LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vakantieveilingen: misleiding of misbruik?

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
Troost1

Vakantieveilingen: misleiding of misbruik?

Ongelezen bericht door Troost1 »

Via vakantieveilingen een bod gedaan op een Hotel arrangement en gewonnen. Direct contact opgenomen met het Hotel om de boeking te bevestigen. In de aanbieding stond dat aankomst iedere dag mogelijk was tot 15 november en dat viel binnen onze vakantie. De Hotel eigenaar liet ons weten dat alleen tegen extra betaling een luxere kamer te boeken was op deze datum. We waren verbaasd en uit navraag bij de eigenaar en bij vakatieveilingen.nl kwam de term actiebeschikbaarheid naar voren. Deze regel was ook opgenomen in de aanbieding en gaf de ruimte om het bod/boeking te weigeren omdat er geen plaats zou zijn. Opmerkelijk was wel dat het zelfde Hotel aanbod wel weer op veiling stond. De term Actiebeschibaarheid is meer onderwerp van gesprek geweest bij vakantieveilngen en geeft de Hoteleigenaar de ruimte om hun eigen invulling te geven aan het bod. Het komt er dus op neer dat je denkt te boeken voor een bepaalde periode maar dit niet het geval is. Ik zou dat minstens misleiding noemen en in ieder geval niet uitnodigend naar de klant toe om daar zijn vakantie te gaan doorbrengen. Misschien wordt er wel op gespeculeerd dat de klant afziet van zijn bod want hij heeft toch al betaald. Kortom: blijf weg van de site en boek bij een erkende reisorganisatie. De term te mooi om waar te zijn gaat hier duidelijk op.

klaas1978

Re: Vakantieveilingen: misleiding of misbruik?

Ongelezen bericht door klaas1978 »

Je betaalt op zo'n veiling een lagere prijs dan je normaal zou betalen. Het lijkt me niet meer dan logisch dat daar dan ook bepaalde beperkende voorwaarden tegenover staan. Voor wat hoort wat, toch?

Troost1

Ongelezen bericht door Troost1 »

Het moet dan wel duidelijk zijn. De informatie aankomst ieder dag mogelijk tot 15 november is tegenstrijdig met de beperking als er er plaats is. Waar bied je dan op?

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Troost1 schreef:Het moet dan wel duidelijk zijn. De informatie aankomst ieder dag mogelijk tot 15 november is tegenstrijdig met de beperking als er er plaats is. Waar bied je dan op?
Om kamers te vullen die anders leeg zouden blijven staan oftewel overcapaciteit te verkopen.

Actiebeschikbaarheid is een bekend fenomeen met dit soort vouchers en veilingen en staat ook uitgelegd op de site bij veelgestelde vragen en begrippen. Hier zijn inmiddels ook al talloze topics over geweest. Dus misleiding is het zeker niet.

Oja ik heb nog nooit wat gekocht bij deze toko omdat ik wegblijf bij sites als vakveilingen, groupon enz en ik werk er ook niet.

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Troost1 schreef:Via vakantieveilingen een bod gedaan op een Hotel arrangement en gewonnen. Direct contact opgenomen met het Hotel om de boeking te bevestigen. In de aanbieding stond dat aankomst iedere dag mogelijk was tot 15 november en dat viel binnen onze vakantie. De Hotel eigenaar liet ons weten dat alleen tegen extra betaling een luxere kamer te boeken was op deze datum. We waren verbaasd en uit navraag bij de eigenaar en bij vakatieveilingen.nl kwam de term actiebeschikbaarheid naar voren. Deze regel was ook opgenomen in de aanbieding en gaf de ruimte om het bod/boeking te weigeren omdat er geen plaats zou zijn. Opmerkelijk was wel dat het zelfde Hotel aanbod wel weer op veiling stond. De term Actiebeschibaarheid is meer onderwerp van gesprek geweest bij vakantieveilngen en geeft de Hoteleigenaar de ruimte om hun eigen invulling te geven aan het bod. Het komt er dus op neer dat je denkt te boeken voor een bepaalde periode maar dit niet het geval is. Ik zou dat minstens misleiding noemen en in ieder geval niet uitnodigend naar de klant toe om daar zijn vakantie te gaan doorbrengen. Misschien wordt er wel op gespeculeerd dat de klant afziet van zijn bod want hij heeft toch al betaald. Kortom: blijf weg van de site en boek bij een erkende reisorganisatie. De term te mooi om waar te zijn gaat hier duidelijk op.

Nicky_The

Ongelezen bericht door Nicky_The »

Op vakantieveilingen zie je bij dit soort dingen ook een tabblat met een kalender. In die kalender kun je zien welke dagen nog te boeken zijn. Nadat je de bieding gewonnen hebt, kun je via vakantieveilingen je vakantie inplannen.

Ik zie niet in hoe dit misleidend of een vorm van misbruik kan zijn..

jomo62

Ongelezen bericht door jomo62 »

Altijd heel goed lezen op vakantieveilingen ....

wat wel heel goed werkt is actie van de dag en dan aanmelden voor de nieuwsbrief, krijg je iedere dag leuke aanbiedingen binnen via je mail en dat werkt goed.

Ik ben afgelopen weekend naar Best Western Hotel geweest via actie van de dag!

goede kwaliteit hotel, leuk personeel, goed eten in het restaurant (wat NIET bij de kosten was inbegrepen maar je wat je er wel extra bij kunt boeken TEGEN BETALING!) heerlijk gegeten voor weinig!

zusjej21

Ongelezen bericht door zusjej21 »

Tussen ( ): een veiling heb je nooit 'gewonnen'! :D

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Vakantieveilingen is precies hetzelfde als "echte" veilingen: je hebt kans op een koopje, maar alleen als je je heel goed verdiept in de materie.

Gesloten