draaien en aantoonbaar verlies, dit is ook de BV waar u op de loonlijst staat. De holding is een veiligstelling voor het bedrijf ( financiele waarde ).
Ik snap uw vraag en verontrusting, maar als de BV aantoonbaar verlies maakt dan kunnen ze dit aanvragen en zal dit door het UWV aanvaard worden verwacht ik. Let wel in ben geen arbiedsrechts advocaat.
Deze constructies worden veel bedrijven verwerkt en is ook normaal hoor bepaalde veiligstelling ( holding of meerdere BV's ), wel is de arbeidsmarkt enorm aan het veranderen dit zie je in alles. Of het nu over ontslagrecht gaat of loon vermindering we zitten in een moeilijk periode allemaal.
Hopelijk komen we er sterker uit in de toekomst allemaal, maar ik heb mijn twijfels.
Ik wens u veel succes.
Mvg
Leeuwenstal