Pagina 1 van 1
nuon verrekenig
Geplaatst: 16 dec 2003 19:09
door anja
ik ben op 18 augustus verhuist. Dat heb ik de nuon via i-net door gegeven. al voor ik verhuizen ging. Dacht dat alles goed was krijg ik een verrekening van 339.68 voor 2 huisadressen. Ik heb ze er al een keer op aangesproken en zelfs me huurcontract opgestuurd naar hun waar in staat wanneer ik verhuis ben en ik heb het zelfs via de ptt verhuisdienst laten doen. Krijg ik staal hard te horen dat het pas in november doorgegeven is.
Wie kan mij helpen want ik weet niet wat ik nu doen moet?
Ik kan veel hupl gebruiken want ik kan dit niet meer aan.
Ik blijf telkens tegen een muur op lopen en ik blijf maar betalen???
wie kan me helpen aub???
Re: nuon verrekenig
Geplaatst: 18 mar 2004 16:50
door RK
u kunt helaas geen verhuizing doorgeven VOOR de werkelijke verhuisdatum = dag dat u de eindinspectie van de woning heeft en de meterstanden opneemt.
Wanneer u daarna telefonisch de datum van verhuizing en de standen op de meter doorgeeft volgt er na berekeningen na +/- 3 weken de eindafrekening.
Dit is de meest gunstige manier, echter vaak ontbreken er meterstanden danwel de definitieve datum van verhuizing waardoor het contract niet wordt/kan worden beeindigd. Ook zijn de klantgegevens op het nieuwe adres soms niet doorgegeven waardoor het helaas ook niet mogelijk is om contact op te nemen met de betreffende klant. Wat er weer voor zorgt dat het contract niet beeindigd kan worden en er uiteindelijk een incassotraject moet worden opgestart. De deurwaarder is nl. de enige persoon die in de gemeentelijke basisadministratie het nieuwe adres van de contractant mag opvragen
.
Het enige wat voor de verhuizing kan worden aangepast is uw postadres.
Eveneens veroorzaakt dit het frustrerende feit dat u nog enkele maandtermijnen in rekening gebracht krijgt. Dit wordt echter uiteindelijk verrekend op uw eindafrekening waarop u kunt zien hoeveel termijnen er aan u gefactureerd zijn (dit betekend niet betaald alleen dat er voor die termijnen een factuur is opgemaakt). Zo heeft u alles in 1 overzicht en kunt u nagaan of er op een juiste manier is afgerekend. Mits u ook zelf de eindstanden heeft genoteerd *TIP*
Dit is iets wat ik ook altijd zelf regel aangezien niet de woningbouwvereniging maar IK een contract voor de levering van energie en gas heb afgesloten. Hoe fijn het ook mag klinken dat een woningbouw zoiets regelt, het zijn ook mensen en dat betekend dat ook daar een kink in de kabel kan ontstaan. Gelukkig heb ik hierdoor de vele problemen die ik hier op het forum voorbij zie komen heb kunnen voorkomen.
Veel succes!